Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hjælp alt er uoverskuligt
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 19:13

hej allesammen!

håber virkelig her er nogen som kan hjælpe mig herinde;-(

som saGT har jeg ADHD og det gør self en stor del at tingene er uoverskulige.

men problemmet er osse det jeg har svært ved at finde venner??

netop fordi jeg har ADHD og måske er lidt hurtig engang imellem!

men ville gerne snart kunne snakke med nogen mennsker er ligeglad med ders alder og hvor de kommer fra!

ville bare gerne ha nogen at kunne dele sine interesser med?

jeg er en utrolig glad hestepige! har to heste samt en hund !

bor i min egen lejlighed i slagelse

men problemmet er jeg har ikke overskudet til at finde ud af min hverdag skal siges jeg går bare hjemme da der intet job er at finde

jeg hart jo ellers passet børn gjordt rendt osv i private hjem!


er der nogen der har nogen ider til hvor jeg evt ville kunne fnde mig noget arbejder jeg er mest udemennske og kan godt li at være i nærheden af dyr maskiner er drenge tøs

har traktor kort bor vestsjælland (slagelse)

er der nogen sider man evt kan gå ind på jeg er 17 skal lige siges 18 til maj

men måske mit liv kunne blive anderledes hvis jeg fik en hverdag og evt kom ud blandt andere meensker!"

håber der nogen der kan hjælpe mig eller evt svare mig;-)


ved godt jeg ikke er så god til at formuler mig så godt men har ikke gået i skole mere end 2 år så ved ikke rigtig hvordan og hvorledes jeg skal skrive tingene;-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 19:42

Hej Anna.


Hvor skal jeg dog starte ??

Jeg tror også, at du kan have rigtig godt af, at komme ude blandt andre mennesker dagligt, men - som du selv skriver - hænger jobs jo ikke på træerne....


Kunne du sætte et opslag om i de lokale butikker, om at du gerne vil arbejde X antal dage ugentligt, måske henvende dig på hestesteder i omegnen, og forhøre dig om de kunne mangle nogen ??


Mht. at finde venner, ja så kommer de jo ikke af sig selv - hvilket du jo godt ved !

Men jeg tror venner/bekendte ofte hænger sammen med et evt. job, men også her kunne HN måske være dig behjælpelig - under kategorien venner søges ??


Det koster da ikke noget, og jeg er sikker på, at der er nogen i din nærhed, som måske sidder og føler det samme som dig ??


Nu du har 2 heste og hund, må du da også møde nogle andre i den forbindelse - endda med samme interesser som dig ??

Måske hundetræning/luftning sammen med nogle ??

Søg ridevenner til ture?

Måske foreninger for ADHD, som kunne hjælpe dig til kontakt med andre?

Måske bare klubber/væresteder, hvor andre i samme situation også er ??


Ja der er mange muligheder - men det er dig selv, som er nød til at være opsøgende og udadvendt.


Jeg vil ønske dig meget held og lykke med "ønskerne" !


Venlig hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Anna
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 20:05

Jeg vil lige sende dig en hilsen. Tina har stort set sagt det der skulle siges, jeg tilslutter mig hendes ideer om at søge venner på HN og lignenede.


Jeg sidder og tænker på om kommunen kan hjælpe dig med et job med støtte når du bliver 18. For eksempel på en rideskole eller andet hestested. Du skal jo have et økonomisk forsørgelsesgrundlag. Hvad lever du af i dag??


Jeg kender ikke så meget til ADHD men jeg ved at det ikke altid er det letteste at leve med. Forhåbentlig har du gennem tiden fået hjælp til at styre det, måske får du også medicin.


Du klarer dig hel fint på skrift når du ikke har mere skolegang. Ja der er nogle stavefejl, men meningen er til at fange og det er fint at du alligevel skriver et så langt indlæg.


Når man lufter hund kommer man også tit i kontakt med andre mennesker, det er ikke sikkert at det udvikler sig til andet end at man mødes på lufteturen og hundene måske leger, men det er jo også kontakt, det har jeg selv haft glæde af. Hvilken slags hund er det?


JEg håber du får noget ud af dine initiativer.


Mange hilsner

Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  11-02-2010 21:02

Hej Anna!


Skrev i din anden tråd, som også ligger herinde på det store HN.


Jeg har det næsten lige omvendt, jeg kan ikke lide at være i "rum" med så mange mennesker, og er MEGET genert nåt jeg møder nye mennesker, og skal lige se dem lidt an først, inden jeg taler til dem osv.


Sidste år blev jeg fyret fra min læreplads, pga. uoverensstemmelser med driftslederen, der havde jeg heller ikke fået stillet min diagnose og blevet medicineret osv.

Men jeg kom så på produktionsskole, hvor der var mange unge mennesker, ca. 35 og efter sommerferien kom der flere, så vi kom op på lige knapt 50 elever. Det var en stor mundfuld for mig, heldigvis kom jeg dog ud i en praktik ved en landmand i 4 uger, medens jeg fik stillet diagnosen ADHD, og kom i medicinsk behandling. Derefter blev jeg sygemeldt fra produktionsskolen, b.l.a. fordi jeg gik ned med flaget og jeg kunne ikke overskue at skulle ud på produktionsskole til de mange mennesker.

D. 1. Januar 2010 var jeg dog nødsaget til at skulle begynde derude igen, på en nyoprettet linie, i de første 3 uger var vi kun 3 elever på linien, derefter kom der et par stykker mere, så vi nu er 5 elever på linien.


Nu er jeg så blevet så heldig at jeg lige har fået en praktikplads på en svinefarm i nærheden af hvor jeg bor, fra 1. marts og 3 måneder frem. Og der skal jeg under revoludering(staves?), da ingen landmænd vil ansætte sådan en person som mig - dvs. ADHD, kan ikke huske anden 1 ting af gangen, skal have tingene forklaret grundig inden og skal have en meget planlagt dag, så jeg ved hva jeg skal osv. det er der ingen landmænd der har råd til.


Men prøv, at søge ind på det du gerne vil, hvis man vil - så kan man - og det skal nok lykkkedes på et tidspunkt!


Sorry det blev så langt, og at det ikke var præcis det du spurgte om, men havde brug for at få det "ud".


Hilsen Helene

- Med Hesten Sonny :-)


SONNY ER TIL SALG! - MERE INFO PÅ PRÆS.


Elev på Gartner-linjen på Produktionsskolen "Sandagergaard".

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa allesammen
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 12:08

tak allesammen!

er glade for jers svar osv. er glade for i skriver

og hvis i har andet eller har nogen historiere eller sådan meget velkommen til at skrive det vil meget gerne vide det osv.

da jeg gerne vil vide hvordan andere mennsker har det og i værste fald hvordan de kan leve med ADHD!

så selvom jeg ikke lige har spurgt om de forskellige ting er jeg interesseret i at høre afligevel!

og hvis i f.eks har andere råd eller hvad det kaldes jamen skriv jeg kan aldrig høre for meget

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider