Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 At fodre på katte?
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 17:52

Hej

Hvad fodrer i jeres katte med?

Jeg stod i dyrhandlen idag, det er noget af en jungle..


Min får Vetpro - killingefoder..

Men - jeg er MEGA træt af at jeg kun kan købe den hos dyrlægen... så overvejer om hun skal ha noget Royal Canin eller andet, der kan købes andre steder.. men ved sku ik helt.. Er rimelig hys med mad til mine dyr..


Giver i rester? Og giver i vådkost? Jeg ville helst undgå begge dele egentlig...


Med venlig Hilsen
Yessika - Razz og Parfait - altid ynglingsdyrene!

0
0
Svar på denne tråd
 
 MASSER af vådkost!
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 18:10

Tørkost er noget skidt til katte.


Men det er praktisk for os ejere, da det kan stå fremme uden at fordærve.


Men en kat er et ørkendyr, der ikke er ret god til at drikke.

Den er lavet til at få sit væskebehov dækket via byttedyr - vi har bare taget den mulighed fra vores stuekatte.


Et byttedyr indeholder ca 80% vand - vi har udskiftet byttet med tørkost der max indeholder 8% vand.

Det er med til at give så mange af vores kælekatte alvorlige problemer med urinvejene pga urinen bliver alt for koncenteret.


Så brug masser af vådt og/eller råt.


NB - vi giver vores en blanding.

De får både tørt, vådt og råt.


sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.


mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 indekat og staldkatte
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 19:48

Vores 8 staldkatte får Royal Canin eller Hill´s.
Og vores inde kat får perfekt fit :).
Og så får alle selvfølgelig vådkost og stald kattende får fisk, tun, rester af mad mm.

Og vores indekat får tun, salat, og forskellige godbidder :).


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 19:51

får kun royal canin... Young male.. Det er til kastrater, det får dem til at drike en smule mere, så der ikke ophober sig urinsten..

Ellers får de royal canin våd kost young male. Intet andet. Ingen rester af menneske mad her!


¤Sarah¤




0
0
Svar på denne tråd
 
 kattemad
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 21:32

Vores 3 får Royal Canin Sterilized (til neutraliserede dyr) - de drikker fint og spiser også "ude" dvs. mus, muldvarper, fugle o.l. :D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 22:22

Min kat får dagligt Royal Canin Sterilized, og en gang i ny og næ guffere - men han er kræsen, så det er lidt op og ned.



Han drikker heldigvis rigtig godt.



Mvh.

Regina Sørensen


Med den højtelskede RDH hoppe Wega


www.123hjemmeside.dk/vidtskue

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 22:26

Hvis man vælger kun at fodre med vådkost, så har katten ikke en kinamands chance for at få "renset" sine tænder. Det at den tygger og knaser tørkosten, gør netop at den har mulighed for at holde sine tænder i rimelig god stand.


Jeg fodrer kun med royal canin (tørkost ja) og min kat har ingen problemer med væskemangel.


//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 RC stelicede
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 22:31

er godt, da det er lavet til katte, som har haft eller har problemer med urinvejssystemet. De drikker nemlig mere af det. bruger det selv til mine.

Det er noget pjat det med dåsemad. Problemet med dåsemad er nemlig at katten ikke kommer til at bruge sine tænder ordenligt. Dermed får man problemer med tandsten mm.

Har man problemer med at katten ikke drikker nok - en kat drikker altså ikke ret meget - så kom vand i tørkosten.


RC har mange gode produkter, men lad være med at købe dem hos dyrlægen - de er for dyre i forhold til dyrhandleren. Produkterne er næsten de samme. Ring evt til RC og få en snak med dem. De er rigtig søde til at vejlede.


Er på Kattens værn, og vi foder altså kun med tørkost, og det gør de flerste mennesker også - har nemlig pensionat ved siden af på Kattens værn.



DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn.


En rigtig hest er en oldenborg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 khakjsdhakj
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 23:22

Min hankat Kejser lever af Royal canin tørfoder.

Jeg hælder vand i hans mad - så undgår han urinsten og får renset tænderne.


Billigt, enkelt og smart synes jeg selv :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 freddy ♥detvarkattens♥
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 23:24

KV er bestemt ikke løsningen på alt, selvom du nævner dem et utal af gange ved en hver lejlighed.


Og at "alle" fodrer med tørkost betyder ikke at det er OK.

Der var også en gang "alle" fodrede heste med ren havre.


De fleste bliver trods alt klogere.


Fodrer man med råt, giver man dyret en god del af den væske den har så meget brug for. Samt at man minimerer problemer med tandsten og tandkødsbetændelse.


Og bruger man kvalitetsvådkost er man altså heller ikke sikker på at få tandproblemer.


sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.


mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 piaR hvordan får man
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 23:34

PiaR hvordan får man en kat til at spise vådfoder(min nægter) - og hvad er kvalitets vådfoder?




Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 vivi (Thorleif)
Forfatter: 
Dato:  30-06-2010 23:41

Man er tålmodig :) MEGET tålmodig.


Tilbyder katten lidt råt hver eneste dag. Lidt fisk, lidt lever, lidt hjerte - lige indtil den en dag finder ud af at vådt/råt er godt.

Eller forskellige typer dåsemad.


Kvalitetsvådfoder indeholder ikke korn og sukker.

Det er gode, rene råvarer og ikke klamme animalske biprodukter og underlige tilsætningsstoffer en kat ikke har brug for.


Af kvalitetsmærker kan nævnes Applaws, Porta21 og Almo Nature.


sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.


mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 00:01

Tak for indput folkens..


Jeg tager en snak med dyrlægen imorgen når jeg skal ned i byen...


Mht. råt mad, jeg ville ELSKE at kunne barfe hende, men har simpelthen ikke fryserpladsen til det.. overvejer at købe en lille fryser, også fordi jeg gerne vil have mulighed for at købe kød til mig selv.. Hvis jeg får det, kan det være jeg går over til BARF med Fie..


Med venlig Hilsen
Yessika - Razz og Parfait - altid ynglingsdyrene!

0
0
Svar på denne tråd
 
 en overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 08:40

DorteP du skriver:

*

Hvis man vælger kun at fodre med vådkost, så har katten ikke en kinamands chance for at få "renset" sine tænder. Det at den tygger og knaser tørkosten, gør netop at den har mulighed for at holde sine tænder i rimelig god stand.*



Det er simpelthen noget sludder.


Rent faktisk menes tørkost at være en af de største syndere i forhold til at katte idag generelt bøvler med tænderne.


Prøv du selv at leve af kiks og så ikke børste tænder, og se hvor meget "snask" der sætter sig på randen af dine tænder.


Tørfoder er altså lavet for menneskets bekvemmelighed.


Hvis man vil passe på sine kattes tænder, er daggamle kyllinger, og rå kyllingelår, noget af det bedste.



Hilsen Dorte der fodrer med tørt, vådt og masser af råt, og ALDRIG har haft en kat med hverken tand eller nyreproblemer som ikke var en medfødt fejl. (og jeg har mange katte der er over 10)


0
0
Svar på denne tråd
 
 kattemor
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 11:02


sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.


mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min indekat....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 11:13

...får en kombination af Royal Canin Sterilized 27, samt Hills Indoor Cat og derudover Royal Canin light vådfoder og hun trives fantastisk.


Jeg kan se at der er meget forskellige opfattelser af hvad der er godt/skidt mht. våd/tørfoder og ja jeg er nu af den overbevisning at der er fordele og ulemper ved begge dele men anvender man en kombination af det så opnår man en synergieffekt af de to ting sammen som er til gavn for katten.


Mht. råt foder og det kvalitetsfoder PiaR nævner så kan jeg oplyse at min kat simpelthen pure nægter at spise både råt foder (kød m.v.) samt bl.a. Applaws som nævnes som et kvalitetsfoder... Hun går simpelthen i sultestrejke hvis jeg fodrer med disse ting..


Pia



...................

Dækken sælges eller byttes.

Se min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min kat får
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 11:30

Hans faste kost består af "rigtig kattemad" til kastrater + Royal Canin Hairball. Fordi der er mange fibre i og han er ret langpelset.


Regner dog med at skifte til et Light produkt da han er lidt til den store side.


Ud over det har jeg forskellige Royal Canin vådkost "poser" de der en potions poser som han får en af om ugen.


Så får han rester - gerne råt. Laver jeg aftensmad med kød eller fisk så får han lige en lille klat også.


Så får han kogt lever, tun og makral.


Da jeg fik ham ville han ikke spise andet end sit tørkost men jo mere han prøver at smage jo mere vil han gerne have.


Hans livret er Tun Mousse Kan han lugte det så er han slet ikke til at styre. Havde gæster til fødselsdag i går og måtte simpelthen lukke ham udenfor fordi han bestemt mente at vi spiste hans Tun Mousse. Han fik selvfølgelig sin del da gæsterne var taget hjem.






SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 22:22

Kattemor - vi bliver aldrig nogensinde enige.


Kiks og katte tørfoder kan ikke sammmenlignes, det er da noget forfærdelig sludder.

Det er tydeligt at du ikke ved hvad tørkosten indeholder.

Jeg arbejder på en dyreklinik og har været på en del foderkurser og jeg nævner IKKE RC for at tjene penge, men fordi det er det foder vi har de bedste resultater med.


Men vi tjener da ganske fint på katte som kommer ind med ekstremt dårlige tænder, og når vi spørger ind til hvad de fodres med, er det desværre overvejende vådfoder.


Så jeg ser dagligt hvad foder gør ved dyrene, både det gode og det dårlige. Selvfølgelig er der altid nogen imellem som klarer sig fint på et dårligt foder ...


//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine får tørkost
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 22:32

Ultra Prmium Nutra Nuggts- til aktive katte/killinger. Det har- modsat Hills- kyllingemel som indgrediens nummer 1- og først derfter kyllingfedt.


Jg har fodret med meget forskelligt (Møllerens- var de glade for), Aldis på dåse og tørkost, Eukanuba og Hills. Og Brugsens det billige.


Det her trives de på (nul diarré)- og de synes, det smager fantastisk! (De gider lige fiskeboller, men ikke tun- eller kogt kylling- eller torskerogn. Jg har være løbet tør- derfor!).


De drikker vand- vi har godt vand i hanen. Jeg har oplevet, at de kommer hjem fra dr. dyr og nærmest skvulper vand i sig. Dyrlægen syntes, de drak lige lidt nok! Vores vand er bare bedre! ;-)


Ørkendyr.

Mine små lå inde det meste af dagen på ders uldtæpper, da det VAR for varmt-ude. ;-D i forgårs.

Jeg tror ikke, at katte har overlevet i Europa i de sidste 1000 år, hvis de kun kan leve i tørt og varmt klima. Vikingetiden var ret våd- og så var der "den lille istid"- i 1500 tallet...



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 en overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 22:35

Jeg ved da så rigeligt hvad tørfoder indeholder, og indholdet er da fuldstændigt underordnet når vi taler tandproblemer.


Og så lige de der foderkurser dyrlæger og deres assistenter kommer på, de bliver jo afholdt af foderfabrikanterne, så det giver jeg ikke en flyvende fis for.


Jeg har valgt at fodre med tørfoder, vådt og råt, fordi jeg ikke kan se logikken i at det på nogen mulig måde kan være bedst at fodre med tørkost, som altså ligger ualmindeligt langt fra kattes naturlige fødeindtag.


Måske du kunne kommer op med nogle link, til de sider på nettet hvor uafhængige forskere eller dyrlæger udtaler at man bør fodre udelukkende med tørkost, for jeg kan altså ikke finde dem.


Jeg kan derimod finde flere steder der anbefaler at fodre varieret, eller Barf, da det ligger noget tættere på kattens naturlige føde indtag.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså min dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 22:52

Vil da gern sælge mig et eller andet produkt til kastrater (jeg har 4 rabat kuponer- anyone der mangler?), men de kunne jo også se, at Malle og Michel havde 9 killinger. Og Bisse var voldsomt tynd. (På opfedning efter hun var væk en uge- og kom hjem som et lille katteskelet med pels- hun har været lukket inde et sted- ikke i løbetid!)


Bisse er blevet høj/stor og- lettere bollefed, hun ammer også de små. De små har tre mødre...


Men jeg har talt med dyrlægerne, og de siger: Der er INGEN grund til at skifte foderet, når de trives. Jeg syntes jo, Malle og Michel var lidt tynde, men sådan ser de ud, når de malker godt.



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 23:19

Kattemor; som sagt bliver vi aldrig enige ......


Jeg ser med mine egne øjne hvad forkert fodring gør ved kattenes tænder, ser dem igen til kontrol 1-2-3 osv år efter og ser forskellen der sker når de kommer på tørfoder.


Barf du bare hvis du synes at det er det rigtige og dine katte har det godt, men vis mig så den uafhængige forsker der kan bevise at barf kurerer HD, allergier osv osv osv som barf producenter påstår ;))


//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tandsten
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 23:27

Efter at vi droppede at fodre udelukkende med tørfoder, har vores katte langt mindre tandsten og drageånden er også væk.


Der sidder heller ikke belægninger af foderrester på tandkødet, som gav dem mere eller mindre tandkødsbetændelse.


sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.


mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 en overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 09:28

DorteP.


Nu synes jeg godt nok du bliver for morsom.


Jeg beder dig om at finde link til at tørfoder er den bedste foder løsning, du ber mig om at finde link til at Barf kan kurere ting og sager??????


Jeg har aldrig påstået at Barf kan kurere noget som helst, så jeg kan ikke se jeg skal linke til det.


Jeg har endda ikke sagt at jeg fodrer med det, men skal stadig linke til noget som producenterne af det påstår..

Godt så, aha jaså.


Ma jeg få at vide hvilken dyrlæge du arbejder hos?

Altså, nu når du ikke vil dokumentere din påstand, kan det jo være han vil.


Min påstand er stadig at tørfoder er lavet alene for menneskers bekvemmelighed, og at det ikke er godt at fodre udelukkende med det.


Og jeg smider gerne en masse link:


www.blakkatz.com/dryfood.html


http://www.catinfo.org/index.htm


www.celestialpets.com/ fus_article.shtml


Her er et der afliver myten om at tørfoder renser kattens tænder:


www.littlebigcat.com/ index.php?action=libra...antheteeth


Her er et om at korn er ret skidt for katte og hunde:


mypetnaturally.com/ebooks/ FeedorNotFeed.pdf


Jeg har flere, men disse var lige dem der lå først for.


Nu har jeg så lagt link ind, der undestøtter min påstand, kunne du så ikke lægge nogen ind der understøtter din.






0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig ening.....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 09:37

Lige vedr Applaws, så kender jeg katte som har fået foderallergi efter at de er gået på Applaws.


Jeg siger ikke at KV har ret i alt. Det samme gælder dyrlæger mm. Mna har hver sin mening. Men på KV har vi altså over 200 katte inde hver år, og har over 100 pensionatkunder (som trofast kommer hele tiden), så helt dårlige kan vi altså ikke være. Kender altså rigtig mange katte, og kattemennesker. Og nej end ikke hos os, er vi helt eninge om foder, pasning mm. Alle har jo sin egen erfaring.


Jeg kunne ikke selv drømme om at foder med råt - nægter simpelhen at foder med døede kyllinger, som indeholder æggeblommer. NIKS!


Hvorfor lader I så ikke bare katten klare sig selv ?hvis det hele skal være så naturligt? De skal jo bare fange 10-15 mus om dagen, for at overleve.

Ærligt talt så syntes jeg at BARf er noget opreklameret noget. Det dukker op i perioder, for så at forsvinde lidt igen. Kender flere som har prøvet det, og alle er gået tilbage til tørkost


Personligt får mine RC, tun og dåsemad. Og der er ikke nogen af dem som lider nød.

Flere af mine veninder har udstillingskatte, og de foder med RC og hills tørkost, og ikke andet. Og de har altså TopKatte mm. Så tørkost er nok ikke helt så skidt.



DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn.


En rigtig hest er en oldenborg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 kattemad
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 10:05

Lige vedr Applaws, så kender jeg katte som har fået foderallergi efter at de er gået på Applaws.


Naturligvis gør du det - ligesom der er katte der ikke tåler varianter af RC, Hills osv.


---



Det, der bekymrer mig mest i denne tråd, er den enorme stædighed og modvilje til at lære noget nyt hos visse personer. Eller i det mindste acceptere at andre også har gode erfaringer og endda viden om fodring.


Men OK, det samme ser vi jo i hesteverdenen.

Der er også stadig en masse forstokkethed vedr fodring.


sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.


mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 10:33

Meget spændende debat!!



Jeg snakkede med min dyrlæge igår.. Endte med at købe det samme forder hun får nu, bar i voksen udgaven.. + har fået nogle ekstra piller der kan hjælpe på tænderne.. så må jeg lige se hvordan det går med det...

Snakkede med dem om tænder, hun sagde at tørfoder er godt for tænderne.. og at jeg selv kan gøre meget for at holde hendes tænder pæne, holde øje med dem og fange problemer i forvejen, så derfor er der indført dagligt tandtjek nu...


Omkring vådfoder, så er det ikke nødvendigt når de får fuldfoder i tør udgave - men er jo kræs.. men så hellere give hende noget tun en gang imellem..


Mht. vand - min kat drikker rigtig meget vand, hun har to skåle, en udenfor og en indenfor.. Og hun drikker af dem begge :)


Med venlig Hilsen
Yessika - Razz og Parfait - altid ynglingsdyrene!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæger og barf
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 14:14

Det er de færreste dyrlæger, som vil anbefale barf - desværre!


Der er ikke nok viden på området i forhold til hvad en dyrlæge vil bruge.

- De store firmaer som RC, Hills m.fl. har jo råd til at have en masse dyrlæger ansat, der kan gå ud og sige at deres produkt er godt fordi at ...

- Det har konceptet barf ikke, og selv indenfor barf findes der et hav af forskellige "varianter".


Synes det er yderst synd at kalde det noget "opreklameret" noget.


Det ER da mere naturligt, og nej - de skal da selvfølgelig ikke bare overlades til sig selv, for nu har vi jo valgt at domesticere (staves) dyrene, og så er det VORES ansvar at de bliver fodret ordentligt - men derfor kan man da godt give dem noget som er forholdsvis naturligt.


Lur mig om ikke barf er andet end "døde kyllinger med æggeblommer" i ;-)


Synes det er synd at man holder sig til én ting, blot fordi "andre" gør det og har gjort det i mange år.


Bevares, vores gamle pony blev 35 år på ren havre og kalvepiller og halm! Hun havde kun yderst kort tid, hvor hun ikke fungerede optimalt, og det var dér hun fik fred.


Men tror næppe nogen i dag vil vælge dén fodervariation til deres heste.


Selvom man måske synes ens kat drikker nok osv. er det da værd at overveje at undersøgelser m.v. viser at de somregel ikke får nok vand alligevel.


Dét vidste jeg da fx ikke, og er da noget jeg vil huske til jeg skal ha' kat igen! :-)


Man lærer jo hele tiden, og jeg synes man skal prøve at undersøge tingene grundigt inden man afviser dem! Man KUNNE jo lære noget ;-)



Rollo

- Marsvinenørd


ROLLOS MARSVIN

- Ophør af opdræt, mange dyr til salg.


TELL-MANN WESTIE

- Lucky står til rådighed for avl


SVINENE

- Hyggeligt marsvine- & hamsterforum

0
0
Svar på denne tråd
 
 tørfoder
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 15:21

Nu har min lille kat levet af kun tørfoder i 9½ år og dyrlægen kan dårligt finde tandsten og hun har ikke drageånde. Hun bliver fodret med en blanding af Specifik FCD, Royal Canin Obesity og lidt Whiskas for variation.

Hun fik en overgang en lille portion vådfoder dagligt, men holdt op, da hun kun slikkede sovsen i sig...

Hun drikker fint, dog smager vandet bedst i den skål, som bliver sat udenfor...



Marie
Bach.Scient.Meteorologi



Two atoms walk into a bar.
One atom stops and says to the other, "I think I just lost an electron."
The second atom asks "Are you sure?"
The first atom replies, "I'm positive!"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-07-2010 23:02

Kattemor; jeg siger det for 3. gang : Vi bliver aldrig enige, men det kan du vist ikke rigtig forlige dig med ...


Jeg har skrevet at jeg synes at det er fint at du barf'er eller hvad du gør, hvis du og dine katte har det fint med det og så er den ikke længere fra min side.


Hvis du gad at læse mit indlæg, ville du måske have opdaget den smiley jeg havde sat efter forslaget om at smide link omkring barf'ens fortræffeligheder.


Vi har flere gange kontaktet barf firmaer og spurgt om ikke de ville komme en tur ud til os og fortælle om barf, men mærkelig nok har de takket nej. Jeg har også tilbudt dem at komme når vi havde en af vores "normale" foderkonsulenter ude - ikke for at barf skulle jordes, men netop for at høre om de forskellige meninger der er omkring de forskellige måder at fodre på. Det har de heller ikke ønsket. En gang ringede jeg tilbage til et af firmaerne som privat person og spurgte om de tog ud og fortalte om foder metoden og det gjorde de da - så jeg kunne jo konstatere at det var dyrlæger de var imod. Så kan jeg ærlig talt ikke tage dem særlig seriøst ..... Hvis de så gerne vil promovere deres produkt, må dyrlæger da netop være en god vej frem, da de jo ser en masse hunde + ejere. Jeg har også spurgt efter videnskabelig dokumentation for deres produkter, men det har de ikke kunne give mig.


Jeg opfatter ikke mig selv som "købt" af foderfirmaerne, ej heller blind for andre muligheder, men når fx barf folkene ikke vil komme frem af busken, så har jeg ikke mulighed for at sætte mig nok ind i tingene til at ville anbefale det til nogen. Jeg siger ikke at det er dårligt, jeg siger bare at jeg ikke kan få de oplysninger jeg har brug for til mit arbejde. Jeg kan sagtens gå ind på en hjemmeside og læse en masse, men det er ikke nok for mig til at kunne sælge et koncept som barf. Jeg ser få hunde på klinikken som stortrives på det og det glæder mig på hundens vegne :) Når jeg skriver få - er det ikke fordi jeg ser mange der ikke trives på det, men fordi det er under 1 % af vores kunder som bruger det. Vi fraråder det aldrig, men siger som det er, at vi ikke ved nok om det til at kunne udtale os.


Jeg afslutter debatten her, jeg gider ikke blive ved med at diskutere med dig. Du skal som sagt endelig gøre hvad du føler er bedst og så gør jeg det samme....


//Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det bliver en rodet snak
Forfatter: 
Dato:  03-07-2010 10:51

Til PiaR: Du modsiger dig selv:


"Det, der bekymrer mig mest i denne tråd, er den enorme stædighed og modvilje til at lære noget nyt hos visse personer. Eller i det mindste acceptere at andre også har gode erfaringer og endda viden om fodring"


Jeg har min erfaring fra KV, og med mindre at du har været ansat der, så syntes jeg altså ikke at du kan sige det du gør omkring KV. Og hvis der er så mange som har god erfaring med div tørkost, ja så syntes jeg ikke at du bare kan sige at det vi så giver vores katte er forkert - du siger jo selv at man skal acceptere andres erfarring med foder. Det gør du altså ikke selv.

Ja jeg syntes at Barf er noget som jeg ikke ville give mine katte, og ja jeg syntes at det er noget som er ulækkert. MEN det er MIN mening. Det gør jo ikke at andre har samme mening. Men i de 5 år jeg har været på KV, har jeg altså overhovedet ikke mødt en eneste som bruger Barf. Jo jeg kender to som har prøvet det, og ikke en af dem vil bruge det mere.


Om katten får vand nok eller ej, så er der altså andre muligheder for at få kræet til at drikke end at skifte foder.

Man kan få div drikkefontæner i dag, som mange katte er vilde med. Men man kan jo starte med at lade være med at have vand og mad stående samme sted (og nej det har jeg altså ikke lært fra KV..). Mine har vand stående flere steder i huset og i løbegården, og mad stående i køkkenet.

Rigtig meget af min erfaring stammer altså fra at jeg selv pt har 18 katte (nr 19 er på vej). Så man lærer altså en del ved at have så mange indekatte.

Og foder, ja mine kan ikke lide hills, whikas får man bare nyresten af, og jaaa så var der altså RC, som jeg er rigtig glad for. Det er mig selv som har opdaget det. Ikke noget med en dyrlæge eller lignede.


Men man skal altså lærer at acceptere at andre ikke har samme holdning som en selv. UDEN at man behøver at blive sur. Trådstarteren spurte omkring tørkost.

Min holdning er at hvis man ellers har en kat som drikker normalt (og katte drikker faktisk ikke ret meget), ja så kan man godt bruge tørkost, ellers kan man jo give lidt dåsemad.

På kv har vi som sagt over 200 katte igennem bare i vores afdeling, som alle får tørkost, og alle har sjovt nok overlevet.


Men hvordan man foder, tjaaa........ Se på katten/hunden/hesten/fisken mm, og se den ud til at trives, ja så har den det godt. Om det er på rc, barf, hø, gulegrødder eller hvad, det er kan s... være lige meget. Bare dyret har det godt.


I dag er der så mange produkter at alle laver fejl



DetVarKattens - Medlem af Kattens Værn.


En rigtig hest er en oldenborg!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider