Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jeg har aflivet mit marsvin selv
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 20:39

Ja, mit ene marsvin var så skidt til aften, at jeg måtte tage en hurtig beslutning og aflive den hurtigt selv..


Jeg har før sat mig godt ind i hvordan man gør, i det tilfælde at jeg en dag stod og havde brug for en hurtig slutning, og det skete så her til aften..


Jeg tog den syge marsvin i bagkroppen og slog hårdt og hurtigt baghovedet ind i en palle med fliser - altså på fliserne..


Dyret var død omgående..


Jeg vil våge den påstand, at det er mere humant på den måde end at få den aflivet ved min dyrlæge der stikker en lang dødbringende sprøjte direkte i hjertet uden at bedøve først..


Det er meget specielt at ha gjort det, men jeg er både lettet og meget stolt over jeg ku gøre det så den lille fyr ik skulle lide unødigt..



Mette & Miss I´Will


Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 20:42

Øhm.. Jamen tillykke med det så?




Hej så længe fra ...

.

Sheila

&

Ruwena / Pyrit


Tilridning af ponyer tilbydes - se profil..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 20:44

..



Mette & Miss I´Will


Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde


0
0
Svar på denne tråd
 
 spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 20:54

Hvilken dyrlæge er det der afliver et dyr ved at stikke en lang sprøjte ind i hjertet på dyret?



M.V.H. Maria L. Nielsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ret flot!
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 20:59

Jeg har selv taenkt paa, hvad pokker jeg skulle goere, hvis jeg stod i samme situation med mine mutter :-( Jeg har vel 45 min. til naermeste dyreskadestue i offentlig transport, saa det kunne blive aktuelt.

Nu er mine basser altsaa bare knapt paa 1,5 kg.


- Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 wow..........
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 20:59

jeg tager hatten af for at du kunne gøre det. tror ikke jeg ville kunne gøre det. vi har 18 marsvin. har endnu ikke mistet et voksent dyr men nogle få unger er født svage og døde kort tid efter. har det til gode endnu



mvh hilsen NICOLE
SENIOR HEST SØGER RYTTER TIL HYGGETURE
I ÅBENRÅ




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:00

som de andre siger...



Med venlig hilsen

evA med sine skimler Aslan og Onegin

jo flere skimler jo bedre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:07

undersøgt det MEGET nøje - altså vedr. aflivning hjemme.. Ved jo at man afliver smågrise på lignene måde, og også kaniner.. Kender en der arbejder i Zoo og de afliver marsvin på samme måde som jeg gjorde, de bruger bare en bordkant..


Det vigtigste er faktisk bare at man får taget beslutningen, og føler sig parat til at gennemføre det.. Ikke lukke øjnene eller kigge væk, men se hvad man laver så intet går galt..


Min dyrlæge bor i slagelse - men min tidligere dyrlæge fra næstved gjorde det på samme måde..



Mette & Miss I´Will


Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er engang blevet
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:12

bedt om af en dyrlæge, via telefon at aflive en kanin sådan.


Nøj, det var svært, og dagen idag har jeg det stadig svært med det!


Men den havde det skidt, og det skulle gå hurtigt, så det var den bedste vej for den.




Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket


0
0
Svar på denne tråd
 
 øhm....
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:13

"Jeg vil våge den påstand, at det er mere humant på den måde end at få den aflivet ved min dyrlæge der stikker en lang dødbringende sprøjte direkte i hjertet uden at bedøve først.."


Jamen så kan du jo sørge for at dyrlægen bedøver den først..


Maria: Det er desværre meget udbredt at dyrlægerne blot jager en kanyle direkte ind i de vitale organer uden at bedøve først.

Ganske smertefuldt, men billigere..


0
0
Svar på denne tråd
 
 aflivning
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:17

Jamen tilykke med det ..

Jeg har selv aflivet frygtelig mange dyr gennem tiden,,, men det undre mig virkelig at du har behov for at fortælle det til alle.. er det for at retfærdiggøre det eller vil du ha et klap på skulderen... .. jeg er da glad for at dyret ikke lider...


>> Fønix <<

Hesten de kaldte damp.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tinker Mette
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:18

jeg syns det er i orden - hvis man vel og mærke, ved hvad man laver, som du tilsyneladende gør.

hellere det, end at lade dyret lide.

Kan huske min far aflivede vores kat på samme måde - den var blevet kørt over - og hele bagpartiet var kvast...

Den havde mega store smerter, og lå bare og jamrede af smerte - så min far gjorde det...

Det er da mega hårdt - JA!

Om jeg kunne... NEJ!

Men ja, det er da en god ting at vide, hvordan man gør - hvis nu man sku komme til at køre et dyr over, som så lå og led eller noget andet...

men selvom jeg tænker, at det er bedst for dyret - så kan jeg ikke.

min gamle hund havde engang haft fat i en due - den var ikke død, men den ku absolut ikke redes... tænkte at jeg måtte få det til at ende - så tog en spade og.....

bagefter var jeg så overvældet, at jeg tudede - ja, det var "bare" en due - men JEG slog den ihjel...

(var tretten år dengang)...



"You´ll never walk alone"

youtube.com/watch?v=XsNLk4yVDEM

Til Minde om Martin Jensen:

Dit lys skinner i mørket,

Og mørket forsvinder.

1984-2008


Dont beware off the dog-

Beware off the owner...


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:21

Ja, ja, Fønix... og et pindsvin.


Godt Mette, at du tog en rask beslutning med blødende hjerte.



Venligst Jen9


"Tomorrow is another day without any mistakes" Anne fra Grønnebakken


SÆLGES:


Brun Windsor Elite 17" Fit 3

Stübben Siegfred 17" bom 32

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:22

Altså - Jeg vil til hver en tid bruge denne metode selv der hjemme end køre afsted til dyrlægen som ligger en halv times kørsel fra hvor jeg bor.. Nu er det prøvet - og jeg vil uden problemer ku gøre det igen.. Så vil jeg hellere spare dyret for transporten og få det overstået hurtigt..


Nu til aftren da dyret var meget skidt skulle jeg ha kørt fra korsør til næstved - 45 min. så nej det var den bedste løsning..


For mig handler det ikke om økonomi - men om hvad der er mest humant..





Mette & Miss I´Will


Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:26

jeg fortæller det kæreste Fønix.. Fordi jeg er helt vildt stolt over min handling.. Det er jo noget jeg ikke lige havde regnet med at skulle gøre..


Tillykke selv med at du med tiden har aflivet mange dyr



Mette & Miss I´Will


Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg synes så
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:28

at du har gjort det rigtige! Dit dyr var dødsyg, det led og der var langt til dyrlægen. Det virker som du ved, hvad du gør, som du beskriver det - og dyret har fået en meget let, hurtig og smertefri død, nøjagtig som når hovedet bliver hugget af hanekyllinger.


Små dyr bliver ofte ikke bedøvet, før en aflivning - og en lang tur til dyrelægen, uvante og fremmede omgivelser samt sprøjten, uanset om den så først bliver bedøvet inden - ville have været mere synd, end det du har gjort.


Så - ja - mig provokerer det ikke.


Jeg ville ikke selv have været i stand til det, men det mindsker da ikke min respekt for det, du har turdet og være i stand til at gøre !!


M.h.t. at fortælle om det i en tråd, det er da forståeligt nok, at man gerne vil dele en sådan oplevelse, som alt andet lige også har været hård for Mette.


Sys



Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nightwish
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:31

Puh det ville jeg ikke kunne gøre... ...men godt for marsvinet at du kunne, selvom jeg ikke synes at det er noget at være direkte stolt af.


Mvh Charlotte


Med pipperne

©Olsen og Dråbe©


Igen som passer af

~ Coniston ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aflivning.
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:32

Jeg havde engang et sygt marsvin som jeg skyndte mig til dyrlægen med for at få det aflivet, men det var næsten dødt da jeg nåede frem.


Jeg tror jeg havde haft det svært med at klare en aflivning selv, men i ovennævnte situation var dyrets pine jo blevet noget kortere..


I mine unge dage på rideskole blev en hareunge trampet på af hestene, da de skulle på sommergræs - den var så ilde tilredt, at jeg blev nødt til at tage livet af den. Jeg kunne kun fordi jeg skulle!


For nogle år siden sprang et rådyr lige op foran bilen og den blev desværre påkørt og lå i vejkanten - ja, da sad jeg tudbrølende i bilen og måtte ringe efter min jægermand til at komme og aflive den.


Jeg er imod at tage livet af sunde og raske dyr, det skal ingen hemlighed være, men er uheldet ude er det med at vide hvordan man skal gøre og så tage beslutningen, eller se at komme afsted til dyrlægen - det hurtigste er det bedste - men det kræver også mod.


Mvh.


AnjaR




Don't ask what te world needs-

ask instead: What makes your heart sing?-

For what the world needs-

is people with hearts that sing!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:33

Ja men det er jeg altså.. MEGET stolt - over at jeg ku gøre det.. Anede faktisk ikke at jeg ku fuldføre det - men det ku jeg, og ja det er jeg stolt af..



Mette & Miss I´Will


Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde


0
0
Svar på denne tråd
 
 Og det har du
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:40

al mulig grund til at være Mette - for det kræver dælme mod og mandshjerte !!!! Du har gjort dit lille marsvin den største tjeneste -


Så tag du bare og klap dig selv på skulderen !!


Sys




Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:53

Flot at du kunne!


For et par år siden var der en syg killing på gården som jeg påtog mig at aflive, og jeg vil ikke gå i detajler andet end fortælle at jeg gjorde det MEGET forkert og dyret led unødigt længe. Jeg har stadig mareridt om episoden og vil aldrig gøre det igen!!!

Jeg burde nemlig have sat mig ind i, hvordan man gør det mest humant.


Om 14 dage ryger den sidste gamle benzinbil fra matriklen så vi må også tænke kreativt hvis vores marsvin eller kanin en dag skranter - 6 år gamle begge to.... Før har min far gasset dem bagpå bilen og de falder hurtigt væk, men det duer ikke på nye biler. Nå jow... plænetraktoren har vi da.

Ingen af os duer til det makabre herhjemme og vi begge har det skidt bare vi finder en død fugl.


Synes det er flot gjort af dig!




HeidiS




0
0
Svar på denne tråd
 
 ?????????
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 21:55

????????? Bare fordi det er et lille dyr......havde du gjort det samme ved din kat... hund..... hest..... I think not.


Ved godt mange gør det..... men det er nu imod min moralske opfattelse af liv......og den måde vores dyr skal ende deres dage på.......


Mvh.

Lotte Johansen

*


Equinewellness

Professionel Hestemassage & Muskelterapi





0
0
Svar på denne tråd
 
 Lotte...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 22:01

Det er jo netop fordi det var et lille dyr, at Mette kunne gøre det - ik?


Nu tager man ikke bare lige en hund, kat eller - hest! ved halen og kyler baghovedet ned i asfalt. Nej vel? De bliver aflivet af en dyrlæge.


Sys


Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lotte...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 22:07

Nej selvfølgelig ville jeg da ALDRIG aflive en hund, kat, hest, ræv m.m på den måde..


Det handler om et lille dyr som døde omgående den ramte den hårde kant..


Jeg føler det bestemt mere moralsk - end hvis jeg var kørt langt med dyret for at få det gjort ved en dyrlæge..


Så min moral fejler bestemt intet efter dette..



Mette & Miss I´Will


Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lobo....
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 22:09

prøv du og tag en hest i bagbenene og svinge den med nakken først i en bordkant ....


Jeg har så stået i den situation med en døende hest, at hvis jeg havde haft en boltpistol så havde jeg brugt den, eller overdraget den til landmanden der ejede marken den gik på! Det er vel noget man er parat til når først man har kigget ind i øjnene på et lidende og døende dyr, stort eller lile er forså vidt ligegyldigt de fylder allesammen i hjertet!.....


Godt klaret Mette!



Mendacem memorem esse oportere. *



Globus Clic Dressursadel, 17", bom 36, 2,5 år gammel MEGET velholdt med stor knæstøtte sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lobo..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 22:14

Hvor let er det lige at svinge en hest rundt i bagbenene og klaske den ned i en trappesten?


Jeg kan slet ikke se hvad problemet er, så længe døden kommer hurtigt.


Mine forældre havde engang en golden retriever der blev aflivet ved den aflivende sprøjte i hjertet, uden bedøvelse først.

Nu 15 år efter får min far stadig tårer i øjnene af at fortælle om det forvirrede og bedende blik hunden havde, da den forstod at der var noget helt galt så snart sprøjten begyndte at virke.


Dyrlægen havde ikke informeret om at han aflivede på den måde og mine forældre fik heller aldrig en regning, men jeg tror at de med glæde havde betalt dobbelt for at deres gode ven gennem alle de år, kom af dage på ordentlig vis.


Det er simpelthen for tarveligt at stå tilbage som den der har kørt dyret til aflivning (for dens eget bedste vel at mærke), og så ender man med at stå med den følelsesmæssige @!#$ det må være at være den sidste der ser ind i et par forrådte øjne der ikke udstråler andet end desperation og råb om hjælp.


Nå det var en sidebemærkning..



/minski


Hestemassage tilbydes

(Greve/Vestegnen, Ballerup samt Havdrup på Equine Wellness Center www.aquahorse.dk)



Er der virkelig INGEN der overhovedet, nogensinde har set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kørte
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 22:14

engang et rådyr ned - og den døde ikke.. Jeg ville ha ønsket jeg havde haft jagt tegn og en riffel i babagerummet, så jeg ku ha aflivet den omgående..


En grund til at jeg vil få taget det tegn snarest..


Kunne og måtte jeg bruge en boldpistol - ja så ville jeg da gerne hjælpe lidende heste herfra hurtigt om nødvendigt..


Mit lille marsvin nåede ikke at opdage noget, han var død omgående..



Mette & Miss I´Will


Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde


0
0
Svar på denne tråd
 
 har også marsvin
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 22:18

jeg har 11 marsvin, og min kæreste har engang aflivet et af dem - han har jagttegn, så hun blev skudt og døde selvfølgelig omgående. Jeg kunne slet ikke få mig selv til det, men det er jo godt at kunne sådan noget, hvis man står i en akut situation.

Hvis nu marsvinet brækker ryggen eller noget andet voldsomt, så er det jo ekstremt smertefuldt og en unødigt lang tur for det lille dyr at blive kørt til dyrlægen. :(



0
0
Svar på denne tråd
 
 Og så....
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 22:23

.... kan man jo meget passende gå ind og stemme på hvad man gør hvis man f.eks ser et trafikdræbt dyr eller.......?!


Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule anstrengelse kan være krop umulig?!


Et smil er udløst af andre smil, så husk at smile og du vil se at folk smiler tilbage.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig ikke....
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 22:23

Selvfølgelig ikke.......med et størrer dyr... af fysiske årsager... siger heller ikke Mette er forkert på den....men jeg synes der er en tendens til at feje kaniner marsvin...etc. hen ad den vej når det gælder sygdom...aflivning.

Jeg betvivler ikke at Mette har styr på hvad hun har gjort.... jeg føler dog stadig afsky ved det......


Minski....jahhhh...desværre stoler man jo på sin dyrlæge....jeg stoler dog på absolut NOBODY....og sikrer mig det foregår på en forsvarlig måde.....man lærer desværre kun af sine fejl.....


Mvh.

Lotte Johansen

*


Equinewellness

Professionel Hestemassage & Muskelterapi





0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske ..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 22:39

problemet er, at Mette har valgt at aflive selv - på trods af en meget human måde at gøre det på - der provokerer.


Jeg synes, at man skal have fokus på, at det blev gjort ret professionelt. At Mette vidste, hvad hun skulle gøre - og turde det. Det blev netop gjort forsvarligt. I netop denne situation.


Jeg er ikke tilhænger af "selvaflivning" i almindelighed, men denne situation kan jeg kun bifalde. Jeg synes ikke, at der er grund til at generalisere.


Sys





Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Skulderklap til Mette
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 23:05
Det skal du have, jeg synes alle der har dyr, skulle kunne aflive det hvis det er nødvendigt. Synd at flytte på et dyr der er kommet til skade eller er meget sygt.

Jeg har jagttegn og riffelprøve af samme grund, jeg har aflivet mange grise, kaniner, marsvin og høns og ikke kun syge dyr, men også slagtet til at spise.

Min mand har aflivet vores plejedatters hest, der kom hjem på tre ben, den havde skåret det ene forben af lige under piben, ville da have været frygteligt hvis den skulle vente en halv til hel time på en dyrlæge.

Vores hunde kommer med på en sidste jagt og opdager intet, på nær vores første gravhund som jeg tog til dyrlæge med, den lå og kiggede i jeg ved ikke hvor lang tid på mig, da den fik sin første bedøvende sprøjte tog meget lang tid og derefter fik den så skudet i hjertet skulle have tre stik før hun ville give op.

Vores katte er kommet samme vej, de når overhovedet ikke at finde ud af hvad der skal ske.

Mine heste bliver skudt af en slagter der ved hvad han har med at gøre og hentet af DAKA. Ikke sprøjtet væk det er for voldsomt for mig. Har haft tre dårlige oplevelser med sprøjtede heste desværre.

En hurtig måde hvor dyret ikke aner noget, Det synes jeg er en værdig måde at dø på,

Hilsen

Helle Dahl Nielsen
Den Bette Western Klub

www.dbwk.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 katte killing
Forfatter: 
Dato:  24-06-2008 23:09

Ja jeg har så arbejdet ved landbruget i mange år og aflivet smågrise på denne måde - hurtig og effektiv metode når den udføres rigtigt og dyret ikke er for stort.


Desuden har jeg aflivet en killing på denne måde, da den blev født med tarmene uden for kroppen ( gennem navlen) og den skulle bare aflives hurtigt og omgående...



Det er klart en meget human måde at aflive mindre dyr SÅ LÆNGE man ved hvad man gør og rammer rigtigt første gang.


Ved dyrlægen : enten gøres det som der bliver nævnt med en kanyle ind i hjertet ( meget smertefuldt) ellers bliver dyret bedøvet - her kan dyret uden tvivl mærke virkningen af bedøvelsen og blive bange.... dog uden at det måske ses fordi midlet gør sin virkning.


Begge dele undgår man ved denne metode, da de små dyr ikke når at opdage hvad der sker eller føle smerte.



Respekt for at du kunne tage hånd om situationen og handle efter dyrets bedste - og ikke personlige følelser.





Naughty Coon Cattery & Catshop
Nyheder i Catshoppen nu!!

Venlig hilsen
D.Nordvig
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg syntes det er fint nok
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 06:51

at man selv kan aflive et dyr, hvis man står i et nødstilfælde der kræver øjeblikkelig aflivning. Men man skal være 100% sikker på at ha helt tjek på hvordan det skal gøres korrekt.



MOBBEN IMC.
Skårlægning samt Presning af halm/hø i små baller tilbydes.
tlf.20285450
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fint gjort
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 07:59

Jeg har aflivet feks småfugle med brækkede vinger selv.

Mine undulater og andre tropefugle fik jeg min far til da han har bedre fingerkræfter og kunne dreje halsen om på dem på et splitsekund.

Jeg har jagttegn og overvejer at nogen af vores halvvilde staldkatte skal skydes i stedet for at skulle indfanges og aflives. Har ikke helt bestemt mig endnu.


Synes det er ok man selv står for aflivning når man som i Mettes tilfælde har styr på både teori og praksis.


Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Aflivning
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 08:34

Jeg synes blot det beviser at Mette er sit ansvar bevidst. Jeg havde nok været en kylling og valgt at køre til dyrlægen, da jeg ikke kan dræbe et dyr. Jeg ville altid vide, at jeg havde taget et dyrs liv. Det ville jeg ikke kunne klare. Ja, jeg er svag, jeg ved det.


Men tilgengæld besluttede jeg en fredag, at min gamle pony, som ikke mere kunne rejse sig ved egen hjælp, skulle herfra om mandagen. Det klarede slagteren, som kørte ud og skød hende med boltpistol og derefter skar halsen over på hende, så man er sikker på at dyret er dødt.

Min elskede pony opdagede intet. Hun troede hun skulle ud at græsse i vejkanten og 1 2 3 gik hun i knæ og var væk.


Det var modbydeligt at have været den der havde bestemt at hun skulle dø. Men tilgengæld var smerten ved at se hende lide, større end at miste hende. Heller en død hest end en hest der lider. :(


Men jeg bliver aldrig god til det der med dyr og døden. Puha..




Hilsen LisA


Tjek min hjemmeside:ww.123hjemmeside.dk/brugte- hesteting


0
0
Svar på denne tråd
 
 normalt
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 08:43

Normalt ved sådan en procedure brækker man også dyrets nakke bagefter!


Et slag er ikke altid nok og derfor skal man brække dets nakke bagefter med et træk.


Sådan skulle vi aflive mus og rotter da jeg var i forsøgsdyrsbranchen.


Mvh


Mette


Undervisning tilbydes se markedspladsen

V/TeamLodbergRidersCoaching


Super smart II´er vallak på 9år sælges. SOLGT!


www.teamlodbergriderscoaching.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot klaret
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 10:33

Jeg har flere gange stået med dyr der led og hvor jeg bare ville ønske at jeg kunne ende deres lidelser hurtigt.

Men jeg er desværre en kujon hvad sådan noget angår.Ville ønske at det var anderledes.


Tine


Nej mor-det er en hoppe,vi vil kun have vallakker

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 10:41

Syntes det flot du kunne!

Selv har jeg gennem tiden skudt både voksne køer, men også kalve med bolt pistol, taget livet af alt for tidlig fødte killinger, kørt en hare hvor det hele hang ud af over en gang til (en bil før mig ramte det stakkels dyr, som nærmest var delt over i to, men bare lå og skreg!


Hilsen
Annecathrine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 12:29

til tinker-mette.


Jeg har prøvet at aflive smågrise, på den måde. dvs. ved at tage dem i bagbenene og slå dem ned i gulvet. De lider ikke.


Har aldrig prøvet at aflive andre dyr end grise, på den måde.


Hilsen Helene


Som desværre ikke rider på ponyen Chanell mere :-(

Men nu rider ponyen Sonny:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aflivning
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 13:08

til dig Mette!


Jeg har osse aflivet syge og tilskadekomne dyr, nogle gange, og det er noget af en overvindelse første gang.. Jeg var ude at gå tur med min hund en gang for længe siden, og der fugltes jeg med nogle naboer og deres hund.. Lige pludselig fik deres hund øje på en hare og løb efter denind i mellem træerne, og kom kort tid efter ud med haren i munden, den var ikke død, men hårdt medtaget.. Den måtte jeg så aflive ved at trække nakken på den..


Det var et super godt initiativ du tog sys jeg! For det er osse hvad jeg kalder mest humant.. Hvem ved måske var dyret selv dødt når man kom frem til dyrlægen.. det havde da været synd for den..


Holly Dolly

Part søges til min DV

SØGES: Stübben Siegfried 17" bom str. 30 (mellem)

Savner min elskede lille hund, Emma <3

Med Melando, min elskede hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er en god
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 13:19

Ting at kunne.


Og sådan noget sludder at sammenligne det med at aflive en hest.


Okay vi har en høj trappe, en at svinge 650 kg mod den, det er sgu umuligt....




Illum




0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 13:22

nu ahr jeg ikke læst alle indlæg men vil blot påpege at man som dyrepasser med forsøgsdyr lærer at små mus ihjel på samme måde- dog skal det jo så lige siges at for rent faktisk at være sikker på musene dør skal man så tag musen i haæen med en saks bag nakken og strække til. Ellers er man ikke sikker på den osse rent faktisk dør af det!



Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes


Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ok gerning
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 14:13

Jeg forstår godt hvorfor du gjorde som du gjorde. Og jeg synes bestemt at din gerning er mere acceptabel end en dødelig sprøjte. For dit marsvin døde omgående - en sprøjte tager tid før den virker.


Fantisk fatter jeg heller ikke dem som lader deres hest dø via sprøjte. De bliver jo ikke bedøvet først, men får noget afslappende/beroligende medicin, men ak, de er jo vågne og kan mærke smerter når giften bliver givet.

Og inden der kommer modargumenterende angreb, så har jeg desværre fantisk oplevet enkelte heste, som ikke døde, men lå og krampede i flere timer inden dyrlægen kom igen og gav dem mere gift. Føj - siger jeg bare. Godt det er sjældent det sker.


Alle dyr burde bedøves først. Og jeg mener i fuld narkose, ligesom til en operation. Så dyret er helt væk og intet kan mærke, og så først der give dem dødssprøjten.


Venlig hilsen


M

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sprøjte den gør altså IKKE
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 15:00

Ondt. Ja de får noget afslappende inden.

Har nu haft den oplevelse at aflive 4 heste med sprøjte.


ALLE 4 gange ingen problemer, ingen grimme oplevelser.


Sidst viste dyrlægen og jeg at der skulle en større mængde til end ellers.


SG var i super fysisk form og i forvejen meget svær at bedøve og holde bedøvet ved fx. tandbehandlingen.


SG fik dobbel dosis, med det sammen, der skulle ikke spares, og så måske opleve en grim aflivning.


SG var væk på 3 min. fra første sprøjte til ingen hjerte lyd.


3 vejrtrækninger.


TD tog 1 min. Uden spjæt eller andet grimt at se på.


Det kommer så meget an på dyrlægen, om han faktisk er vant til at aflive med sprøjte.


Vi talte om nogle grufulde aflivnings historier, utroligt hvad man kan , og der var 2 med skud som ikke helt var lykkeds i 1. forsøg.


Her har min meget dygtige og kompetente dyrlæge Anders 3 gange forstået at give nok.


Den 4 forgik i UK og var også meget hurtig.


Ved da godt at sprøjten er for min skyld, og det tillader jeg mig at, tillade.




Illum




0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt gået
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 17:23

Jeg afliver også selv syge killinger, da vores dyrlæge ikke kører ud, og vi har elendig offentlig transport, det tager 1 time at køre 15 km. :-P (Ingen bus aften/week-end).

Min dreng har aflivet smågrise, så han viste mig, hvordan man gør. Jeg knalder dem ned i et brøndlåg- 2 gange, og så er de væk. De dør i første hug- nummer to slag er for en sikkerheds skyld.


Kaniner aflives nemmest med et håndkantslag i nakken- eller et slag med et bræt. Man skal faktisk ikke slå særlig hårdt før nakken brækker. Samme metode kan bruges på harer.


Jeg kan ikke fordrage at aflive dyr! Men det kan være nødvendigt....


(Og kors, jeg mindes stadig, hvor jeg fik på hattepulden, da jeg postede et indlæg om, at jeg havde aflivet en dødsyg killing, men der var også en del, der bakkede mig op. )

Jeg overvejer stadig at tage jagttegn, så jeg evt ville kunne skyde syge voksne katte, men jeg har det rigtig svært med aflivninger. Efter min mening skal man ikke gøre det selv, hvis man ikke har fået det vist af en erfaren person.



Mvh

xtiny


"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

Dan Greenberg


Hattedame med strik, kat og briller...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 17:31

fået det vist, men jeg har fået det forklaret en del gange, og jeg har læst på nettet hvordan man hurtigst og mest humant gør det, og jeg var helt sikker på at det ku jeg godt - eller jeg havde en følelse af at det skulle jeg nok klare for dyrets skyld.. Metoden er jo slet ik så dramatisk, men meget effektiv hvis man gør det rigtigt..


Ikke kigge væk, ikke lukke øjnene, og ikke tvivle..


Mit marsvin var død ved første slag, men han fik yderligere 2 - og så undlader jeg at fortælle hvad jeg gjorde til sidst, men død det var han HELT SIKKERT..


Jeg vil klart bruge metoden igen til et sygt mindre dyr - også selv om dyrlægen havde åben..


Og NEJ - jeg syntes ikke det er fedt at aflive dyr, men godt at kunne..





Mette & Miss I´Will


Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde


0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt gået
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 17:45

Men jeg kan nu heller ikke få mig selv til at skulle tage livet af dem selv.


Så jeg har 2 gange skulle have aflivet en mutte hos doktor DYR koster lige 500,- frækt når det er et så lille dyr mener jeg... men ja ok jeg ved jo ikke hvad det stads de bruger koster


Har man dyr må man betale ellers skal man ikke have dyr.

eller ja klare det selv hvis man kan på lige så god måde som doktor dyr


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

If you tell the truth you don't have to remember anything.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aflivning
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 17:54

Aflivning ved nakketræk er vist kun brugt på små dyr som mus og rotter??


Ellers er det korrekt som Tinker Mette gjorde, tage dyret i bagkroppen og slå det ned i noget hårdt. Har selv aflivet syge museunger på den måde. Håber godt nok ikke jeg selv bliver nødt til at aflive et voksent marsvin, men det kan jo blive nødvendigt


Fandi iøvrigt en harekilling ned ved foldene en dag. Den var helt smadret i venstre side, og havde en stort hul igennem hovedet. Den peb så frygteligt, så jeg tog den med op til gården hvor en mand aflivede den på samme måde som Mette beskrev.




If it sounds too good to be true... it probably is.

0
0
Svar på denne tråd
 
 11133345566
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 18:14

Det er flot at I kan.

Det tager jeg virkelig hatten af for. Det var med garenti det helt rigtige at gøre. Ellers havde Mette nok ikke gjort det. Man afliver jo ikke dyr for sjov.


Selv ved jeg, at jeg vil få det umådelig svært den dag jeg er nødt til at sige farve til min smukke hest. Det vil være mig vanvittig svært. Jeg elsker den hest så højt som noget andet her i verden.



Og den dag jeg bliver nødt til at tage stilling til hvordan min hest skal aflives, så vil jeg også gøre det. Men den slags beslutninger vil jeg ikke tage før det er nødvendigt. Der er ingen grund til at tage sorgere på forskud jo.

Og om jeg selv kan være der ved jeg ikke - hvis det er nødvendigt kan jeg vel godt. Selvom det overhovedet ikke vil være nemt for mig. Men det skal ikke være dyrlægen min hest husker som den sidste person.

Og kan jeg ikke være der - så vil jeg med garenti finde en ansvarsfuld person - som jeg og hesten stoler på - til at være der for mig. Og så først selv se min smukke ven når han er bortrejst


- Du træner din hest uanset om det er bevidst eller ej, hver gang du er sammen med den -

Kelly Marks.


Træningslejr med Susan Kjærgård i uge 28


www.epona.tv

- Prøv det -

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 gange
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 21:01

har jeg fået aflivet hest ved sprøjte - og skal jeg gøre det igen bliver det også sprøjten.


For at få det helt på det rene, hvad der sker:


1. De får en indsprøjtning af et meget sløvende stof, der hurtigt får hesten til at sove - ligesom når vi skal opereres, et kraftigt sovemiddel.


2. Når hesten sover meget dybt, får den en sprøjte med en overdosis sovemedicin - ikke gift - men et præparat der meget hurtigt standser hjertet og vejrtrækningen.


Hesten mærker intet !!!!!!!! Den er langt, langt væk, når den dødbringende sprøjte gives.


Begge gange gik det utrolig hurtigt - ved dygtige og kompetente dyrlæger.


Alt kan gå galt - også en aflivning, jeg har bare personligt ikke hørt om sådant - og jeg har da været i hesteverden i 30 år snart. Så det er nok noget, der hører til sjældenhederne og kan hænge sammen med, at dyrlægen ikke har beregnet korrekt.


Boltpistolen kan det også gå galt med - men tror også det er sjældent.


Man "hører" jo så meget - og historier har det med at blive mere dramatiske for hver gang de bliver fortalt.


Sys



Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


Meget velholdt Kentauer Athen dressursadel, 17½ t, bom 3 til salg - se billeder på min præsentation.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bambambam
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 22:40

Jeg ville nok selv ha gjort det samme, og har også været vant til at slå smågrise ihjel. Det er aldrig sjovt, og jeg ville næppe sige jeg var vildt stolt af det...

Men det er noget der skal gøres, og skræmmende nok, så vænner mig sig til det...


Hvis dyret lider og har ondt, og det ikke vil få det bedre i fremtiden, så må man ta et valg, og om man vælger dyrlægen, eller selv gør det, hvis man kan. Det er det mest korrekte efter min mening.


Den måde du har gjort det på har kun gjort det hurtigt og mindre smertefuldt/stressende for dyret, så det er jo godt. Men ville aldrig være stolt af det. Synes det lyder voldsomt og makabert hvis man er stolt af at ha slået et dyr ihjel...


Første gang jeg selv sku slå en gris ihjel, var den så svag så den næsten var død, men jeg tudede og brølede i jeg ved ikk hvor længe... Det samme første gang jeg sku skyde en gris. Men det skal bare gøres...!!


Jeg ville også gøre det hvis jeg fandt et lille dyr på vejen der var kørt i stykker. Selvom det stikker i hjertet, ved man jo det er bedst for dyret...



***Melanie***



Som søger rolig parthest et par gange om ugen nær Åbenrå

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg måtte
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 23:27

også engang aflive en marsvinunge på 5 dager, det var en lørdag natt og moren havde selv dræbt de andre ungene. Denne ungen klarte jeg at rædde da jeg kom hjem og hørte dens skrig. Moren havde spist op ørene på den. På de andre ungene havde hun spist op et ben eller 2 og de havde forblødd.


Dyrlægen mente det var stress som gjorde det, hun havde fået hele 11 unger men 5 af dem var dødfødte og de var alle forskjellige størrelser. De mindste kun nogen centimeter store, mens andre var normale, men jeg fikk ingen dyrlæge til at aflive ungen om lørdagsnatten.


Det eneste rådet jeg fik af dyrlægen var at lægge ungen i en plastikkpose og holde den rundt eksosanlegget på bilen. Så sovner den stille og rolig ind uden smærter af kullsosforgiftning. Det er den mest humane måde at aflive dem på.


Men har måttet aflive nogen voksne hos dyrlægen og de har aldrig fået sprøjte i hjertet, men en gassoverdose af narkose


Jeg havde ikke magtet at dræbe den sådan som du gjorde, er for pylret til det, så heller kulsosforgifte den

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bedøvelse
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 08:06

En hest som er fuld bedøvet - som når vi mennesker skal opereres - står ikke op og sover, den lægger sig ned.


Og det er ikke bedøvelse hesten får, men afslappende medicin. Det var hvad dyrlægen fortalte mig.


Og alt kan gå galt, heldigvis meget sjældent.


Jeg synes bare, at det ville være mest humant at lægge hesten ned (i narkose) inden den blev aflivet.


Venlig hilsen


M

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ih ja lad os endelig
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 08:28

Køre hesten væk, give den stress i fremmede omgivelser for at lægge den i narkose, for så et tage livet af den.....


Hvis dyrlægen ved hvad han gør, dosis og ellers kender hesten så er der et minimum af risiko.


Her fik SG DOBBEL dosis, med det samme ikke noget med at nu ser vi lige om det er nok.


Næ nej alle sprøjter i med det samme, ja ja efter hinanden, de 3 sidste da han lå ned..


Men som sagt, jeg har kun gode erfaringer og et godt samarbejde med min dyrlæge.


Og en dyrlæge bør ikke køre inden hjeter slag er ophørt.


Jeg har så hørt om grufulde aflivninger med b-pistol.




Illum




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 11:32

jeg hr selv skudt en ko med bolt pistol, men den vr simpelthen så syg, så var det eneste rigtige at gøre.


den anden skød min mester.


mine hænder rystede helt vild bagefter, og kan jeg undgå at skulle gøre det igen ville jeg være taknemlig, men når der ikke der andre muligheder bliver man nød til det.


bedækninger tilbydes ved avlsgodkendt IC hingst , og sortblak shetlænder hingst.





www.123hjemmeside.dk/gypsyhorse

0
0
Svar på denne tråd
 
 har også
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 12:05

aflivet ku med boltepistol og har selv opplæring i boltepistolbrug da jeg er autorisert hestetransportør og har vært det i 1 1/2 år. Det rystet mig overhodet ikke.


Men det er ikke det samme som at magte at slå ihjel et lille marsvin ved at klaske det hode hårdt i murvægg etc. Jeg ville saknet farten undervejs, eller bedt nogen anden om at gøre det.


Som Illum har jeg hørt og sett forferdelige aflivinger med boltepistol. Det skyldes slurv og unøyaktighed fra utøverens side.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 15:02

jeg kan nu heller ikke se problemet.. jeg har også sagt farvel til mange dyr gemmem tiden desværre, for nyligt måtte kæresten aflive min ene ørkenrotte da der havede været slås kamp og den havede næsten fået bidt begge bagben af. kærsten tog en skrugenøgle (tror jeg det hedder) og gav den et ordenligt slag i bag hovedet. og færtig var den på stedet.

Når vi havede fisk som små som ikke havede det godt= syge tog vi og kogte vand, tog dem op i et net også fik de det kogende vand over sig, nemt og hurtigt.

Min kanin jeg havede haft i 10år kom til dyrlægen fordi hans ja undskyld mit udtryg men hans boller var mega hævet, dyrlægen foreslog jeg skulle lade ham leve til hans boller sprang!? men jeg bad ham om at aflive ham. Mine dyr skal ikke lide over hovedet. om det er store eller små.



Synds det var flot at du selv kunne aflive dit marsvin i stedet for at byde det 45min ekstra lidelse i bil/bus/ tog eller hva du nu skulle med for at komme til dyrlægen.


Min elskede fila er sat tilsalg. Livet bliver aldrig det samme uden min elskede hest!! ;-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 15:15

Jeg synes du gjorde det rigtige. Men stolt.. Det er nok ikke lige den beskrivelse jeg ville bruge, hvis det var mig, der havde aflivet et dyr. Men forstår nu godt, hvad du mener...


Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hæhæhæ
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 16:40

Ja det provokere nok nogen at jeg skriver STOLT.. Men jo jeg er stolt over at jeg ku gøre det så effektivt og sikkert.. Jeg er jo ikke stolt over at jeg slog et dyr ihjel..


Kald det hvad i vil.. Jeg er stolt over at vide, at det kan jeg altså godt gøre fremover hvis det blir nødvendigt..



Mette & Miss I´Will


Tjek min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/Mettes-hunde


0
0
Svar på denne tråd
 
 aflivning af høns
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 17:19

Når vi nu alligevel er ved emnet om at aflive dyr, så havde jeg i dag inviteret 7 psykisk syge fra et bofællesskab, en tur ud på gården. Her fik de lov til at aflive et par høns, hvorefter de selv skulle plukke og tage ud. Det var noget af en oplevelse for dem, og det var for flere, meget grænseoverskridende. De har fået dem med hjem, så de kan tilberede dem og få en god snak over aftensmaden om dagens oplevelser. Før vi startede var der flere som grinede over at skulle se en høne rende rundt i haven uden et hoved. Jeg måtte "skuffe" dem, idet jeg forklarede dem, at selvom det "bare" er høns, så er det også dyr og mad. Og her på gården griner vi ikke af vores mad, og slet ikke af dyrene bliver aflivet. Desuden knækker vi nakken på dem....så ingen hovedløse høns af på afveje her. Men en god oplevelse, det var det.

God dag

/Betina


Stengårdens DSP'er - søde, vedredne ponyer til glade børn.


www.stald-stengaarden.dk

www.123hjemmeside.dk/friluftsliv



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ih altså
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 17:23

Man slagte dyr til mad, og afliver når det IKKE er til mad




Illum



NØJ jeg har meget TID....


0
0
Svar på denne tråd
 
 aflivning af dyr
Forfatter: 
Dato:  26-06-2008 17:26

Illum: ja ja ok så, men resultater er jo det samme ik.

Det var mere fordi folk herinde skriver, at det er mærkeligt for dem at aflive et dyr, og så ville jeg fortælle min lille historie. Jeg selv har absolut ingen problemer med det, men jeg er også en afskyelig jæger.


Stengårdens DSP'er - søde, vedredne ponyer til glade børn.


www.stald-stengaarden.dk

www.123hjemmeside.dk/friluftsliv



0
0
Svar på denne tråd
 
 Aflivning der gik galt
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 13:48

Jeg har desværre oplevet en avlivning der gik galt. Min gamle pony skulle aflives, og vi var blevet enige om at det skulle være dyrlægen og sprøjten. Ponyen fik først noget beroligende, som Sys 1 også beskriver, men den virkede ikke som den skulle.


Og da ponyen først var blevet stukket een gang, blev hun mistænksom og dyrlægen kunne ikke komme til hende med nålen igen. Ponyen sprang rundt, halvbedøvet, og dyrlægen konkluderede at hun var nødt til at skyde hende med boltpistol. Boltpistolen virkede til gengæld, da hun endelig var blevet rolig igen, men det var en grim, grim oplevelse.


Jeg håber det går mere stille af sig næste gang jeg ender i den situation at en hest skal aflives. Håber næsten jeg kan få en jæger til at skyde på lidt afstand, så jeg ikke skal stå og blive nervøs for det ikke virker - det smitter jo af på hesten.


Smådyr afliver jeg selv. Kaniner får et sving med hovedet ned i huggeblokken og så af med hovedet med en økse. Marsvin har jeg knækket nakken på, de få gange jeg har prøvet sådan et skulle aflives. Hurtigt og effektivt.


Det er aldrig rart at aflive dyr, men med små dyr foretrækker jeg helt klart at gøre det selv, så de ikke skal slæbes til dyrlægen først og måske være mere døde end levende når de når frem.



Så er der kun een langhårs-mut tilbage fra kuldet!

Løvedhoved-kaninunger udsolgt, men nye på vej :)

Opdræt af sort, hvid og blå løvehoved samt marsvin
0
0
Svar på denne tråd
 
 Super gjort
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 14:27

Jeg ville ALDRIG kunne gøre det du har gjort.

Jeg ved du gjorde det rigtige, men jeg er nu mere til det stille og fredfyldte.


Jeg har for nogle måneder siden været ved dyrlægen med min kærestes hund som skulle aflives. Det var meget svært, men hun led ikke, så der kunne det sagtens gå stille og roligt for sig. Men, hvor var det dog hårdt.


Hun fik først noget beroligende. Så noget bedøvende og til sidst, den dødbringende sprøjte. 30 sekunder gik der, og hun trak ikke været mere


Får nogle år siden var jeg ude og ride sammen med en veninde og hendes kattekillinger fulgte med, men da vi næsten var hjemme igen , trådte min hest på en af killingerne og jeg kunne ikke se noget deroppe fra.


Da vi fik bakset hesten væk og så på killingen, var den jo stort set ikke hel mere og den hylede og hylede. Samme aften blev den skudt. Men hvor var jeg dog ked af det.


Jeg synes bestemt også at der gik alt for længe før den fik fred. Den havde jo så ondt , men først skulle der lige ringes efter en med et gevær, så der gik alligevel et par timer før den kom op i kattehimlen.


Stakkels misser.

Hvis bare man kunne gøre det samme som dig, ville det jo være fantastisk. Så slap lille Tiger for alle de smerter. Men nej. Han led ALT for længe. Desværre.


Buller, hvor blev du a', det hele gik så stærkt, men nu kommer du heldigvis tilba'. £>

0
0
Svar på denne tråd
 
 aflive hesten
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 15:57

På mit arbejde fik vi for en måneds tid siden aflivet 2 heste, hvor af den ene så godt som døde mens den stod op.. Men den anden gik lidt galt.. Dyrlægen havde, efter hun havde givet den første aflivningsvæske, problemer med kanylen, og måtte stikke om.. Hvilket resulterede i at hesten var halv død, og lå og galloperede.. Og hun måtte give den sidste sprøjte mens den lå ned og var egentlig hjernedød, men dens hjerte slog endnu, og den trak vejret.. og hun tjekkede den tilgengæld mange gange om den var helt væk, og øjen refleksen var væk osv..

Jeg har så set en anden dyrlæge aflive en gammel hoppe, hvor det gik fuldstændigt som planlagt, men hoppens reaktion var ubehagelig.. Hun stod op og gik i krampe, hvor efter hun væltede og landede på mulen og krampede videre på jorden, indtil hun var død..


Jeg har nu den mening at når min hest en gang skal væk, så skal han ind til Zoo.. Han kan lige så godt gøre nytte.. Nu arbejde jeg så selv i Zoo, så jeg ved at de heste der bliver doneret der til bliver værdsat, og brugt til fulde.. alt brugbart på hesten bliver brugt..


Holly Dolly

Part søges til min DV

SØGES: Stübben Siegfried 17" bom str. 30 (mellem)

Savner min elskede lille hund, Emma <3

Med Melando, min elskede hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 22:18

må sige at jeg både har hørt til gode og dårlige oplevelser både mht boltpistol og sprøjte når det gælder heste.


Mht boltpistolen ved jeg ikke hva der gik galt men hesten døde ikke som den skulle.


Mht. sprøjte- opstalder på stedet jeg står skulle ha deres datters gamle pony aflivet grundet grum allergi. Den fik fra start samme dosis som en stor hest skal ha da det er en ret robust pony med egen vilje. Men det var ikke nok. På trods af at vi snakker om en 3er pony der fik- som sagt samme dosis som en stor hest så skulle den have tre af disse sprøjter før den lagde sig og døde af det.


Men jeg vil sige at jeg stadig mener det er mest humant med sprøjte- af alle de samme grunde som Illum nævner mht stress, og måden man gør det. Hestene lægges i dyb søvn så at sige før den dødelige sprøjte injekseres. Og jo der kan da forekomme div kramper mv- men det er jo ikke fordi hesten mærker det- det er kroppen/organer/nerver/hjernen mv der prøver at kæmpe for overlevelse- men hesten mærker det nu ikke da den sover dybt så at sige.



Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes


Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min kæreste
Forfatter: 
Dato:  27-06-2008 23:36

tabte for nyligt en af mine kaniner, da han ville holde den. Den sprang ned på gulvet, og brækkede ryggen, og var lam i bagkroppen. Vi gik til dyrlægen (de vor 1,2 km væk) og fik ham aflivet. Kunne ALDRIG finde på at aflive et dyr selv. Selv edderkopper og fluer putter jeg ud af vinduet igen.


Vi har det jo godt!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider