Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 når brevduen ikke finder hjem ?
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 18:39

ja altså nu har vi et lidt komisk problem på mit arbejde, at en brevdue, som vi nu kalder dueFinn er faret vild og nu sidder hos os og ikke rigtigt hr lyst til at flyve hjem...


Er der nogen der ved hvad man skal gøre med dueFinn?..
han er sund og rask og uden skader, men det virker til at han ikke kan finde hjem og synes det er ganske dejlitg at bo hos os nu
Er der evt nogen her der mangler en brevdue fra Ballerup eller omegnen ?




En gang Nosey altid Nosey


Welsh mountain= super pony




Undervisning tilbydes læs mere på præsentation




0
0
Svar på denne tråd
 
 Fanger....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 18:44

Man indfanger den under en vasketøjskurv, aflæser dens ringmærke og tjekker:

db.brevduen.dk/ddbringnr2.php3

eller kontakter De Danske Brevdueforeninger, Tlf. 4828 4244






Mvh. Annette




Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK.

Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 annette s
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 18:51

Tusind tak.. vi har prøvet at fange den.. men det virker til at dueFinn er lidt tilbageholden med at finde ud af hvor den bor.. vi kan sagtens se at den har ringmærke på og alt det der




En gang Nosey altid Nosey


Welsh mountain= super pony




Undervisning tilbydes læs mere på præsentation




0
0
Svar på denne tråd
 
 duer...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 19:17

Vi har to år i træk af en brevdue i stalden... jeg har begge år fanget dem, og så har min onkel fået dem, han har et dueslag, så lever de lykkeligt dér...


For tre år siden, før jeg flyttede min hest til dén stald, havde der også været en due, og der havde ejeren af stalden ringet til Brevdueforeningen, og de var bedøvende ligeglade med den, og sagde at de bare kunne skyde den!

Det kunne staldejeren ikke få over sig selv at gøre... og det endte vist med at den en dag lå død ude i gården...


Så derfor er min onkel nu blevet den faste aftager af brevduer fra vores stald

Det er han rigtig glad for, han hygger sig med duerne, og har været glad for begge duer han har fået.

De lever i bedste velgående, glade og tilfredse


Mvh. Lotte


¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

&


* Stendhedegårds Dorién *


Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis......
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 21:36

Hvis jeg var dig, ville jeg lade dueFinn leve, for sender du ham hjem, vil han blive kværket promte... en brevdue, som ikke kan finde hjem, den beholder man ikke, så hovedet drejes et par omgange, og han ryger på møddingen.....


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år



Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...



www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskelligt....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 21:44

Det er så meget forskelligt. Vi har et par gange imens jeg boede imellem den nye og gl. lillebæltsbro haft besøg af div. brevduer der er blevet forvirret af de to broer og derfor har været faret vild. Der fandt vi deres ejere via brevdueforeningen og de betalte gladeligt, for at få duerne hjem, og jeg tror simpelthen ikke på, at de ville betale rimelig mange penge for at få en fugl hjem til omgående kværkning.







Mvh. Annette




Fjordhingst tilbyder bedækning, Avlsgodkendt i Fjordhesten DK.

Læs mere på min præsentation eller på www.stutteri-soendergaard.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa.....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 22:02

Det kan jo også være at den bare samler kræfter til resten af vejen hjem, ikke fordi jeg har forstand på brevduer, men den behøver vel ikke lige komme fra danmark



0
0
Svar på denne tråd
 
 brevduer
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 22:54

syntes i skal prøve at fodre den, så den kan samle kræfter og når den er klar igen vil den flyve tilbage igen. hvis den ellers er sund og rask flyver den pludselig hjem igen det er helt sikkert.


og det med at fange den er både en dårlig ide og tarveligt over for ejeren der måske går og venter på den.


Brevduer er ikke vilde fugle som man kan beholde som man lyster uden ejerens tilladelse. det er tyderi ville du gøre det samme med en fundet hest eller hund med navneskilt Asfalot?


Når nej det er jo kun en due han mangler og ikke en hest.

kan oplyse at mange brevduer er væsentligt dyere en en gennemsnits hest. kender en der lige har solgt en brevdue for 104 tusind pund. altså noget over en ½ million danske kroner.

0
0
Svar på denne tråd
 
 marco...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 00:05

vi vil jo også gerne sende DueFinn hjem til hvor han hører til.. jeg kan ikke lige se hvor i teksten vi skriver at mit arbejde vil beholde ham ???


Cendia: han tager godt for sig af retterne.. dueFinn synes nemlig at hans nye liv er iblandt vores høns og deres foder, det synes han er ganske hyggeligt, selvom vores hane ikke kan lide DueFinn, synes dueFinn at han er en mægtig gode høne






En gang Nosey altid Nosey


Welsh mountain= super pony




Undervisning tilbydes læs mere på præsentation




1
0
Svar på denne tråd
 
 brevdue
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 08:27

hej sjenne, det var ikke dig jeg mente, men Asfaloth længere oppe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 duer...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 14:38

Nej, det kan godt være, men så må Brevdueforeningen lade være med at givet et SÅ flabet svar, når man ringer...!


Ang. det med en hund og en hest... så nej, sådan en beholder jeg ikke.

Jeg har arbejdet i en lokal butik i 2 år, og vi har flere gange haft løse hunde, og katte ved butikken, der er hver gang blevet ringet til politiet, der har sørget for at de er blevet hentet.

Min mor er desuden i besyrelsen i den boligafdeling hvor vi bor, og sørger for at løse katte bliver indfanget og afleveret på internatet.


Men jo den ene af vores katte er en tilløber, hvor ejeren bare havde smidt den ud, da hun flyttede, og jeg har også haft tre hittekillinger, på tre uger sidste sommer, der blev fundet i en mark!

Og de er skisme ikke blevet afleveret ved ejeren, for de var tydeligvis ligeglade med dem, når de bare smider dem i en mark, og overlader dem til sig selv!


Og når man én gang får et så negativt svar fra foreningen, så ringer man ikke igen...! Især ikke når vi har et andet sted til dem.

Hvis de vil have deres duer igen, så må de være lidt mere indbydende end "i kan bare skyde den" når vi ringer!


Mvh. Lotte


¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

&


* Stendhedegårds Dorién *


Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!


1
1
Svar på denne tråd
 
 Fnis...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 17:35

Jeg gjorde mig lige en tankestreg over det med at sælge en brevdue til så mange penge...


Det kan da blive en god forretning hen ad vejen, hvis skidtet bare kommer hjem igen efter et stykke tid.


Hvordan lærer man mon en brevdue at den har et nyt hjem?



1
0
Svar på denne tråd
 
 manly..
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 22:45

De brevduer der bliver solgt for så mange penge, bliver ikke sendt på flvning igen, men kun brugt som avl for at prøve at lave en stjerne som sine forældre.


Og en brevdue kan faktisk godt tilvænnes til et nyt hjem det er dog ret svært, da den altid vil flyve hjem hvor den er født.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Håber i kan hjælpe
Forfatter: 
Dato:  23-07-2017 12:23

Det ser ud til nogen ved lidt om de brev duer i den her gamle tråd, der kom frem ved en googel søgning.. Igår aftes i stalden blev den her due bed med at gå rundt om mine ben, den virkede meget opsøgende, kunne se den ikke rigtig ville flyve når jeg prægede at jage den afsted, og den kom tilbage til mig, jeg tog den op og med hjem og har idag fundet nr på dens ring ( den har en hvid på det ene og en grøn på det andet ) når jeg slår det op står der kun nr til due foreningen .. De har lukket, hvad gær jeg ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 google
Forfatter: 
Dato:  24-07-2017 09:24

Vi fik for et par uger siden besøg af en brevdue, som fløj ind i vores baggang og spankulerede rundt. Den var meget træt og tørstig. Så han kom i en kasse (godt nok til agerhøns) og fik mad og vand, mens vi googlede rundt som gale med nummer. Han manglede en ring, men vi fik fat i avleren, og via den vej i ejeren.

Den havde været forsvundet i et år, så vi måtte få ham. Så ind i dueslaget i 8 dage og så lukke op. Men nej tak sagde Konrad (duen), og fløj sin vej igen. Vi har ikke set ham siden ;-D

Så du må vente til telefonerne åbner, eller fortsætte med at google. For kan ærlig talt ikke huske, hvor husbonden fandt telefonnr. Sæt duen i bur og giv evt foder og vand. De kan godt lide tørret majs. Kan du ikke skaffe nogen af delene, så prøv nogle brevdue grupper på facebook. De skal nok hjælpe. Det kunne være, der var nogen i nærheden af dig, som kunne tage den.

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider