Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Pigen som sælger lånte heste er ude igen
Forfatter: 
Dato:  23-11-2009 23:34

Ja nu hvor der er kommet et opslag på forsiden af HN, om selv samme pige, så vil jeg også komme med en advarsel om hende, da hun er igang med at fuske igen.

Vi havde en dejlig knapstrupper hoppeplag på 6 mdr. til salg, uden papir, hvor hun henvendte sig og ville købe den på afbetaling.

Hun var og se på Lue mandag d. 14 November og ville gerne købe hende med 1000 kr i måneden.

Vi skulle levere hende på en gård ved Odder. Vi medbragte en salgskontrakt herinde fra, som der yderlig var skrevet alt vedr. salg, flytning og betaling.

Der går lige til fredag, hvor hun har haft 4 dage til at indbetale det beløb der er aftalt til vores konto men pengene er ikke gået ind.


Samme morgen får vi en besked fra staldens ejer at pigen, slet ikke har været i stalden siden levering af Lue og de har fundet denne tråd om hende på HN : www.heste-nettet.dk/forum/1/1735602/ 1735602/

I tråden bliver der linket til tv2 for at se link... Hvis I går ind på det og finder datoen d. 17.7.2008 kan du finde i tv2 østjylland og se indslaget 2 stjålene heste der kan I se hende.


De har bedt hende om at flytte Lue men ville fortælle os det, da hun ikke lyder til at have rent mel i Posen.

Da pengene ikke er gået ind selv om hun påstår over sms at de blev indsat over netbank sammen aften som Lue blev leveret, har vi vores ret efter kontrakten at hente Lue uden varsel som vi gør samme dag.

Vi har kontakt med stalden hele dagen, som ikke kan få fat i pigen, men sjovt nok bliver hun ved med at skrive til os om hvornår vi henter hende, jeg gætter på at det var så kun kunne nå at flytte hende inden vi kom. Vi skrev tilbage til hende da vi var på gården at vi var der om 20 min og at det ville da være fint hvis hun vill møde os der ude, så vi kunne snakke tingene igennem. Det ville hun dog ikke.

Heldigvis har staldens ejer passet godt på Lue og vi henter hende hjem.


Takket være den fantastiske hjælp fra stalden, er Lue okay og vi mistede kun de penge vi havde brugt på tranport frem og tilbage. De fortalte at pigen straks havde døbt Lue om og det er den måde hun sælger dem videre på. Ved at købe dem på afbetaling / låne dem (uden papir) døbe dem om og sælge dem til andre. Så er det jo næsten umuligt at finde sin hest igen.


Bare pas på.



Mener Lisbeth og Vindhestene.!


The greathes thing you ever learn is just to love, and be loved in return.

http://www.vindhestene.webs.com


LØB MED VINDEN OG VÆR FRI.

uden Vinden's Sang ox og Natasja ox.


1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 01:48

Der må være en diagnose på sådan en som hende... nu har jeg efterhånden læst i timevis om sager omkring hende, men har ikke ville deltage i debatterne da jeg HELDIGVIS ikke har nogen historie med damen! Men på trods af at jeg kun har hørt om hende via internettet, vil jeg da bare lige langt om længe give mit besyv med.


Hvor er det dog UTROLIGT at hun kan blive ved! Både det at hun fysisk, dvs. ustraffet, og psykisk, dvs. moralsk, kan. Hun lyder fuldstændig vanvittig... jeg har nultolerance over for mennesker som har gjort som hun har gjort, og så er jeg uendelig ligeglad med om hun så kan finde ud af at stå og snøfte og sige undskyld. Jesus Christ!


Når jeg en dag endelig bliver journalist, vil jeg tage mig en snak med hende a la operation X ;) Kan jo kun håbe at nogen gør det før mig.


Synes hun udstråler kortslutning, og det er absurd at der med det enorme antal sager ikke er sat en stopper for hende.


Mia

Jeg træder i en pyt, og tænker "Pyt!"
5
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan ikke se linket
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 06:54

men hold op mand hvor ville jeg gerne se om det er samme perso som solgte mig en stjålet nordsvensk brugshest i 2007. Hun var fra samme område, eller Fredericia deromkring..



Tilbydes

Undervisning, naturlig HMS + assistance ved adfærdsproblemer.

få en beskrivelse af din hests personlighed!





0
0
Svar på denne tråd
 
 årh nej dog
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 07:21

ikke igen altså Jeg kan simpelthen ikke beskrive med ord hva jeg mener om vedkommende og hendes udskejelser.



Nikon-pics4U




Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)


Termin d 15 dec 09 med en dreng

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 07:32

Det er forfærdeligt, at man ikke kan stole på folk - især når det drejer sig om levende væsner.


Men for pokker da - hvis nu folk lod være med, at lave alle de heste uden papirer, som de får mega problemer med at komme af med, så de sælger på afbetaling - ville sådan en person slet ikke få muligheden for at snyde.


I min verden, fortsætter dette snyderi kun, så længe folk avler tilfældigt og sælger på afbetaling.


Skal man lave piratheste, så lav dem til jer selv og ikke med salg for øje - og slet ikke hvis man ikke har råd til at vente med salg, til der kommer seriøse henvendelser - med kontanter.



Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.




5
1
Svar på denne tråd
 
 vindhestene
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 07:33

der har du godt nok været heldig må man sige.


til alle jer andre kan kun sige i skal advarer alle hestefolk i kender, avler, hyggerytter, alt overhovedet.

Jo flere der hører om hende jo bedre.


Selv blev jeg tilbudt en "go børnepony" til 9 årig datter til en lidt høj pris. den skulle sælges hurtigt da hun havde en blodsygdom (leukæmi som mirakuløst var overstået 14 dage efter)

efterfølgende viste det sig den havde hun fået foræret fra sjælland og havde vist noget med ryggen og absolut ikke måtte rides.


anden gang jeg møder hende henv hun sig på en hest af mine, genkender hendes stemme og navn og beder hende komme forbi (hun har været hos mig en gang) trods det kommer hun gladligt.

da jeg noget gal i skralden over "den gode børnepony" tager en snak med hende, er det lige pludselig en anden med samme navn som render og gør sådan noget og hun nægter at vi overhovedet har snakket sammen eller mødt hinanden før.

kæresten tager flugten hen i bilen og de smutter med div eder og forbandelser fra mig af( ingen af dem virker til at ha virket, desværre)


så pas nu på jeres heste....


MONA

Intet er umuligt for den der ikke selv skal gøre det

0
0
Svar på denne tråd
 
 det var dog
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 11:06

en helt absurd historie - man skal godt nok have nerver af stål, mangle moral og etik og ydermere være fuldstændig blottet forn empati hvis man laver den slags.


"Jeg har ondt af folk der ikke drikker,
Tænk at vågne op om morgenen og vide,
at man aldrig får det bedre"
Frank Sinatra
0
0
Svar på denne tråd
 
 Og så skal man
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 11:37

Og så skal man lade være at sælge på afbetaling. Hvis ikke folk kan få et lån til forbrugsgoder i banken, så skal man da være lidt dum (undskyld trådstarter, men du er jo ikke den eneste), hvis man agerer bank for sådan en person, som man i øvrigt ikke engang kender.







Sælges ;

Oldenborgvallak født 12/5-06....

Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.

Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

4
0
Svar på denne tråd
 
 pony-mor
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 11:49

nu er det jo altså ikke kun heste uden papirer der sælges på afbetaling faktisk - jeg ahr da hørt historier om flere med papirer det er gjort med ligeledes. Det er afbetalingen man skal lade være med. Det har intet med hestens papirer at gøre - med mindre det er en dyr hest så gør de fleste det jo nok ikke.



Nikon-pics4U




Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)


Termin d 15 dec 09 med en dreng

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fatter ikke
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 12:57

at en person kan/vil sætte sig selv i sådan et lys.
Der må være noget galt med personen.



Godt hesten er hjemme igen(snart??)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pony-mor.
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 13:16

Fordi der er papirer på hesten er det ikke ensbetydende med at man ikke bliver snydt. Vedkommende kan vel bare sælge hesten uden papirerne da de er blevet væk.

Og fordi folk sælger heste uden papir er det ikke ensbetydende med at man må snyde folk. Det er måske nemmere, men så meget nemmere tror jeg nu ikke det er.

Vedkommende har jo også solgt en lånt hest. Det er jo direkte tyveri i mine øjne.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 14:24

Man kan sagtens blive snydt, med en betaling for en hest, der har papirer, men risikoen er langt større når folk avler uden.


Især når de ikke selv skal//har råd til at beholde afkommet.


Hvorfor avle til....


- måske får jeg den solgt?


- måske bliver det en markedshest?


- har ikke råd/plads til at beholde, hvis der ingen køber er?


Hvad skal vi med alle de heste der bare roterer rundt?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 14:41

Hvor den snak om afbetaling - når det ser ud til at hesten var lånt ud?? Desuden er det jo ikek en 'pirat' h


Det er jo også en ren hest - en islænderhingst, hvis jeg ikke har læst helt galt.


Hun er da bare ud over ALLE grænser uden moralsk. Jeg tror ALDRIG man ville kunen gardere sig mod sådanne personer.


Jeg håber VIRKELIG hesten bliver fundet igen.


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 14:42

Ups min fejl - der står islænderblanding :-) Undskylder og beklager :-)


"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 14:45

Så er det da første gang en Islænder er set med prikker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 blandet sammen
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 15:09

Søs jeg tror du kommer til at blande to forskellige heste sammen. ;) Men uanset så er det fuldstændig underordnet om der er parpir på eller ej! Det kommer sådan set slet ik sagen ved i det her tilfælde.


Er glad for at i har fået hesten hjem igen i god behold inden den kom videre i systemet.


Håber der snart bliver sat en stopper for al det her svindel! -og ja håber også islænderblandingen snart bliver fundet. Tror bare damen skal være glad for at hun ik har pisset på de forkerte folk endnu!!! Jeg tør slet ik forestille mig hvilke ideer jeg ku komme på hvis det var min hest hun havde stjålet...! Var der ik noget med at man i gamle dage måtte hænge hestetyve...?


Stald Brattensborg

Mellem Odder og Skanderborg

- stedet for glade hestetosse-tøser. :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 16:52

Det er helt utroligt at pigebarnet kan slippe afsted med dette!


Under http://www.tv2regionerne.dk d.17/7-2008, 2 stjålne heste, medvirker hun faktisk i et klip ang. den anden tråd


På trods af dette, slipper hun stadigvæk afsted med sit fusk.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg hader markeder
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 17:17

og jeg hader at der er heste som bliver behandlet dårligt og forkert og jeg hader når almindelig ellers udemærkede hestefolk ikke kan aflæse deres hest og behandler dem hårdt og forkert der er 1 million millard ting at hade i den her verden.


Men at sige at hvis bare alle var enige om at lade være med at lave skrammelheste så ville alt være godt det er naivt.


Jeg synes ikke nødvendigvis en hest uden papir er skrammel! Jeg har selv 2 meget gode heste uden papirer!


JA der er mange heste som ikke rigtig har hjemme nogen steder i en brugsverden som vores, og det kan man så bande over herfra til jorden går under men det bliver aldrig anderledes så længe folk er forskellige..! Det du ikke kan lide tiltaler måske en anden osv.



En kvinde som hende her kan man jo ikke gardere sig for på bedre vis end der allerede er gjort så vidt jeg lige kan gennemskue den. Hun har ikke fået udleveret papirerne på hesten (derfor omdøber hun den). Hun må seriøst fejle et eller andet eller virkelig bare være pisse ligeglad og vente på den dag hun bliver knaldet for det er da bare et spørgsmål om tid.



Jeg købte en nordsvensk af en pige fra Freedericia egnen, havde ham i et halvt års tid hvor han gennemgik en temmelig krævende grundtræning fra panik kæmpe til rolig kæmpe. Jeg satte ham så til salg og fik så en anonym henvendelse fra en kvinde hvor hun spurgte ind til hesten. Jeg synes det lød pænt mystisk og gik hende temmelig hårdt på klingen og fandt så ud af at det faktisk var den rigtige ejer som havde solgt hesten på afbetaling til en kvinde som så bare havde afbrudt al kontakt.

Heldigvis for mig havde hun ikke et ønske om at få hesten tilbage hun havde selv kæmpet med ham og havde opgivet ham efter han havde været ret voldsom under en tur ud.


SÆLG IKKE PÅ AFBETALING



Tilbydes

Undervisning, naturlig HMS + assistance ved adfærdsproblemer.

få en beskrivelse af din hests personlighed!





0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 17:32

Jeg forstår heller ikke at hun kan have moral til at gøre dette.

Hvor gammel er hun? Nogle kalder hende pige andre dame.


Må man ikke i sådanne tilfælde nævne hendes navn her? Eller måske i nyhederne? Og hvis ikke, så give et rigtig godt signalement af hende og måske endda ligge det der hvor man henter kontrakter og andre dokumenter.


Bare et forslag så folk måske kan undgå dette sker. Det er jo også heste hun låner. Og det er jo synd at et menneske skal ødelægge det for alle andre.


Hilsen Benedicte



Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(


Gudesmukt painthoppeføl med fantastisk afstamning og dejlig cremello quarterhoppe i fol sælges:

http://www.wisemice.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 P.S.......
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 17:37

Synes det er skræmmende så mange snyde-indlæg der er lige p.t. her på HN. Er det folks måde at få råd til julegaverne på?


Hilsen Benedicte



Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(


Gudesmukt painthoppeføl med fantastisk afstamning og dejlig cremello quarterhoppe i fol sælges:

http://www.wisemice.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vedr TV2 indslag
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 17:45

Altså, er det rigtigt forstået, at det er fupperens egne heste som er blevet stjålet i TV2 indslaget? Hvordan hænger det sammen?


Hun lyder da godt nok som en værre plattenslager!

0
0
Svar på denne tråd
 
 henvisning
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 18:36

Jeg henviser lige til denne tråd


www.heste-nettet.dk/forum/1/2015752/ 2015752/

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345676543
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 18:43

Det er altså noget vrøvl at sige, at fordi hestene ikke har papirer, så er de svære at komme af med og man bliver nødt til at sælge på afbetaling - tro mig, det kan man altså også sagtens med heste som har papirer. Desuden synes jeg nu også det er fint, der er heste i forskellige prisklasser. Den bedste hest vi har ejet i familien, var også en af de billigste, uden papirer men den kom da op og gå landsstævner i dressur + div. mesterskaber....


- HeidiZ



0
0
Svar på denne tråd
 
 Glad....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 19:13

Dejligt at hun er hjemme hos jer igen... Det var godt vi var i stalden da I kom hende så vidste vi da lidt om hende så vi kunne finde frem til jer...


Glad for at I ikke mistede mere end transporten af hende. Hun er en sød hoppe håber I finder den rette ejer til hende.


Håber at svindleren bliver stoppet! Det er ufatteligt at man kan få sig selv til sådan noget.


Lene :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 19:27

Og Heidi I har vrøvl i ørene og forståelsescentret i hjernen.


Læs igen hvad jeg skriver - og vrøvl så rundt i det.


Det er jo ikke kun fordi hesten ikke har papirer, at man sælger den på afbetaling.


Man skal værken lave heste, hunde eller katte hvis man ikke har plads/råd til at beholde overskudet, så man sælger til ukendte mennesker på afbetaling.


Derfor har opdrættere og avlere også et ansvar.


1
0
Svar på denne tråd
 
 Udlån....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 19:37

Jeg kunne heller ikke drømme om at sælge på afbetaling. Folk må låne i banken, eller spare op, inden de køber hest. Og så ville jeg undre mig meget, hvis der kom en og ville låne en 2-års af mig for at opstalde den på et stutteri sammen med en stor flok. Man låner vel under normale omstændigheder kun en 2-års, hvis man mangler en selskabshest? Der er da ikke meget ved at gå og betale udgifter på en andens hest, når den ikke kan rides.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345676543
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 19:38

Øhhh pony-mor, det tror jeg ikke. Du skriver: "Men for pokker da - hvis nu folk lod være med, at lave alle de heste uden papirer, som de får mega problemer med at komme af med, så de sælger på afbetaling - ville sådan en person slet ikke få muligheden for at snyde."


Hvad er det lige jeg og andre har misforstået??


- HeidiZ



1
0
Svar på denne tråd
 
 jeg undskylder igen
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 19:39

Jeg er her så lige igen for at beklage - at jeg ikek fatter noget og skriver om det forkerte :-) Jeg tror bare jeg nøjes med at læse. Håber at det at jeg ligger i sengen med svineflu kan undskylde og forklare mine manglende evner til at læse, hvad I skriver :-)


Beklager - læser på sidelinien i stedet :-)



"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular


Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 19:54

Du hiver tingene ud af en kontekst - bagefter skriver jeg:


I min verden, fortsætter dette snyderi kun, så længe folk avler tilfældigt og sælger på afbetaling.


Skal man lave piratheste, så lav dem til jer selv og ikke med salg for øje - og slet ikke hvis man ikke har råd til at vente med salg, til der kommer seriøse henvendelser - med kontanter.


Heidi meget få ting her i livet er en linierproces - men en cirkulærproces.


Jeg skriver ikke at du misforstår - og det er ikke mig der har indført VRØVL i debatten.


Overskuddet af heste, hunde og katte er oftes de som ikke har papirer.


Folk må for min skyld avle alle de papirløse heste de vil - bare de selv tager ansvaret for, at de får et ordenligt liv.



God bedring Søs1

1
1
Svar på denne tråd
 
 ponymor
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 20:11

Folk må for min skyld avle alle de papirløse heste de vil - bare de selv tager ansvaret for, at de får et ordenligt liv.


så dem der er med papir må så godt ha et usselt liv og avler har ingen ansvar.


Måske i skulle droppe alt papirævl og holde jer til emnet ??


Emnet er at en vis frøken snyder og svindler, pointen er vel at advarer andre avler, hyggerytter osv om hende, det er nemlig der vi skal stå sammen eller hvad ???



MONA

Intet er umuligt for den der ikke selv skal gøre det

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345676543
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 20:13

Hmm, jeg forstår ingen ting...


Skriver du ikke, at folk skal lade være med at lave heste uden papirer, fordi de er svære at komme af med?? Og til det siger jeg, at det er noget vrøvl, fordi sådan er det også med heste, som har papirer.. Bare se MP, der er en masse heste m. papirer, som bliver solgt billigt, nogle pga. skader eller andre skavanker, eller fordi ejeren skal af med dem ASAP.


Ellers er jeg da fuldstændig enig i:


"Folk må for min skyld avle alle de papirløse heste de vil - bare de selv tager ansvaret for, at de får et ordenligt liv."

- Men Det håber jeg ved gud gælder for alle heste ;-)


- HeidiZ



1
0
Svar på denne tråd
 
 tv 2ś indslag
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 20:55

Jeg kan ikke finde noget om to stjålne heste på tv øst den 17/7-08 ?



Broget ponyhingsteplag & føl sælges.

Helbrødre, forventet stang 110 cm.

Se mine anooncer på DBA:

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=63186621

www.dba.dk/asp/soegning/ detail.asp?annonceid=62298059



0
0
Svar på denne tråd
 
 Støt her
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 21:16

Jeg har lavet en facebook gruppe for at støtte op om dette. Håber i alle vil melde støtte op omkring dette.


www.facebook.com/ group.php?gid=34149240....1&v=info#/ group.php?gid=125658304976&ref=mf


Betina V. Hansen

Er den heldige passer af en skøn vallak

Dejlige Xander...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmneeee
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 21:19

Hey allesammen!


Jeg er så ikke helt enig i div. udtaelser...bl.a. så har jeg flere gange i alle mine år som avler både solgt og købt heste på afbetaling og dette unden nogle problemer overhovedet..!!

Synes at der er en "skæv" generalisering her desv..!!!

Og bare fordi at man ikke lige dd. kan låne x - antal penge i banken er det altså ikke = med at man er et slet menneske og en dårlig heste ejer..!!!


Mvh.


OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning!

Bedækninger tilbydes!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009




1
0
Svar på denne tråd
 
 i85ht54h95
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 21:39
tja jeg har nu gode erfaringer med folk betaler det halve når de køber og så står hesten hos mig indtil de sidste penge er faldet på den aftalt dato, det er der kontrakt på og både jeg og køber overlevede heldigvis :)



0
0
Svar på denne tråd
 
 tas-dk hvor er jeg glad for du skrev det
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 21:48

til dig.


Nu er det jo ikke længe siden at jeg måtte aflive min hest og derefter ville jeg jo gerne have en ny hurtigst muligt - det er den måde jeg kommer over sorgen på. Jeg vil gerne sørge sammen med min nye hest og ikke helt alene.


Desværre for mig havde min aflivede hest bare brugt HELE opsparingen og lidt til, eftersom vi gik igennem næsten 1½ år med dyrlægebesøg i tide og utide. Det kostede os godt og vel 65.000 kr at lege med doktor dyr og hans venner og desværre måtte jeg alligevel aflive hesten.


Af den simple grund stod jeg så uden penge, men ville jo gerne have hesten med det samme. Derfor besluttede jeg mig for at spørger ind til muligheden om afdragsordninger.

Jo, jeg kunne da godt have ventet et år med at købe ny hest, men hvor ville det have været et trist år. Derfor synes jeg heller jeg ville afdrage.


Mange har mødt mig med den forestilling at fordi jeg ikke have de kontakte penge til hesten, ja så havde jeg heller ikke til den daglige trummerum. Men der tager de jo grueligt fejl. Sådan hænger det måske sammen for nogen, men bestemt ikke for alle. Hos os er der lagt penge fra til hestene hver måned, men derudover er der så ikke ret meget at spare op af, derfor var afbetaling lettere.


Jeg vil sige at jeg er glad for at have fundet en hest med en dejlig ejer, der gerne vil hjælpe og som forstår at hesten har det perfekt og at jeg ikke er en skidt ejer eller et skidt menneske, bare fordi jeg ikke kan låne større summer i banken.

Det handler jo desværre bare om at man allerede har lånt til en lejlighed og en bil, samtidig med at der er krise i DK og at vores bankrådgiver ikke mener at hest nummer tre er nødvendig.


Men alt det gør ikke mig til et dårligt heste menneske!






Venlig hilsen
-miki-


Foderplaner udarbejdes, mere info, send PB.


Hjemmesiden om krybbebidning og vævning



1
0
Svar på denne tråd
 
 1223456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 22:32

Nu drejer det hele sig jo ikke om hverken piratavl, afbetaling eller udlån af heste, men om Helene matitza der bruger alle midler for at snyde folk.

Det er jo ikke kun heste hun handler med, men også udstyr og hunde og sikkert meget mere.

Spørgsmålet er nok nærmere, hvordan får vi hendes navn frem så andre ikke bliver snydt.

Hun skal jo stoppes på et tidspunkt.


Jeg har hørt fra flere der har købt eller mistet hest pga pigen, de gik i fælden fordi hun virker som en lidt naiv mindre klog pige, der lever og ånder for heste. Folk er 110% sikre på at hun er den rette for deres dyr.

Jeg mødte hende i retten og må indrømme at hun også der spillede på det naive og dumme og det virkede, dommeren slugte det råt.




2 søde killinger bortgives

de er renlige og har fået ormekur.

Kan afhentes i 9362 Gandrup

Gratis part til tosset krikke søges.

Han er sort og kan ses på min profil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 In topic igen
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 22:38

Synes lige vi skal få tråeden In-topic igen.


Hun er ikke meget ældre end 30, kan ikke huske hendes præcise alder, jeg har før haft med hende at gøre, både gennem en tidligere veninde og gennem en salgs-pony jeg havde.


Udsendelsen omkring de to stjålene heste/ponyer, som hun var med i, gik ud på at hun havde fået dem stjålet, sagen tog så den drejning, at det viste sig, at de ikke var hendes heller... men tilhørte nogen her inde fra, og de var blevet snuppet som "gisler" af en treide part, som kvinden også havde snydt.

Vi fulgte "redningen" af de to hypper, her på HN, som heldigvis endte lykkeligt, for rette ejer og hypperne.

"snyderen" var forduftet...

Siden har hun hvis snydt enorm mange andre også.. og nu de sidste som trådstarter her oppe og hende med islænderblandingen.


Der burde ligge en permanent advarelse mod hende på HN... ja alle steder man kan plante det ...


(Mirella) Brun III hoppes fortid søges..

Se billeder på min præs.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan jo også
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 00:29

Overveje OM- afbetaling er så smart. Eller om køber ikke skal erlægge mindst ½ af prisen- kontant, før hesten stikker så meget som tåen af en hov ud af matriklen.

Papirhest eller ej.


Mine katte er heller ikke til salg/bortgives medmindre køberen føles rigtig. Men, der er heller ikke fare for, at de render mine døre ned. ;-) Mine langhårede huskatte beholdt vi, da jeg ikke turde tro på, at der ikke fandtes folk, der ville lade dem gå videre som "skovkatteblandinger". Det var de ikke- snarere lidt perser- eller bare et semilanghårs huskattegen.


---

Hende der, er da et psykiatrisk tilfælde.

Der må da være noget galt, hvis man gentagende gange laver sådan noget.

---

Hov- bare for sjov: Jeg har faktisk læst om en knap/isblanding engang i 70-erne.

Så det er ikke en umulig blanding, bare i dag ikke meget sandsynlig. :-)



Mvh
xtiny


"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin






0
0
Svar på denne tråd
 
 så er det
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 10:09

lagt videre på HG, så må vi se om de banner mig for det....

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang, tv-klip
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 10:53

Er det hende de kalder Helene Damm der er fuskeren? Det er jo rart at få sat et ansigt på, så man kan passe på!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jep jep
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 14:14

Ja det er hende... Her kan du få sat et ansigt på!


www.tv2regionerne.dk/reg2005/ player.aspx?id=434845&r=7


Stald Brattensborg

Mellem Odder og Skanderborg

- stedet for glade hestetosse-tøser. :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tas-dk
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 14:17

Taler ikke om slette mennesker....

Men mener ikke man skal være bank, (for det er jo det, du er, og det endda uden gebyr og renter), for mennesker man slet ikke kender, med mindre du selvfølgelig står, og SKAL af med din hest.

Det må så jo så være diskussionen om, ikke at "producere" mere end man selv kan overkomme/har plads til/tid til, som avler.


De to problematikker går måske ofte hånd i hånd.


Så jeg mener helt seriøs, at har man ikke pengene dd så skal man lade være at købe !

Nej jeg ville ikke sælge på afbetaling, for det er ikke mit problem, at folk vil have noget de ikke har råd til dd. '


Men du har garanteret ret, at der findes lige så mange søde, rare, ærlige og betalingsglade mennesker i den gruppe, der køber på afbetaling, som i den gruppe der ikke gør.







Sælges ;

Oldenborgvallak født 12/5-06....

Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård.

Sort(brun) med aftegn. Forv.stang 170.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er det
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 16:44

jo ikke kun heste der er avlet uden papirer der er i overskud. Det kunne jo også være en der har købt en hest og ikke har tid/lyst/evnerne til at have denne hest. Og det kan avler da ikke bebrejdes for.

Der avles da også heste med papirer som skal sælges. Og det kræver jo bare en forkert person der køber dem for at disse heste ender hos hestehandlere, på markeder eller lign.

Til gengæld tror jeg der er en overproduktion af små ponyer som er søde at have på marken, men ikke kan bruges til særlig meget andet.


Og uanset hvad er det jo ikke i orden at snyde folk uanset om hesten er med eller uden papirer. Og det er jo bevidst bedrageri det som den her person laver. Jeg tror det ville være fuldstændig lige meget om der var papirer på den eller ej.

1
0
Svar på denne tråd
 
 nord-svensk hest
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 00:40
Ved jo ik om det er samme pige, men noget kunne da tyde på det.
Min historie-

For et par år siden havde jeg en stor nord-svensk vallak. Han var et meget nervøst gemyt, og efter at have trænet ham på alle mulige måder opgav jeg. Jeg satte ham til salg herinde, med krav om det skulle være en rutineret rytter med tålmodighed i uudtømmelige mængder.
En pige fra jylland henvendte sig, hende og hendes kæreste ville komme og se på ham. Det gjorde de, og jeg fortalte og forklarede om den her vallak, der krævede tid, ro og ikke mindst et stabilt liv med en sød og kærlig ejer.
Hun fortalte at hendes kæreste ikke red, men de havde en hest mere. De striglede, hyggede og gik ture med. Det lød jo helt ideelt for min vallak som bare ikke kunne få ro i sindet.
Jeg var så naiv at aftale en afdrags-ordning. Hesten skulle koste 10000kr jeg så de første 1000kr også forsvandt hun fra jordens overflade.
Jeg havde hendes adresse, men ingen på den adresse kendte hende. En elkelt gang fik jeg fat på hende over mobilen, og jeg sagde jeg ville komme og hente min hest, til det svarede hun "du ved jo ikke hvor den er" og så lagde hun på.....
Jeg var i syv sind, da jeg holdt meget af hesten, men bare ikke følte jeg selv kunne gøre tilstrækkeligt for ham. Og nu var han endt i det her rod. Tiden gik og pludselig ser jeg ham til salg herinde igen. Jeg skriver en besked til den der står som ejer, lader som om jeg ikke kender hesten, og siger jeg meget gerne vil komme og se den. Beskeden tilbage var at jeg skulle holde mig langt væk.
Det viser sig så, at hende jeg solgte hesten til har solgt den videre. Jeg får talt med den nye ejer. Hun fortæller mig så, at hun fik besked på hun ikke skulle tale med mig, for jeg havde chikaneret hende på det groveste. Ifølge hende var historien at jeg skulle have solgt hesten til et aftalt beløb og bagefter forlangt flere penge.. aj men altså...!!
Den nye ejer havde fået at vide han var en dejlig ridehest, og hun blev som sagt skuffet og frusteret og følte som mig, at vi ikke kunne magte ham. Og satte ham til salg.
Jeg ringede til politiet, -inden jeg fik talt med den nye ejer- og satte dem ind i sagen. De kunne ikke gøre noget og hvis jeg selv fandt den og hentede den, kunne hun melde mig for tyveri!!?? Så i princippet kunne jeg blive straffet for at hente min egen hest. Hvor grotesk kan det blive.
Jeg kan ikke sige andet end, hun må og skal stoppes. Det kan da ikke være rigtig at hun får lov til at, misbruge vores kære dyr på den måde.
Jeg er ikke sur over de penge jeg aldrig så, men over at min hest som havde så meget brug for tryghed og kærlighed, ikke var andet end en indtjeningskilde for hende.
Jeg så at nogen var igang med at kontakte en advokat. Så der kan blive sat en stopper for hende. Kan kun opfordre jer til at komme ud med jeres historie.


--Hvis dig der købte Basse/Otto ser det her må du rigtig gerne skrive til mig, og fortælle hvordan det endte--

Basse/Otto-nord-svensk vallak, brun med sort man og hale. Stor og muskuløst bygget. Nervøst sind men kærlig når han får tillid til dig. skriv endelig hvis i ved hvor han er.




0
1
Svar på denne tråd
 
 hej vi blev os snydt
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 01:18

hej min eks kæreste og jeg er os blevet snydt af hende. min eks kæreste solgt hende en pinto hoppe. hun satte 500 kr ind på vores konto men det var os alt det blev til. hun lovede hun ville printe en kontrakt ud men vi modtog den aldrig og fik heller aldrig flere penge for vores skøne diamond eyes.grunden til at hun skulle lave kontrakten var fordi vi ikke havde en printer. jeg troede hun var en god veninde men det var hun bare ikke. vi kontaktete hende hver den 1 hvor hun bare sage at der var gået rod i hendes penge. vi kontaktete hende igen og spurgte hende hvordan det gik med diamond og hun svarede at hun havde det godt. vi sage vi ville have handlen til at gå tilbage hvor hun så siger at hun var bytted hende til en islænder og at diamond var solgt igen. hun sage at hun havde spurgt om vi ville tage hende tilbage og vis ikke så ville hun bytte hende til en islænder og det skulle jeg have sagt ja til at hun godt måtte bytte hende. jeg fandt så sener diamond på hestegalleri hvor hende nye ejer havde oprettet hende. jeg fortalte som det var at hun var blevet byttet væk uden og være færdig betalt.

jeg ved godt at det er mig og min eks kæreste der har dummetg os men vi troede vi kunne stole på hende.

håber nogle kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre vis jeg ellers kan gøre noget


pia n
0
1
Svar på denne tråd
 
 Smukkeremus
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 01:23

Det var måske en ide, at du læste dette indlæg:


www.heste-nettet.dk/forum/1/2015752/ 2015752/


Mangler reg.smed? Kig på min præsentation. Engelsk fuldblodshoppe: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/243770/2/ Ædel all-round hoppe:www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/211790/1/

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej alle
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 13:11

UUUUH hvor blev jeg bare sur da jeg så det der på tv2!!

det er jo lige præcis det hun gør mod os andre som hun står og brokker sig over nu?! har aldrig haft noget med hende at gøre overhovedet, men nej hvor gør det her mig dog bare gal..


M.V.H

Line og Ascot


»Line og Ascot«

» Ascot kan og vil «

<'33

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kender helene
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 21:40

jeg har gået på efterskole med hende og fandt først ud af at hun egentlig hed maritza til fornavn da alle selv lærerne kaldte hende helene.


men jeg må dælme være erlig jeg er chokeret for 5år siden tog vi en islænderhoppe til os fra hende da hun fortalte mig at hun havde fået hudkræft og nok ikke ville overleve det, det gjorde jo mig mege tondt og vi sage ja jeg betalte 1800kr for transporten i december 2002.

hoppe folede et lækker hoppeføl i april, men da jeg så fandt ud af at helene intet fejlede bedte jeg hende om at hente hestene for jeg ville ikke købe dem, hoppen kom fra vejlefjordefterskole der skulle hun have købt den af alias som var ridelære dengang, men jeg ved kort tid efter hun hentede begge heste, blev de også solgt omgående.


jeg har tapet hende i MANGE MANGE løgne efterhånden, hun har også sendt bilelder af islænderhingsten i år om jeg kendte en der var intresseret, og i oktober skrev hun en besked til mig på facebook om jeg kendte en der var intresseret i en dejligt hoppe som hun havde til salg.


hun er medlem herinde også.


jeg har skrevet til hende over facebook her til aften, og spurgte hende af hvad i al verden hun havde gang i, og der skrev hun at hun havde styr på alt hun havde besviser nok mod camilla om at hun skulle afdrage på van diesel og dem ville hun vise politiet, og de havde også sagt at hun bare skulle tage det helt roligt.hmmm


ligenu aner jeg ikek hvad jeg kan og vil gøre for hjælpe camilla vil jeg i hvert fald meget gerne.


i er mere end velkommen til at skrive til mig over besked hvis i vil vide mere eller skal have noget oplyst


MVH
SANDRA82

NU MED LIZETTA

0
0
Svar på denne tråd
 
 hun er da
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 21:42

igang igen sad og kiggede Maine Coon katte inde på Dba eller gul og gratis og der kunne jeg se hun havde budt på en del katte hvor hun ville afbetale....Der gik hun under navnet Maritza

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tænker lidt her...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 05:36

Hmm jeg sidder her og har læst samtlige 49 beskeder...


Hvis hun stadig er igang - kunne vi ikke samle de mennesker det er gået ud over (feks. i en gruppe på hg, face, her el. lign.)

Også "snyde" hende???


Oprette en hest til salg- jeg har feks. to - hun kommer og ser og vupti - så står samtlige 100000 mennesker hun har snydt og tager fat i hende en gang for alle evt. med politi osv.?


Eller er det for meget selvtægt?


Jeg vil sku ikk ha hun eller hendes kæreste eller mor kommer og ser mine heste... Blir da helt bange herhjemme...


Prøvede noget lign. på Lolland i 2007-

Fik købt en hoppe af en veninde.

Fik kontakt til hoppens 2 gamle ejere fra fyn og jylland.

Denne hoppe var en lånt hest som min veninde havde solgt mig...


Men helt ærligt!? Vi fik jo så kontrakt, papire lavet på handlen - hvor dum er man hvis det er fusk? Ja ja... Nu betalte jeg 18.000kr. for hoppen og det viste sig at hoppen var springhest, havde vundet diverse mesterskaber osv og faktisk var 45.000kr. værd.... Hun blev hos mig til hun døde og jeg fik mig et godt grin... :-)


Men tænk over ovenstående... bare et tip måske?


Louise


Mor til Emma og Christoffer.


to-hestestrailer sælges - se præs.


Championatsemne 2010 sælges.



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 10:35

Jeg gider ikke læse alt, da jeg kun lige ønsker at bidrage med en god idé, inspireret af Mia-Chi.


Vi melder pigen til Operation X. Laver en microsender, operere den ind i en hest hun har vist interesse i (så den kan følges via satellit), og så knalder vi k*llingen



Ej, joke til side. Jeg har ikke selv haft erfaringer med hende, men én ting er sikker, hun skal fanges. Og helt ærligt, så burde det ikke være så svært, sørg for at offentliggøre billeder og navn på hende, så andre ikke hopper i med begge ben, så burde hendes sindssyge leg gå i sig selv igen. Og skifter hun navn, har vi stadig hendes ansigt! og helt ærligt, hvordan vil hun dog kunne ændre på det fra dag til anden..?


- Sagde DitteLouise


"There are 2 kind of evil people. People who DO evil stuff, and people who SEE evil stuff being done, and not trying to stop it"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hitlel ☻Lucky☻
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 10:38

Du er ikke så dum endda ;) Det er da lige en sag for operation x!


Mvh. Fie


Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009.

Skriv for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 11:03

Takker FieThomsen, jeg har mine gode dage ;)


Tror næsten det faktisk kunne virke. Da det jo efterhånden er et problem for hele landet at hun er på fri fod. :p


- Sagde DitteLouise


"There are 2 kind of evil people. People who DO evil stuff, and people who SEE evil stuff being done, and not trying to stop it"

0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 11:14

Ja, og tilsyneladende er der ikke andet der virker for at stoppe hende. Den slags svindlere er operation x helt vilde med. Men det må hellere være nogen der har haft noget med hende at gøre der foreslår det ;)


Mvh. Fie


Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009.

Skriv for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 11:16

Jamen Fie så må vi jo foreslå dem der har det, at foreslå til operation x og undersøge det ;)


- Sagde DitteLouise


"There are 2 kind of evil people. People who DO evil stuff, and people who SEE evil stuff being done, and not trying to stop it"

0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 11:25

Mon ikke de selv kigger her? Det må vi håbe ;)


Mvh. Fie


Ponyer sælges: Sportspony vallak 2 år, Shetlandsponyer: 2 hopper på 4 og en ældre, hingst fra juni 2009.

Skriv for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 14:27

Har nu brugt de sidste par timer efterhånden på at læse om den "kære" Helene og tænker så, om jeg må sætte hendes navn på min hjemmeside og evt billede, selvom jeg ikke ligefrem ville elske at have en fusker repræsenteret derpå


Hvis det kan være en hjælp for mulige ofre gør jeg det gerne, men vil bare heller ikke klandres for det af retssystemet...

0
0
Svar på denne tråd
 
 møgunge
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 19:07

Hun er da HELT til grin!



*** Nanna ***


0
0
Svar på denne tråd
 
 Helene Dam
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 20:47

Her er et link til udsendelsen:

www.tv2regionerne.dk/ video.aspx?Id=434845


Og her er et par billeder af svindleren selv:


Billede



Billede


Jeg håber hun bliver stoppet en dag og får sin velfortjente straf...



Broget ponyhingsteplag, født 26 juni 08.

Sælges billigt til godt blivende hjem.

Pris: 1.000 kr, sælges med kontrakt.

Skriv en PB for nærmere info.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  01-02-2010 21:56

Nu kender jeg ikke meget til sagen, men man kan da tippe operation x her:


programmer.tv2.dk/operationx/tips/ ?menu


:)



JHN-a-holic #1

Annsofisk


0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelummelum
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 02:46

Meldt til operation x (pls kombiner nu de to smileys )


hihi, så må vi jo se hva de siger til det.


- Sagde DitteLouise


"There are 2 kind of evil people. People who DO evil stuff, and people who SEE evil stuff being done, and not trying to stop it"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 10:06

Må jeg sætte hendes navn og billede på min hjemmeside? Uden jeg risikerer at blive juridisk ramt?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Betina79 ♥Cuba♥
Forfatter: 
Dato:  02-02-2010 11:08

Jeg er i tvivl om du må, men vil tro du godt må for når det feks er billede fra udsendelsen om hende så tror jeg ikke det er ulovligt.

Det er vel ikke forbudt at "reklamere" med noget fra en tv-udsendelse, heller ikke med link.

Men for en sikkerheds skyld, spørg en frivillig (gratis) advokatvagt.



Broget ponyhingsteplag, født 26 juni 08.

Sælges billigt til godt blivende hjem.

Pris: 1.000 kr, sælges med kontrakt.

Skriv en PB for nærmere info.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 08:16

Nøj en gimpe Jeg bliver simpelthen så hamrende gal når jeg læser jeres historier.


Men da jeg så linket - nøj... sådan en %@/!/()(/(/%/%"!"%%%!"!"§!


Skal godt nok ikke dømme andre, men mon ikke hun selv har haft en finger med i spillet vedr. "hendes" stjålne heste - som hun iøvrigt sikkert selv har stjålet!!!!


Hun skal bare stoppes!


Mette

- som endelig har fået sin pigedrøm i opfyldelse...

- enhver stald med respekt for sig selv har en fjordhest!


0
0
Svar på denne tråd
 
 LuciLu
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 08:27

Sagen med de stjålne heste er jo opklaret - og de VAR taget uretmæssigt, men kom hjem til de rette ejere igen.


Du kan læse om sagen her www.heste-nettet.dk/forum/1/1738112/ 1735602/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ufatteligt at
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 08:47

politi, dommere osv ikke kan gøre noget ved sådan en gang svindel.


Dvs at det også er lovligt for mig, at låne naboens bil og sælge videre?

Det er jo stort set det samme, bortset fra at en bil er en materiel ting, og derfor ser dommere osv nok hårdere på det.


At man har kontrakter osv hjælper åbenbart ikke en dyt, så man skal jo nærmest undersøge en evt. låner med en privatdetektiv.


Kristina.


Gammel ost ruster aldrig!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 10:10

£isbeth (Baloo) - Sorry, det havde jeg ikke lige fået med

tak for dit link :-)


Mette

- som endelig har fået sin pigedrøm i opfyldelse...

- enhver stald med respekt for sig selv har en fjordhest!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 14:17

NØØØØJ JEG ER MUGGEN! Fy for helv*d! hvordan kan den smats* stå og lyve overfor kameraet!


baaah, hun skulle skamme sig. De to heste er ikke hendes, og har ALDRIG været det... kan SAGTENS huske da tråden hvor Aslan var nævnt i, kørte her på HN.!


- Sagde DitteLouise


"There are 2 kind of evil people. People who DO evil stuff, and people who SEE evil stuff being done, and not trying to stop it"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 14:29

Sorry jeg lige spammer lidt her, det er ikke med vilje, glemte noget i mit sidste indlæg:



Jeg har faced hendes navn, og med stor sikkerhed (99.9%) fundet hendes profil. Hun er med i følgende grupper:


Man Ved Ikke Hvad Man Har, Før Man Har Mistet Det.

Jeg Har Ikke Smidt Det Væk, Jeg Kan Bare Ikke Finde Det!

Netværk For Efterlyste Dyr

De Frustrede K*llingers Klub


Og nu til det mest foruroligende:

Nythjemtildyr.dk



Er jeg den eneste der ser en überfragment her? (som min pc ville sige)..?


- Sagde DitteLouise


"There are 2 kind of evil people. People who DO evil stuff, and people who SEE evil stuff being done, and not trying to stop it"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2010 19:41

Tror man skal gå bag om og tippe samtlige hjemmesider om hende... samle alle historierne og link og så få hende bannet ud på den måde, af de sider man kan på selvf. :(


(Mirella) Brun III hoppes fortid søges..

Se billeder på min præs.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Og hun er stadigvæk i gang.
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 08:30

så hold liv i tråden og advarslen..


Ejer af

Kongur fra Litla-Moshvoli

Vikur fra Baverslund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navn...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 14:36

Kan man få et navn på vedkommende?

0
0
Svar på denne tråd
 
 som der står i tråden...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 14:47

Helena Maritza Dam...


Ejer af

Kongur fra Litla-Moshvoli

Vikur fra Baverslund

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Problemet er...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 15:41

... at hun er begyndt at bruge alias. Og hun (jf. en tråd på Joras) har også ændret udseende en del fra at være buttet og blond til noget slankere og har farvet sit hår brunt.

 

Hun har sidst lånt en hest (som ejer kørte ud og hentede pga. kontraktmisligholdelse) under navnet Tanja.

 

To ting vi ALLE kan lære af dette:

  1. NUL afbetaling mellem private!
  2. Se legitimation på folk!

Ad 1) Hvorfor skal DU som SÆLGER agere bank for en køber? Hvorfor kan køber ikke gå til sin egen bank? Hvis du absolut skal indgå en privat afbetalingsaftale, så behold varen/hesten til den er færdigbetalt.

 

Ad 2) Det kan virke grænseoverskridende, at bede om at se et kørekort eller pas, men Helene har altså formået at snørre en del mennesker gennem rigtig mange år, så hun må have talegaverne i orden (eller så langt væk, at hun rent faktisk tror på sine egne "sandheder").


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Dokumentfalskneri og bedrageri
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 08:41

Det er mig som har handlet med Tanja Rasmussen alias Helene Damm.

Jeg har hentet mine heste hjem, lidt fattigere og en voldsom oplevelse rigere.

 

Historien kan læses på

joras.dk/MySql/Forum/ forum_posts.asp?TID=48...951#701951

 

Desuden har min datter lavet indlæg på FB.

 

Vi er blevet kontaktet af e-magasinet Islandsk Hest, og har sagt ja til at medvirke i artikel.

 

Desuden har vi besluttet at anmelde Tanja Rasmussen alias Helene Damm for dokumentfalskneri og bedrageri. Ikke at det ændrer vores sag, men det kan forhåbentlig medvirke til at andre for en tid ikke bedrages.

 

Såfremt andre ønsker at medvirke i artikel og/eller underliggende ifm politianmeldelse, bedes I sende kort mail med historie og kontaktdata til mig på helle@ledojegaard.dk

 

Såfremt der er andre tråde på HN om Tanja Rasmussen alias Helene Damm, må I meget gerne dele denne tråd.

 

På forhånd tak

 

vh Helle

10
0
Svar på denne tråd
 
 Helene Damm
Forfatter: 
Dato:  29-08-2014 13:54

Hej Helle B.

Kan desværre ikke finde det indlæg på facebook som din datter har lagt ind.

Godt at du har fået hentet dine heste, men hun har da et par stykker endnu, og hun har da også tidligere snakket om at hun skulle få en hoppe mere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 se en super artikel..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 07:51

Lækre New Dublin River str. 39, Chokolat farve til salg

Kongur fra Litla-Moshvoli -Top sej hest

Vikur fra Baverslund - på til at blive ridehest

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor....
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 14:12

hvorfor laver i en en facebook sideder hndler om hende og dvarer andre mod hende, sæt allehendes navne på og fortl alle historierne, måske det vil bremse hendes sygelige forretning og kan et forebygge at nogle sælger elelr køber af hende.

 

og måske hendes famile og chef kan se hvad hun har gang i



0
2
Svar på denne tråd
 
 I retten 27.01.2016
Forfatter: 
Dato:  28-12-2015 21:03

Har i dag modtaget :

"Vidneindkaldelsen vedrører en sag, hvor De skal afgive forklaring som vidne i
Retten i Horsens, Godsbanegade 2, 8700 Horsens, retssal H
Onsdag den 27. januar 2016 kl. 09.20."

Så lykkedes det at få hende for dommer for dokumentfalsk !

8
0
Svar på denne tråd
 
 Artikel
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 13:38
5
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk -
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 13:52

endelig - men det er en skam at ikke alle sagerne kommer med i artiklen - altså så man kan se at der er fejlet igennem tiden på anmeldelser mod hende


 

Kongur fra Litla-Moshvoli -Top sej ALRID hest

Vikur fra Baverslund - på til at blive ridehest

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Retssag
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 13:54

Jeg vil lave et "resume" og medbringe på onsdag...

4
0
Svar på denne tråd
 
 er det egentlig
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 14:08
For åbne eller lukkede døre?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Retssag
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 14:12

Åbne

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad sker
Forfatter: 
Dato:  22-01-2016 19:39

..der hvis hun ikke dukker op.....


 

Kongur fra Litla-Moshvoli -Top sej ALRID hest

Vikur fra Baverslund - på til at blive ridehest

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja jeg ville
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 00:55

da gerne troppe op ved hendes fordør og følge hende på vej

0
0
Svar på denne tråd
 
 Praksis
Forfatter: 
Dato:  23-01-2016 10:31

Hvis man har formodet mistanke om at en tiltalt ikke vil møde op, vil politiet forinden afhente personen...

 

Det er generel praksis...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Retten i dag
Forfatter: 
Dato:  27-01-2016 16:12

Helene Damm er i dag ved Retten i Horsens kendt skyldig i både dokumentfalsk og bedrageri. Hun havde desuden en dom for bedrageri fra 2010.

 

Min datter Lea og jeg er netop kommet hjem fra Horsens.

 

Jeg vil gerne takke alle der har bidraget med facts og opmuntrende ord i denne sag mod Helene Damm. Det har været langt og drøjt at nå til målet i dag.

 

Da Lea i mellemtiden har fået konstateret cancer, er liv og prioritering og tid et helt anderledes aspekt, end da jeg rejste sagen mod Helene Damm. Jeg er derfor lettet og glad og taknemmelig over dommen i dag, og at sagen nu er slut.

 

Helene Damm har nu 14 dage betænkningstid over dommen, som er betinget fængsel med 1 års prøvetid og tilsyn af Kriminalforsorgen.

Jeg håber af hele mit hjerte at sagen stopper her, så jeg ikke skal bruge mere tid på en bedrager som Helene Damm.

 

Horsens Folkeblad har dækket min historie, og var også tilstede i Retten i dag.

Seneste artikel ses her : hsfo.dk/article/20160127/ARTIKLER/ 160129217

9
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-01-2016 20:13

Stærkt Helle! Synes det er virkelig flot du har haft overskudet til det, hun har snydt SÅ mange mennesker og har haft frit slag til dette i mange år! Dejligt du førte sagen til dørs!

 

Al mulig god bedring til din datter, det var trods alt godt at få en afslutning på sagen, så den ikke skal ligge i baghovedet under din datters sygdom.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sælger rideudstyr
Forfatter: 
Dato:  29-01-2016 08:56

Hun har lige slået et opslag op på FB med rideudstyr..


Salg af kvalitets pandebånd med 10 mm. krystalsten.

Elegant med meget blig blig

Se mere på

 

www.staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Betinget fængselsdom
Forfatter: 
Dato:  29-01-2016 09:02

Vi ved også fra lukket FB gruppe at hun har en Böckmann hestetrailer som hun lejer ud...

 

Der er i al fald billed og data på traileren...

 

Kan bare ikke begribe hvordan en person i 8 timers flexjob kan have 4 islandske heste og 1 welch opstaldet ude i byen og så også have en fin Böckmann trailer ???

 

Nu har hun fået en betinget fængselsdom, så hvis hun ikke holder sig i skindet, så falder hammeren og hun skal i fængsel...

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Helene Damm
Forfatter: 
Dato:  29-01-2016 18:55

Har lige set at hun nu kalder sig Helene Fj på facebook

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helene Damm
Forfatter: 
Dato:  04-02-2016 14:12

Det er virkelig sejt gået, at du har fulgt sagen helt til dørs.

Det må have kostet mange ressourcer både økonomisk og menneskeligt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cadeaux til Helle!
Forfatter: 
Dato:  07-02-2016 09:09

Satme stærkt gjort, at du har holdt ved hele vejen igennem sagen (y)

 

Den artikel du linker til:

hsfo.dk/article/20160127/ARTIKLER/ 160129217

 

Jeg ved næsten ikke, om jeg skal grine eller græde:

Billede

 

Jeg kan ud fra dette simpelthen ikke finde ud af, om har en hæklefejl i kysen eller ej, for hun ved jo angiveligt udmærket hvad hun laver! Og når hun selv nævner, at hendes ry skyldes en enkelt sag... arh... enkelt og enkelt...

5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider