Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvem skrev at Orla var så sød ????
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 08:24

Orla Nielsen, hunde og hestehandler anmeldt:
I Holme Olstrup flød alt med hunde i bure og i skuffer, ligesom der blev foretaget ulovlig slagtning. I dag bor han i Vemmelev, og der er ingen bedring. Geder spærret inde i et forstørret fuglebur, afmagrede heste, og et hav af hunde, mange spærret inde i ståltrådsbure.
Desværre er der nogen fra myndighedernes side, der har fortalt Orla, at nu brændte jorden under ham.
Så da Kredsdyrlægen og politiet kom, var der ikke nogen overtrædelse ud over at handle med hunde uden politimesterens tilladelse efter § 18.
Hverken politi eller dyrlæge så geden spærret inde, eller hunde i små kasser og bure.

Det gør mig rasende, at ingen har gået tingene igennem, som jeg ønskede de skulle. Derfor har jeg andre gode mennesker, som jeg kan sende ud for at opkøbe eller lade som om de vil købe.
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hvem skrev at Orla var så sød ????
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 08:30
Ser du Juul, for nogle betyder venskab åbenbart mere end dyrenes ve og vel, det lyder ihvertfald som det der er sket her, men måske et lille kamera kunne gøre tricket? tag nogle billeder af de reélle omstændigheder og send dem til de rette myndigheder, forhåbenligt kan det hjælpe, da en "oprydning" inden officielt esøg jo som regel fjerner beviserne, kommer der nok klager, også EFTER de har været der, og med billeder af det, så kan de blive nødt til at gøre noget ved det.

Mvh.
Jesper
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hvem skrev at Orla var så sød ????
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 08:39
Jeg har også lige været inde og læse det......

GYYYYS, hvor findes der mange grimme mennesker! Hvad foregår der egentlig i deres hoveder!

Jeg vil støtte den dyreværnsforening, for der handles der istedet for alt det snakken udenom!

Gid menneskerne en dag måtte opleve det sammen som de udsætter disse dyr for!

Dorte - uden h
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hvem skrev at Orla var så sød ????
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 08:41
Helt enig Dorte uden H ..

De mennesker skulle fanme også ha' lov til at gå i et lukket mørkt rum, uden mad -og i deres egen lort.

Juul
0
0
Svar på denne tråd
 
 Han er et sviiiiin!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 08:48
Orla og alle hans tøser, hunde, høns og butik med stjålne varer er lige til at lukke op og s..... i. Der er så klmat og ubehageligt at være og de tøser der rider hos ham er nogen underlige nogen (de fleste). Det er en pest når de kommer i ridehuset om vinteren for de jorder bare rundt uden at tage hensyn til både hest og os andre!!!!

Og så alt det kværke de spreder i området! De har ALTID kværke og de er bare ligeglade. De har hele tiden polti mv. hængende ved døren, men intet sker. På rideskolen er der sat skilt op hvor der står, at det er forbudt at besøge dem (Orla bor 500m fra rideskolen).

I stalden bor der flere hete/ponyer i hver boks og selve stalden er ed at falde ned!

Man skal også passe på når man skal køre forbi Orla, for ude på vejen kan man sagtens møde 20 vilde gøende hunde, 40 høns og et par ponyer!

Det er simpelthen så lemt, at man må se det! Der er flere i vores område der har prøvet at gøre noget, men som sædvanlig sker der ikke noget. Myndighederne er et langsomt og sløvt folkefærd!!!!

Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ps
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 08:49
Hvor har I læst/fundet det om Orla?

Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hvem skrev at Orla var så sød ????
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 09:01
Det var såment mig der har forsvaret Orla herinde, jeg gidder ikke indnu engang skrive op og ned om det hele. Men er der nogen som vil vide hvad min baggrund er for at forsvare Orla og hvad jeg har af negativt at sige så er i velkommen til at spørge.
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Diana
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 09:06
HEj Diana ...

Selvfølelig vil vi da gerne vide baggrunden for det hele !!!!
JEg siger ikke at han er sådan nu, men han har åbenbart været det.!:!
Hans heste nu ser jo ikke tynde ud, de er pænt fodret ikke for meget men heller ikke for lidt især den grå skimle den er bare lækker namme nam...

Hygge fra Juul
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Tina
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 09:07
Hejsa

Prøv at kikke her ind..
http://www.image.dk/~nini/adr/index.htm
også er det godt nok under 1999 ...

Hygge fra Juul
0
0
Svar på denne tråd
 
 Diana
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 09:09
Jo, tak jeg vil da meget gerne vide hvorfor du forsvarer Orla? Syntes du da det er ok med kværken og sådan?

Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hvem skrev at Orla var så sød ????
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 09:35
Ok så kommer jeg med hele smøren igen *GG*
Jeg lærte Orla at kende lige da han flyttede til Vemmelev og begyndte at ride hos ham der.
Det første jeg fik var et chock da jeg gik ind i stalden, heste der ikke ligefrem var velplejer, nogen der var tynde, to i samme boks, hunde overalt, og ellers en svinesti udenlige.
Nå men jeg bestemte mig for at blive og lige give tingene en chance.
Efter et stykke tid fandt jeg ud af det fantisk ikke var så slemt, F.eks de bokse hvor der stod to heste i, jeg husker flere gange hvor der kom heste hjem og der ikke lige var plads så måtte de jo stå to sammen men hvis hestene ikke kunne enes så blev de igen skilt ad og man prøvede med nogen nye. Jeg tænkte også det er da syndt to i en boks men når man gik i stalden og kiggede ind til hestene så jeg flere gange at de stod og nussede så de var egenlig glade for at der var andre artsfælle de kunne stå med.
Der var selfølgelig stadig de der tynde heste, hvis man kigger på de heste Orla har haft i lang tid, er de ikke så tynde, de kunne godt tåle at tage lidt på vil jeg understrege men får dog stadig lige hvad de har brug for, ikke som vores egne heste som vi hygger og kredser om husk Orla er forretningsmand.
Flere gange har jeg prøvet at der kom nye heste ind som lignede noget der var lort, de havde ikke fået beskåret hove, havde orm, var alt alt for tynde osv disse heste skulle fodres langsomt op og deror var de grimme lang tid men han sørgede for smed og ormekur til dem.
Der er også mange heste der nægter at spise når de kommer et nyt sted hen, f.eks husker jeg en hest som havde været rigtig lang tid hos en dame men så solgte hun den den nægtede at spise i lang tid.
Livet hos en hestehandler er svært.
Han har mange hunde men er dog begyndt at skille sig af med de store så det kun er de små der er der.
Hundene render fri dog kommer dem der skal have hvalpe i bure hvor der ligger halm i bunden, det syntes jeg er OK for hundene kommer stadig ud af løbe og når hvalpene bliver større kommer de ind i en hesteboks.
Hundene hos Orla er glade og hvor mange steder får så mange hunde lov til at løbe ude og lege? Prøv at samlign med en hundepension hvor hunden ekommer i løbegårde og går der dag ud og dag ind.
Det negative jeg har at sige er nogen af de tøser der er hos Orla de kan ikke ride og tager ikke særligt hesyn til hestene, der burde Orla straks skride ind og sige noget til dem men det gør han desværre ikke.
Udmugningen har jeg det indtryk af er blivet bedre dog kunne han godt gøre noget mere ud af det, evt kræve at dem der red hos ham skulle sørge for to bokse hver.
Men jeg tror at man får meget et dårligt indtryk fordi der ser så rodet ud.
Rideudstyret bliver dog købt og ikke stjålet!!
Jeg ved også han selv slagter og det har jeg ikke forstand på derfor vil jeg ikke blande mig i det.
Men vil I vide mere så kan i bare skrive så skal jeg svare så godt jeg kan.
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hvem skrev at Orla var så sød ????
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 09:49
En anden ting jeg husker var at vi havde en lille shetlænder som fik kværke, det satte sig desværre på nervesystemet, Orla fik dyrlægen ud og han gjorde hvad han kunne, næste morgen havde ponyen det værre men Orla ville gøre hvad han kunne for at rede den og dyrlægen kom igen men om aftnenen døde den desværre.
Jeg ville mene det var lettere at aflive ponyen med det samme. Hvor mange ville gøre noget for at rede en pony man havde haft få dage og som egenlig ikke betød noget for en? Andet end udgifter?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 09:56
tja..... det kan da godt være, at nogen af tingene bliver forbedret hen ad vejen, men der er langt igen!!! Det er jo ikke for sjov, at politiet var der i sidste uge og at rideskolen har lavet forbud og regler om jer!

Jeg er sikker på, at du er en af de bedre dernede, men jeg ville nu holde mig helt væk når ikke jeg selv syntes tingene var 100% ok. Flere gange i vinters var vi oppe og diskutere med nogen af tøserne henne fra jer, for de aner simpelthen ikke hvordan man færdes i et ridehus og i det hele taget hvordan man rider. De tror at det er dem der rider hurtigst der har førsteret til hovslaget, sådan føles det ihvertfald!

Du glemte at skrive noget om kværken!!!

Jo jo, det er da godt for hundene at de render fri....men det er knap så godt for de cyklister mv. der skal forbi. Jeg er flere gange blevet jagtet på rulleskøjter og knallert af en flok hunde og det er ikke særlig sjovt!

Vedr. hans slagtning, så har jeg svært ved at tro at forholdene er i orden. Jeg ved ikke om han sælger kødet, men hvis han gør, så skal stedet jo være rent...og jeg har endnu ikke set et rent og ordentligt sted dernede!

Da vi var dernede i efteråret (skulle lige se butikken) var vi også i stalden og der lugtede af gammel muggen halm og der var en ulidelig stank af urin! Kan pigerne ikke muge godt nok, ja så må Orla sku selv igang!!!!!!

Hvad med shetlandponyerne der render rundt omme i deres "have" mellem affald, biler og skidt og lort? Det kan godt være at de hygger sig, men de kan da nemt komme til skade!!!

Jeg har en shetlandpony som en anden købte af Orla til vild overpris, da hun ikke anede en pind om heste. Det viste sig, at den havde lus og havde det da hun fik den! Hm, havde Orla nu sørget for det med behandling...det tror jeg ikke. Han havde ingeting sagt og det burde han!

Hvis ikke han lige har plads til endnu en hest, så burde han vente til der er blevet solgt en! Det er dubt uansvarligt at have to eller flere heste i en boks. To shetlandsponyer kan lige gå, hvis boksen er god stor.

Da Orla overtog gården så den nogenlunde ud, den trængte til en kærlig hånd, men der var ikke så rodet og alt var ikke ved at falde sammen. Der gik ikke mange måneder før man ikke kunne se gården for bare affald!

Sidst men ikke mindst, så så vi to knægte ride en stakkels tynd hest en dag vi var på tur. De var på banen og de sparkede løs på den og rev den i munden som en sindssyg. De fik øje på os og jordede efter os, UDE PÅ ASFALTEN!!!!! Den stakkels hest haltede afsted og var ved at falde. Så blev den store knægt bare gal og flåede løs i den, imens han råbte og skreg. Hm, er det også ok?

Det er ikke specielt dig jeg overfalder, men det er bare min generelle mening om dette...som vi to også har talt om før!!!!

Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Tja....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 10:05
Jeg må desværre give dig ret i en del af det du skriver,
bor ikke i Korsør mere så jeg følger ikke så godt med i hvad der sker dernede mere, men kigger da fordi med jævne mellemrum.
Jeg kan godt forstille med den diskution du har haft med tøserne, har selv haft den mange gange, skrid nu hesten ordenligt af, de skal varmes op, nu skal den alså have en skridpause. Nej Orla burde smide dem ud.
Har aldrig selv oplevet at hundene er rendt ud på vejen måske en engang imellem, men forstår dig da godt hvis du har oplevet det man er da pisse bange med en flok hunde i hælene.
Ja glemte kværken ups, ingen ønsker kværke og heller ikke Orla men som hestehandler er der et stort udskift af heste så kan det være svlrt at undgå.
Jo der lugter ikke skide godt i stalden men det er jo Orla og hans mangel på udmugning, men har indtryk af det er bedre end det har været tidligere, men ikke godt nok.
Det med knægtene kan jeg ikke udtale mig om, troede slet ikke at de red.
Men selv har jeg kæmpet for forholdene i stalden og ryddet op, jeg red på gården dengang det var hestepension og var et velset sted så det er sørgeligt at se det falde sån hen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Pyha....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 10:11
Nå, det er nu rart at du alligvel indrømmer en del, for ellers havde jeg troet du var gal! ;o)

Ja, det kan godt være svært at undgå kværke for en DÅRLIG hestehandler som køber nogen DÅRLIGE hest af nogen DÅRLIGE ejere! En ordentlig hestehandler med styr på tingene ville aldrig købe så dårlige hste som Orla kommer slæbende med hjem.

Nå, men det er rart at vi er enige om det meste, for forholdene er altså ikke ok dernede!

Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Diana - og i andre!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 10:40
Jeg synes på sin vis, at det er fint du bliver der....Så er der da forhåbentlig èt kolgt hoved repræsenteret derude. Men Diana - har du så også modet til at sige til Orla, når noget er for meget. Og sige til de unger der rider, at de skal passe på dyrene. Du har et ansvar, når du har kendskab til disse forhold - overfor dyrene, til at få det bragt iorden. Hvis de unger der rider hos Orla tror, at det er sådan man behandler dyr, ja så går de videre i livet og er skyld i flere uhyggelige dyreskæbner!

Jeg ved heller ikke hvor fedt det er for hundene bare at styrte omkring. Man bør kun ha' det antal dyr man kan nå at tage vare om - og så mange hunde har ingen da tid til at gi' et anstændigt liv. Og så får de bare flere hvalpe. For mig lyder det ukontrolleret og uansvarligt. For med alle de hvalpe han må få ud af det, er han nok ikke kritisk med køberne - altså risikerer mange af dem at ende i ukyndige hænder!

Så jeg synes det er fint hvis du bliver og får ændret tingene, men hvis du bare lukker øjnene for det du ved er forkert, ja så er du på sin vis medskyldig i sagen. Og jeg vil helt klart gi' Tina ret i, at hvis man ikke har pladsen til flere heste, så må han lade være med at købe dem! Ikke fordi to heste ikke kan stå i samme boks - hvis de er ekstemt gode venner, og boksen har dobbelt størrelse.....

Jeg håber for de dyr der er der, at forholdene ikke er så grumme som der påstås. Måske man selv skulle køre ud og kigge en dag - giver du en rundvisning?

Dorte - uden h
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorte
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 10:52
Orla bor mellem Korsør og Slagelse i Vemmelev. Han bor på Præstemarksvej nr 6 (tror jeg). Der ligger en rideskole lige før Orla og de har nr.4

Orla
Præstemarksvej 6
4241 Vemmelev

Du kan altid kigge ind i stalden for der er ingen der aner hvem der egentlig kommer der og ikke gør. Han er jo også hestehandler, så du skal/kan og må jo kigge forbi og lade som om du leder efter en hest.
Jeg har ikke selv været nede hos ham siden efteråret og har ikke tænkt mig at gøre det mere! Vi var inde i en butik de har (vi vidste ikke at der var sådan) og der var bare ulækkert. Der er mange der siger tingene de sælger er stjålne, og det er da muligt for nogen af tingene bliver solgt billigere end en normal butik kan købe dem hjem til!

Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 10:56
Jeg tror jeg en dag vil køre derned og se for mig selv. Jeg skal jo åbenbart bare passe på, at jeg ikke tager kværke med hjem til mine egne heste!

Dorte - uden h
0
0
Svar på denne tråd
 
 DIANA
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 10:58
Til alles orientering, så hedder Orla: Nielsen til efternavn.

Jeg er selv imod Orla, jeg synes han er en flink mand, men absolut ikke flink mod sine dyr. Jeg har selv købt en shetlænderhingst af ham og den var simpelthen blevet gennembanket inden jeg fik ham. Nu er han dog en dejlig og rolig hingst, der er tilredet og det hele.

TIL DIANA:

Kendte du noget til Orla's heste for ca. 4 år siden ? Jeg købte nemlig i 98 en hoppe som engang har stået hos Orla. Hun var en brun araber/New Forest på 152 cm og havde kun en lille stjerne i panden. Hun hed Diana dengang. En del af pigerne dernede kan godt huske hende. Hun er fra 1989, men jeg ved ikke hvornår hun stod hos Orla!

Mange hilsner fra Maria
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorte
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 10:58
Pas på kvæke, hunde og hundelorte, vilde høns, tøse/knægte på heste, at købe hælervarer og at få købt en stakkels hest af bar medlidenhed!

Tina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 11:08
Uhhhhhhha

Den sidste med heste - det er lidt farligt, når man selv har stald. Og jeg har store bokse, så der skulle nok være plads til 2-3 stykker ;-)

Jeg håber jeg kan holde mig fra medlidenhedskøb, men det er sgu svært hvis man kan se hestene lider. Men ellers må man jo bare melde ham, men det sker der åbenbart ikke noget ved!

Bliver der også snart set igennem fingre med, hvis man holder småbørn på den måde???????Dyr er da bestemt ikke mindre bevidste end de er!

Der kan ikke findes en god gud.....Så ville dyrene ha' haft magten!

Dorte
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorte jeg har en sag "vi" skal kigge på
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 11:29
Dorte, jeg har en "sag" som vi skal kigge på til vinter, men ikke før. Det drejer sig om nogle hunde som får lov at gå for "lud og koldt vand". Dyreværnet og politiet har været derude, men om sommeren. Hvor det ikke ser så "slemt" ud (Jo, det gør men åbenbart ikke slemt nok!!)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Apropos Orla
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 11:38
Jeg kan altså forsvare Orla med 1 ting.

Det er altså ikke stjålent rideudstyr han sælger. Han køber det bare til markedspris (hvilket ikke er særlig meget) og sælger det billigere end forretningerne gør. Det synes jeg er OK! Det er der da så mange der gør...!
0
0
Svar på denne tråd
 
 THE BAT-WOMEN STRIKE AGAIN!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 11:46
Lad os så få bugt med de mishandlere - NO MERCY!

Jeg er med kan du tro. NO MORE MISS NICE GIRL!

Ned med nakken skal de...........Jeg er helt oppe på dupperne nu! Kan vio ikke tage afsted med det samme! (Det er sgu så godt som vinter anyway!)

BAT-DORTE (BAD-DORTE)
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: THE BAT-WOMEN STRIKE AGAIN!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 12:15
She's mean, she's the defender of animal rights, she's .......

BAT-DORTE!!!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: THE BAT-WOMEN STRIKE AGAIN!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 12:41
YEPS!
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: THE BAT-WOMEN STRIKE AGAIN!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 12:57
Næææææææjjjjjjj - Mangler i en BAT-Hest ???

For jeg kender faktisk een der synes at det er lykken at klæde sig ud - og med et dækken på hovedet, og så en smule god vilje, ja så ligner han faktisk lidt !

....bare hvis i sådan stod og manglede nogen altså......


Miss w
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: DIANA
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 13:25
Nej jeg kender ikke din hest, jo måske har jeg set den, men mig og min hukommelse *GG*
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: THE BAT-WOMEN STRIKE AGAIN!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 13:25
Det ville skabe respekt! Hvis han også kan flyve så er han med!

BAT-DORTE
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Diana - og i andre!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 13:34
Hejsa igen.
Da jeg red der og havde hest stående hos ham plejede jeg gerne at sige noget til tøserne når det blev for meget.
Selv syntes jeg at jeg har gjort mit for at tage mig lidt af hestene. F.eks en af hingstene kom aldrig på fold så jeg syntes vi skulle lukke ham ud og det gjorde vi så.
Men F.eks hestene hvor der er to i en boks blander jeg mig ikke i for det syntes jeg er OK.
Det samme med hundene.
Man skal huske for en mand som Orla er det ikke kærlighed der tæller men pengene, det er ikke det samme som vores heste derhjemme.
Jeg syntes det er OK der er nogen der gerne vil ned at tjekke forholdene. Men jeg har det personligt sån at man ikke finder ud af det på en gang, man må komme gennem længere tid og følge dagligdagen. Og så selv om rodet gir et dårlige indtryk så husk på at det kigger hestene ikke efter.
Man må sætte sig ind i baggrunden for de forskellige heste, hvor længe har de været der, hvordan mon de ville se ud hvis de blev striglet, en hest der ikke er striglet betyder meget for ens indtryk.
Jeg har også selv kommet med forslag til dem om hvordan kunne det gøres bedre osv. Men det er svært nu jeg ikke er der så tit.
Jeps hundene render ude om vinteren men de kan alså stadig gå ind i stalden hvor der er varmt og ingen af dem ser ud til at lide.
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: THE BAT-WOMEN STRIKE AGAIN!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 13:40
Dorte, jeg vil altså ikke være wonderBOY Robin!!! (der er grænser for mine evner)

Må jeg ikke nok godt "nøjes" med at være Wonderwoman???

Trine SH
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: THE BAT-WOMEN STRIKE AGAIN!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 13:51
Robin må vi låne af Sinikka!

Hvad med BAT-TRINE? Det lyder sgu' da meget godt. Og måske tænder vores mænd på de stamme sorte læderdragter (og ridestøvler!)

BAT-DORTE
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: THE BAT-WOMEN STRIKE AGAIN!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 14:37
Hmmmm stof til eftertanke.....:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: THE BAT-WOMEN STRIKE AGAIN!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 15:04
Så er det f.... godt!!!! STOP med at udtale jer om noget i ikke har en skid forstand på... Jeg har kommet hos Orla Nielsen siden d. 29/11-1996, og er og har været meget glad for det. Jo jeg fik da lidt af et chok da jeg kom og så hans gård, men da jeg fik baggrunden for hvorfor hestene havde det skidt, ændrede jeg straks mening. Prøv at stille jer i Orlas sted... Han har måske været på marked og set en hest/pony der har det skidt. Jeg kender tilfældígvis Orla, og jeg ved at han forbarmer sig over dyret... Jeg har flere gange set Orla købe en Skide tynd hest, og kun fordi han synes det var synd. Når han så kommer hjem med den gør han alt for at fodre dem op igen, så de kan blive sunde og raske igen... TÆNK JER OM, FØR I BEGYNDER AT UDTALE JER!!! GIV ORLA EN CHANCE....
Forresten Juul hvem er du????
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: THE BAT-WOMEN STRIKE AGAIN!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 15:25
HEJ PI
Der er en grund til,at han er blevet anmeldt
eller hva??????????
sus o
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til pi!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 17:31
Hej

Hvem er du? Og hvilken hest rider du på?? (af dem fra Orla?) Jeg er tit kommet hos Joan med min og har redet sammen med mange af jer ovre fra Orla. Jeg er bare nysgerrig....
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Til pi!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2000 18:26
kom til at tænke på :

Hvorfor må rideskole rytterne ikke komme over til Orla, når Orla's ryttere godt må komme over hos Joan, mon ikke det er et pengespørgsmål fra Joan og ikke pga. sygdom hos Orla ????

Tja tænkte bare lige..

Hygge fra Juul
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Hvem skrev at Orla var så sød ????
Forfatter: 
Dato:  14-07-2000 00:55


Hej diana.
Han orla har han en knabstrubber pony ved navn dondy?
Hvis han har kan du så huske en mager rød hoppe med hvide pletter på bagen hvis du kan må du meget gerne skrive til mig på stauenberg@mail.tele.dk
helena
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Til pi!
Forfatter: 
Dato:  14-07-2000 06:08
Det lyder jo som en ægte rundvisningskandidat. Pi....Her har du min e-mail adresse. Hvis du kan stå inde for hvad Orla gør, så er du vel heller ikke bange for at vise rundt. Jeg vil nemlig gerne se det med mine egne øjne, så jeg kan bedømme hvad der er sandt og usandt. Så hvis du lige smidder mig en mail, så kan vi finde en dag i nærmeste fremtid. Og jeg udbredder gerne herinde hvad der er rigtigt, så hvis du synes Orla fortjener oprejning, så er det vel den bedste måde.

Jeg er på ferie i næste uge, så hvis du ikke svarer idag, så kan der gå lidt inden du får svar tilbage!

Jeg håber vi ses hos Orla!

Dorte - uden h (Der MEGET gerne vil se tingene før jeg dømmer!)
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Diana - og i andre!
Forfatter: 
Dato:  14-07-2000 08:29
Jeg har selv lidt rod - og mine heste bliver ikke striglet oftere end nødvendigt, da de har godt af at have deres naturlige pelslag, når de går så meget ude. Men det behøver hesten altså ikke se mishandlet ud af!

Måske kan man ikke bedømme det udfra et besøg, men det er da bedre at se det med sine egne øjne end trediehånds fortællinger!

At hans interesse er økonomisk giver ham ingen grund til ikke at tilfredstille hestenes behov. Der er ingen der siger han behøver at kysse dem godnat hver aften - heste er ikke så menneskeligt socialt anlagt som f.eks. hunde. Heste har nok i sig selv og hinanden!

Men jeg tror nok jeg kan få noget ud af, at tage derned og kigge. Og så må vi se hvad der sker! Jeg er ikke typen til at hænge folk ud for sjov, så hvis forholdene ser fornuftige ud, skal jeg nok lade ham være i fred!

Dorte - uden h
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Diana - og i andre!
Forfatter: 
Dato:  14-07-2000 09:59
Hej Pi...

Kunne du ikke kalde dig et andet navn?? Jeg hedder Pi og der er en del forvirring hvis der er to der hedder det sammen.

Hilsen Pi
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyremishandler???
Forfatter: 
Dato:  14-07-2000 21:33
Find dog en der er det i stedet for at anklage en der ikke er det...
Jeg har lige købt en pony hos Orla og da ponyen kom var han ret tynd, men bare efter 1½ mdr. er han allerede blevet godt rund.
Forresten er hundene da ikke vilde for de bider aldrig!!! Min pony står opstaldet dernede og jeg syntes der er udmærket!
Der er overhovedet ingen af hestene på gården der har kværke, og geder har han sku´ lige godt ikke nogle af...

Dorte uden h? jeg vil da gerne vise dig rundt hos Orla...
Hvis Orlas heste er så fandens dårlige hvorfor køber rideskolerne(bl.a Joans) så ponyer og heste hos ham????
jeg skal nok vende tilbage.
Hilsen Pony
0
0
Svar på denne tråd
 
 RE: Dyremishandler???
Forfatter: 
Dato:  15-07-2000 22:40
Drengene der red dernede rider der ikke mere og den hest de red på var en af drengenes (en traver han lige havde købt)den var så tynd pga. at den havde haft orm men så fik den en ormekur og vupti nu er han flot og måske lidt for tyk :-)
Hilsen Pony
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider