Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Uro i benene ..
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 21:36

Hej alle sammen.


Nogen gode råd mod uro i benene, det lider jeg indimellem af og det RIGTIG irriterende :(

Det forhindrer tit min nattesøvn hvor jeg vågner med rigtig meget uro at jeg slet ikke kan sove videre før jeg går eller løber rundt som en eller anden klodsmajor midt om natten :(


Håber i kan hjælpe, samt ved i hvad det skyldes- og kommer af?


Kærlige hilsner Lena.



Grøn fornuft - Spis æbler ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 I perioder
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 21:41

døjer jeg også med uro i benene, især underbenet, når jeg er kommet i seng om aftenen.


På mig hjælper det af smøre underbenet ind i Heat fra FLP, det er med til at forøge blodcirkulationen.


Helen.


R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 restless legs
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 21:42

Der er faktisk en hjemmeside som hedder http://www.uroibenene.dk/


Det kan skyldes flere lidelser, men de nemme er jern- eller B-vitaminmangel. Det sidste lider rigtig mange af, og fx. B12 får man ikke gennem almindelige vitaminpiller - jeg har lige taget en kur selv fordi jeg ved blodprøve fik konstateret meget lave værdier. Har oplevet uro i let grad, men har egentlig troet det skyldtes mine rygproblemer.


Motion skulle også kunne dæmpe det, altså ikke om natten, men på almindelige tidspunkter ;-)


Endelig findes der mere seriøse typer medicin, men det skal du snakke med lægen om.


Prøv helt enkelt at google "uro i benene", der kommer en masse frem.


:Pia



Sulky + saletsele str. småhest lånes/lejes til genoptræning

*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august, evt. hingsteplage eller kvæg. Sydvestsjælland. Mængderabat! cantering @ yahoo.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa alle sammen
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 21:48

Stald: Tak for dit svar. Ved du ca hvad cremen koster og hvad det der FLP står for? Og hvor kan denne fåes henne? Den er måske værd at prøve. :) Tak for din erfaring og råd.


Pjemm: 1000 tak for rådet :) Jeg overvejer os at kontakte lægen for det er et problem indimellem :(



Grøn fornuft - Spis æbler ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har præcis samme problem
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 21:56

Lige nu, hvor jeg er i en rigtig hård situation med afliving af min hest, der kan jeg slet ikke sove og mine ben er så forfærdeligt urolige. Jeg bliver også nødt til at gå rundt.



I gymnasie tiden, hvor jeg også havde en hård nedtur, fik jeg nogle gange kun 2 timers søvn om natten. Nogle nætter havde jeg simpelthen iPod'en tændt og dansede rundt. Skørt, men til tider hjalp det.



Det er virkelig ubehageligt..


Og tjae, mine ben er urolige lige nu :(



0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv lige og
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 21:56

spørg VIBS herinde fra (Vibeke)


Jeg mener det er magnesium hun på et tidspunkt har fortalt om, hjalp på uro i benene :-)





Nu som "jyde" igen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uhh kender det
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 22:33

Jeg har uro i meget slem grad.. ikke kun benene men også i armene og det er hver aften/nat.. da jeg samtidig har en sygdom der gør mig meget træt er det ennu mee ballast ikke at kunne sove :-(

Min læge mener jeg lider af restless egs syndrome (er tjekket for alle mangler og lignende i forbindelse med anden sygdom) og er forsøgt behandlet med parkinsons medicin (hvilket hjælper på nogle) dog uden effekt..

Bevægelse hjælper men mest mens jeg er i bevægelse, og kan jo ikke løbe rundt hele natten når ens krop kræver mindst 10 timers søvn ;-) men har så fundet ud af at mine morfin piller de tager uroen også, så dem har lægen sagt jeg skal tage.. men ikke fedt at måtte tage morfin for at kunne sove :-(


Hilsen Signe og Stjerne guldklumpen Emma



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen.
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 23:42

Det rigtige navn er Aloe Heat Lotion, FLP = Forever Living Products, der er mange forhandlere over hele landet og er næsten sikker på at der også en eller flere i dit område, selv om jeg ikke ved hvor du kommer fra


En Heat koster 142 kr, tuben indeholder 118 ml og er meget drøj i brug.



Helen.


R.I.P. Chicco min øjesten, du vil altid være elsket og aldrig blive glemt, du bor i mit hjerte for evigt.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 har fået det simple råd
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 00:47

at lave venepumpe øvelser, og tro det eller ej, men det hjælper faktisk på, laver dem bare når jeg ligger i sengen og benene har deres helt eget liv, og vupti, så kan jeg sove uden benspjæt


Mvh Naja




skal - skal ikke - sætte min hest i fol???



0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har det af og til
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 02:08

jeg smører benen ind i kølegel har sådan en på roll on det bedøver uroen og jeg kan sove igen...

ellers har jeg altid en pude under læggene altså stopper en pude ind under topmadrassen sådan mine læg ligger højere end resten det hjælper meget




I had a dream, it came true and his name is Staro...
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 11:13

Jeg har også uro i benene, men det kommer sig af at jeg har en del åreknuder (arveligt betinget desværre) og meget nemt får vand i benene.


Har jeg haft en dag hvor jeg har stået meget op, eller siddet meget stille med træk om benene, er det helt galt i mine ben om aftnen. Så kører det rundt i dem med 120 km/t.

Det er bare så skønt i en alder af 27


Det eneste som hjælper mig, er mine støttestrømper. De kan købes både hos speciallister eller på apoteket og er ikke så frygtelig grimme eller frygtelige som de lyder.


På apoteket forhandler de et mærke som hedder Solidea og de fås i to styrker, samt forsk. farver og tykkelser.

Det er knæstrømper og de kan simpelthen udøve mirakler.

De billigste koster 99.- kr og de dyreste 199.-, men er helt klart også de bedste.


Jeg sover normalt uden støttestrømper, men har jeg uro i benene, må jeg tage dem på og sove med dem. Det sker der intet ved.


Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 18:55

Jeg har også uro i mine ben :-( Det sidder dog i knæene, og lægen siger det nok er noget brusk der irriterer og man kan ikke rigtig gøre noget ved det. Det skulle være ret normalt for piger og de fleste vokser fra det, men det ser desværre ikke ud til at være tilfældet for mig :-( Har fået nogle øvelser der måske kan afhjælpe det lidt, men ellers har jeg fået det råd at tage to pinex.


Det hun mener jeg har, hedder et eller andet med "movie", da man også mærker det efter at have siddet stille længe, hvor knæene kan blive ømme og helt "stive" når man rejser sig.


- Cat -

"Pinky, are you pondering what I'm pondering?" "Well, I think so Brain. But if we didn't have ears, we would look like weasels...."

0
0
Svar på denne tråd
 
 kalk og d.vitamin
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 19:08

mangel kan også give uro i ben og resten af legemet


pt har jeg sådan en uro om aftenen at det ikke kun er uro , men decideret smerter som så gør at jeg spænder og får kramper i fødderne også og det er frygteligt.


jeg får kinin imod kramperne, men det hjælper ikke synderligt, det eneste er at trave rundt , det er rigtig " hyggeligt " når resten af familien sover, hurra for føl i stalden




vh Berit


WWW.jlt-tinkere.dk
Brugsegenskaber og temprament i top

De Dagda

står til rådighed for hopper

Hingsteføl fra i år sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender det også
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 22:14

Jeg har lidt voldsomt meget af uro i benene - har dog ikke oplevet efter mit første besøg hos kiropraktoren, hvor han ved røntgen konstaterede, at jeg havde en nerve, der sad i klemme i rygraden.


Havde også lige en hofteknogle, der var på vej ud af skålen..

- tror faen, at jeg ikke syntes mine bøjler var lige lange... griner..


Jeg tror at mit uro i bennene skyldes nerven der sad i klemme, dog uden at vide det helt sikkert. Har intet mærket, efter at den blev løsnet.


Psssttt - en godt tip til at få ro i benene igen - er en god gang "lagengymnastik" - det er noget der hjælper...


Sonja

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 07:51

Jamen Sonja dog!!! Jeg er DYBT rystet!!!

Vil du SÅ arte dig pænt!!


Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................


0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig i at vitamin-
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 08:25

Og mineraltilskud kan gøre en væsentlig forskel. Jeg døjer med benspjæt i perioder- så er det tid for en kur med de stærke B-combin og jern-C. Men jeg har noget med mine muskler, så generelt skal jeg rotere i sengen, som en defekt dynamo- ellers "låser" skroget. En lille pude mellem knæene sikrer samtidig bevægelse af benene, og det er godt, hvis man har vrøvl med bækken/hofter.


Mod hævede ben- kan det hjælpe at sove med sengens fodende hævet. (Og lider man af reflux, så man også skal ligge med hovedet højt- så kan ligge som en banan og prøve at sove. ;-D )


Motion danner et stof i hjernen (endorfiner), der virker smertelindrende og er opkvikkende, så ved dårlig søvn- ville jeg ikke danse rundt lige omkring sengetid. Motion er godt mod depression af samme grund, men jeg kan ikke sove, hvis jeg har motioneret moderat før sengetid. Motion og kaffe må ikke nydes efter klokken 18. ;-)



Mvh
xtiny


*** The truth is out there- but the lies are in your head***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Solskin82
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 22:18

Jamen altså Sanne - når det nu er rigtigt.. .


Det er da også meget sjovere end bare at spise vitaminer..



0
0
Svar på denne tråd
 
 uro i benene
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 22:42

Hej.

Jeg har også haft uro i benene om natten for et par år siden. Fik det råd at tage to kalk tabletter om dagen. Ved ikke hvorfor, men det hjalp mig. Efter en måned holdt jeg op. Nu tager jeg bare engang imellem hvis jeg får uro. Det fungerer for mig. Så måske skulle du prøve.

Mvh. Janne


Går altid ind for hestevelfærd :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 uro i benene
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 23:08

kan afhjælpes rigtig meget med muskelvarmer med kamfer fra matas pris ca 50 kr


vejlefamilien
0
0
Svar på denne tråd
 
 fdfsdfsdf
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 09:09

jeg har ikke læst alle svar her.

Men da min mand havde uro i benene, plukkede jeg ngle topskud fra brændælde og kogte dem, der efter tog han eg fodbad, og det hjalp på ham.


Det er helt gratis.


Mange hilsner Fru Bach


Stald-Nickolos.dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 min mand fik
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 09:29

nogle stræk øvelser fra lægen han skulle lave pga uro/ben der sov el hva det præcist var- prøv og hør lægen om dette. Det var noget med de skulle laves lige inden man gik i seng så vidt jeg husker.



www.nikon-pics4u.webs.com


Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/


Bokse udlejes 6040 Egtved


NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm.............
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 11:26

dejligt indlæg for så er jeg heller ikke helt tosset ;-)

Jeg har også MEGET urolige fødder om aften/natten og jeg tvinger mig selv til at "køre" dem rundt for at jeg får ro og efter nogle timer kan sove

Hvilke selvfølig ender med at mine fødder er møg ømme hele tiden..

Jeg har også dårlig ryg og har altid bare givet det skylden til mine ben :-/

Tror sq lige jeg drøfter det med min læge igen.


Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)
R.I.P Mojoe 16/3-08-6/2-09 Sov sødt min elskede ;-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tunge trætte ben
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 20:06

Jeg har dem også - tunge trætte ben. Og det er slemt i disse dage. Øv!


Har googlet på emnet idag og fundet et interessant produkt, som hedder Easy Legs. Det er naturmedicin i kapselform.

Her står lidt om dem fundet på følgende hjemmeside:



www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/ id=1846/sprog=1/grp=6/menu=3/




Easy Legs - giver effektiv forebyggelse og hjælp. Easy Legs kapsler indeholder drogerne stenkløver, muserod, vinblade, boghvedeurt og røllike, der har følgende virkespekter:

  • Stenkløver (Melilotus officinalis). Det vigtigste stof i denne droge er cumarin, som giver beskyttelse mod venesvaghed og fremmer blodets tilbagestrømning til hjertet. Stenkløver bedrer ikke blot den venøse tilbagestrømning, men også lymfestrømningen, hvorved væskeansamlinger (ødemer) fjernes fra vævene. Desuden er drogen betændelseshæmmende, den styrker venevæggene og modvirker blodets gennemsivning gennem disse.
  • Muserod (Ruscus aculeatus). Virkningen af denne droge skyldes stofferne ruscogenin og neoruscogenin. Muserod er betændelseshæmmende og virker især i de perifere blodkar; den reducerer blodopfyldningerne i venerne og forebygger mod lokale skader i venevæggene. Drogen har en stærk karsammentrækkende virkning (væsentlig stærkere end f.eks. hamamelis). Den er derfor effektiv ved forebyggelse og behandling af funktionssvigt i vener og kar, ved åreknuder, bensår, hæmorider, blodophobning i venerne og betændelse i venevæggene.
  • Vinblade (Vitis vinifera). Selv om vinranken er en af vores ældste kulturplanter, er det først i moderne tid, at forskerne har opdaget, at plantens blade indeholder stoffer med interessante terapeutiske anvendelsesmuligheder Der er bl.a. tale om røde pigmenter, garvestoffer, antocynanocider, flavonoider og mineralsalte, som beskytter og styrker blodkar og vener, samtidig med at de har en karsammentrækkende virkning.
  • Boghvedeurt (Fagopygum esculentum). Denne plante indeholder bl.a. stoffet rutin. Resultaterne af talrige kliniske undersøgelser af dette stofs virkning lader sig sammenfatte således: lindring af subjektive symptomer som spændingsfornemmelse, ømhed, tunge og trætte ben; mindskning af væskeansamlinger; desuden en gunstig virkning på mikrocirkulationen.
  • Røllike (Achillea millefolium). En gammel lægeplante mod hæmorider og åreknuder på grund af sin adstringerende (sammentrækkende) virkning; den modvirker kramper og er betændelseshæmmende. Forsøg har vist, at stoffet achillein reducerer blodets koaguleringstid.


Det er klart et produkt, jeg vil prøve.


Såfremt nogle af jer har erfaringer med Easy Legs, vil jeg gerne høre om dem. Tak.


Vrinsk fra Esma


Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..



Nu med et helt nyt liv.. :-)



Hestens ryg får nedsat cirkulation og ubehag i muskulaturen efter 15 min. med selv den bedst tilpassede sadel! ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjo.....
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 20:23

Der er forskellige ting som virker godt.....


Hvis man har kramper i benene, så er det magnesium, har lige købt en portion til manden, købt i Bilka - lige godt 100 kr for Berthelsens Magnesiom, 2 stk til aftensmaden, det er kanon godt...


Uro i benene - der er E-Vitamin super godt, det giver ro.... Om de kan købes i Bilka, tja - glemte at kigge da jeg var der, men tror man kan købe der...


Jeg har fået af manden, en - tja - hvad hedder det - en propel i loftet, den er hjemkøbt fra England, den er vanvittig god, den tænder jeg om natten, når jeg har uro i benene. Det luft - den kulde - den sender ned, det giver en underlig form for ro.......


Hilsen Vibeke



R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år



Så er vi igen i gang med ombygningen af gården, hvor er det skønt, at man får det nøjagtig som man gerne vil...



www.mellemhaven.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Advarsel
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 20:25

Talte lige med min mor om emnet.


Hun fortalte at der er blevet advaret imod noget naturmedicin mod tunge, trætte ben - i programmet Basta.


Nogen, der ved hvilket produkt de har advaret imod?




Vrinsk fra Esma


Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..



Nu med et helt nyt liv.. :-)



Hestens ryg får nedsat cirkulation og ubehag i muskulaturen efter 15 min. med selv den bedst tilpassede sadel! ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 E-vitamin
Forfatter: 
Dato:  20-05-2009 20:33

Vibs 1,


Ja E-vit. skulle være godt. Jeg har lige slået det op og E-vit. har betyding for hjerte og kredsløb, forbedrer blodkredsløbet i selv de allermindste kapillærer.


Der findes meget E-vit. i hvedekimolie. Jeg tager Udos Choice olie (indeholder bl.a. hvedekimolie) hver dag og får således godt med E-vit. Men om det er nok..?!!




Vrinsk fra Esma


Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..



Nu med et helt nyt liv.. :-)



Hestens ryg får nedsat cirkulation og ubehag i muskulaturen efter 15 min. med selv den bedst tilpassede sadel! ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider