Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 09:27

Hej HN.


Jeg ville lige høre om nogle af jer kloge hoveder kunne fortælle mig hvordan man gør en ridehjelm ren?


Kan sådan en fætter tåle vaskemaskine?

Eller er det fuldstændigt umuligt og skal man bare købe en ny når de bliver ulækre og alt for svedige?


Håber på nogle kloge svar


Inger!!


Søger fin pony hingst gerne med pletter til bedækning af sød pony hoppe.

Max pris 2000




0
0
Svar på denne tråd
 
 vask af hjelm
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 09:55

Hej

Jeg var mindre klog og ville passe ekstra på min nye hjelm, så hver gang jeg havde redet kom den tilbare i plastik posen, godt nok stod den åben til indersiden. Føj den lugtede grimt!


Jeg vaskede den med opvaskemiddel uden på og håndsæbe inden i. Den er med sådan noget velour lignene stof på ydersiden. Det kunne den godt tåle og dufter fint nu.


Jeg har hørt om at folk sætter den i opvaskemaskinen,men så skal den være uden stof på ydersiden. - men har ikke prøvet det.


Mette c,")


ungdom er lærdom - alderdom er kløgt


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg plejer
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 10:03

At hælde lidt sæbe i uden for meget parfume og så ind i bruseren med den og spule den godt.


Med bruseren kan du komme godt ind i kroger og kanter. bagefter bliver den sat til tørre på en avis eller et håndklæde



Heste PC spil sælges se præsentation

SILLE FOREVER !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 11:22

Uha!

Jeg kom ved et uheld til at hælde en 1/2 flaske shampoo i en hjelm engang under en flytning. Jeg var 12 år på det tidspunkt. På trods af flere vaske, lugtede den hjelm (og mit hår)ret godt flere år efter når man havde haft den på. ...Den lugtede stadig svagt, da jeg faldt den frem fra loftet for 4 år siden, hvor den havde ligget i hen ved 15 år!!! ;-)



"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-



0
0
Svar på denne tråd
 
 Man skal jo ikke
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 11:27

overdøve lugten men derimod eliminere de bakterier der forårsager lugten.. Man kan få noget spray til sko og jeg vil da umiddelbart gætte på at man også kan spraye det i en ridehjelm..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 ren ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 11:40

Jeg forestiller mig, at du mener en klassisk ridehjelm - én af de dersens med velourovertræk?

Hvis det er tilfældet, tager du en stor gryde med vand og får det til at koge. Ridehjelmen 'drejer' du rundt over dampen og snavs kan så tørres af med en tør klud. Super effektivt - og den blir tilmed blank og stort set som ny


Bedste hilsner

Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-12-2009 22:27

Tusind tak for alle jeres svar.. det er helt klart noget jeg lige vil prøve ;)


Inger!!


Søger fin pony hingst gerne med pletter til bedækning af sød pony hoppe.

Max pris 2000




0
0
Svar på denne tråd
 
 akjhsdkjhaskj
Forfatter: 
Dato:  06-12-2009 09:29

Jeg sørger personligt for at udskifte hjelmen så ofte at dette ikke sker - for har den blot været på jorden/gulvet 1 gang så er den ret sikkert ikke sikker mere.


Desuden køber jeg kun hjelme med ventilation og glat overflade yderst og indeni (foret med små strimler velcro som en cykelhjelm).

Så undgår man helt problemet :D


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider