Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hund drikker meget- lidt bekymret
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 22:27

Jeg har i går aftes og i dag bemærket at min hund (Cairn terrier) drikker en del mere end hun plejer. dermed tisser hun også langt oftere.

Mine bekymringer går nu lidt på om hun kan have diabetis, da jeg ved Cairn terrier lettere er disponeret for dette.

Samtidig er hun i løbetid.


Har i oplevet jeres tæver har ændret drikkevaner i løbetiden?


Grunden til jeg har valgt ikke at søge dyrlæge endnu er at jeg det næste døgn vil føre regnskab med hvor meget hun drikker.

Hendes adfærd er bortset fra drikkeriet fuldstændig uændret. Hun er legesyg, tigger og forsøger at smutte ud gennem døren som hun plejer at gøre. Der er intet at mærke på hende.


Nogen der har oplevet det samme?

Det skal siges at jeg selvfølgelig kontakter dyrlægen såfremt drikkeriet ikke ændrer sig hurtigt.


Fjordhest er bedst.


Mor til Naia født d 4-1-06





0
0
Svar på denne tråd
 
 alder?
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 22:36

Hvor gammel er hunden?


Jeg havde en gammel hund, som drak, drak og drak. Jeg troede det var diabetes, men nej. Dyrlægen sagde at hun bare havde gamle slidte nyrer. Men det var så også en golden retriever, som blev 17 år.



Mvh Tina, desværre uden Turpin


(Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....)



Til Dick Turpin:

"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har aldrig oplevet
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 22:37

at mine tæver har drukket mere når de har været i løbetid.

Men ved livmoder betændelse ved jeg de kan.

Så ville nok selv tage dyrlæge kontakt, da det kan være tegn på flere ting.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 22:44

Min drikker absolut mere under løbetiden



Dorte.


Billigt vinterdækken str.105 købes


Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum


www.123hjemmeside.dk/aesellyst




0
0
Svar på denne tråd
 
 tak, for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 22:48

hun bliver kun 3 til juni, så hun er ikke gammel.


Fjordhest er bedst.


Mor til Naia født d 4-1-06





0
0
Svar på denne tråd
 
 Drikke mere...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 07:31

Min tæve drikker bestemt også mere i løbetid...


Nu får hun så steorider (13 år gammel og allergihund) så det får hende også til at drikke mere ...


Men før hun fik pillerne, var det tydeligt at se hun drak nærmest flere skålfulde mere i en løbetid end ellers...



MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?


Bryllup 20.02.10


Termin 07.08.10


2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)




0
0
Svar på denne tråd
 
 for mig
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 08:53

lyder det som 3 ting, men ville helt sikkert lige tjekke det op med en dyrlæge, endten tage derned eller ringe og spørge dem.


1. diabetes, hundene drikker meget, men da hunden ikke er så gammel er det ikke det mest sandsynlige. i nogle tilfælde skal der gives insulin, andre tilfælde kan det ændres med kost og motion.


2. blærebetændelse, en del hunde får det i denne kolde tid, de drikker meget og tisser en del. kræver en simpel primcilin behandling.


3. løbetid, tæverne har ligesom os behov for en del væske, for at kunne danne nyt blod og for at få væske nok i kroppen til at kunne klare denne syklus. alt det overskydende væske tisser hun jo så ud.



håber du finder ud af noget



Tophorse st.Martin sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tørstig
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 09:26

Jeg kendte engang en tæve, der ikke kunne styre hvor meget den drak. Den var konstant tørstig, hvilket også endte ud i uheld, med tisseri indendøre.

Det viste sig, at den fejlede noget, der gjorde, at den ikke kunne mærke, at den ikke længere var tørstig. Jeg mener det var noget hormonelt den blev behandlet med, og det hjalp rigtig godt. Det var dog en gammel hund.

Håber du finder ud af hvad det skyldes.





Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!


www.nordsvensk.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlæge,,
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 09:48

jeg ville nu ikke selv gå en weekend i møde uden et dyrlæge besøg

dyrlægen behøver bare at vide hunden drikker unaturligt meget, tror han er ret ligeglad med hvor mange liter og deciliter det drejer sig om.

de hunde jeg har haft som begyndte at drikke unaturligt meget viste sig alle at fejle nogle alvorlige ting, måske mit råd her er lidt farvet ud fra det, og jeg krydser fingre for det ikke er tilfældet med din vovse.


Momse - håndsyet og special designet læder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak, for de mange svar
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 15:21

drikkeriet sr umiddelbart ud til at være aftaget i dag. hun har drikket knap en halv skål siden i morgen og til nu, det er jo ok.


læder Mor: Jeg kan garantere dig, at får mine dyr brug for dr. dyr så kommer de afsted uanset ugedag og tidspunkt


Fjordhest er bedst.


Mor til Naia født d 4-1-06





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-01-2010 21:43

vil lige blande mig lidt i tråden, men min tæve som var i løbetid i sommers begyndte også at drikke rigtig meget, og efter lidt tid begyndte hun også at kaste op, men efter som hun var parret slog jeg det lidt hen, men min mave sagde alligevel der var noget galt og gil til dyrlægen, som kunne konstertere at hun havde rigtig meget livmoderbetændelse, og havde jeg ventet et par dage var den sprunget, og jeg ville have mistet min hund. efterfølgende fik jeg hende sterilliseret og der kunne dyrlægen se at den var 4 gange så stor som en normal livmoder hos racen.


jeg ville klart anvefale at få en dyrlæge til at kigge på din hund. så du kan få afklaret hvorfor hun pludselig drikker mere end normalt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 opdatering
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 14:59

skylder jeg vist..

Det endte med jeg tog det lille kræ til dyrlæge- for en sikkerheds skyld..


Svaret var at hun har livmoderbetændelse, så nu er hun kommet behandling. Såfremt pencillinen ikke hjælper skal livmoderen fjernes, så i må gerne krydse fingre for min lille hund


Fjordhest er bedst.


Mor til Naia født d 4-1-06





0
0
Svar på denne tråd
 
 det lille pus
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 19:23

Godt du fandt ud af hvad der er galt med det lille pus. Håber snart hun bliver bedre.



-----MARIA-----


:-) :-) smil det smitter :-) :-)


Jeg søger hus til leje, gerne på landet, i 9541 suldrup.




0
0
Svar på denne tråd
 
 godt du kom afsted..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 20:00

stakkels lille pus, men godt hun nu bliver behandlet...


Vil lige tilføje, at min cairn terrier også drak mere i løbetiden....


Mvh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Livmoderbetændelse
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 22:15

Jeg tænker livmoderbetændelse - og ville nok i hvertfald ringe til dyrlægen og lige fortælle om symptomerne.


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øh Søs hvor er du 'hurtig'
Forfatter: 
Dato:  25-01-2010 22:16

Ja der var jeg kvik - så kan man lære at læse trådene. Godt du fandt ud af det :-)


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider