Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 vandafledningsafgift???
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 15:47

Jeg er på bar bund inden for dette felt så håber på lidt hjælp fra jer HNére:


Vandafledningsfagift er normalt en afgift man betaler pr m3 dvs efter vandforbrug.


Der hvor vi boede før havde vi septitank og her betalte vi en mikroskopisk afgift for så at få en billig tilslutningsafgift når kloaken kom (20K istedet for knap 50K).. fair nok.


I den kommune jeg er flyttet til har jeg nu fået tilsendt kort til at indberette vandforbruget som ellers er fra et privat vandværk, vi har trixtank dvs ingen off. kloak af nogen art.

Skal man så betale vandafledningsafgift?

vandet er ikke fra kommunalt vandværk, ej heller ledes det bort via kommunale rør i jorden.


Har prøvet at google på kommunens HP men kan intet finde om dette emne , og jeg vil gerne "være klædt godt på" argument mæssigt når jeg ringer til dem mandag d 05/01.... hvis jeg overhovedet har en "sag"????



Karina


10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 jep det skal du
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 15:49

vi har egen brønd og vi betaler vandafledningsafgift. Vi har også trixtank.


Citat fra Dostojevskij:

"Hvis vi alle turde være lidt mere latterlige, ville vi holde mere af hinanden".

0
0
Svar på denne tråd
 
 ok.....
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 16:14

bare spøjst jeg så ikke skulle i den komunen hvor jeg boede før.

Hvad er argumentet for man skal det når man ikke bruger noget offentligt?



Karina


10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vand...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 16:30

Sådan er det bare. Vi betaler også vandafgift til trods for at kommunene aldrig kommer i nærheden af vores vand. Vi har egen boring og trixtank. Det er inden for de sidste år de har startet afgiften.


Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja....
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 16:32

aner ikke hvad argumentet skulle være, det lyder også helt skørt i mine ører at vi skal betale vandafledning for 150 m3 vand (dette tal er noget kommunen er kommet med) da vi ikke har vandaflæsning på vores brønd, så vi skal betale for at hive 150 m3 op af brønd og igen for at komme af med det igen, uden at det har en eneste udgift for kommunen. Vi står jo for alt vedr. brønd, vandværk, el mv.



Citat fra Dostojevskij:

"Hvis vi alle turde være lidt mere latterlige, ville vi holde mere af hinanden".

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi betaler
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 20:45

5 kr pr kubikmeter i afgift og kun 3 kr pr kubikmeter for vand. Nu bruger vi højst 43 kubikmeter pr år- så dyrt er det. En 1400 pr år.


Vi har så fået ny trixtank og minirenseanlæg- og jeg har hørt vi slipper billigere i afgifter. Men jeg har intet kunne finde!


Nu skulle vi jo skifte septictank- og vi valgte den dyre løsning med minirenseanlæg fremfor nedsivning.



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 vandafledning
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 22:05

NEJ, det skal du ikke.....tror jeg nok . Jeg spørger lige manden når han kommer hjem, han ved det, men jeg TROR jeg ved det.

Da vi overtog ejendommen var her ingen kloak, så vi besluttede os for at lave en trixtank med sivedræn, for at være på forkant med "vandmiljøplan nr. 3". Vi var selvfølgelig løbende i kontakt med teknisk forvirring. Kommunen sendte så en regning på vandafledningsafgift som min mand nægtede at betale, da kommunen jo ikke hjalp os af med vandet. Kommunen protesterede noget over det men vi fik ret og har ikke betalt siden .

Tanja


Mod Tåber kæmper selv Guderne forgæves

0
0
Svar på denne tråd
 
 jojojo
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 22:33

Den er god nok, jeg huskede rigtigt. Vi betaler ikke og har ikke gjort det i 7,5 år, pga. egen kloak.

Man skal være vågen når det gælder kommunens regninger.

Tanja


Mod Tåber kæmper selv Guderne forgæves

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så...........
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 22:43

har jeg hørt det med Tanja. Der er ingen der har brokket sig over den afgift som mig til Aalborg Kommune, da vi heller ingen offentlige kloark har. Jeg fik bare den besked at hvis vi ikke betalte, lukkede de for vandet. Vi får vand fra kommunen.


Kan det virkelig lade sig gøre at slippe for den afgift, så skal det prøves igen. Jeg synes at det er flabet, at vi skal betale vandafledningsafgift for det vand, som vi selv skal sørge for at komme af med, og så alt det vand som hestene drikker og gøder med.


Med venlig hilsen

Merete


Shetlænderavl

Nu 2 plage og en hoppe til salg med gode papirer til fornuftige priser. Se min hjemmeside.

http://www.stutteri-winther.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 tror desværre
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 07:36

jeg skal kontakte Teknisk forvirring (som jeg ved er meget forvirrede) hos Køge kom for at høre om jeg skal betale eller ej.


Vi bruger over 300 m3 pr år (stuehus+ firma + hestestald) så det er en større sum der evt kan spares.


Jeg ved godt man ikke skal betale afgiften på stalden hvis den har seperat måler, men med kun 3 heste er der ikke det store at spare her.



Karina


10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 karinae..
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 09:24

skriv hvad du fik ud af at tale med Køge kommune.. er lidt nysgerrig efter at høre hvad de siger...


Kommunerne kan har meget forskellige opfattelser af reglerne. vi kender f.eks nogen som har fået en ekstra ejendomsskat på 10.000 da kommunen siger at der er indført en regel om at ejendomme handlet efter 2001 og under 5,5 ha får al jorden status som paracelhusjord !! selvom det er landzone


Citat fra Dostojevskij:

"Hvis vi alle turde være lidt mere latterlige, ville vi holde mere af hinanden".

0
0
Svar på denne tråd
 
 skatter
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 09:27

Ja, vi betaler også for at komme af med vandet, selvom her ikke er kloak, den "nye" ejendomsskat har Næstved også inført efter sammenlægningen, vi er her mere end fordoblet siden vi flyttede ind i 2002.


:Pia



0
0
Svar på denne tråd
 
 gisp!!!
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 09:33

hvad er jeres status på jeres ejendom pia ??? landbrug, nedlangt landbrug eller?




Citat fra Dostojevskij:

"Hvis vi alle turde være lidt mere latterlige, ville vi holde mere af hinanden".

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hanne..
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 09:37

den regel med de 5,5 ha er ganske vist.... den må alle kommuner bruger. ved at Ringsted har brugt den ........


Vi er pt reg som landbrug med 5,0Ha, så ja vi kan risikere at komme ind under denne regel.


fortsættelse kan så først følge i næste uge når jeg får fat i kommunen, der idag har lukket.



Karina


10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 lad mig lige forstå den regel
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 09:41

gælder det for ejendomme som er reg. som landbrug eller alle ejendomme under 5,5 HA ? det er jo godt nok forskel på at betale 5k eller 15k om året


Citat fra Dostojevskij:

"Hvis vi alle turde være lidt mere latterlige, ville vi holde mere af hinanden".

0
0
Svar på denne tråd
 
 mig bekendt
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 09:50

alle ejendomme under 5,5 ha kan kommunen lave om til andet status dvs både husmandssteder, landbrug osv.(og ja det giver højere ejendomsskat etc)




Karina




10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd
 
 afgift
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 09:55

De 5,5 Ha, er gældende i hele landet. Der har været sager oppe i pressen hvor folk reelt har drevet det som landbrug med kødkvæg og kornmarker, de havde lige under de 5,5 ha, hvilket gjorde at det blev parcelhusbeskattet. Jeg tror det kommer til alle de "små" steder før eller siden, landzone eller ej.

tanja


Mod Tåber kæmper selv Guderne forgæves

0
0
Svar på denne tråd
 
 svaret er....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 07:15

Så fik jeg igår ringet til Køge kom og fik følgende svar:

den afgift de har opkrævet mig er spildevandsafgift, en statsafgift alle skal betale dvs ikke vandafledningsafgift.


Spildevandsafgift koster 0,50 dkk pr m3, så billigt kontra vandafled på knap 30 dkk pr m3.


Så ikke den store udgift forbundet med denne opkrævning, faktisk er det da lige før det koster kommunen penge at inddrive så små beløb, når vi trækker porto+administration fra




Karina



10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet post nr 4100

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider