Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 At tage billeder uden at spørge!
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 22:41

Jeg er simpelthen så arrig lige nu! Sidder og kigger lidt på facebook og ser så der er en tøs der har oprettet en hestegruppe med et af mine billeder!! Det er muligt hun synes godt om det, men så er det da tilladt at spørge om man må bruge det... Jeg har ikke noget imod at folk bruger mine billeder, men vil da sætte pris på at blive spurgt...


Puha så fik jeg lige luft




R.I.P Mispige. 14 april 2005 - 17 august 08

R.I.P Leopold. 13 november 2000 - 17 juni 09


At begynde en gerning i vrede, er at gå til søs i storm.


Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et af dine billeder
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 22:46

eller et billede AF dig? Der er jo stor forskel. Det første må man ikke, det andet må man godt.


Sagde Janne

Sælges:

Super sød shetlænder vallak,

tilredet, højde 1 meter.

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -





0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 22:55

Det er et bilede af en af mine heste.


Hvorfor må man godt hvis det er et af mig??




R.I.P Mispige. 14 april 2005 - 17 august 08

R.I.P Leopold. 13 november 2000 - 17 juni 09


At begynde en gerning i vrede, er at gå til søs i storm.


Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det eneste
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 23:05

Der er iorden er at bruge egne billede om det så er nogen hun selv har taget af din hest.


Dog er det ikke lovligt på nogen måde at bruges billeder taget af andre ligemeget hvad motivet er, hvis man ikke har tilladelse. Det er ligegyldigt om det er sakset fra googles billedresultater eller fundet frem på en anden persons hjemmeside.


Så længe man ikke selv har knipset billedet er det ikke lovligt at bruge dem uden tilladelse ;)


Så er det slået på plads



Kongesnog Sælges - 80cm frisk sund og rask inkl 110L terrarie skriv for mere info, se billede af ham på min præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 23:11


Aner ikke hvem hun er, og billederne er taget af en jeg kender, til mit eget brug.


Hun må ha taget det enten fra min profil herinde eller mit fotoalbum på fb, men mener da ikke andre kan se mine album, når jeg har lavet under indstilliner at det kun er mine venner der må se det.


Nå men så har jeg også prøvet det, og er jo nok ikke den eneste....


Det pissede mig bare lige af da jeg så det.






R.I.P Mispige. 14 april 2005 - 17 august 08

R.I.P Leopold. 13 november 2000 - 17 juni 09


At begynde en gerning i vrede, er at gå til søs i storm.


Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd
 
 du er jo
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 23:46

i din gode ret til at skrive til tøsen og høre hvor hun evt har fundet billerne, og at du ville have sat pris på at hun havde spurgt om lov først. ;)


Kongesnog Sælges - 80cm frisk sund og rask inkl 110L terrarie skriv for mere info, se billede af ham på min præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 jojo..
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 23:46

så hørte man også det med - hestebiller! Gad vide hvordan sådan et kræ ser ud :P


Kongesnog Sælges - 80cm frisk sund og rask inkl 110L terrarie skriv for mere info, se billede af ham på min præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan du...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 05:14

Ikke skrive en besked til vedkommende (det kan man godt uden at være venner med personen) og spørge hvor hun har taget det fra samt hvorfor hun har taget det uden at spørge, men måske hun ikke ved det er dit billede ?

Hvis hun så ikke frivilligt fjerner billedet, er der en rubrik hvor man kan anmelde en bruger mener jeg...



Sortbroget ponyhingsteplag, 1 år/105 cm.

Sælges billigt 1.000 kr.
MEN sælges kun med kontrakt til blivende hjem.
Se min annonce på dba:

www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62298059

0
0
Svar på denne tråd
 
 husk nu at
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 07:45

på facebook når man lægger billeder ind giver man i hvert fald som minimum facebook ret til at bruge sine billeder- jeg kan ikke huske reglerne i hovedet præcist - jeg ved bare at ens billeder derinde er ikke fredede 100% i hvert fald.


Hvordan når det er en privat person der er tale om må sagen jo være som normalt går jeg ud fra.



Nikon-pics4U


2 boks udlejes i 6040 Egtved - gratis mod hjælp i stalden



Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)


Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billed
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 09:09

Jeg sendte hende en besked og så vidt jeg kan se, er billedet væk nu.




R.I.P Mispige. 14 april 2005 - 17 august 08

R.I.P Leopold. 13 november 2000 - 17 juni 09


At begynde en gerning i vrede, er at gå til søs i storm.


Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Facebook og billeder.
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 09:23

For det første kan jeg slet ikke forstå at man kan fare sådan op over den slags brug af ens billeder. Straks er der nærmest trusler om bål og brand. Det sker jævnligt at der er tråde om den slags. Bare se da de der net-stalde var på deres højeste.


Nu er det jo ikke alle der kender det der med copyrigt og ophavsloven.

Så man kan da lige i det mindste spørge den der er kommet til at låne ens billede pænt først.

At en pige har oprettet en gruppe og netop valgt DIN hest som frontfigur synes jeg da er flot. At hun så ikke vidste at hun ikke måtte låne billedet er jo så en anden sag.


Det er noget helt andet hvor folk sætter andres heste til salg og den slags. Det har der været forfærdelige eksempler på.


Og så er det sådan med det kære FB at det er et Canadisk site, og derfor er det ikke de danske regler der gælder derinde.

Hvis du evt har taget en test, eller i har en fælles ven som har skrevet i et af dine albums, så kan hun se dine billeder.


Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET


Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(


Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 P.S.......
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 09:26

Glemte lige at tilføje at hvis det var billeder af Bella som blev brugt uden først at spørge, ville jeg blive meget ked af det. Jeg har lige mistet hende, så det ville være ret hårdt.

Men hvis det var mine andre heste ville det ikke gøre mig noget.

Men under alle omstændigheder ville jeg da lige spørge vedkommende om hvorfor hun har taget mine billeder.


Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET


Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(


Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg mener
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 09:35

Ikke at man må bruge andres billeder, uden tilladelse...

Jeg ville selv blive irriteret, hvis mine billeder blev offentliggjort af andre end mig...


På fb, har jeg mange billeder af mine dyr og det er MINE billeder..Så hvis jeg fandt ud af at andre havde brugt dem, ville jeg også reagerer....


Mvh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er her ☻bare☻
Forfatter: 
Dato:  03-10-2009 09:48

ja hvis de ter privat personer- men facebook giver man tilladelse til at bruge dem ellers kan man ikke lægge dem ind så vidt jeg husker- derfor skal man selv tag sig i agt for hvilke man lægger ud hvis ikk man vil ha dem brugt unødigt.



Nikon-pics4U


2 boks udlejes i 6040 Egtved - gratis mod hjælp i stalden



Her færdes jeg osse: Tør hvor andre tier (IKKE ekstra bladet!)


Termin d 15 dec 09 med en dreng

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider