Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 tegn på fødsel? - kat ..
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 21:13

Hej alle sammen ..
Vores hunkat er gravid , og vo nærmer os terminen, jeg har ikke mulighed for at finde ud af hvornår hun blev parret, da hun absolut ikke var indekat inden vi flyttede og kom at med de 2 andre hunkatte, der ville hun være ude konstant, og kom kun ind for at spise og være lidt social ..

Så er der nogle erfarne der kan hjælpe mig lidt ? , så ville jeg blive glad..
-Hvilke tegn er der som regl på at fødslen er op over ?
-Jeg ved godt det er vildt forskelligt,- men når det er første kuld - er det så færre killinger end en erfaren avlskat ?
-ja fortæl mig lidt om fødsel ..

som i sikkert kan læse har jeg ikke haft en gravid/fødende kat før, jeg har kun modtaget flaskekillinger som havde mistet deres mor .

På forhånd tak - og undskyld lægden af indlægget ..

-fødekassen er fundet og Gabby har lagt i den og sovet (eller blevet nusset) det meste af dagen. - hvilket hun startede på igår .

0
0
Svar på denne tråd
 
 maven synket
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 21:27

ligesom på mennesker det vil sige den ligger sig længer ned mod bagdelen end hvor du har kunne se den har lagt længe. Når det er helt oppe over vil den hvis den er indekatte og knyttet til jer kommer og gøre opmærksom ved at miave meget og hele tiden vil være hos dig/jer uden at kunne finde ro..lave en kasse den kan søge op den vil den også søge men måske vil den have dig ved siden af hvis den føler sig tryg ellers begynder den at miave meget og gå omkring og søge et sted at ligge dem. Håber det gav mening ellers bare spørg ind Har selv lige fået 3 sidste lørdag...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det skal jeg fortælle dig
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 21:27

I morgen. ;-) Der er dag 63.

Mine er parret ca. 30/4 - og den ene er meget stor med yver mm. Hunkatte går som hunde ca. 63 dage. Den anden er mindre- jeg vil tro hun få 1-2, hvor den anden måske får 3 eller 4. Jeg kan mærke to sprælle i den ene side- og en i den anden.


Jo første gang vil kuldet ofte være mindre- men en af mine fik 5 i første kuld- og 6 i næste. :-( Hun kunne tydeligvis kun passe 4 optimalt, så skravlet måtte aflives.


Dog vil de oftest gå fra foderet/gå mere på bakken op til fødsel, "maven" vil falde ned, så katten bliver hul i flankerne, det er dog svært at se umiddelbart, hvis man ikke er vant til at kigge efter det.


Katte er meget forskellige: Jeg har haft en med "holden i pote" i 1 døgn før- og en der bare sad lige pludselig og gispede ("Må jeg få en kasse tak?") for at få 5 minutter efter kassen var samlet....



Mvh
xtiny


*** The truth is out there- but the lies are in your head***




0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 21:52

Gabby er blevet sig selv igen , efter vi er kommet af med hendes 2 halsøstre som var noget yngre .. Så hun tøffer altid i hælene på mig, og siger man mis så kommer hun, osv ... spinder konstant og klistre op af ens ben ... hun har sovet i kassen det meste af dagen i dag, og blevet nusset en del - i dag måtte jeg mærke hendes mave længe nok til at få et par puf (normalt når jeg vil mærke efter de små, begyndte hun at gå - hvis jeg så fulgte efter slog hun kolbøtter efter mig :P men i dag lå hun sig og NØD at blive nusset på maven..


i går undrede jeg mig lidt over at jeg syntes hendes mave var lidt forsvundet igen ...


men jo hun er tæt knyttet til mig, eller tæt nok til at komme hjem når jeg kslder når hun er ude .. og da jeg gik i seng igår begyndte hun at skrabe på døren og sige miau :) tossede mis - skrabe på døren!


jeg syntes hun har fået lidt "mælkebuler" ved patterne og håret omkring dem har hun fjernet :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Da min kat
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 21:54

i sin tid fik killinger var hun FED. Vores nabo sagde vi skulle regne med 4+, og at hun syntes vi skulle få dem over 3 aflivet.

Hun pev efter mig, og ville føde i min seng, bar hende over i "fødekassen", hun hoppede over i sengen, bar hende tilbage, hun hoppede op. Så flyttede jeg kassen over ved siden af min seng, og nussede hende igennem fødslen. Hun fik 8 killinger, de overlevede alle uden hjælp fra mig, alle fik hjem, da de blev store nok, inkl. moderen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det med mælkebuler
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 22:01

Og nul hår har min ene haft i de sidste 14. dage, den anden er mere lådden, så der kan man se dievorterne nu- men ikke før.


De går begge gerne ud, men i formiddags gik den tykkeste og lurede på at komme ind i skabe mm, og hun snakkede en del (men hun er et pivhoved), så en fødekasse blev gjort klar- hun gik i den- i 5 minutter. Og. Ja, det blev ikke i dag.


Og så skulle der stå 30/3- i mit første indlæg! Beklager jeg er lidt talblind.


Jeg har oplevet flere kattefødsler end de fleste, men jeg synes ikke rigtig, der er et overordnet stensikkert tegn... Udover at maven "falder ned"- og de bliver mere kontaktsøgende- men det er ikke alle.




Mvh
xtiny


*** The truth is out there- but the lies are in your head***




0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville blive
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 22:30

chokeret hvis gabby blev mere kontaktsøgende :)


-bievorterne ? - altså at selve vorten er blevet "lang" eller strutter lidt mere - og lidt mere hård ? - det mærkede jeg os på gabby i dag :)


Hun har gået i alt der har åbnet sig (skabe,rum,under sofaen, lagt i alt) de sidste 3 uger :P


øv bare der var et TEGN der aldrig slog fejl..

men sidan den/de puffede til mig i dag , må de godt snart melde deres ankomst :) de kære små ...


TROR i det gør sådan virkelig ondt på katte/dyr - altså minder om en menneske fødsel ?


Gravid og lykkelig <3 termin d. 10. Marts

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja dievorterne
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 23:37

Bliver mere tydelige- i de sidste tre uger....

Hos min sorte har jeg kunne se dem tydeligt længe- og hun har haft lagt mælk ned- altså sat yver, i den sidste uge.


Jeg synes tit, de ligner balloner, så NU må det være, og så går der trods alt lige 14 dage mere...


Man kan også tage temperaturen, den falder 1 grad op til fødsel ca. 24 timer før. Men, jeg har ikke haft mod til den slags, mine katte vil 110% ikke finde sig i de narrestreger.


De er begge førstegangs, så jeg kender ikke deres mønster....



Mvh
xtiny


*** The truth is out there- but the lies are in your head***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vover et øje
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 05:07

Den lille sorte er ekstremt klæbende nu, skal ligge på min musemåtte og sidde på skødet foran pc-en. Det gør hun aldrig ellers.

At sætte hende ned- hun er hurtigere oppe end, jeg kan sætte hende ned.


Den anden sidder derimod i vinduet: "Ud vil jeg ud..."

Men jeg tror også, den sorte var først. Dog- ingen veer, man kan mærke endnu.



Mvh
xtiny


*** The truth is out there- but the lies are in your head***




0
0
Svar på denne tråd
 
 xtiny..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 10:43

ej hvor spænnende.. er der sket mere :)??


Nu mor til Magnus , jordens dejligste dreng <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Yep. Der kom
Forfatter: 
Dato:  17-06-2009 12:18

FEM små fra den sorte. Dagen efter ville michel meget gerne føde under min dyne, hun vimsede rundt og kassen var øv bøv.

Men til sidst kom hun så med 4!


Malle var ellers mere end dobbelt så tyk. Men hendes killinger er også meget større end Michels- og desværre er de semilanghårede. Malle er med noget siamkat (hun snakker og flyver efter fugle- og hendes profil er ret skrå uden "stop"), så hvor hun har samlet langhårsgen op.


Michel fik 3 sorttabbier og 1 med hvidt- hun er en god lille mor. I dag brølede musen- hun jog naboens kastrat op i soveværelset under trusler om læsterlige tæv- Malle kom først til bagefter. Jeg tror ikke kastraten kommer så snart igen. ;-) Han plejer at kigge ind for at æde, men i dag blev han jagtet. Øj, musen brølede som en tiger.


Malle fik 1 tortie (damn!), en sort, en meget lysegrå og en mere grå- de er nok tabby (stribede) og en tabby med hvidt. De er faktisk enorme. Michels ser små ud- men enten malker Malle som en jerseyko og har mødt en kæmpekat eller også. Det der pels fylder også. Men de er på længde med min (ikke så lille) hånd.



Mvh
xtiny


*** The truth is out there- but the lies are in your head***




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider