Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hanhund med en kugle
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 18:55

Undskyld min overskift men kan altså ikke finde ud af at stave til ordet overhovedet...


Men min hund har kun en kugle nede.. Kan han så lave hvalpe. Min venine og jeg havde nemlig en sjov idé at lade vores hunde lave hvalpe. Men så kom jeg jo i tanke om hans problem forneden

Og så hvis han kan, er det så synd at lade ham parre som 1½ år, og så kasterer ham bagefter??


Nu med lille pige



I mavsen.


4. febuar 2010



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jja det
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 18:58

kan han


Men da det er arveligt og der iøvrigt er større risiko for tekstikkelkræft, er der ingen grund til at avle på ham


Hestetrailer sælges


Se min præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 
 **********
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 19:08

Ja vidste godt det med kræften, så det er vigtigt jeg får ham kastereret. Men ikke det med aveligheden.. og det ville da være synd at give nogle små vapser.

Kunn ellers ha været sjovt at lave nogle hvalpe.


Nu med lille pige



I mavsen.


4. febuar 2010



0
0
Svar på denne tråd
 
 Kryptorchid (staves?)
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 20:30

Min engelske bulldog er fyldt 8 år og hans testikler sidder stadig i bughulen. Jeg fik af samme grund en rabat på 3000 kr da jeg købte ham og skrev samtidig under på en erklæring om at jeg ikke ville bruge ham i avl, da lidelsen er arvelig og anses som en rimelig stor "handelsfejl". Opdrætter er et vennepar vi har og vi har gennem tiden købt 2 sunde og raske hunde hos dem + ham jeg har nu.


Min bulldog kan sagtens lave små hvalpe og med priserne på bulldogger kan det være fristende for svage sjæle at avle nogle pirathvalpe. Han burde have været kastreret som unghund, men racen er ikke nem at have i narkose, så opdrætter og dyrlægen frarådede indgrebet. Hun ville have haft ham aflivet som hvalp, men valgte at sælge til mig, da hun stolede på at jeg ville holde klausulen.


Så hvorfor avle på noget "skrammel" (undskyld udtrykket, vi holder jo begge af vores hunde uanset deres fejl og mangler), når (størsteparten af) de danske kenneler lægger så meget arbejde i at avle sunde og raske hunde?


MVH Pia Fruen på Bøgehøj

Chokodullen Marabou Minimulen Sorte Arnold Lånebassen Aslan

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor hvalpe?!
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 20:49

Med fare for at lyde som en "dum (k)ælling", så bliver jeg simpelthen nødt til at kommentere ordlyden:

"Min venine og jeg havde nemlig en sjov idé at lade vores hunde lave hvalpe"...


Hvorfor? Der findes så mange hunde, katte, kaniner og heste som skifter hjem den ene gang efter den anden... Netop fordi de er "lavet for sjov"


La' du hellere din lille søde hund "smide bollerne"... Så skal du heller ikke spekulere mere på arvelighed og forøget risiko for kræft


For sød ser han helt sikkert ud ham Buller på din præsentation



;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Ludvig og Wilma )


Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skulle lige se
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 20:56

Jeg skulle da lige ind og se foto af din hund, sød ser han ud


Så jeg læste lige på din præs. og du skriver "Jeg bor i Randers med min mad. Vi blev gift d. 19 maj 2007 :)".


Jeg er meget madglad - hvordan bliver man gift med sin mad?


MVH Pia Fruen på Bøgehøj

Chokodullen Marabou Minimulen Sorte Arnold Lånebassen Aslan

0
0
Svar på denne tråd
 
 **********
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 23:26

Haha ja kan kun sige det va en fiks idé vi sådan pludselig kom på. Ved ikke om hun har haft de planer tidligere, men ja vi sad og snakkede og så kom idéen. Men du har sevfølglig helt ret i din kommentar Dorthe.


Som du så skriver Marabou, så kunne jeg aldrig finde på at gøre det med vilje at lade ham lade hvalpe, hvis de går i arv. Igen var det kun en fiks idé og der er ingen grund til at gøre det, hvis man så laver "syge" hunde.

Vi fik også 1000 kr. tilbage på ham, da den stadig ikke var faldet ned efer 8 måneder. Og da han har chanc for kræft skal han helt sikkert kastereres ..


Hmmm... er sikker på du har læst helt forkert fordi du var sulten. Selvfølgelig har jeg ikke skrevet at jeg bor i Randers med min mad :) altså det gør jeg jo selvfølgelig også, men er ikke gift med den. Så læs du nu den sætning igen når du har fået noget mad i maven :)


Og tak for de søde kommentar til hundevapsen, er også ret stolt af den lille hund. Selvom han kan være møg belastende


Nu med lille pige



I mavsen.


4. febuar 2010



0
0
Svar på denne tråd
 
 En kugle
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 20:36

Har netop været omkring emnet i forbindelse med rotter og der kom en del artikler frem, som netop var omkring hunde.


Det jeg har fået ud af det er, at det er arveligt.


Det er ikke sikkert at hvalpene får det alle sammen, men hannerne er det jo tydeligt på. De hanner der fødes med begge kugler, bærer det så ikke, de hanner der har kun 1 kugle, bærer det naturligvis. Tæverne kan man ikke se om bærer det eller ej og derfor bør der KUN avles på de hanner ud af kuldet, som har begge kugler. Ingen tæver og ingen kryptoscide/monocide hanner.


Det defekte gen hæfter sig på X-kromosomet.


Altså bør du ikke avle på din han, hvis du vil undgå syge dyr.



Mvh Maria



Imellem sort og hvid er der en masse farver


En god hest har aldrig en dårlig farve.

Gammelt ordsprog

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 20:45

ikke kun risikoen for testikelkræft man bør huske på, men også den øgede risiko for uhensigtmæssig adfærd.


Stenen kan ligge og klemme, hvilket kan ende med en aggressiv adfærd fra hunden.


Camilse


De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej ALDRIG
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 13:48

Det er lige så uetisk at lave hvalpe med en kryptokidhanhund som det er med en klaphingst. Det er avlelig og normal politik hos i hvertfald DKK - men mener også de andre avlsforbund - at det gør man ikke. Kryptokid kan også give adfærdsproblemer som øget aggressivtitet.


så nej jeg villle ALDRIG lave hvalpe med en kryptokidhanhund - og jeg syens det er dybt forkert at gøre det


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kryptorcid
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 10:50

Jeg synes du skal kastrere din hund for det kan give ham problemer at den ene sten sidder for varmt, det forstyrer nogle hunde og kan give skyhed eller andre problemer. derudover avler man bestemt ikke mad en hund der ikke er helt normal da det kan arves.

Havde selv en hanhund købt til avl, men med den ene sten i lysken. Han var efter lutter internationale champions men havde en fejl selv. fik halvdelen af pengene refunderet da han ikke kunne avle, men det var surt da han var købt til avl.


vi elskede ham dog ligemeget alligevel.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider