Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Min hvalp har "dårlig mave"
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 10:04

Hej derude


Min lille hundehvalp på 15 uger har tynd mave. Hun bliver fodret med det samme som hun plejer, intet anderledes der.


I fredags var hun til dyrlæge og få tømt analkirtlerne, hvor det viste sig den ene var for stor. Kan det give tynd mave? Eller tror I det er tilfældigt?


Nogle gode råd til, hvad jeg evt. kan give hende, for at få det tilbage til normalt igen?


Tak


...

Charlotte Noermark

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tynd mave og anal kirtler
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 10:49

Kan hænge sammen. Hunde trykker normalt selv deres anal kirtler ud hvis de har lidt hårdt i maven. Hvis din hund derimod har tynd mave, bliver analkirtlerne ikke trykket ud.


God til hunde med sart mave er fx A38. Vores fik det hver morgen, iblandte lidt leverpostej og evt nogle stykker rugbrød. I starten ville han ikke have det, men efter kort tid var det hans livret.


Hundes egen måde at bekæmpe maveproblemer er at spise græs, så det vil jeg også sige - lad den spise græs. Gulerødder er også en sund snack.




SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ville dog også
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 10:50

kigge lidt på hvalpens foder. Meget hvalpefoder er ret fedt, og det er altså bare ikke alle hunde der kan tåle det.


Men husk at du ikke skal ændre det hele på en gang. Start fx med at give A38 så maven bliver stabiliseret.




SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 dårlig mave
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 10:55

sys du skal kontakte din dyrlæge og høre hvad de siger


Mit forslag vil være at faste den i et døgn, derefter lave noget havregrød som du giver et døgns tid eller to ca (det laves ligesom man laver til mennesker, på vand og m lidt salt og sukker i).

Husk at give i små portioner flere gange dagligt, når du starter op på grøden!


Derefter starter du igen op med den normale foder i små portioner-evt i starten sammen m lidt havregrød.


Vil bestemt ikke anbefale noget som leverpostej til en dårlig mave!! det er alt for stærkt!


man kan også gå over og gi kogt ris/kylling osv som er blid ved maven.


vær obs på den stadig er glad og frisk - ellers ring til dyrlægen!!!



Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 11:14

Rettelse: Cultura er bedre end A38 :)


sagde Cecilie

- med den dejligste araberdulle Filou <3




The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min hvalp har "dårlig mave"
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 11:37

giver i så kun a38 til morgenmad, og alm foder middag og aften?


- hun bliver fodret med eukanuba puppy small breed.


...

Charlotte Noermark

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor lang tid har det
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 12:27

stået på????


Umiddelbart vil jeg sige DYRLÆGE, fordi det kan gå så nederdrægtigt hurtigt med mavesyge hvalpe....


Herudover: SKÅNEKOST = alt der er hvidt,- fisk/fiskeboller, ris og videre i den dur.


KH:) og god mave....


Annette

* islændervallak på 8 år søger nyt hjem*



rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 diarre
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 09:49

Hej


Jeg har også haft en hund (dog en på 1 1/2 år) med diarre. Kontaktede dyrlægen, som gerne vil se hende for at udelukke hundesyge. Hun beorderede hunden på A38, kogt ris samt kogt kylling, idet disse madvarer ikke er hårde for hundens mave. Jeg fik endvidere en tube med mælkesyrerbakterier (Zoo-lac). Denne kan, hvis den er lukket forsvarligt og er uden for sol lys, holde i lang tid. Dyrlægen sagde at hvis hunden igen skulle få tynd mave kunne jeg give hende noget af dette (brugte det også da jeg i efteråret havde 8 hvalpe som fik lidt tynd mave efter ormekure.


Ps. Zoo-lac gives i øvrigt også til heste med tynd mave


Med Venlig Hilsen

Pernille


Matador Mix eft. Cæsar Halsnæs/Hovdaren









RIP Loke Elmelund (22.09.08) & Believe (september 09)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-04-2010 12:23

Noget der hjælper er kogte ris og så torskerogn(evt lidt A38) blandet sammen, og så i mange små måltider. Vigtig, at risene koges dobbelt tid.


Det et råd jeg har fået af min dyrlæge.


Det har virket ved min hund hver gang. :)


God bedring til den lille pus.


Knus Mia.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider