Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Melde sig syg via sms - er det OK?
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 12:45

Jeg måtte gå hjem fra arbejdet i fredags med feber, ondt i hele kroppen, hovedpine og ondt i halsen. I går havde jeg det egentlig ok, men nu har jeg så fået et udslæt på hænderne, fødderne og i munden, som gør rigtig avs. Det på hænderne og fødderne føles som når man har været lidt for tæt på en brændenælde eller når ens fødder sover. Det gør at jeg ikke kan holde om noget, eller have sko på... Det i munden er bare rigtig ubehageligt, gør ondt når jeg skal spise eller drikke og føles som om munden er fuld af blister.


Jeg var til vagtlæge i går aftes, og der blev jeg podet i halsen - ingen bakterier, men han kunne godt se at jeg var rød. Han kiggede også på udslættet, og mente det var noget jeg ikke kunne tåle... (På det tidspunkt havde det endnu ikke bredt sig til fødderne eller munden - jeg havde jo bare ondt i halsen) så jeg fik noget hormoncreme.


Da jeg skulle i seng, havde det så bredt sig til både fødder og mund


Hvad jeg har kunne finde ud af ud fra symptomerne er at det formentlig nok er hånd-, fod- og mundsyge - som kun skulle ramme børn, og mest om sommeren... Og i følge min mor, så har jeg haft det som lille - nå, det må min læge sgu hitte ud af i morgen.


Anyways - da jeg som sagt ikke kan have sko på i længere tid, så kan jeg jo heller ikke tage på arbejde i morgen. Jeg vil helst ikke forstyrre min chef en søndag eftermiddag med en telefonopringning, så jeg overvejer at sende en sms - men er det OK? Jeg ville helst ringe, men vil heller ikke forstyrre...



Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at de vokser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sygemelding
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 12:49

Du kan vel melde dig syg imorgen tidlig. Min mand møder kl. 7 og de kan melde sig syge fra 6.30.


Jeg syntes ikke en sms er i orden.


Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 sygemælding
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 12:51

hej

det lyder ikke rart, men du skal ringe og helst i dag.

og du har jo et mobil nr til din arbejdsgiver så ring på den, da man jo med mobil tlf. kan slukke den hvis man ikke vil forstyrres.


ring snarest mulig da han så har muligheden for at planlægge dagen uden dig.


god bedring.



hilsen kristina

www.helleruphus-hesteavl.dk


til salg: 2 dejlige hoppeføl født juli 07

resaver din 2008 bedækning nu med MB Karatt

0
0
Svar på denne tråd
 
 sygemelding
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 12:52

Jeg synes, også du skal ringe i morgen tidlig.




Venligst Jen9


Lykken er en varm hestemule :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det vil...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 12:52

jeg også sige, meld dig syg imorgen tidelig, ikke sms det syntes jeg ikke er ok.


God bedring


Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin


Hilsen Lene


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja.....
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 12:52

Hvis jeg var dig, og allerede nu vidste jeg var syg imorgen, så havde jeg sendt en sms idag, med at du regnede med også at ville være syg imorgen, men at du lige ringer imorgen tidligt og fortæller om tingene har forandre sig - så er han forberedt...




Kokkedal's udviget klubstævne 10 og 11 maj 2008

Spring og dressur

Åbent for distrikt 1 og 2

Se mere på www.kokkedal-rideklub.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 13:08

heller ikke helt at en sms er i orden, men omvendt så vil jeg jo gerne lige give min chef et fair varsel. Ikke at de skal finde en vikar for mig, for den anden elev går ind og dækker mine opgaver (vice versa hvis han er syg eller er væk)...


Jeg ringer til min chef i eftermiddag - og så må jeg forstyrre ham ...


Tak - håber dælme min læge kan gøre et eller andet, for jeg er ved at få pip af det. Har jo en lille søn, som jeg jo skal tage mig af... Heldigvis sover han lige nu, og om en times tid er hans far hjemme fra job.


Hader at være syg OG melde mig syg - vil hellere på arbejde


Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at de vokser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ring i morgen
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 13:10

At melde sig syg alene via sms synes jeg ikke er i orden, på den måde kan man ikke være 100% sikker på om og hvornår beskeden når igennem.

Jeg holder på, at man skal have direkte fat i en person, dvs. tale med personen. Sms eller mail alene er ikke nok.


Jeg holder på, at du skal ringe og melde dig syg i morgen tidlig.


At sende en sms i dag om varsel for sygemelding i morgen, synes jeg man kan snakke både for og imod. Chefen bliver selvfølgelig advaret på forhånd og det sætter nogle jo stor pris på. Men en sms kan også være forstyrrende, chefen skal jo nu under alle omstændigheder til at tænke på afløser i morgen og så er den fridag jo alligevel blevet afbrudt.



Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


Hubertus Kosak kombi sadel sælges


Wraphø i småballer sælges på Djursland

Kontakt mig via beskedcenteret eller mail


0
0
Svar på denne tråd
 
 Afløser...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 13:19

er der sådan set taget hånd om, da vi er 2 elever der dækker hinandens opgaver ved sygdom, skole og ferie... Men ja, fridagen er nok spoleret mht. han så nok lige skal tænke nogle ting på plads.


Jeg ringer i morgen tidlig til ham, og foreligger ham sagen...


Virker det ikke lidt skummel at jeg lægger mig syg lige op til en lille ferie? har nemlig fri onsdag til fredag... (og selvfølgelig i week-enden)...


*suk*


Hvis der er nogen der har et bud på hvad det er jeg har raget til mig - så kom endelig... Lægernes svar er at det er noget jeg ikke kan tåle, men den hopper jeg ikke på. (er blevet allergitestet)


Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at de vokser

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 16:56

Jeg ville helt sikkert ringe til ham nu, så han kan finde en afløser hvis det er nødvendigt... ellers ville jeg bare vente til i morgen.


Michelle


HUSK hjelmen, den er pænere end kraniebrud


Dressur og springkursus i 30 og 31 på Klarup Ridecenter ved exam. berider Søren Hedegaard... se meget mere her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ringe mandag
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 17:12

Jeg ville helt sikkert IKKE ringe på en søndag på min chefs fridag, medmindre jeg virkelig var rigtig gode venner med vedkommende.

Jeg holder på at du ringer i morgen tidlig.

Nej det virker ikke skummelt at lægge sig syg op til en ferie, du er syg. Tænk, du risikerer at bruge din miniferie på at være syg også.



Hilsen fra Lise


www.kongelunden.com
Klar-parat-start kursus! Kongelunden 15/5 www.heste-nettet.dk/forum/9/206973/ 206973/

C-stævne i dressur i Kongelunden 7-8/6 for D1-6 INFOSPORT

0
0
Svar på denne tråd
 
 sms hos os
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 18:23

bliver betraget som en opsigelse.




Hilsen Søde Julia,


"Var Christian Bale 15 år yngre, skulle han giftes med mig" <3<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 19:17
at du skal ringe imorgen tidlig. Mange steder er det fyringsgrundlag at sygemelde sig over sms og man kan ikke melde sig syg dagen før - det kan jo i princippet være væk imorgen..

Jeg ville ihvertfald ikke være tilfreds m at få en sygemelding dagen før og da slet ikke når du ved at de "bare" dækker ind m den anden elev.

DRESSURHEST MED MASSER AF KAPACITET, 5 ÅR, 168 SÆLGES!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hos os er det rimelig ok
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 19:25

På mit arbejde vile det være ok med en sms der "var der" mandag morgen hvis jeg var gået syg hjem fredag.


Nu har jeg så også et arbejde hvor der ikke lige kan/skal tilkaldes en ekstra udefra, så det er bare om at informere dem jeg arbejder mest sammen med, om at jeg ikke kommer (og at de skal tage sig af det der evt. måtte komme ind til mig).


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 20:02

Hos os er det okey at sygemelde sig på sms, skriver også til værkføren hvis man lige er kommet for sent op en dag!


Nu med en baby i maven (termin 19/8 2008)


Border Collier er dog nogle skønne hunde


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 20:32

Sms er ikke til sygemelding, man ved aldrig hvornår den bliver læst eller om den bliver det.


Ring i morgen tidlig. Jeg ringer selv mellem 6 og 6.30 hvis jeg sygemelder mig, så har min arbejdsplads mulighed for at kalde en virkar ind til kl 7.




Michelle


Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.



0
0
Svar på denne tråd
 
 fyring
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 22:25

hvis jeg fik en sygemelding over sms, ville jeg betegne kollegaen som ligeglad med sit arbejde og respektløs..


Og jeg vil betegne det som en fyring.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sygemelding
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 23:42

Det er helt i orden med min nærmeste leder at man sender en sms til hans arbejdstelefon.

Nogen gange møder vi kl 5, så der vi han nok helst ikke vækkes ;-)




Med venlig hilsen
Zooropa - Anne



** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth. **
- Bono, U2


Har jeg hovedpine er det fantomsmerter :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mindes
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 10:39

en sag med en medarbejder der meldte sig syg pr SMS - og det er altså fuldkommen og aldelens I ORDEN rent juridisk - bare så det lige er på plads.


Jeg ville også have sendt en SMS søndag og så ringe mandag morgen.


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.


Billeder af det nye hus - www.bruser.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 fagforeningssag
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 11:35

jeg mindes også en sag vedr. sygemelding pr. sms. Der faldt dom, som sagde at sygemelding pr. SMS er fuldt juridisk gyldigt.


Jeg ville nu også selv foretrække at tale med vedkommende, på den anden side ville jeg nu betragte det som rettidigt omhu, hvis man sendte en sms om, at man er meget syg, har været til lægen og regner med at være sygemeldt i nogen tid, men ringer så snart firmaet åbner. Det er da ikke noget at blive sur over, tværtimod.


At fyre en medarbejder fordi de sygemelder sig pr. sms, det tror jeg ikke firmaet slipper godt fra, set i lyset af domsafsigelsen (jeg tror det var i 2006 eller 2007).




De bedste hilsner,
Lotte K. :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ang sms
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 11:54

En sms er ok ved sygdom - det har man rettens ord for der har nemlig været en sag for et par år tilbage hvor en ansat meldte sig syg pr sms og blev der efter afskediget.


Damen fik en klækkelig erstatning da det var et forkert grundlag at fyre folk på.


Man kan så diskutere hvor korrekt det er at melde sig sig via sms - her i firmaet er det helt ok.


Så at det er at skrive sin egen opsigelse ved at skive en sms hvis man er syg det holder bare ikke.


Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !


RDH Hoppe,6 år sælges. BH Hertug - Leonardo II

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lægens dom...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 19:35

Jeg meldte mig syg pr. mobil kl. 8 i morges - og aftalte med min chef at jeg lige ville ringe når jeg havde været til lægen.


Lægens dom var ganske rigtigt hånd-, fod- og mund sygdom, og så længe jeg har blister i munden, så smitter jeg ... Det meddelte jeg så min chef, og nu er jeg så sygemeldt i morgen med, og har så ferie resten af ugen...


Der er intet man kan gøre mod sygdommen ud over at lindre symptomerne. Jeg skal fortsætte med hormonsalven, og så skal jeg skylle mund i noget stads der smager af "konge af danmark" og hostesaft - men bare det hjælper...


Selvom man har haft sygdommen, så kan man godt få den igen efter en årrække, da immuniteten forsvinder.


Tror egentlig at en sms søndag havde været ok - og så en opringning mandag morgen. Men nu valgte jeg så sms'en fra, set i det lys at hvis det var mig der var chef, ville jeg nok tænke for meget over det resten af søndagen... men det er et dilemma jeg lige skal have taget op med ham på mandag.



Hilsen Gitte
-
Ytringsfrihed i DK? Åbenbart ikke...
-
Der tages forbehold for fejl af enhver art.
-

Børn er små engle, hvis vinger skrumper i takt med, at de vokser

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider