Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fastelavn er mit navn, boller vil jeg ha
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 11:31

...der har lige været et par udklædte børn her, med raslebøsse og sunget for os :-)


...synes at det er lidt hyggeligt

...at denne skik stadig holder ved :-)


Mine børn gik også rundt og raslede da de var små :-)


Hvad med Jeres børn ?

får de lov til det, eller synes I det er "tiggeri" ?


Jeg synes det er friskt gjort og giver mig gode minder.


:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fastelavn
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 11:35

Jeg synes det er træls, når jeg hverken har boller eller småpenge i huset Hvad skal man så give ud af??






Skrev hende den tykke, som er blevet mor...



Alle mennesker er født lige dumme

- nogen får bare mere ud af det end andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 bare sige tak for sangen :-)
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 11:43


...bare sige tak for sangen :-)


...jeg har også stået i den situation engang, bad dem om at komme tilbage senere, når jeg havde fået fat i nogle småpenge :-)


...de kom dog ikke tilbage, men så var der jo ikke nogen der blev kede af det :-)


:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg syntes...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 12:51

.. det er noget pjat at man skal stå og dele penge ud på den måde.

Det er ikke det traditionen går ud på.


Jeg syntes det er ok at børnene går rundt og "rasler", men ikke efter penge.

De bliver snot fornærmet hvis man stikker dem en flødekaramel i stedet og det er jo helt forkert.


Mine børn vil ikke få lov til at tikke på den måde, for ja, det mener jeg det er.


Jeg husker som barn da vi gik rundt. Vi gik ind til en hus, som alle de andre børn ikke turde besøge. Hun havde ikke købt ind til fastalavsbørn, da der ikke plejede at komme nogen, men hun havde nogle magnum is i fryseren, dem fik vi en af og jeg syntes det var stort


Her hos os har vi de der "soldater" som kommer rundt i en stor flok og synger for at samle penge ind til fastalavsfest inde i byen.

Det syntes jeg er noget helt andet og det støtter jeg gerne.




Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 12:55

Jeg kunne ikke finde på at give penge, men slik kunne jeg godt give ud hvis der kom nogen forbi..


Jeg har ikke selv raslet sådan rigtig da jeg var mindre; vi boede ude på landet hvor der var MEGET langt mellem husene


Nu bor jeg på 3.sal(og dørtelefonen virker ikke), så jeg regner ikke med at der kommer nogen forbi her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rasle......
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 13:04

Øh. Er det ikke først i morgen at børnene skal ud at rasle ?.


Ved godt at det er fastelavn i dag, men det plejer da altid at være om mandagen man rasler

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har selv
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 13:08

raslet som barn og det får min søn også lov til. Nej, det ikke tiggeri og om man giver slik, frugt eller penge det er børnene ligeglad med. Synes traditioner skal holdes ved lige.


Synes det mere irriterende med Hallowen som overhovedet ikke er en gammel tradition i DK.


Det er bare synd at børnene ikke kommer rundt herude på landet.


Berit Jensen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Her har der lige været
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 14:53

En lille bitte søøøød missepige på to år og hendes bror, som lille søøøød missedreng, på onkring de 4 år. T større børn var med og hjap dem med at lære fastelavns traditionen.

Desværre har jeg ikke haft overskud til at tænke på fastelavn i år, men næste år, vil der være fastelavnsboller til ungerne der kommer forbi. De her børn fik lidt til sparebssen og en lille pose slik hver.

Jeg elsker traditionen, og håber osse at disse små børn, vil føre den videre, når de engang liver forældre.

Jeg blev mobbet meget i skolen, og turde slet ikke rundt og rasle, da jeg var lille. Var bange for at møde skole kammerater, og i guder hvor jeg ønskede mig, at jeg kunne gå rundt og ringe på og synge fastelavn.

Så ja, jeg holder helt klart fast i traditionen, og glæder mig hvert år til at se små og store i fantasifulde udklædninger, og røde kinder og unger der hygger sig til fastelavn.



Hvor der er en vilje, er der en vej..

Have trouble? Throw it in a´bubble, and blow it away.


Hestefolket - Kig ind og mød os...
Katte i Fokus - DK´s dejligste katteforum

Min egen HP
0
0
Svar på denne tråd
 
 penge...........
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 15:31

Jeg giver lidt småpenge - har nemlig ingen slik i huset og gider ik stå og bage sådan en tømmermands søndag.... Der har dog kun været 3 børn - så jeg regner med at det var det for i dag




Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 fastelavn
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 16:40

Ja mine børn får lov at rasle. Det skal de i morgen eftermiddag i vænget hos mormor. De er lykkelige for bare en 50 øre eller et stykke slik. Bagefter slutter de af hos mormor med boller og kakao. De hygger sig rigtigt meget med det, jeg synes også det er dejligt, når der kommer nogen forbi her.


Dressurtanten.

Passier lenox og cliff barnsby sadel sælges



0
0
Svar på denne tråd
 
 Her har der
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 17:13

været en del forbi, jeg køber altid små haribo poser ind dem til 2 kr. Så når de kommer og synger for os, får de en lille slikpose og en slikkepind.

Min døtre for 3 år og 1 år synes det er super herligt når der kommer nogle og synger



Elsk dem der betyder noget for dig,

hver dag kan være den sidste,

så nyd livet, den er på lånt tid

0
0
Svar på denne tråd
 
 Da mine var små ... he he
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 18:42


Da mine var små ... he he ;-)

gik de lige en runde mere :-)


Jeg vidste jo ikke noget om den ekstra runde, så jeg blev bange og var ude at lede efter dem.


Den bette var klædt ud som en grævling og jeg spurgte alle folk om de havde set en lille grævling, men det var der desværre ikke

...puha...hvor blev jeg glad da de "snottede" unger kom hjem igen.


Heldigvis bor vi i en lille by, hvor næsten alle kender alle :-)

...så der blev grinet godt af den ekstra runde ;-)


Dagens "høst" var ca. 25 kr. og hold da op hvor var den bette stolt ...jeg tror de var væk i over to timer :-)


De var også altid ude og lave "Hærværk" nytårsaften (sammen med farmand) så havde de en rulle toiletpapir med hver, det gik så ud over vores gode ven og nabo (vi er tilgivet), hans postkasse blev viklet ind i toiletpapiret ;-)


...nu er de begge voksne, og jeg vil så håbe at de selv en dag vil tage imod de små nye poder, der kommer til deres dør for at rasle, akkurat som dem selv...og give en skilling i bøssen eller en slikkepind :-)


:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 helene
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 19:52

jeg raslede også dengang jeg var mindre,der fik vi penge jeg stoppede først med at rasle da jeg var 14 år så var jeg for gammel.


hej

0
0
Svar på denne tråd
 
 CHARLOTTE
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 20:07

endelig nogen der forstår det det er nemlig først i morgen der skal rasles......og ja min søn får også lov om han får penge eller slik så synes han bare det er sjovt.


Der har været nogle få unger hos os i dag og der siger vi til dem kom igen i morgen så skal i få.....nogle forstår det ikk fordi deres forældre siger at det er fastelavn i dag, og det er det også men først i morgen der rasles....... vi slog det faktisk op på nettet sidste år.



Hilsen Jeanne


CALIF, min smukke stjerne.





Cayenne, 10-10-07

Oline, 14-07-09

Hvil i fred mine dejlige tøser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 20 kr til naboen...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 20:22

Naboens dreng og hans ven var forbi -og jeg gav dem en 20'er hver...(og et par guldkarameller) Da jeg var på vej ind hørte jeg de sagde "øej mand vi fik en 20'er"... ...


Det var nok liiiige lidt mere end andre gir'... Men her ude på bøh-landet kommer der ikke så mange børn og det var lige de småpenge jeg havde ved hånden...


Men de hilste også meget pænt på mig da de kørte forbi senere på dagen - så hvis jeg er dagens helt for det, så er de 40 kr. da godt givet ud



;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Ludvig og Wilma )


Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd
 
 fastalavnssoldater...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 21:52

Her i byen har vi også fastalavnssoldaterne.


Linda-m: hvor bor du henne, det er så vidt jeg ved rimeligt lokalt fænomen?


Jeg er meget glade for soldaterne, de samler ind til os alle så at sige, idet pengene først og fremmest går til at holde en fastalavnsfest for hele landsbyen. Overskuddet deler børnene og de får faktisk en god sjat penge hver.


Til fastalavnsfesten er der så, indmarch med dannebro og fastalavnssang og velkomst. Herefter boller, sodavand og kaffe m.m.. Så slår børnehaveklassealderen og nedefter katten af tønden. Derefter slår pigerne, 1 klasse og opefter og tilsidst en tønde til drengene. Så deles der kroner ud og er lidt hyggeligt lokalt samvær, børnene skriger og skråler og leger indtil vi småbørnsforældre bryder op som de første og putter de små i seng.


Det er tydeligt at dette er børnenes fest.


Kommer der nogle og rasler i morgen (til sig selv) er de hjertens velkommen, men jeg har også en ide om hvem børnene er, og hvor de ca hører til.


Boede jeg et sted med super mange børn, som jeg ikke kendte, ville jeg nok have det anderledes, men så længe jeg bor her kan de indfører alle de rasle traditioner de vil. Bare de gør det med stil (udklædning).




Kilden


stort føl efter Mosegårdens Kejser sælges.


Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fastalavn??
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 22:00

Hvor i alverden kommer det der fastalavn fra?


Det hedder fastelavn, og det kommer af det tyske ord fastelabendt, dvs aftenen før fastens 40 dage begynder.




mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 det rygtes
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 12:18

Dorte : Pas på med at give så mange penge , det gjorde jeg nemlig også et år. Jeg synes også det var flot, der var nogle der gad og gå den lange vej mellem husene herude på landet, så de fik også en 20 er hver. Meen det rygtes hurtigt, og så kom der pludselig mange flere børn.. tilsidst måtte jeg gemme mig i stalden.. ha ha


Louise


Dressurtanten.

Passier lenox og cliff barnsby sadel sælges



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider