Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hunde-omgangssyge, andre?
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 10:09

Min lille west highland white terrier, Victor har næsten ikke bestilt andet end at kast op siden kl. 2 i nat, han er bare slået ud den lille mand (man har dog overskud til at gø, hviiis det er nødvendigt for man er dog terrier) Men ja, der var lidt blod i det sidste opkast, så jeg ringede altså til dyrlægen! (Det skal lige siges at han har kastet op måske 50 gange i timen dog har han lige haft ro et par timer). Han spiser gerne, men kaster det op igen, jeg har prøvet med lidt yoghurt - han vil dog ikke drikke. Dyrlægen sagde så at jeg skulle koge nogle ris, og vandet fra det skulle jeg køle ned og få ham til at drikke. (wtf tænkte jeg, men det skulle åbenbart mildne hans mave/spiserør lidt) Hvis ikke det blir bedre til middag så køre jeg afsted, men dyrlægen lød ikke urolig.

Er der andre som har oplevet lignende, og hvad var det?


Hilsener Mie

Kanon lækkert ponyhingste føl sælges temperament og gangarter i TOP!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Han skal
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 10:13

absolut intet mad have, maven skal have ro


Ja afsted til dyrlægen hvis det ikke bliver bedre

0
0
Svar på denne tråd
 
 hunde...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 10:30

Syntes godt nok det lyder meget voldsomt... Stakkels lille vaps


Jeg har også fået at vide, de par gange, min hund har haft enten tynd mave eller opkastninger, at han skal faste i min. 12 timer, og derefter kan man prøve med lidt kogte ris og evt. kogt fisk eller kylling.


Men tror ikke at hunde sådan kan få omgangssyge, ligesom mennesker... Kan de? Har fået at vide, at der altid er en årsag, måske han har fået en forgiftning af noget han ikke kan tåle? Årsagerne kan være mange, ja.


Men god bedring med ham - jeg ville også tage afsted med ham, hvis ikke det bliver bedre i løbet af meget kort tid.


Louise





"If you can´t convince 'em, confuse 'em"




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 11:56

Jeg havde heller ikke selv hørt om det før.. Det er lidt mere ro på ham nu, men det kan godt være vi tager et smut forbi dyrlægen for en sikkerheds skyld. Han opfører sig helt normalt nu her, på nær at han brækker sig nu og da, så det er lidt mærkeligt, noget andet er så også at jeg heldigvis har fået ham til at drikke noget. (Vi mennesker blir jo dehydreret hvis vi kaster meget op og ikke får noget væske indenbords, så det er vel det samme for hunde)


Hilsener Mie

Kanon lækkert ponyhingste føl sælges temperament og gangarter i TOP!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zoolac...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 12:42

Er også en rigtig god ting at have hjemme i skabet.


Det er meget vigtigt, at han drikker. Men det er en god idé, at faste hunden i et døgns tid.

Tilsæt evt. lidt salt i det kogte vand.


De næste par dage skal du skåne hans mave, og give ham kogte ris (meget kogte), kogt kylligekød. Bland derefter lidt tørfoder i efterhånden.


Rigtig god bedring med ham


"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"


Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 23:36

Min hun har også brækket sig totalt, og min mors også. Måske der er en slags hunde omgangssyge på vej..



Hilsen Matilde


Søger en part i nærheden af struer...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu ved
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 09:33

jeg ikke hvor i bor. Men for 3 ugers tid siden havde min hund det samme.

Hun ville ud kl 1 om natten og det plejer hun ikke, hun havde vild tynd mave og kastede op flere gange. Hun rystede og så i det hele taget rigtig skidt ud.


Så jeg ringede til dr. dyr og forhørte mig, og han sagde at der var en mavevirus i omløb i Odense og at der var rigtig mange der var ramt af den. Hun skulle faste til næste morgen hvor hun så måtte få noget vand og ellers skulle hun bare hvile. Hendes rysten var pga kvalme.

Næste dag var hun så frisk som hun plejer


God bedring til vovsen.


Hilsen Maja


~//Det er sjovt at være falckredder - selv lønnen griner vi af//~


Nu med bebs i maven - termin 4. feb 2010

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider