Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 For fed til at flyve
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 12:35

Så kommer den op igen. Det med at være for fed til noget.


ekstrabladet.dk/ferie/udland/ article1299708.ece


Jeg kan godt forstå flyselskabet. Det drejer sig jo om sikkerhed og mandens sikkerhed.


Hvorfor kan folk ikke bare acceptere, at de er for fede til at flyve, sidde i en forlystelsesting eller andet?


Vi andre, der måske ikke er så høje osv. må også acceptere at blive afvist forskellige steder.


Venlig hilsen


M




Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægtgrænse
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 14:27

Jeg er så en af de "hellige" som mener, at der burde være en vægtgrænse pr. person inkl. bagage - for eksempel må hver passager max veje 100 eller 120 kg inkl sin bagage - alt derover kræver en ekstra pladsbillet. Det vil altså gøre det noget nemmere for flyselskaberne at administrere hvilken vægt der kommer på flyene.


Der bliver flere og flere overvægtige mennesker, og hvis vi propper et fly med 200 mennesker der alle vejer 50 kg for meget, så skal flyet pludselig bære et ton ekstra, og det må da også betyde noget for flysikkerheden?


Så hvis man "vælger" at være overvægtig må man også tage konsekvenserne, og i dette tilfælge bestille en ekstra plads. Det vil også være mere behageligt for både personen selv, der så slipper for at sidde og trykke sig sammen, men bestemt også for dem der skal sidde mellem dem, på de i forvejen ikke vanvittigt brede sæder.


Hilsen Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 100 kg
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 15:09

inklusiv bagagens vægt... Så er der da mange mænd der bliver tvunget til at skulle have en ekstra billet.


Og vil det så skulle betyde at moren med lille Sofie på 1 år kan have godt 90 kg bagage med?


Sådan synes jeg ikke man kan stille det op...


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør mig utryg..
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 15:43

Hvis kaptajnen af sikkerhedsmæssige årsager ikke vil flyve med en overvægtig person - så skal jeg ikke op i det fly! Det tør jeg ikke. Ikke pga min vægt, men hvis flyet ikke kan holde til den ekstra vægt, så skal jeg ikke nyde noget af at hænge i 10.000 meters højde..


...if you can dream it - you can do it...
0
0
Svar på denne tråd
 
 hela...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 15:44

det kan man jo ikke sige- der er faktisk mange muskuløse el/og høje mænd der i sig selv vejer 100+ kg! Det ville simpelthen være for groft.



Nikon-pics4U


Tobias født 09/12/09, forlovet med Peter 21/12/09.


Elsket eller hadet, intet midt i mellem!


Laver du barnedåbskager el ønsker du at prøve?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 16:00

Nu skriver hela at de 100- 120 kg er et eksempel - ergo ikke noget der er fastslået som en holdning, til at sådan skal det bare være, men en måde at demonstrere på hvad man kunne forestille sig for at få andre til at se ideen.


Grunde til max vægte på fly er jo også baseret på deres regnestk på brændstof - jo flere kilo, des mere skal flyet bruge for at yde, ligesom biler jo flere kilo jeg pakker min bil med jo mere brændstof forbruger den for at yde det jeg kræver af den. Så jeg kan godt se ideen med at man satte max vægte også af personer også af den grund men også næste..Se nu bare billedet trådstarter har sat ind via linket, med manden i flygangen, hvor meget udover sæde han fylder. Hvad nu hvis han havde fået / bestilt sig et sæde i midten eller ved vinduet? Hvor rart havde det været at sidde som sidemand til ham i et par timer?

Jeg har intet imod overvægtige, men synes det er fair nok at hvis man er så stor man ikke kan være på et sæde, så bør man betale for 2 - indtil flyselvskaberne måske begynder at lave større sæder, hvilket nok næppe sker, grundet økonomi.


Mvh

Elisabeth


"Om jeg gerne vil have kaffen sort? Findes det i andre farver? "




Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Lizza
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 16:34

De 100-120 kg var selvfølgelig ikke ment som et endegyldigt forslag men som en illustration.


Men uanset hvad vil man jo næsten altid komme til at jokke en eller anden over tæerne - enten ham/hende der sidder og vælter ud over to-tre sæder, eller også den stakkel der skal sidde klemt inde mellem vedkommende og vinduet.


Hvis jeg har ekstraordinært meget bagage med hjem i toget, så jeg er nødt til at fylde to sæder, så køber jeg også to sæder. Jeg kan ikke se hvordan det skulle være anderledes for folk som har den ekstra "bagage" på sidebenene...


Hilsen Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja og så
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 18:08

Kan man jo blive ved !


Skal de idioter der bruger andre mennesker som hovedpude så også betale to sæder ????


Mindes en flytur fra København til Tokyo siddene i midterste sæde (jeg er ingen nipsting man fylder heller ikke andet end mit sæde), med to mennesker der brugte mig som sovepude .


Og tro mig de fik albuer i siderne prøvede flere gange at forklare dem jeg ikke var deres hovedpude osv men nej ingen ting hjalp.


I følge det her burde de nok have købt sig et sæde mere eller to , men man må jo leve med det på 13 timers flyvetur


Små sko ????? Så skift da til nummeret større.

'

Mine meninger er ikke farvet af dvs Hingsteholder,

For så skulle jeg da have et par stykker !


Over and out de svenske alper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overvægt
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 18:09

Jeg slutter mig også til koret af dem som synes at det er i orden at man betaler ekstra for være overvægtig/ekstra fyldig.


Tænk at blive seatet ved siden at en som ham på billedet i linket?!


Og så er det måske ikke udelukkende pga. vægten at han bliver afvist. Tænk hvis der er en nødsituation, og flyet skal tømmes hurtigst muligt, så vil jeg nødig være bag ham som vil sidde i spænd mellem hvert sæde, på vej til nødudgangen!


Og så er jeg med mine 60 kg også en smule utilfreds med at skulle betale mindst 50 kr. i overvægt pr. kilo som min bagage vejer for meget!


Hilsen


Trine



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ganske rimeligt
Forfatter: 
Dato:  16-02-2010 12:21

Jeg kan ikke se noget problem i at folk skal betale for et ekstra sæde.

Mandan på billedet kan man jo ikke passere på gangen og prøv lige at være den der skal sidde på det mellemste sæde der..

Nææ... Ganske rimeligte krav syntes jeg og helt i orden.


Team Rahmberg



Sælges

Skal sælges nu - 4 års DV vallak 163 cm

Oldenborg vallak

4 Trakhenere (Springheste)

DSP hoppe 139 cm super børnepony



*Se salgsheste/info i profilen*

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider