Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 helstegt gris
Forfatter: 
Dato:  13-06-2009 22:51

Altså, nu må jeg bede om hjælp... Hvor meget kød skal man beregne pr person når man skal have helstegt gris, altså sådan en på gril. Og hvad vejer en gris når den er slagtet og hvor meget af vægten er spiselig ?? Jeg har 1000 spørgsmål endnu, men starter med disse...


Vh lena


Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Manden er slagtermester
Forfatter: 
Dato:  13-06-2009 23:05

så har lige forhørt mig


ca. 800-1000 gram pr person (ikke udskåret gris)


Slagtet grid vejer fra 30 - 70 kg alt efter hvor du får den fra


Man regner med at en gris på ca 30 kg passer til 30 personer


Spørg endelig igen hvis der er mere...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for det... :o)
Forfatter: 
Dato:  13-06-2009 23:10

Der er meget mere..


Jeg skal have 65 voksne og 35 børn til spisning, hvor meget gris mener din mand at jeg skal have?? Og fås den så stor?


Vh Lena


Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Regnede lidt..
Forfatter: 
Dato:  13-06-2009 23:17

Sad lige og regnede lidt og fik det til 80 kg gris. Hvad skel jeg så sige, når jeg står og skal købe grisen?? Jeg mener, er der ikke svind mm når men griller???


Var det egentlig ikke bare nemmere om du tog din mand under armen og kom til bornholm og arrangerede det hele for mig??


Vi er virkelig ude i helstegt gris for dummies..


Vh lena


Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 han siger han er på vej
Forfatter: 
Dato:  13-06-2009 23:35

hvis du giver en krølle bølle is


Du skal have 2 gris på 40 kg så, svind er indberegnet i prisen det er det der menes med ikke udskåret gris....


Købes sort ja det kan den hvis du kender nogen der har grise

ellers kan du købe dem igennem en slagterbutik og han mener også du kan i supermarkeder med slagterafdelinger.


Det nemmeste ville jo være at købe gris - gril og slagter til udskæringen i en slagterforetning det er der ihvertfald mange slagterforetninger her der tilbyder det er jo også et par store specielle grille du skal bruge de kan jo ikke være på Weberen


Spørg bare løs igen

0
0
Svar på denne tråd
 
 krølle bølle... :o)
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 07:43

Jeg har googlet helstegte grise på bornholm, men syns ikka at jeg kan finde nogen, jo men så køber man en hel menu med salat og det hele.... og salaten vil jeg gerne lave selv.


Jeg har sat min bror igang med at undersøge sagen, han mener at kende en der kender en...


Tak for hjælpen, jeg vender sikkert tilbage


Vh Lena


Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Du er hjertlig velkommen
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 20:57

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigeligt
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 21:01

Har ikke helt tjek på kiloene men vær ikke "nærig"... Man spiser meget mere kød når det er en lækker helstegt pattegris end et pat kedelige koteletter fra Netto...


OG så kan man efter den værste sult er overstået pakke et par kødlunser i et par foliebakker og kaste det på grillen "senere" eller bruge resterne til næste dag nå der sikkert er nogen der skal hjælpe med oprydningen...



Hilsen fra

Strit 77



-Ikke noget der ikke kan limes...

-Den der frygter vind og vand er ikke en rigtig handymand!


Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd
 
 måtte lige spørge..Sprochi
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 10:34

Er det ren kutyme (staves) at det er gris der spises, kan man ikke få et ungdyr (kvæg) til at helstege? Har hørt noget om når det bliver så stort kan man stege det over sten i et hul!


Sorry jeg lige sprang ind i tråden.


Mvh

Sandra C




3 års spring/dressur hoppe sælges/byttes med vallak 8-15 år
Sommergræs tilbydes syd for århus med ridebane og løsdrift.
- Forsvunden pony efterlyses stor dusør - Se mere på min præsentation -
0
0
Svar på denne tråd
 
 Personlig
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 10:47

erfaring:


1.Husk at det tar laaaang tid at helsteke være det seg gris eller kalv eller får. Alltid længre end estimeret i oppskriften, fordi man er for forsigtig med varmen. Man vil jo ikke ødelægge et helt dyr!


2.Husk at de fleste mennesker har svært ved blodigt grisekød, og at nogle færre har problem med blodig får eller kalv. Ved de sidste to går grensen ved koldt kød.


3.Husk at mennesker der ikke får mad, men kun bowle med alkohol over flere timer bliver mægtigt berusede, og sannsynligvis ikke er i stand til at at til seg ret meget mad når den endelig er ferdig (og solen har gået ned...)


4. punkt to kan delvis bringes af vejen ved hjelp af punkt tre, men husk at det i så fald kan føre til alvorlig madforgiftning.


Desse opplysninger står nemlig ikke i kogebøgerne.


Lykke til.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandra
Forfatter: 
Dato:  15-06-2009 11:18

Tja mange vælge jo gris fordi det er jo det man plejer... men jo man kan sagtens grille kalv, lam, dyr eller hvad man nu har lyst til men det foregår på oftest på et drejespyd over et bål, dette er lidt svære og styre både at det bliver varmt nok og ikke for varmt men man kan sagtens gøre det. Det er somregl ikke noget slagteren begiver sig ud det er tit folk der laver "vikingemad" eller udendørs mad..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et lille råd...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 15:30

Jeg kommer fra en grisefarm, og har lige solgt en gris til nogle af mine venner som de skal stege på i weekenden. Hvis du ikke lige kender nogle grisefarmere, så kontakt slagterierne, specielt de lidt mindre er som regel villige til at hjælpe.


1. De kan både fortælle dig hvor meget du skal bruge, 2. hvor mange kg der svinder og skal bruges ekstra, hvis du selv finder og bestiller grisen fra en farm, og 3. gøre den klar til at smide på grillen.


Har ikke selv erfaring med at helstege gris, men har hørt fra de kloge at grisen kun bliver bedre af at have ligget et par dage i kølerum, da kødet har samlet sig lidt og derfor er nemmere at få mørt. Men hvis det er en god og venlig slagter, så skal han nok give dig gode råd med på vejen.


Held og lykke med arrangementet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt personligt...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2009 17:38

... er jeg ikke så pjattet med sådan et varmt svin - der er for mange kedelige stykker på en hel gris, synes jeg. Jeg ville i stedet vælge at grille kamstege - men det er jo bare min personlige mening.


Måske kan du have gavn af at læse dette: www.ogre.dk/files/pattegris.pdf


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider