Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Tør hud over øjnene...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 21:15

Hjælp mig lige. Det er vitterlig helt tåbeligt, men jeg har helt ekstremt tør hud på øjenlågene. Det generer og ser åndssvagt ud. Jeg har ikke problemer med tør hud andre steder.


Hvad gør man lige ved det? Har prøvet med diverse dyre og knapt så dyre øjencremer, men intet hjælper. Snarere tværtimod...


Nogen forslag?


Kh

Maria




Mor til skønne Kathrine 24.08.06

Og skønne Frederik 22.03.09

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 21:40

Gå på apoteket og bed om en ordentlig fugtighedscreme med en fedtprocent over 20. Du kan evt. bede om nogle små prøver, inden du beslutter, hvilken er bedst til din hud.


Jeg er selv vild med A-derma, til ansigt og krop.

Hvis det ikke hjælper, så gå til din læge, måske det kunne være børneeksem.


Problemet med mange "fine" cremer er, at der er for meget vand i, og for lidt fedt, og derfor bliver huden i værste fald bare mere tør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at duppe med
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 22:57

mandel- el. sesamolie (fåes i matas). Fjern evt. overskydende olie med en fugtig vatrondel el. dup forsigtigt med køkkenrulle. Du skriver ikke, hvorvidt du bruger øjenmakeup, men jeg bruger gerne mandelolie som mascarafjerner. Det er både skånsomt og effektivt og giver de blødeste øjenlåg. Fugt en vatrondel med vand og kom olie på. Gnid derpå rondellen forsigtigt på vipperne og øjenlåget, hvis du har øjenskygge på. Skyl efter med vand. Jeg tror en flaske koster ca. 50 kr. og holder ca. 1 år.


Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i ... :-P
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tør hud
Forfatter: 
Dato:  14-08-2010 13:00

Får du de gode fedtstoffer gennem maden eller kosttilskud, som du har brug for?



Vrinsk fra Esma



Dybdevirkende healing

til hest og rytter



Healing styrker og afbalancerer hesten og

gør den mere glad og samarbejdsvillig


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-08-2010 15:05

Tak for jeres svar. Det med mandeloile vil jeg prøve. Har alligevel en flaske stående til når jeg giver mine børn babymassage. :-)


Esma: det er et kanon godt spørgsmål... ;-)


Kh

Maria




Mor til skønne Kathrine 24.08.06

Og skønne Frederik 22.03.09

0
0
Svar på denne tråd
 
 fydfghdfhydfg
Forfatter: 
Dato:  14-08-2010 21:15

Jeg døjede selv med tør hud dog bare under øjnene. Jeg købte en alovera creme, de forhandler i Body shop, og jeg har ikke længere tør hud. Jeg brugte det altid, lige efter jeg havde været i bad, så syntes jeg det trængte bedst ind (:


0
0
Svar på denne tråd
 
 drop det
Forfatter: 
Dato:  14-08-2010 21:23

Drop mascara en lang periode! Har også døjet med eksem og tør ud over øjnene - og ved siden af. Hudlæge var helt overbevist om at mascaraen var synderen - og det var sandt. Det handler desværre ikke om at undgå det en uge, men lang tid. Tror jeg i over 1 år kun brugte når jeg virkelig blev nødt til det.. Det forbedres hurtigt, men i løbet af det års tid blussede det op igen når jeg brugte det - nu er jeg helt fri, og bruger det nu flere gange om ugen uden problemer, prøver dog stadig at undgå at bruge det dagligt, og lader det aldrig aldrig side natten over.


Er det jordens undergang at undvære, så kan vipperne farves - du skal nok bare tjekke om hvorvidt det er allergivenligt :)



Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 makeup-fjerne
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 09:14

Hej!


Måske skulle du skifte mærke i makeup-fjerne, og endelig huske ikke at gnide når du fjerner mascara, kun køre let nedover med bløde strøg.


Og, jeg har for nylig købt en dyr mascara, den tørrede mine øjne helt vildt ud, så den ligger nu bare, så prøv at skift mærke der også.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider