Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Akademisk ridning - kan alle heste?
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 18:10

Hej HN'er! :)


Jeg har lige et spørgsmål angående akademisk ridning:

Kan alle heste bruges til akademisk? Jeg mener, når man kigger på de heste, der bliver brugt til det, er det som regel heste med en meget kompakt bygning, som fx lusitano eller PRE. Men skal det være det? Kan man fx bruge en araber? Og hvis nu bygningen har noget at sige, kan man så ikke træne hesten op, så man kan ændre lidt på bygningen?


Håber nogen kan besvare mit spørgsmål, for er meget nysgerrig :D


- Simone


When I fall, I will try to get back up. I wont give up. If I fail, I will try again and again and again... I wont give up - cause somehow I'll find the strength to get back up and I'll finish strong.

- N.V. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja......
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 18:45

Alle heste kan bruges... bare se på f.eks de racer BB bruger... og hvis der er nogen der kan ride akademisk, er det vel ham ;)


En shetlænder kan trænes i aka hvis det endelig skulle være :)




Mvh.


L Nielsen.


Heste tages i tilridning/ridning/kommision

Rytter/groom søges til international springstald.

-se profil.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle heste
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 18:53

kan bruges til hvad du vil men nogle er mere velegnede end andre.. Lusitano, PRE frederiksborgere og knapstruppere er velegnede fordi de er kvadratisk byggede, dvs det er nemt for dem at gribe ind under sig med bagbenene..


Nu spørger du specifikt til araber og jeg har i hvert fald set et par arabere brugt til akademisk/klassisk dressur og selvom man bestemt ikke får noget foræret med en smal hest med lange bagben så ser det utrolig elegant ud når de kan det.. Jeg har også set fjordheste og islændere og i det hele taget synes jeg at det at alle racer kan lære det siger en masse om i hvor høj grad netop denne træningsform tager udgangspunkt i hestens anatomi og naturlige bevægelsesmønster.. En af fjordhestene kom fordi ejeren havde indset at hun simpelthen måtte finde en træningsmetode der kunne hjælpe hende til at styre denne lille kompakte hest med en kort hals fordi ridningen alt for tit endte som en gang tovtrækning.


Meget firkantet stillet op kan man sige at jo dårligere bygget en hest er til klassisk dressur jo mere har den brug for det.. Min egen er en nu 20 årig travhoppe og det er da smaddersvært for hende med en lang ryg (som ikke er så lang endda) og en smal bagpart men hun har rigtig godt af den gymnaciering og muskeltræning der ligger i det.. Vi træner meget fra jorden fordi jeg mildest talt også selv er på begynderniveau og så kan jeg dels se hvad der foregår og dels har hun ikke mig til at sidde og fjumre rundt mens hun kæmper for at træde ind under sig, træde over eller hvad jeg nu beder hende om..



VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 20:31

Tak for svarene begge to. Det var rart at få lidt at vide om det. :)



- Simone


When I fall, I will try to get back up. I wont give up. If I fail, I will try again and again and again... I wont give up - cause somehow I'll find the strength to get back up and I'll finish strong.

- N.V. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle kan
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 20:55

Nu har jeg en blandning af fredikersborg og Dv, og han kæmper os, fordi han har en meget lang ryg..


Men wow en gang han har fået.. Vi træner os stadigvæk en del fra jorden, da han så slipper for at jeg sidder der oppe, og er møg forvirret..!!


Jeg elsker det akademisk dressur.. Og den både man kan se at hestene nyder det. Og hvordan deres gang bare ændre sig...!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider