Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kanin med øjenbetændelse
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 13:25

Argh, min kanin har her den 23. jan. fået opereret 2 tænder ud + fjernet en byld (som var grunden til at tænderne skulle væk)


- Det er helet fint nu efter ca. 3 uger med pencillin og han har fået det rigtig godt igen og spiser leger osv. Men så her den 6. feb. var vi nede med ham til tjek/observation den 3. gang efter operationen, og så fik vi en tube med 5g. Fucithalmic 1% til hans højre øje (betændelse) og nu er han fået en skaldet plet ved øjet, så mit spørgsmål er; vokser det ud igen, og kan jeg gøre noget? (hrar snakket med dr. dyr, men det ville være rart hvis andre har oplevet det før) Jeg mistænker det der hvide(hårde) halløj der sidder under øjet for at være synderen..


Og gud hvor er det dog træls at når et af mine dyr (har 1 kanin, 4 marsvin, fisk, 1 hund, som dog aldrig har haft en alvorlig sygdom, "kun" feber fx) er syge, så kan de ikke nøjes med 1 ting/kort periode, så skal det altid være i en længere periode..

Fx mit langhårede marsvin, som på det tidspunkt (lige da jeg fik ham) gik alene pga. at han var "hingst" + sygdom; først havde han skab, så fik han øjenbetændelse, så var den ene tand knækket, så havde han lus og så da han var helt rask blev han kastreret og hygger sig nu med mit ene hunmarsvin.

Så smittede han de andre 3= 3x skab, så kom han ind i et rum ved siden af.

Så tabte mit hunmarsvin sig voldsomt (kan faktisk ikke huske hvad det var), så knækkede hendes tand.

Så fik min kastrerede han en byld der blev fjernet, derefter opereret, så parasitter osv.

Og min anden hunmarsvin har endnu kun fået en skabskur og så selvfølgelig fået trimmet poterne ved dr. dyr :)


(Hvor er jeg dog glad for at have 3-4 ekstrabure + 5 store græsbure, når de bliver syge :)


Mvh. Cecilia


Fjordbollen Misty (12) og fjord/lippizanerblandingen Limbo (4 snart 5)


- Nu med Jonas (8)



0
0
Svar på denne tråd
 
 kender det
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 14:16

godt har pt. en kanin inde med lungebetændelse, øjenbetændelse og en tandbyld.. den skal aflives, hvis den ikke får det bedre i løbet i de næste to dage..og min hest skal på højgaard igen mandag..


tror nu nok på at hårene på din kanin vokser ud igen, har dog ikke selv prøvet det..


Mvh Tina


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kanin....
Forfatter: 
Dato:  26-02-2009 14:21

Min gamle kanin døjede med øjenbetændelse i 2 omgange, hvor han tabte pelsen under øjnene pga. det betændelses-"snask" som løb fra øjnene.

Men efter en omgang øjensalve, som fjernede betændelsen stoppede hudirritationen og pelsen voksede ud igen :-)


Det er fordi huden bliver irriteret, at pelsen forsvinder og der bliver en bar plet.


Hvis der forsat sidder indtørret snask under hans øjne, så kan du evt. vaske det af med lidt lunkent vand. Det hjalp hos min kanin, han nød at få det vasket af.


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


"Mænd der hader kvinder"



0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa tips
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 08:00

Hej du tager en vatrondel og dupper i lunken kamillete og drypper det i øjnene på kaninen og så tørrer du snasket omkring øjnene væk forsigtigt - husk vask hænder bageefter øjenbetændelse er meget smitsomt. Gør det 2 gange dagligt.


Hvis det er øjenbetændelse, går det væk efter et par dage ved denne behandling og du gør ikke noget værre under alle omstændigheder.


Dette virker fx. også på hunde.




Nu med ny hest - Irish Cob - Whitey :-)



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider