Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 mod smerter ?
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 22:04

Jeg var i dag hos lægen, da jeg gennem længere tid har døjet rigtig meget med min skulder pga muskelspændiger.

De tidliger tabeletter jeg har fået, hjælper ikke noget som helst og jeg bad derfor om nogle stækere.


Jeg fik nogle der heder Feacop retard, hvilket også var fint nok.


Men så fik jeg også nogle andre jeg skulle tage til natten. De heder Saroten.

Enlig så er det antideprasiv medicin, men lægen sagde at de også virket mod muskelspændiger.


Nu er jeg ikke spor antideperasiv, og efter jeg fik læst indlægsedlen, tør jeg da slet ikke tage disse tabeletter, så hellere side og have ondt.

Bla står der at der er rissiko for selvmordstanker og forøget deperation i de første 14 dage man tager de tabeletter ???


Jeg må da godt nok indrømme at jeg ikke syntes det lyder alt for betryggende.


Så jeg vil gerne høre om der er andre der har fået ordineret Saroten i mod muskelspændiger eller andre smerter ?




Hilsen Gitte


Sønderkærgaard


Bedækning tilbydes ved fjordhingsten


Ågerupgårds Samba


http://www.soenderkaergaard.dk




Lækker velgående fjordhest sælges, se profil





0
0
Svar på denne tråd
 
 medicin
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 22:12

Jeg kan godt forstå du er skeptisk, jeg skulle heller ikke nyde noget.


Hvis det vitterlig kun er muskelspændinger du har, hvorfor bliver der så ikke istedet gjort noget for at udrede hvorfor du har dem og øvelser/behandlinger til at komme af med dem, fx. hos fysioterapeut?


Jeg er netop blevet sendt til akupunktur af min læge (hos en anden læge) som supplement til kiropraktik og hvad jeg ellers prøver selv af massage og øvelser. Da jeg gerne vil være medicinfri undtagen evt. i akutte tilfælde. (som i går da jeg fik hold i ryggen = låst korsled da jeg rensede hove på ponyen)


Har du skader eller gigt i din skulder?


:Pia



*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub", gerne hingsteplage. Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 22:21

Jeg har en gang fået akupunktur og meningen er at jeg skal have det igen.

Lægen mener at jeg også skal prøve med nogle øvelser ( har fået sådan et fint hæfte udleveret med forskellige øvelser )

Problemet er bare, de fleste dage, så har jeg så ondt at jeg slet ikke kan lave disse øvelser, derfor skulle jeg have nogle tabeletter i starten, så jeg kunne komme igen med disse øvelser.


Jeg brydes mig absolut heller ikke at proppe piller i hoved hver dag, men det har været så galt med min skulder at jeg hverken kunne stå eller gå, så eneste løsning var at ligge i min seng, for at belaste den mindst muligt.


Løsningen er jo heller ikke at ligge der hele dagen, så bliver jeg da først skør i hovedet




Hilsen Gitte


Sønderkærgaard


Bedækning tilbydes ved fjordhingsten


Ågerupgårds Samba


http://www.soenderkaergaard.dk




Lækker velgående fjordhest sælges, se profil





0
0
Svar på denne tråd
 
 Angående Saroten
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 22:30

Hvorfor din læge har ordineret Saroten mod muskelspændning forstår jeg ikke helt da det er et Tricyklisk antidepressiv som normalvis udstedes ved moderat til svær depression jeg har kun set brugt ved depression. Men han kan jo kende til forskning der viser det kan bruges mod muskelspændninger. Sådan er det med mange lægemidler at de har indikatione for en ting men man så finder ud af at de hjælper på noget helt andet også så han må forhåbentlig have en god grund til at ordinere det til dig.


Mht til bivirkningerne er det ikke nogen du på den måde skal være bange for at få det er hvis du har dem i forvejen at du kan risikere de bliver forstærket i opstarts perioden til du opnår steady stadie efter ca 1. uge - Saroten er desuden kontraindikeret til Skizofreni men hvis ikke du har depression eller Skizofreni bør du ikke være nervøs for risikoen..


Håber det gav lidt ide om hvad det er du har fået c",)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-04-2009 22:38

Nej jeg er heldigvis hverken skizofren eller lider af deperation.

Der står også godt nok på pakken ( den seddel apoteket sætter på ) : Mod smerter 1 tabelet til natten.


Jeg blev bare noget skræmt da jeg læste indlægssædlen, da det nærmest er en A4 side skrevet på begge sider med bivirkninger.


Sådan noget skod det er fredag, for jeg kan ikke få en forklaring af ham før mandag.



Hilsen Gitte


Sønderkærgaard


Bedækning tilbydes ved fjordhingsten


Ågerupgårds Samba


http://www.soenderkaergaard.dk




Lækker velgående fjordhest sælges, se profil





0
0
Svar på denne tråd
 
 er du utryg
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 00:12

Så ring til vagtlægen og spørg ham, så kan han garanteret giver dig en forklaring og så har du ro i sindet.. Det er det de er der for så bare grib knoglen og ring og spørg der er ingen grund til at gå med smeret eller utryghed en hel weekend.

0
0
Svar på denne tråd
 
 rygsmerter
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 08:40

Jeg får klorzoxazon DAK 250 mg som er muskelafslappende medicin. Jeg har ondt i ryggen mellem skulderbladende, som bevirker at jeg har nedsat følelse i den ene arm og ud i fingrene. Det udspringer fra en gammel bokseskade jeg har pådraget mig i nakken. Jeg har ikke altid smerter men det sker af og til at jeg får så ondt, at jeg ikke kan være nogle steder. Her får jeg så klorzoxazon til natten og så laver jeg en masse øvelser jeg har fået fra fysioterpeuten.

Men du må da helt klart til en kiopraktor og/eller en fysioterapeut, så du kan finde ud af hvor problemet stammer fra, så du ikke skal fylde dig med piller som saroten.

god bedring

/Betina


Stengårdens DSP'er - søde, velredne ponyer til glade børn.


www.stald-stengaarden.dk

www.123hjemmeside.dk/friluftsliv



0
0
Svar på denne tråd
 
 Stengården
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 08:56

Du får ingen bivirkninger af Klorzoxazon?


Hos mig udløste det de argeste migræneanfald, det varede noget tid inden jeg fattede hvad jeg fik dem af, men jeg var fuldstændig smadret. Det passer med jeg tog dem om aftenen, omkring kl. 5-6 om morgenen begyndte en hovedpine at komme snigende, inden jeg rigtig vågnede, og så tog det bare til, sindssyge smerter i den ene side af hovedet, opkast, kvalme, lysfølsomhed, uafbrudt til hen på eftermiddagen. Min mave var som regel smadret en uge efter pga. alle kramperne. I begyndelsen fik jeg det sporadisk, måske en gang om måneden, så stoppede jeg med pillerne fordi de ikke hjalp i øvrigt, men tog dem et par gange ved enkeltstående tilfælde bare for at teste, hver gang udløste så et anfald, og så faldt ti-øren.


Sjovt nok kan jeg heller ikke tåle Kloramfenikol øjendråber, så måske jeg har Klor-allergi ;-)


Jeg har i øvrigt det samme som du, mellem skulderbladene. Det er de smerter som forhindrer mig i at sove bl.a. Jeg kan anbefale at lave strækøvelser til brystmusklerne (hænge "korsfæstet" i en dørkarm fx). De er nemlig tit for korte. Samt nakkeøvelserne i en bog som hedder "Aldrig mere ondt i nakken" af Stanley Rosenberg. De virker latterligt enkle, men det virker hvis man gider gøre det hver dag.


Jeg har netop fået en blokade i den ene muskel langs skulderbladet, så jeg er meget spændt på hvordan det virker når den vågner op igen.


Så lige nu har jeg det fint i nakken, og så har mit korsled istedet sat sig fast, rigtig yndigt når man har en hest som skal genoptrænes mens den er på dyr medicin.


:Pia


*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub", gerne hingsteplage. Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 rygsmerter
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 10:12

Pjemm: Dit indlæg kunne være skrevet af mig Nej jeg får det ikke dårligt af pillerne, men tager dem også kun når det virkelig er nødvendigt. Jeg har i mange år haft en lille konstant irritation mellem skuldrene, men nogle dage er det bare for meget. Jeg har bogen med "aldrig mere ondt i nakken" og ja den er meget simpel men god. Blokade har jeg også fået af flere omgange, men problemet er alligevel kommet tilbage efter en dags tid, men det har givet mig lidt fred imens den har virket. Jeg er efterhånden nået dertil hvor jeg ved, at jeg skal døje med det resten af livet, nu handler det bare mest om at aflaste og afprøve andres gode ideer, for hvis det kan virke i noget tid, så er jeg glad. Noget jeg faktisk kan anbefale som har hjulpet mig lidt er klatring. Hvad det lige er som gør at det hjælper på mig, det aner jeg ikke, men det hjælper.


åhhh vi er vist nogle stakler


Stengårdens DSP'er - søde, velredne ponyer til glade børn.


www.stald-stengaarden.dk

www.123hjemmeside.dk/friluftsliv



0
0
Svar på denne tråd
 
 Får dem også...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 12:13

Hej Gitte


Det er helt normalt at få nervemedicin mod neurologiske smerter ;)


Jeg har faktisk lige selv fået ordineret samme type piller som dig.

Har dog valgt ikke at tage dem (også pga. bivirkningerne), da det ser ud til der er bedring på vej, så ser lige tiden an.


Men de skulle have en rigtig god effekt på neurologiske smerter, så bare rolig, det er ikke en fejl ;)


Mvh

Janni



OPALER sælges - rå eller slebne. Kontakt mig for nærmere info.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har prøvet
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 13:59

Saroten i forbindelse med smerte behandling.


Tog dem i en mrd, på prøvebasis.


De virkede ikke på mig, men jeg tog nu heller ingen skade af dem, havde ingen bivirkninger.


Men jeg ved at der findes mange som de virker afslappende på til natten.

Jeg ville prøve dem hvis jeg var dig, prøv da et par aftner og synes du ikke de hjælper så lad være med at tage dem..


Du for helt sikkeret ikke selvmords tanker af at prøve.



Men ellers er Klorzoxazon også en mulighed, har taget dem i en periode hvor jeg tog 3 i døgnet.

De virker muskel afslappende og jeg havde ingen bivirkninger af dem.




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2009 22:58

Sedlen som apoteket sætter på pakken indeholder bare den tekst som lægen har skrevet på recepten. Så i dit tilfælde er pillerne ordineret mod smerte, derfor står det på sedlen. Synes det er lige groft nok at ordinere antidepressiv medicin mod muskelsmerter. Han må have en formodning om at dine smerter er psykosomatiske?






♥~•♥~•♥~•♥~•♥

0
0
Svar på denne tråd
 
 Saroten
Forfatter: 
Dato:  19-04-2009 01:20

Det er et forholdsvis almindeligt præparat mod nervesmerter og jeg synes du skal tage dem som lægen foreskriver.

Tænk på at indlægssedlen skal rumme ALLE raporterede bivirkninger og blot fordi nogle får dem er det jo ikke ensbetydende med at du gør - slet ikke. De er bare nødt til at have det med fordi det er et lovkrav.

Som det allerede er nævnt kan der i opstartsperioden forekomme øget depression og selvmordstanker hvis man i forvejen har haft disse men det har du jo ikke.

MIn mor fik pillerne i forbindelse med en diskusprolaps og jeg har set dem anvendt til patienter med diabetiske fodsår og kræftpatienter - alle med ret god effekt.


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider