Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Job - uopfordret ansøgning?
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 17:24

Jeg skal til at søge nogle forskellige jobs i butikker, og derfor skal jeg have lavet nogle ansøgninger. Jeg har kun stået i butik en gang før, og der fik jeg jobbet gennem en veninde. Så derfor har jeg aldrig skrevet en ansøgning før.

Jeg har allerede kigget på diverse jobsider for at se eksempler på uopforderede ansøgninger, og jeg tror egentlig godt jeg har styr på det meste der skal med i sådan en. Men jeg kan bare ikke finde på en god måde at starte ansønigningen på!

Hvad skriver man når det ikke er et svar på en jobannonce?

Håber der er en venlig sjæl der lige kan komme med et godt forslag eller to



Privat pasning af kæledyr i KBH området

Se præsentation for yderligere info

Eller send en pb

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min.....
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 17:46


Vedr. Ansøgning som pædagogmedhjælper

Jeg henvender mig til jer vedrørende en eventuel ledig stilling som pædagogmedhjælper i jeres børnehave.

Jeg er en pige på 19 år, født d. 100190, som i juni 2009 er blevet student. Jeg har med stor interesse læst jeres annonce som pædagogmedhjælper. Jeg elsker at have med børn at gøre, og synes det er enormt livsbekræftende.

Som person er jeg meget ansvarsfuld, pligtopfyldende, møder altid til tiden, og meget arbejdsom og initiativrig. Mit (syge)fravær både gennem folkeskole/gymnasietid kan tælles på en hånd. Jeg er et utroligt glad og positivt menneske, og har nemt ved at indordne mig.

Jeg har redet siden jeg var 6 år, og som 12 årig fik jeg min første pony sammen med min tvillingesøster. Herefter startede ridningen som en konkurrencesport, og nogle år efter fik vi en pony mere. .

Mine planer for fremtiden er, et sabbatår i 2009/2010 med arbejde, derefter et ophold på en idrætshøjskole, evt. med henblik på at komme til politiets optagelsesprøve.
Jeg håber min ansøgning kan gøre sig gældende, og ser frem til en personlig samtale.

Og så selvfølgelig navn, adresse, tlf. nr., et billede og CV.


Er i øvrigt blevet vikar i to børnehaver :)


Mvh. Carina






0
0
Svar på denne tråd
 
 Uopfordret..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 18:18

Jeg ville starte med en overskrift der hed "uopfordret ansøgning til butiksassistent".. eller noget i den stil


Så ved de hvad det drejer sig om.


Så kan du jo bare fortsætte, som du ellers ville have gjort.


Først en kort præsentation af dig, alder, nuværende beskæftigelse. Og så din motivation for netop at søge i den butik fx. osv osv..


The mind is like a parachute - it only works when it's open!

Reality is that part of the imagination we all agree on




0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 18:57

Ej tusind tak begge to, jeg tror bare jeg var gået helt i stå pga den start.

Men nu har jeg da en idé til hvordan man laver sådan en



Privat pasning af kæledyr i KBH området

Se præsentation for yderligere info

Eller send en pb

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sæt dig ind i......
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 19:16

Hvilken butik det er du søger i.

Der er jo stor forskel på, hvad der kan være relevant for butiksejeren alt efter om butikken sælger rideudstyr, babyudstyr, fødevare osv.


Og så skal du jo sælge den bedste vare - den vare DU ved mest om - nemlig dig selv


Hvorfor skal de lige præsis vælge DIG ?

Hvad kan du, som gør DIG super duper til det job du søger ?


Er det feks sådan, at du efter et sabbatår, hvor du vil tjene penge ( af en eller anden grund ), kunne det så være interessant for feks en hotelejer, hvis du som senere studerende kunne komme hjem hver sommer og arbejde i turistsæsonnen? På den måde kan de oplærer en, som de regner med at få glæde og gavn af mange år frem.

Eller regner du med at læse i samme by, så et evt fuldtidsjob senere kunne blive et deltids-studiejob.


Som pædagogmedhjælper kunne det være interessant om du elsker at spille fodbold og klatre i træer - eller læse højt og spille klaver.


Som du kan se, så kan man ikke bare "banke" en standard ansøgning sammen, og spytte den ud til 100 butikker - og slet ikke i disse tider, hvor man virkelig skal skille sig ud blandt mange kvalificerede.


Held og lykke med ansøgningerne - det kan faktisk blive ganske sjovt at skrive sådanne nogle. ( især når de giver bonus )


MVh Charlotte



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ansøgning
Forfatter: 
Dato:  19-09-2009 08:52

Når man skriver en ansøgning skal man tænke på at læseren ofte læser mange ansøgninger, og faktisk skal man forestille sig at de kun læser starten.

Det skal forstås sådan, at hvis starten ikke fænger, så gider de ikke læse videre.


Skriv kun det nødvendige!!! Ikke at du fik din første pony da du var 12. Hvad skal de bruge det til??? Uanset om du skal arbejde i børnehave eller i butik.


Skriv hvilke kvaliteter du kan tilbyde deres butik. Fx: Jeg er smilende og ser det som vigtigt at hjælpe kunden korrekt. (eller hvordan det nu kan formuleres)


Skal du bruge det fordi du gerne vil uddanne din inden for bukti-faget? Så skriv det. Så viser du at du vil det her fordi det virkelig har din interesse og at det ikke bare er "fordi du skal bruge pengene"


Jo, og så betyder det meget hvis du har mulighed for at aflevere den personligt. Og måske vedlægge et billede af dig selv så de kan huske dig.


Du må også gerne gøre den så personlig at du nævner butikkens navn og måske hvad de sælger.


i en uopfordret ansøgning må du gerne skrive at du tillader dig at vende tilbage om en måned for at høre om de kunne bruge dig.


Pøj pøj med det.


Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET


Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(


Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 Carina....
Forfatter: 
Dato:  19-09-2009 09:15
Jeg håber ikke du tager det ilde op, men jeg kommer altså lige med min kommentar til din ansøgning. (Har godt set at det har givet dig 2 vikarjobs)

Vedr. Ansøgning som pædagogmedhjælper

Jeg henvender mig til jer vedrørende en eventuel ledig stilling som pædagogmedhjælper i jeres børnehave.

Jeg er en pige på 19 år, født d. 100190, der i juni 2009 er blevet student. Jeg har med stor interesse læst jeres annonce som pædagogmedhjælper. Jeg elsker at have med børn at gøre, og synes det er enormt livsbekræftende.

I ovenstående har du skrevet 3 gange at dette drejer sig om en ansøgning som pædagogmedhjælper! Én gang er nok.


Lav fx en spændende overskrift: Jeg er lige den pædagogmedhjælper i søger!

Og så er det ligegyldigt hvornår du er født. Du har skrevet at du er 19 år. Det er nok.

Uddyb måske hvorfor du synes det er så enormt livsbekræftende at have med børn at gøre.

Faktisk skriver du kun denne 1½ linje om hvorfor du vil arbejde med børn og hvad du har at tilbyde dem! Det skal du skrive meget mere om.


Som person er jeg meget ansvarsfuld, pligtopfyldende, møder altid til tiden, og meget arbejdsom og initiativrig. Mit (syge)fravær både gennem folkeskole/gymnasietid kan tælles på en hånd. Mit sygefravær er også meget meget lavt, men jeg kan få en sten i hovedet i morgen, og blive nødt til at være sygemeldt i ugevis. Det er ikke nogen garanti. Men du skriver at du er ansvarsfuld, pligtopfyldende og at du møder til tiden. Så har du gjort dit og det er godt nok. (Kan du se hvad jeg mener?)

Jeg er et utrolig glad og positivt menneske, og jeg har nemt ved at indordne mig.

Jeg har redet siden jeg var 6 år, og som 12 årig fik jeg min første pony sammen med min tvillingesøster. Herefter startede ridningen som en konkurrencesport, og nogle år efter fik vi en pony mere. . Dette er piv-ligemeget! Det har intet at sige om hvordan du arbejder med børn eller hvordan du er som person.
Faktisk burde du skrive noget mere om hvad du kan tilbyde børnene i den børnehave. Kan du synge eller spille guitar? Kan du tegne? Sådan nogle ting. Hvis du synes det er vigtigt at de ved at de ved at du rider (har redet) så skriv det til allersidst hvor du skriver at din fritid bruger du bla. på din hest som du rider konkurrencer på.

Mine planer for fremtiden er et sabbatår i 2009/2010 med arbejde, derefter et ophold på en idrætshøjskole, evt. med henblik på at komme til politiets optagelsesprøve. Super godt! Du skriver hvad du vil! Evt kunne du skrive hvad du mener et job i en børnehave kan give dig du kan tage med dig? Du vil gerne arbejde med mennesker og det gør man også i en børnehave.

Jeg håber min ansøgning kan gøre sig gældende, og ser frem til en personlig samtale. Jeg ville nok ikke skrive "gøre sig gældende", men skrive "Jeg håber min ansøgning har vakt jeres interesse, og jeg ser frem til en personlig uddybende samtale.

Jeg håber ikke du har taget det ilde op, men at du kan bruge det til noget. Ellers er det jo bare at glemme dette indlæg.

Pøj pøj fremover med at finde jobs og blive politibetjent.

Hilsen Benedicte


SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET


Farvel min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. :-(


Dejlig cremello quarter hoppe sælges

http://wisemice.dk/salg.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2009 14:25

Vil bare lige sige tak for hjælpen igen og komme med en lille opdatering

Jeg endte med at sende 9 ansøgninger, hvor jeg så kom til samtale til de to. Den ene samtale førte så til et job. Så det er rigtig skønt!

Så tak for de gode råd



Privat pasning af kæledyr i KBH området

Se præsentation for yderligere info

Eller send en pb

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider