Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor meget må man drikke? Bilkørsel..
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 14:00

Hej Ænder,


Jeg skal til grilarrangemant i aften med pigerne, og er normalt typen der aldrig drikker noget, når jeg ved jeg skal køre hjem.


I aften har jeg faktisk lyst til en kold øl. Min veninde mente jeg måtte max drikke 2, er det rigtigt?


De/n vil blive drukket ca. 4-6 timer før jeg skal køre.



KH Christina :)


- Nu som sygeplejestuderende og ryttermærkedommer



Mangler du ryttermærke 5/mærket for hesteejere? Se mere her : www.hesselrod-rideklub.dk/Akt10/ ryttermærke%205.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beregn
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 14:04

ca 2 timer til at forbrænde en genstand så er du på den sikre side.

En øl 6 timer før og en øl 4 timer før du skal køre bør ikke give problemer.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !


Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.


http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt!
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 14:11

Tak Tina


Så fik vi den på det rene...


Så vil jeg nyde min øl med god samvittighed



KH Christina :)


- Nu som sygeplejestuderende og ryttermærkedommer



Mangler du ryttermærke 5/mærket for hesteejere? Se mere her : www.hesselrod-rideklub.dk/Akt10/ ryttermærke%205.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 21:25

Piger forbrænder en genstand på ca 5 kvarter. Mænd på 3-4 kvarter. Desuden må du gerne køre med en enkelt genstand i blodet.


0
0
Svar på denne tråd
 
 det er et diffust
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 21:36

svar, for alt kommer an på forbrænding, vægt, kondition osv osv....


I min verden er der kun EN model....:


Enten drikker man - og kører IKKE - uanset antal genstande.


Eller også drikker man som man lyster og ta'r en taxi hjem.


Ingen grænsezoner.


KH:)Annette (der ønsker dig en god grillaften)




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig Adian!
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 22:35

Enten drikker man IKKE - eller også kører man ikke hjem.


Der er ikke nogen mellemvej.


sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.


mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 kørsel = 0 øl
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 02:07

Jeg ved, at man må køre med promiller, men det er meget diffust, jeg har engang drukket en halv øl, i sommervarmen i Jomfru Ane Gade i Aalborg, da jeg rejste mig og skulle cykle hjem, var jeg "ude at sejle", jeg var ikke i stand til at koncentrere mig om at blive på cyklen, jeg var så omtumlet at nogen fik fat i en ambulance, jeg kom på skadestuen, hvor de målte min promille til at ligge på ca. 1,1 i udåndningen, se det var en halv øl i solen!

Jeg har odså været til fest, hvor jeg bare har kunnet drikke igennem uden at jeg blev påvirket, Da vi 3 "piger" skulle hjemad mødte vi en patruljevogn, vi fik fjantende stoppet denne, og vi tryglede om at få en "Alkotest", de 2 venlige betjente var "med på legen" og vi fik lov at puste :-)

Min promille var 0,3, mine veninders var 1,8 og 1,6, Vi havde alle drukket det samme på ca. samme tid. Vi er næsten lige høje,

vejer næsten det samme + - et par kilo, jeg har dog mindre fødder end de 2 andre ;-D.

Derfor ville jeg aldrig sætte mig bag rattet på en bil med alkohol i blodet.

Tænk hvis man blev skyld i en ulykke, bare fordi man er magelig og vil køre i egen bil, det vil aldrig kunne tilgives!



Vær aktiv, det gør en forskel

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 04:32

Fuldstændig enig med Adian.



Team Starlight´s


Starlight´s Sidney & Kristina


Hvil i fred


Zar 16/5-87-25/10-02

Chiquita 29/5-91-2/8-06

Maddie 3/6-01-17/3-09

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 05:05

Jeg er meget enig med de andre... enten så tager man bilen og lader alkoholen stå, eller også så gør man det omvendt... Punktum!


Michelle


HUSK hvis sadlen indtages analt, skal du nok overveje en større...


Jack Russell Terrier hvalpe er på vej. Termin 4. August. Kontakt for nærmere info...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 08:16

Jeg er også enig med Adian...


AktivGenBevar (Susanne)'s eksempel viser jo tydeligt, hvor forskelligt kroppen kan reagerer.




Mvh

Gitte og Den Lille Grå


Championatsvinder Dressur 2007

Championatsvinder Distance 2009

Vestegnens Rideklub




0
0
Svar på denne tråd
 
 alkohol og kørsel
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 08:43

Hej


Jeg er nu mere eller mindre ok med at man drikker det loven angiver man må.


MEN, hvis man er så uheldig at blive inpliceret i en ulykke, uden det overhovedet er ens skyld - og de så kan måle en bid alkohol i dit blod, ja så kan de kaste skylden på dig.


Men hvis du drikker den sidste 6 timer før hjemkørsel, så burde der ikke være noget tilbage, eller næsten noget.. alt efter person.


Venlig hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skrift over
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 09:24

Faktisk, i følge loven, kan du godt blive dømt for spirituskørsel selvom din promille er under 0,5... Dette er hvis du kører usikkert. Dette er altså op til betjente at vurderer, hvordan din kørsel har været hvs du bliver stoppet.


MVH Eva.
Nu helt uden hest.
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 10:03

nu arbeder jeg som bartender, og tager derfor sommetider en øl med kunderne i arbejdstiden som skik nu er herovre :p


derfor har jeg ligesom to regler; 1 - alkometer (ualmindelig billigt på buyincoins.com) 2 - drikker ikke hvis jeg er træt eller har det bare lidt skidt. - så kører man automatisk lidt anderledes end man plejer, og kører du så usikkert kan du som en anden påpeger godt blive idømt en bøde selvom din promille er under 0,5.


- desuden; hvis du kører galt, eller på anden måde foresager skade på en andens bil eller ligefrem personskade og forsikringsselskabet finder ud af dette - så står du med en MEGET stor regning MEGET hurtigt da nogle selskaber, hvis ikke alle, i så fald ikke dækker noget som helst.. så vidt jeg ved


La Petite & Wirago i er mine stjerner!

kommer til at savne dig min smukke Alexandra <3 vil aldrig glemme dig! :'(


0
0
Svar på denne tråd
 
 Enten eller
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 18:07

Enig med flere af de andre.


-Enten drikker man og lader bilen stå,


-Eller også drikker man vand og kører. Ville aldrig sætte mig selv i en situation, hvor jeg skulle sidde og regne på, hvor mange genstande jeg havde drukket og hvornår jeg kunne køre.


Og jeg ville aldrig tilgive mig selv, hvis jeg var impliceret i en ulykke, med bare den mindste promille i blodet.


Din fremtidige springhest sælges


Man bliver ikke større af, at gøre andre mindre.



0
0
Svar på denne tråd
 
 NO way!!!
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 20:29

I mit hoved er det også sort og hvidt!!!

Og ISÆR når du skriver du "aldrig" drikker, du aner ikke noget om din egen grænse OG den kan være meget forskellig!


Bilkørsel er lig med NUL alkohol!!



Hilsen fra

Strit 77


Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå -og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen! ;-)



Hestepasser/rytter søges i 6621

Se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 11:40

som de fleste andre vil jeg sige ingen alkohol, hvis du skal fører køretøj, uanset om det er cykel eller bil(eller hest).


anna ?WA?: de alkometre du som almindelig privat person kan købe, kan man ikke bruge til en døjt, du kan "måle" om folk har drukket(hvilket man sjældent er i tvivl om), ikke hvor meget de har drukket. den kan ikke kalibreres, så kan den ikke bruges.


Finken: hvor har du de tal fra? er lidt nysgerrig, da min mand som er kørerlærer ikke kender de tal, så det må da være forholdsvis ny viden.

normalt kan man ikke fastsætte tal for folks forbrænding, da det afhænger af rigtig mange faktore, selv enæggede tvillinger med samme vægt og mave indhold, forbrænder alkohol i forskelligt tempo.


Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T



0
0
Svar på denne tråd
 
 spritkørsel
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 19:51

man plejer vidst at sige to genstande, men det kommer jo meget an på forbrænding og hvor meget du kan tåle..


så længe din promille ikke er over 0,5 er alt fint (=


Lykke & Vincent

What does´nt kill you

Will only make you stronger

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kør ikke!
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 09:59

Kørsel = 0 alkohol

Så er du altid sikker på en god tur, er du impliceret i en ulykke vil du helt sikkert få skylden, selv under de 0,5 promille må du ikke forårsage et uheld. ( man skal kunne bære branderten ) ;-)

Her hvor vi bor er der mange arbejdere fra Øst Europa, de kan drikke store mængder alkohol, uden at man kan se det på dem, når de så bliver stoppet af Politiet, så er deres promiller over 2,5, når de er rigtig fulde at se på så er deres promille over 3,2, det vil slå en anden ihjel, som ikke er vant til at drikke.

Og når du ikke er vant til at drikke, så kan selv en halv øl få dig på "glatis", hvis dit maveindhold "går i forbindelse med alkoholen", så kan effekten forstærkes. og der er mange faktorer som kan spille ind.

Festen vil i øvrigt ikke blive det samme, hvis du allerede fra begyndelsen vil have siddende i baghovedet KUN 2 GENSTANDE, du vil sidde og fokusere på klokken og alt muligt andet, lad dog bilen stå. nyd veninderne, og tag en Taxa hjem, når du føler for det ;-)



Vær aktiv, det gør en forskel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kun en tommelfingerregel
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 10:07

MonaB: Tallene har jeg fra mit studie og det er KUN en tommelfingerregel, men ikke ny viden. Faktum er, at hvis du bliver indblandet i en ulykke er der stor sansynlighed for at du får skylden, om så din promille er 0,1%


Jeg har heldigvis ikke problemet da min kæreste ikke drikker og derfor er fast chauffør


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 11:16

Nå måtte alligevel tjekke bøgerne


0,6 genstand pr time for en mand på 70 kg, som ikke er vant til at drikke alkohol (Menneskets ernæring - Arne Astrup)



0
0
Svar på denne tråd
 
 At køre bil
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 12:27

Min model er: Når man kører drikker man ikke...


Savner min elskede pony, aflivet d.4/1-07.

Et minde om min elskede pony

media.putfile.com/sputniksminde


Elsker dig min Tinto skat. Du er nu kommet til dit nye hjem.

Vi ses snart.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak.....
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 13:49

Tak for alle jeres svar.


Jeg kan altsår ikke se hvor flere af jer læser jeg ALDRIG drikker?! Jeg drikker aldrig når jeg kører ellers.


Nu det jo efterhånden 4 dage siden indlægget blev oprettet. Jeg havde en fantastisk aften og fik en øl.. Og ja.. Jeg kørte hjem 8 timer efter.



KH Christina :)


- Nu som sygeplejestuderende og ryttermærkedommer



Mangler du ryttermærke 5/mærket for hesteejere? Se mere her : www.hesselrod-rideklub.dk/Akt10/ ryttermærke%205.html

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider