Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Din værste skade efter fald fra hest?
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 00:17

Hvad er den værste skade du har fået af at blive smidt af hesten?


Sidder her med 2 meget hævede, blålige, forstuvede fingre fordi jeg sagde "galop" og Calistro svarede "rodeo" Vagtlægen har rådet mig til at tage på skadestuen imorgen tidlig og få taget røntgen, så det bliver da en herlig søndag...


Men kom til at tænke på at jeg altid er sluppet enormt billigt, det her må være den "værste" skade jeg har reddet mig efter et fald... Før det var en enkelt forstuvet finger, og senere en meget mildt forstuvet arm det værste jeg havde været udsat for.


Det må da kunne gøres bedre.. så jeres værste skader??


>>Sandie<<


Engle-missen Tiger - RIP mis'kat, vi savner dig!

Missen Shemar og killingen Cooper

Ilderen Misty

Hunden Sweet Smiling Butler

Hestene Engelunds Zar og Forums Calistro

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 00:32

Sjælent røget af en hest men da jeg røg af min fuldblod for et par mdr siden. Slog jeg ryggen rigtig voldsomt. Landede direkte på asfalterede vej i fuld galop lige ned på ryggen og slog hovedet i jorden! Slog min ryg så jeg ikke kunne bevæge armen og kunne ikke løfte bare et liter mælk. @!#$ det gjorde NAS! Men jeg er bange for læger og tog ikke til læge. Dumme idiotiske mig, ved det godt. Men som altid gik det selv over... efter 1 uge var smerten helt væk;O)


Mister du Penge mister du lidt, mister du kærlighed mister du noget, mister du venner, mister du meget, men mister du håbet mister du ALT!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skader anmas.......
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 00:34

men det værste jeg har været udsat for er et bøjet haleben, føj hvor det gjorde ondt i flere måneder. Jeg kan huske at jeg lå på maven i sengen i flere dage, og sad ikke ned i en måned. Jeg kan stadig mærke det når jeg sidder ned for længe, mange år efter.


Ellers har jeg vist prøvet det der er værd at prøve, undtagen brækkede lemmer, jeg har vist meget stærke knogler.


Med venlig hilsen

Merete


Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser.

http://www.stutteri-winther.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Heldigvis
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 00:41

Heldigvis har jeg ikke mere end 1 skade, men den var til gengæld også grundig - for en 16 års tid siden :)


1 brækket håndrodsknogle, fra en hest som ikke havde lyst til at stoppe og vi var uenige om hvad vej vi skulle, så han fortsatte lige ud og jeg bed i asfalten, da han netop lige krydsede en mindre vej, det eneste stykke asfalt vi overhovedet mødte og tog fra med hånden - dumt - det kostede 10 uger med gips helt op til skulderen.




Mange hilsner fra Monica

En rigtig hest - har 4 ben og en hale

Medlem af HN´s NCIS fanklub :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 skader...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 00:45

Jeg har faktisk været ret heldig med de stunts jeg har lavet. Har aldrig brækket noget (7-9-13).

Det værste jeg har oplevet var en hest jeg var ude at prøve for at se om jeg skulle være part på den. Den var ung og utrænet, og jeg havde ikke siddet på ryggen af en hest i næsten 1 år. Jeg faldt af, landede på hoften og fik slået luft ud af lungerne. Kunne mærke det inde i hoften 6 mdr senere, gik aldrig til lægen.


Til gengæld har jeg hovaftryk i min højre læg fra en hest der engang væltede mig og satte af med sin baghov på min læg. Dét gjorde nas, og er vist temmelig heldig der ikke skete mere. Hvis man tager fat i mit ben hvor arret er den dag idag, så gør det så ondt at jeg er ved at besvime.


Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg trænede
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 00:48

"min" travhest snublede den en dag, og det resulterede i et styrt, hvor den landede oven på mig. Min hofteskål gik af led, og kan stadigvæk finde på at hoppe ud Det er snart 4 år siden tror jeg. Jeg laver rygøvelser hver dag, og gåt jævnligt til fys.

Desuden revnede min hjelm, er glad for jeg havde den på!!

Det er lidt øv... Heldigvis skete der ikke noget med Enigma


Hilsen Henriette


Jeg søger part til McAdoo og Bacardi


Få et dejligt dyr fra Dansk-Dyreværn-Århus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Styrt...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 00:52

jeg har for mange år siden været styrtet af en passer hest.

Det var uden sadel, red altid uden,og uden hjelm ups! var ikke klogere den gang.

Red sammen med en veninde i skoven da hesten tog bidet, og drejede ind af en sti så jeg fløj ud over og landede hen over en stor træ stub og brækkede venstre skinneben tre steder.

Det var den gang der ikke var mobiler så måtte ride hjem med den ene ben dinglende, kan huske det som var det igår..


Det kostede mig lige otte uger i gips og ingen ridning det var hårdt.

Da gipsen kom af skulle jeg vente i to måneder før jeg måtte ride, der gik to uger så var jeg afsted igen...



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 00:52

SUNSHINE ♥basse♥:


Må jeg ikke godt opfordre dig rigtig meget til at tage til lægen alligevel, bare for en sikkerheds skyld.


Jeg kender en der som barn blev sparket i ryggen - ikke værre end at hun kunne gemme det for hendes forældre (hun var bnge for at de ikke ville laden hende ride mere hvis de fik det at vide)

Da hun var i starten af 20érne kollapsede hun, med en længere periode på hospitalet og lammelse i det ene ben til følge. Det var det spark der var skyld i det hele.



Sandie ♣Zar og Calistro♣:


Jeg har været heldig - indtil videre har jeg faktisk landet heldigt de gange jeg er røget af, lidt knups og sådan. Jeg er blevet sparket (mens jeg sad på en hest) engang, hvor jeg fik smadret musklen (hinden omkring var tæt på at sprænge) og alle nerve ender var ødelagt - det tog flere år før det område holdte op med at være overfølsemt, og man kan stadig se arvævet.


Hilsen Nina



0
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 01:04

Har heldigvis aldrig oplevet de store skader og har da også kun besøgt skadestuen en enkelt gang. Det var da jeg styrtede med min gamle pony som landede oven på min arm så vi var bange for at den var brækket, men det var heldigvis bare slaget :-)


Er en anden gang røget af samme pony, ned på frosen ridebane og slået halebenet så voldsomt at jeg stadig kan mærke det hvis jeg sidder for længe eller det er fugtigt i vejret. Hold da op hvor gjorde det også ondt, kunne ikke røre mig en uge efter :-/




Mvh. Rikke med

Albinoni Ibi Light Camare


Årets JHN springrytter for hest 2007


En stjerne er taget fra mig,

men vil altid være i mit hjerte



0
0
Svar på denne tråd
 
 er tit røget af
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 01:07

er jeg den eneste her der tit er røget af med,både ambulancetur og indlæggelse til følge????


jeg er gentagende gange faldet af diverse heste og har slået hovedet, så jeg har måtte til observation for hjernerystelse.


er blevet smidt af ned af en bakke, fik en voldsom gang asfalteksem,på hele venstre baglår, arret er der endnu, det er 15 år siden.


har været røget i en grøft med min gamle hest, vi faldt bagover og han landede ovenpå mig, hvilket gav, brud på en nakke hvirvel, åbent brud å næsen, et trykket ribben og hjernerystelse... jeg vidste dog ikke jeg var kommet til skade, så jeg rejste mig op og fulgte efter min hest der styrrede mod motorvejen. en flink billist stoppede og gav mig en klud til at tørrer blodet væk fra næsen, så kørte han igen. en HT chauffør, stoppede sin bus og fangede hesten for mig og ringede efter ambulancen. jeg røg på hospitalet og hesten blev fulgt til en nærliggende gård af politiet, og her kunne jeg hente den da jeg blev udskrevet.



og jo så er jeg blevet sparket i maven af en nyskoet hest, og man kan stadig se ar efter de nye sko med sømhuller og det hele.... og det er ca 5år siden....


mærkeligt at jeg stadig har hest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 01:29

Da jeg var 7-8 år, blev jeg sparket i ryggen af en pony på fold, dem der så det sagde jeg fløj 4 meter igennem luften...

Kan ikke huske hvor ondt det gjorde, heldigvis kan man vel sige...


Da jeg var 14-15 røg jeg af en Fjordhest, da vi tog en vild galop op af en markevej, da vi kom til en sidevej drejede hesten jeg forsatte ligeud...

Det resulterede i et brækket kraveben, og nul ridning i 6-7 uger. Det kan jeg huske gjorde nas!


For små 2 år siden forstuvede jeg en fod og fik en kraftig hjernerystelse...

var på tur med 7 andre. Først blev jeg sparket på fodleddet, af en krikke som mente min pony kom for tæt på. Kunne dog ikke mærke noget de første timer bagefter, nok pågrund af chokket.

Senere på samme tur skulle vi galopere, og vi ville have de mest uerfarne forrest. Det gad min hyp sgu ikke vente på.

Kan ikke huske hvad der skete, men har fået at vide at min pony satte afsted i et mega spring, hvor jeg bare blev kastet ud til højre. Jeg kan huske jeg lå på jorden, og kunne se en anden som også lå på jorden, han faldt af da hans hest, blev bange for min hest da den hoppede...

Kan ikke huske hvordan jeg kom hjem til stalden eller om jeg selv sadlede min pony af... Opdagede så senere at min ridehjelm havde en 15 cm. lang revne bagpå...

Jeg mistede hvis et par timer i min hukommelse der.

Fik at vide senere, at jeg selv var steget op på dyret og redet hjem og også selv havde ville sadle af, det fik jeg dog ikke lov til, da de andre godt kunne fornemme at det vist var bedst at jeg fik sat mig ned..



Livet er en fest, når man sidder på en Fjordhest!!


Tjek min hjemmeside
WWW.123hjemmeside.dk/AnneMS


Tænk ikke for andre, deres hjerner skrumper, og din eksploderer

0
0
Svar på denne tråd
 
 styrt på asfalt
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 02:18

Styrtede for nogen år siden på asfalt...

AV!


skadestue, indlæggelse og operation, var jeg igennem

blev syet 2 gange, da det gik streptokokker i det.


Så jeg har nu et smadret knæ, alt fysisk er jeg blevet frarådet af læger.. Men ridningen kan de ik tage fra mig!

Senere skal knæet fornyes :(


det er så det "eneste" der er sket for mig...


©Robin Surprise - Shalom E´jaaz - Julia - Zijawa Azale©

Forventes to føl efter Wish me luck OX - sommeren 2008


Nu den nye rytter af stjerne hingsten Wareno OX


En rigtig hest er en fuldblodsaraber



~ Malene Pedersen ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ryttere er et
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 06:45

Sejlivet folkefærd som nogen gange ikke er rigtig kloge


Jeg har også taget mine ture, men syntes selv jeg har været heldig, da det jo er småting, efter så mange år med heste.


Passede i mine små teen år en hoppe, som jeg skulle hente på engen. Jeg havde lånt et par gummi støvler, som var for store, får fanget hoppe og trækker op med den, der er så en plovfure i engen som hun springer over, får trådt på snuden, så jeg falder, hvorefter hun går frem og træder på mit inderlår, og bliver stående. Måtte sparke hende på benet for at få hende til at flytte sig. Det gjorde mega nade, og man skal, når det er rigitg koldt stadig se hovaftrykket.


Samme hoppe skulle jeg springe på. Hun laver et kæmpe elevator hop, så jeg ryger af og lander direkte på mit haleben, som brækkede, og som jer andre, så kan jeg stadig mærke det idag, hvis jeg sidder for længe, især på en hård stol.


Jeg er blevet revet af en hest, af en løbsk hest, og landede imellem benene på to panikslagne heste. Min ridestøvle flækkede helt ned til anklen, og min hjelm havde en mega bule. Jeg var så forslået, at vi trode jeg havde brækket mit bækken. Og når man så kommer op og stå, og folk vil have en hen og ligge, ja så siger man nej, jeg skal finde min hest, og tjekke at den ikke er kommet tilskade. Jeg kunne ikke engang selv sadle af, så forslået var jeg.


Så er jeg blevet bukket af, før jeg overhovedet kom op, på en hoppe, som jeg engang havde part på. Det kostede en brækket arm, som knækkede helt over to steder. Den satte de skævt sammen, så godt 11 år efter har jeg stadig men af det.


Ja så har jeg fået to fingere trukket af led, OG sat på plads igen, på samme tid. Den ene af en hingst jeg havde i ridning, og den anden, af en jeg skulle træne trailer læsning med. Det kan ikke anbefales, £$€#¤% det gør sindsygt ondt.


Men det er jo ingen ting, når man har haft med heste at gøre i så mange år, 25 er det efterhånden. Så jeg syntes jeg har været heldig og at det er et under at der ikke er sket mere



Karoline

Som hverken er hellig eller frelst, men bare en god rytter.

(som kan se sig selv i øjne hver dag, uden at få en grim smag i munden)

Healing/Massage og clairvoyance til heste tilbydes, skriv PB.


0
0
Svar på denne tråd
 
 tja...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 09:12

for 1½ år siden var jeg virkelig tæt på at brække 3. og 4. nakkehvirvel da hun blev bange for en fugl ved opstigning udendørs (havde lige fået hende) - jeg røg direkte ned på grusvej med hovedet først - jeg slap med "skrækken" og gigantiske smerter - har stadig men hvis jeg anstrenger nakke muskulaturen længe eller sover på fx en fremmed hovedpude.


De sagde jeg havde været død hvis jeg ikke havde hjelm på



for et år siden mistede jeg balancen til springtræning - man skal ikke ride når man har influenza


Hun gjorde ingenting - men det resulterede i en tur fra HVRs ridehus med blå blink til glostrup traume center - havde et grelt brud på kravebenet + efterfølgende operation hvor de indsatte 12 cm jernskinne+7 skruer (AV)


Bruddet er helet men jeg har stadig smerter så jeg fik for en uge siden opereret skinnen ud, og hjælper det ikke skal de operere omkring skulderen til sommer


Men jeg er glad for det ikke gik værre - at brække de to nakkehvirvler kan gøre en lam, og de sagde ved anden ulykke at det var et under jeg ikke brækkede ryggen


Jeg takker virkelig min skaber for at jeg slap så "billigt" og forguder at der er noget der hedder ridehjelm.


Xoco82 & Davina

Stud.theol


Credo in Deum,patrem omnipotentem,creatorem caeli et terrae.

Credo in spiritum Sanctum,remissionem peccatorum,

carnis resurrectionem et vitam aeternam.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke slemt
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 09:15

Tog kun en halv nat på OP.


Fik jern i højre underarmen 2 stk. og 12 skruer. Kom ud igen 21 mdr. efter.


Har ikke mærket noget til det siden. Har kun 2 lange ret pæne ar.



Illum


Så skriv da for #%##% bom str. på den sadel "du" har til salg....


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nakke og ryg
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 09:27

Jeg har haft brækket en nakkehvirvel og en lændehvirvel. Det kan ikke anbefales.

Men det er så de eneste to skader jeg har fået af ridningen -når jeg ryger af gør jeg det ordentligt!


/Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anna....
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 09:31

Ha ha ja enig dér - jeg har heller aldrig haft de store skader ellers


Nå jo jeg brækkede engang højre lillefinger da jeg skulle springe Yuki's Granne fordi jeg fik sænket hånden i tilridningen - og jeg ville ikke stoppe ham så tæt ved springet, så jeg på. Han sprang nu så fint og det var først bagefter det gik op for mig at det faktisk gjorde ret så ondt


Så kan jeg lære ikke at sænke hænderne, NÅ


Xoco82 & Davina

Stud.theol


Credo in Deum,patrem omnipotentem,creatorem caeli et terrae.

Credo in spiritum Sanctum,remissionem peccatorum,

carnis resurrectionem et vitam aeternam.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 09:40

Jeg styrtede med min hest for 11 år siden, hvad der præcis skete ved jeg ikke for jeg fik hukommelsestab, hvilket stadig driller mig den dag idag. Jeg husker ret dårligt, på mit arbejde skal jeg helst gøre tingene i den samme rækkefølge hver dag ellers glemmer jeg nemt noget af det, det er det samme hvis jeg bliver hevet væk for at hjælpe med noget andet så er det ikke sikkert det jeg var i gang med bliver lavet færdigt.

Men det er nu også billigt sluppet efter alle de styrt og fald jeg har lavet gennem årene.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Delvis lam i venstre side af kroppen
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 09:41

og mangel af ca. 18cm2 af kraniet samt lå i koma i knap 2 døgn...


Med venlig hilsen

Gitte

- mor til Tera 8/2-05 og Lian 28/12-07


Naturlig bedækning tilbydes på erfarne 9. år af pintohingst Jack D. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Savage Garden!
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 09:43

En brækket fod da Labs og jeg blev kørt ned. De opdagede dog først at den var brækket næsten et helt år efter ulykken Flot! I samme omgang blev det også til en hjernerystelse, et ødelagt knæ og en fibersprængning i den ene overarm - den har jeg stadig. Flot!


Jeg har også ar på ryggen fordi jeg blev slæbt gennem gårdspladsen af en hest. Da jeg rejste mig kunne jeg mærke, hvordan blodet løb ned over ryggen - dejligt.


Og så de normale som ømme lemmer og forvredet nakke, ben, arme og det hele.



Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Bliv min ven på MySpace
Min elskede far, du er i mit hjerte til evig tid!
0
0
Svar på denne tråd
 
 tyngdeloven
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 09:56

For 10 år siden var jeg sikker på, at jeg kunne ophæve tyngdeloven .

Fløj ganske elegant op i luften, men den skide tyngdelov trådte til, og jeg landede med et brag på min flade r-- .


Resultatet var en brækket ryg, med 3 mdr i korset bagefter .

Har stadig men efter det, men lysten til heste forsvandt ikke.

Kravler dog ikke længere på ryggen af hvad som helst.


MVH Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 heldig....
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 10:12

Hmm.. jeg kan da godt se at jeg har været meget meget heldig.. på tros af at jeg faktisk kun rider med hjelm, til stævner, nå vi springer eller jeg kan mærke men hoppe har en dårlig dag..


Det eneste jeg har været ude for, var en venindes hest der sparkede mig over skindebenet.. tog til Holland dagen efter, for troede bare det var slaget det gjorde ondt, men da jeg have humpet rundt med et meget ømt og hævet ben, blev jeg taget med til lægen og en tur på sygehuset for at få taget nogle billeder, den var bare alvorlig forstuet.. har stadig et ar efter det..


Ved ikke om jeg har lim i rumpetten eller hvad, men det er ikke sæ tit jeg er faldet af, og hvis jeg endelig gør så sker der heldigvis ikke noget..



Hilsen

Dotzauer


-1 klasses stor shetlænder hingsteplag sælges

- Super alround hoppe sælges. se min præ.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Faldt i en å
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 10:18

Jeg red engang min venindes hest i skoven, den blev pludselig bange for noget mudder og sprang siden læns ned i en å.

Jeg nåede ikke at tænke, for hesten kastede sig op af åen, og gled så den landte mit ben. Jeg hiver i mit ben, og det resultere i at mit knæ knækker tre gange.. Nøj det gjorde ondt.

Men jeg får sagt til min veninde mens jeg ligger der:"Jeg tror jeg har brækket min ben".

Hesten rejser sig, og jeg går hen og fanger den.

Vi begynder at ride hjem, men når ikke engang halvvejs før jeg må ringe efter en som kan kører mig på skadestuen.

Det var så knæet den var gal med, knæskalden var løs og det kostede mig 17 uger med krykker og skinne, plus en operation før jeg kunne gå igen.

Den er ca 5 år siden, har stadig ondt i knæet og bange for åer.


/Mia


Først efter at det sidste træ er fældet, den sidste flod er forurenet og den sidste fisk fanget, vil I erkende at man ikke kan spise penge.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt af hvert...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 10:20

Har ødelagt det meste af foden, røg af og hesten bag ved valgte at hoppe ned over mig.


Brækket håndledet, blev sparket i maven af hest der pludselig bakkede væk fra ejeren. Fløj et par meter baglæns og landede på armen. Maven klarede sig med en ordentlig hestesko.


Bøjede ribben og brækket lillefinger. Min dejlig lille hest der kunne gå 10 m volte i kontra galop, og bukke samtidig for hendes smidighed som 5 års.


Brækket skinneben. Rytter der red for tæt på, og hesten sparkede.


Brækket finger, hest der slog med hovedet, lige da min hånd var der. (skete utrolig flot på staldgangen)


Forvredet nakken. Pony under tilridning. Den anden staldpige "glemte" lige at ride den et par uger







0
0
Svar på denne tråd
 
 Nightwish
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 10:23

Tror faktisk aldrig jeg har haft nogle alvorlige skader i forbindelse med at være faldet af en hest. Nu er jeg rimelig god til holde mig i sadlen, men det er dog sket et par gange at jeg ikke har kunne holde mig fast.


Meget heldigt må man sige...


Charlotte


"Mit sprog er min tankes begrænsning"

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 10:43

Jeg var sidste år ude og prøve en pony med henblik på køb.

jeg nåede at sidde i sadlen i 2 sekunder så fløj jeg gennem luften og landede på ryggen og hovedet.


det resulterede i et forstuvet bækken, brækket haleben og en discosprolaps.( og et kæmpe blå mærke og væskeansamling på ryggen )


det er eneste gang jeg har slået mig slemt ved styrt, men så gjorde jeg det jo også grundigt. jeg døjer stadig med det.



JANE PEDERSEN..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Uaeb dig,
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 11:11

Mit væreste fald af en hest er da jeg faldt af i et bukspring og landede på ryggen. Det gjorde ondt, men intet skete.


Jeg har aldrig brækket noget, forstuvet noget eller kommet alvorlig til skade på nogen måde i de 14 år jeg har redet. Egentlig lidt uroligt - men jeg limer mig fast i sadlen og der bliver jeg egentlig generalt siddende ;)




Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist !


Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 11:27

Har aldrig brækket noget.. endnu..

Men skulle engang skridte en hingstepony af for en.. og den synes lige den skulle smide mig af fordi en af hopperne vrinskede.. og så satte den af på mit ben (underben) Så jeg var blå og gul fra knæet og ned i hælen i flere dage, men tror det var heldigt jeg havde læderstøvlerne på.. for ellers tror jeg den var brækket.. knoglen buler stadig ind af lige der var hingstebassen satte af


Den der aldrig laver fejl, laver som regel aldrig noget.

0
0
Svar på denne tråd
 
 også uheldig...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 11:35

som 16 årig red jeg en super skøn oldenborg som stod samme sted som min søsters hest. Jeg sprang på ham i ridehuset hvilke gik fint men det sidste spring gled han så jeg røg af og fik en black out fik hjerne rytelse samt noget med min ryg som der aldrig helt er fundet ud af hva er.

men konstant smerter i lænden kan ikke bevæge lilletå og den ved siden af på højre fod..

kan ikke gå stå eller side for længe da det gør for ondt og min fod begynder at sove..

har båede gået til kiopraktor. været på privat sygehus samt ryg sygehuset i ringe og de kan ikke finde nogle forklaring rigtigt ud over at min ryg er skæv og sådan lidt :-/

Men billigt sluppet synds jeg når jeg har redet så mange år og tilredet en del heste

håber ikke at det går galt når jeg skal tilride fila (7-9-13)


Elsker Min dejlige drømme hest! Ma Fila Noir.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mmmhhhh
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 11:41

Tog en ordentlig tur over hovedet på hesten i spring og brækkede kravebenet. Der resulterede i operation og ½ år uden ridning ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere brud, og et alvorligt fald..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 12:20

Da jeg var teenager styrtede en hest med mig og landede oven på mit højre ben så jeg brækkede skinnebenet.


For et par år siden faldt jeg af i panikgalop, og brækkede venstre skulder.


Et par måneder senere, faldt jeg af igen, og faldt så uheldigt at hesten trådte mig i ryggen, så jeg brækkede 4 ribben og knuste højre leverklap. Det sidste kan være en ret så alvorlig affærre, men jeg "slap" med indlæggelse i 4 uger, hvoraf de 10 dage var på langs...


Hilsner Linda



Du kan ikke forhindre sorgens fugle i at flyve over dit hoved,
men du kan forhindre dem i at bygge rede i dit hår.....
0
0
Svar på denne tråd
 
 væreste fald
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 12:24

jeg faldt af min gamle hest i marts sidste år. jeg fik hjerne rystelse og piskesmæld Efterføgelene begyndte jeg at få nogen underlige anfald som lægerne mener stammer fra faldet. De ved stadig ikke hvad det er.

0
0
Svar på denne tråd
 
 For en...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 12:36

hel del år siden, da den gamle hoppe var ung, fik hun smidt mig af to gange, det har resulteret i en dårlig nakke, da jeg altid får smidt nakken bagover ved ufrivillig afsidning

Ellers har jeg ikke haft mange uheld, 7-7-13

Jeg er ikke så modig mere, så passer nok lidt bedre på.

Min mand derimod er meget modig, og det har resulteret i to afsidninger her for et par dage siden, der skete heldigvis ikke noget.

Han var helt sikker på, at han bare kunne sætte sig op på sin travhest,(som ikke er tilredet) uden nogen problemer, og det resulterede i, at han skød rykken i vejeret, og smed sin menneskefar af, det gjorde han to gange og han var ydermere alene på ridebanen, da han spillede John Wayne det får han ikke lov til mere


Du siger din mening

så må du accepterer

jeg gør det samme






Hilsen Lene


0
0
Svar på denne tråd
 
 Brækket ryg
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 12:42

D. 9 december 2007 skulle jeg ride en af ponyerne. Hun skulle jo holdes igang til hun skal til kåring.


Men pludselig bukkede hun helt vildt, men var ellers ikke vild. Hun bukkede bare, op ned, op ned.


Jeg faldt af og kunne straks mærke, at der var noget galt. Jeg kom på sygehuset og tilbragte resten af dagen med scanning, røntgen og alverdens undersøgelser.

Det gjorde så uhyggelig ondt, men jeg kunne heldigvis mærke mine ben. Jeg havde brækket ryggen ca. midt på. Men heldigvis havde nerver og lign. ikke taget skade.

Jeg tilbragte flere dage på sygehuset med de ledeste smerter og ondt i maven pg.a. indre blødninger i bughulen.


Nu går jeg stadig hjemme og den seneste kontrol var positiv, men jeg har stadig smerter og skal til yderligere kontrol. Indtil videre mener de, hvis alt går vel, at jeg måske kan begynde på arbejde i slutningen af april.

Jeg går med korset, der skal holden ryggen lige og det er 24 timer i dognet jeg skal have det på.


Jeg savner, at kunne gå i stalden og muge ud og alt det andet, der hører med, men den slags fysisk udfoldelse kan jeg ikke holde til.


Jeg håber, at kunne komme til, at ride igen, men jeg ved ikke hvordan jeg reagerer, hvis jeg skal op på en hest igen. Jeg tror jeg er blevet bange, for jeg tænker hele tiden på, at hvis jeg sætter mig op på hesten, jamen så sker det bare igen.


Er der andre, der har fået en skræk i livet efter jeres fald og i så fald, hvad gjorde ved skrækken??





Mange hilsner

Susanne


0
0
Svar på denne tråd
 
 trafikuheld
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 13:09

Puuha, sikke nogle historier.

Jeg kan også et par stykker:


Jeg red langs vejen, på cykelstien, jeg var 14 år og havde for en gangs skyld taget hjelm på. Min ellers rolige hest blev forskrækkket og springer ud på vejen, over i modsatte vejbane og ind i en bil, der kommer kørende. Jeg bliver kastet hen over bilen, op på taget og ned på den anden side, hvor jeg er besvistløs.

Jeg har fået kraftig hjernerystelse, masser af skrammer og blodansamling i det ene ben.

Hesten skulle syes med 25-30 sting, men klarede det (var ellers noget i tvivl, da jeg så den smadrede bil med pels og hud fra hesten )

Havde jeg ikke haft hjelm på, var jeg ikke til i dag! (Spørg lige om jeg altid rider med hjelm....)

Døjede med hovedpine flere år efter


Jeg kom også engang til skade med min unghest, som lavede en hel serie bukkespring efter hinanden til jeg faldt af. Desværre trådte den mig i ansigtet, så jeg havde et grimt hovaftryk på kind og læbe (så frygtelig ud!)


Kom engang til skade da jeg kørte med min pony, som pludselig løb af helvede til med vognen. Måtte til sidst opgive at stoppe den og sprang af i farten (av for S...) Vognen røg ind i en lygtepæl og hesten fortsatte hele vejen hjem uden vogn.


Derudover har jeg haft forstuvninger af div. lemmer, men aldrig brækket noget (7-9-13)





0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har 7-9-13
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 13:30

været heldig - har aldrig brækket noget. Masser af skrammer, hudafskrabninger, buler, etc. men ikke noget der krævede læge.


Det værste jeg har været ude for var, da jeg som 16-årig red min dengang 3-årige hoppe og hun pludselig blev bange for noget - jeg var dum og uopmærksom nok til at jeg red med meget lange tøjler... Hun lavede et kæmpe buk - jeg fløj af bagud og hun ramte mig med en baghov i maven på vejen. Jeg landede på en bundfrossen pløjemark og slog mit hoved (med hjelm heldigvis) samt mistede en del hud på et knæ og 4 fingre på højre hånd. Det tog mig 30 min. at kravle de 500 meter der var hjem. MEN - hestepige som man er - så gik jeg ind i stalden, kom på ryggen af hesten igen i 3 min., sadlede af og gik indenfor, i seng og først der begyndte jeg at tude af smerte


Det næstværste var et styrt med en pony, der gik i vejret og så faldt ovenpå mig. Det kostede en forstuvet ankel og et håndled, der på røntgen ikke fejler noget, men som stadig smerter mig KRAFTIGT i perioder. Jeg render rundt med hånden som en "klo" og kan hverken børste tænder, løfte en mælkekarton eller skrive på computeren i omkring 1-2 døgn af gangen og så går det væk igen. Meget mærkeligt...





Mange hilsner fra Sine
stud.ling. ved AAU

Skøn haflingerhoppe på 5 år sælges:
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/8855/1/
0
0
Svar på denne tråd
 
 Skader med heste...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 13:49

Jeg har også været heldig; dog var de fleste af mine rideskoleår præget af, at jeg fik de "nemme" heste, så det har uden tvivl en stor del af æren.


Min hest landede på mig en vinter, hvor jeg ikke lige havde set, at betonpladsen foran stalden var totalt iset til. Stakkels hest - det er mange kg sådan at tabe ned på beton. Jeg kunne ikke ligge på min ryg en måned efter, og den dag i dag har jeg stadig af og til ondt i den.


Før vi begyndte at træne HMS, havde vi også en herlig oplevelse - hvor Croslee ikke ville som jeg ville, og derfor løb ind i mig fra jorden. Jeg mærkede ikke det store til mit ben, før jeg kom hjem og så et gigantisk blåt mærke plus et "indhak", som jeg stadig har i dag.


Det skal lige tilføjes at min hudfarve gør, at jeg aldrig får blå mærker (der kan ses), heller ikke selvom jeg slår mig, så det kan mærkes dagen efter. Der skulle altså lige en hest på 600+ kg til først. :P


-+- Zip.




0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelumbummelum
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 14:01

Jeg har været meget uheldig i min tid (nu KAN jeg ikke falde af mere )


Jeg blev først slæbt 30 meter hen af en grusvej, hvor jeg blev trådt i hovedet (hjernerystelse), samt faldet af på betongulv hvor hesten trådte mig på kravebenet (det brækkede), og bagefter trådte den mig i ryggen (skæv ryg). Skønno.


Utrolig hvad alle de sjove HN'er har været ude for i tidens løb


- Sagde DitteLouise


Pony efterlyses. Se præs. for information.

\o_O/

Hest i nærheden af Skals (maks. 2 km), søges til ridning. Helst dressur, ingen unoder eller fejl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 14:27

Ja hvad udsætter man sig ikke for at få en tur på ryggen af de kære dyr(:


for et halvt år siden faldt jeg af min pony, jeg turede ikke give slip på min arm jeg havde en fornemmelse af at hvis jeg gjorde det ville skulderen falde af

der gik en time før mine forældre synes vi skulle tage på skade stuen, der ventede jeg så langtid på at det blev min tur, fik så at vide jeg skulle vidre op til røgten, ventede der ,, fik taget billeder ,, ventede igen fik at vide der ikke var sket noget og at jeg skulle komme igen om mandagen ( skete en fredag)så lå jeg vægen en helt nat og kunne ikke sove fordi det gjorde så ondt. mandag morgen ringede de og fortalte at min skulder var flækket (de havde set en ekstra gang på billederne)men jeg skulle ikke komme der ind. da jeg så kom der ind for 3 gang spurgte jeg hvorfor mit krageben stak ud, når du har sørme også brækket dit krageben sagde de, OkAY oki er der mon andet jeg har brækket nu vi er igang? første gang jeg var der inde var der jo ikke noget gald!HM..


Fjordhest er bedst

i nord,syd,øst og vest

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 14:32

Jeg er faldet af millioner af gange, men det værste var faktisk da jeg for 8 år siden stod med en pony på staldgangen som pludselig fik den idé at spurte ud af stalden. Den fik væltet mig ned så jeg slog hagen ned i fliserne og så trampede den ellers hen over mig. Jeg fik en lille hjernerystelse og en meget øm kæbe . Den trådte mig på benet og armen men der skete heldigvis ikke ikke andet end kæmpe blå mærker. Efter den oplevelse passede jeg meget på med ikke at have hesten bag ved mig...




Stupidity is doing the same thing over and over and expecting different results.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Brækket ankel
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 14:39

Jeg har brækket ankelen så grimt at jeg stadig ikke kan gå normalt nu, 9 år efter.

Det der skete var at jeg red på en stor belgierblanding på Baunehøj i Næstved. Da jeg var ved at stige op, fik jeg lagt benet lidt tilbage og i hestens øjne betød dette GALOP, så afsted røg den i galop i ridehuset, med mig hængende på siden, for jeg var ikke kommet helt op.

Til sidst faldt jeg af, og landede med alt vægten på ydersiden af ankelen som brækkede indad i et åbent benbrud.


Lægerne sagde at jeg havde været ekstremt uheldig, for jeg havde brækket en knogle INDENI en knogle som faktisk aldrig brækker! Det betød at blodforsyningen til ankelen forsvandt og der var 50% risiko for at jeg skulle have en kunstig ankel.


Men heldigvis fik de lappet det, på trods af at ingen af kirurgerne havde prøvet at sætte sådan et brud sammen, så sjældent sker det at denne knogle brækker.

Men de kunne ikke sætte det sammen i en normal stilling, så jeg kan ikke træde ned på hælen mere, min fod er stiv i en stilling så jeg skal gå på tæerne, medmindre at jeg har højhælede sko/støvler på.



Hilsen Kanoagaard

med de 2 røde:

Madelaine af Nord-Als

& Kanoa.


0
0
Svar på denne tråd
 
 av av av
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 14:43

en brækket storetå fordi min søs red for tæt på.



et smadret haleben da jeg blev slæbt hele vejen op af en stenård fold med massevis af sten og igennem et hegn og en gårdsplads..


væltede bagover med en shetlænder da jeg var en 6-7 år og min ridehjelm revnede hele vejen igennem. har lidt med extrem meget hovedpine siden da..



I 05 væltede jeg bagover med en frederiksborger og røg med ambulancen til Næstved sygehus, igennem alle scannere o.a. næste dag videre til rigshospitalet og skulle opereres.. :( surt nok. havde brækket bækkenet 3 steder.


men har siden da ikk røget af ( 7-9-13 og bank under bordet)


Sagde Pernille,


Sille født d. 18-06-07. 48 cm og 2820 gram :)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lasseminmin - Jeg elsker dig ! <33'
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 15:31

Ja, her kan jeg også være med.

7-9-13, er der aldrig sådan sket noget helt vildt med mig.

trods jeg er ved at runde de snart 100 ufrivillige afstigninger. (man er vel lidt nørd - når der skal tælles) Jeg har altid været den pige: som folk bare har sagt, jamen, hun er ikke bange for noget, så smid da hende op på den. Og det har så resulteret i en masse afstigninger - på ufrivillig vis (:


- Den værste indtil videre, som jeg faktisk ikke husker: Er som 6 årig, da en lille pintovallak, på 115, smed mig ind i barrieren i galop. Han mente han ville skråt igennem, og jeg ville lige ud. Så det endte med jeg måtte en tur på sygehuset, skannes og have en slynge på. - Jeg havde brækket skulderen så langt oppe, at de ikke kunne sætte gips på. Selvom det kunne have været ret sjovt. -

Denne gang havde jeg sagt om morgenen, om der ikke kunne ske et eller andet, så jeg ikke kunne komme til motionsdag dagen efter. Og det gjorde der jo så.


Den anden gang, styrtede jeg med min nuværende pony under en springtime. Hvor hun landede ned på mig. Og jeg måtte hentes af ambulancen og de måtte klippe mine ingengang 2 uger gamle læderridestøvler op. Nøj - hvor var jeg sur og ked af det. Men det var resultatet til 9 uger med krykker. og et knækket ankelled.

og denne gang sagde jeg om morgenen, om der ikke også kunne ske mig noget,

så alle folk ville hjælpe mig? Og dagen efter kom jeg i skole med krykker.


Aldrig om jeg nogensinde siger, jeg vil komme til skade igen.

- det bringer uheld hos mig !!


Ellers har jeg næsten haft 10-turs kort til skadestuen, de kendte mig da ihvertfald på Vejle skadestue. - Jeg har nemlig haft utallige forstuvet ankler, og forvredne knæ.


Blevet sparket på underarmen af en stor pony på marken, der mente jeg ikke måtte stå der.


Og i 2004 havde jeg en staldweekend, på den rideskole jeg havde hest stående.
hvor jeg var i halmrummet og skulle have noget halm, (de stod stakket op med 4 i hver række) også da jeg sad på nummer et balle, og ville tage nogle skiver fra en balle der stod som nummer 2, ved siden af - væltede der to minibigballer ned over mig fra 3. og 4. højde af. Jeg lå og kunne ikke bevæge mig, jeg kunne ikke snakke, og stort set ikke trække vejret,

15 min. efter, fandt min søster mig. og tilfældigvis kom min mor lige i det min søster havde fundet mig, også var det afsted til sygehuset med ambulance. For de troede jeg havde brækket ryggen. Jeg har været til utallige røngten undersøgelser, uden de har kunne finde andet end at mine rygvirvler sætter sig fast. Og den eneste måde det kan holdes nede på, er med kiopraktor en gang om ugen. Men selvfølgelig kan jeg ikke få noget tilskud til det, så jeg må leve med ondt i ryggen. Nu har vi fået ny læge, og skal igang med sagen igen, for at vi kan få en udskrift på min ryg, og at jeg ikke kan holde til det samme som andre.


- Men jeg har godt nok også været heldig !!!


»Lasse's Chelle«

¬ Vestergaards In-zeit, Tico, Calypso & Tulle !

Linka R.I.P

Ingen mennesker er ens og uden fejl,

For så ville verden være kedelig at leve i.

Lasse, jeg ved lægerne kan gøre dig rask,
så vi kan være sammen forevigt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 15:46

kunnet nøjes med 2 brækkede tæer efter min daværende hest og jeg for mange år siden væltede, da der var sne- og isglat.


Vi kom skridtende lige så stille, fordi vi vidste der var glat, - og hesten havde endda mordax i, men alligevel forsvandt benene pludselig under hesten og han landede ovenpå mig.


Jeg tror rent faktisk, at 2 brækkede tæer var billigt sluppet.


Arh altså - jeg bliver helt nostalgisk. Først tråden om Donkey Kong bip-bip spillene - og nu Rupi - min gamle hest... ;-)


mvh

Line





Frelst... heldigvis ;-)


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skader..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 16:22

Puha, nogle forfærdelige historier i andre kommer med. Når man læser her, kunne man godt få det indtryk at ridning er en ufattelig farlig sport!!


Jeg har også været noget heldig når det kommer dertil.


Jeg er faldet af mange gange igennem tiderne, men det er sjældent der er sket noget alvorligt.


En gang til springtræning faldt jeg af, og landede på det hårdeste sted på ridebanen. Selvfølgelig med enden først. Det gav en ordentlig hudafskrabning, og jeg var mega-øm i flere dage efter.


En anden gang, efter træning, hvor jeg skulle lægge transportgamacher på min hest. Jeg sad på hug ved bagbenet, pænt ude på siden af hesten. Han blev forskrækket for et eller andet, og kvitterede med at sparke. Han ramte uheldigvis mig lige på siden af hovedet.

Da vi var kommet hjem var jeg en tur på skadestuen. Jeg havde været heldig, intet var brækket, og der var ingen skader på øjet. I over en uge lignede jeg dog en der havde fået tæsk af Mike Tyson! Og mon ikke jeg reddede mig en hjernerystelse?!? Når det er rigtig koldt kan man stadigvæk se et ar fra den hudafskrabning jeg fik i hovedet i samme forbindelse.


Den værste var dog for et par år siden. Jeg faldt af vores shetter ude på jord-folden, om sommeren hvor den var så hård som cement. Landede lige på ryggen, på det stykke lige over hoften, men kun den ene side. Lige bagefter syntes jeg ikke det gjorde så ondt, men hen over aftenen blev det værre og værre. Jeg kunne dårlig nok sove på grund af smerter. Men ikke om jeg tog på skadestuen, hvilket sikkert havde været det bedste.

I de næste dage kunne jeg dårlig nok sidde på en stol, eller bevæge mig rundt uden smerter. I det hele taget gik der over en måned før jeg var helt smertefri.


Senest er jeg blevet smidt af den samme hest, to gange i træk. Det skete da jeg sprang en terræn-forhindring. Noget han aldrig havde prøvet før. I landingen kvitterede han med et kæmpe bukkespring, og fløj af, landede på ryggen og knaldede hovedet i jorden. Nå, men han skulle ikke slippe med det, så tog forhindringen en gang til, med nøjagtig samme resultat! Jeg satte mig op, og mente at det nok var klogest at lade være med at springe den forhindring en gang til.

Jeg reddede mig en hjernerystelse i den forbindelse, og nogle meget ømme muskler foran på halsen!




Mvh. Anne.


Så samler ridetøjet igen støv i skabet, ØV!


What doesn't kill you

Makes you stronger!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ashdkjahsk
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 16:44

7-9-13 - aldrig noget slemt :)


Har forstuvet fingre, fødder og hænder - men 7-9-13 aldrig brækket noget eller slået hovedet (bærer også hjelm).


Værste hesteoplevelse må være engang en hest på 150 cm sparkede mig med begge baghove for fuld skrue lige i underlivet.


Jeg har aldrig været pivet så jeg bed smerten i mig og sagde intet om det for jeg var bange for jeg så ikke måtte være sammen med hestene mere.

Jeg sgade jeg var løbet ind i en brændestak fordi vi havde leget gemme..


Jeg kunne knapt nok gå 1 uge (gik som en krumbøjet krøbling) og kunne ikke løbe før 1 mdr. efter. Efter ½ år holdt det helt op med at gøre ond og jeg fik det måbedlige igen - jeg var ellers begyndt at blive nervøs for om jeg var blevet steril.


Jeg har aldrig "pevet" over smerte (tror min smertetærskel er ret høj..) Kun 1 gang siden jeg var 7 år har jeg grædt af smerte - der troede jeg også jeg havde brækket min fod, men den var "kun" så forstuvet som den kan være, havde forstrukket samtlige ledbånd og spunget et par stykker.


Min værste stunts er forårsaget af fodbold og ikke ridning - det er fodboldens skyld at jeg i dag ikke kan hoppe 10 gange ordentligt, ikke kan spurte 100 meter og ikke kan lave meget yderlige bevægelser - anklerne er ret enkelt smadret i alle sener/ledbånd.




Anna og Flicka - Et broget makkerpar !



Fortiden kan ikke laves om så lad være at fortryde den,

fremtiden kan ændres.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej ;)
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 17:19

Puha, slemme oplevelser. :o



Her er da et par af mine.:

Da jeg havde fået min første pony red vi ´bare rundt - jeg var 7 år på det tidspunkt. jeg røg af, og det resulterede i en brækket arm, og ingen ridning i 2 måneder.. jeg er efterfølgende røget af den pony 10 gange tror jeg, dog uden skader :) Hehe.


så var jeg ude at prøve en hest som jeg måske skulle låne, jeg steg op, og kom ligeså hurtigt ned igen - smadret knæskalle og vand i benet.! ´har idag (7år efter) stadig steder på benet der er følelsesløse.


så skulle jeg have en dressurhest for 3 år siden - jeg fik åbenbart en rodeohest med hjem. så der røg jeg ned i et hegn efter en lang rodeotur og fik bøjet 3 ribben + en forstuvet arm.


jeg var derefter ude med hesten igen og skulle selvfølgelig se efter en ny - jeg fandt en dejlig mecklenburger hoppe som jeg bare måtte prøve. det skulle jeg bare ikke ahve gjort - har aldrig redet en hest, der kunne løbe så stærkt.. hun var meget følsom i munden og løb egentlig bare endnu stærkere når jeg holdte hende igen.! så det resulterede i en forskubbet hofte.



det var lige lidt herfra :)


- Uden hest! Men dog med den gamle Zitta (:
Vildhesten mangler opdragelse - hjælp!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hullebullu
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 18:22

Min værste skade:


Da jeg var fjorten (nu femten, seksten om et par uger), styrtede med ponyen, og fik smadret hovedet direkte ned i jorden, hvorefter jeg lavede en kolbøtte og hamrede lænden ned i en bunke sten/jord. Min nederste lændehvirvel er blevet knækket ud af kurs, dvs. den er meget skæv.


Det har givet mig mén af forskellig art. Nogle gange smælder den ud, så der ryger jag igennem mig, og det gør tisse ondt.


Øv altså.



Klitsgaarden


Snart med Flaks :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 19:06


Min væreste skade er nok en brækkede ankel og en slem hjernerytselse efter en af mine heste gled på asfalden med mig på .. Og så blev mig og min lille pony løbet ned for nogle år siden af en stor hest, så min lille pony faldt, og kunne ikke rejse sig fordi min fod sat fast i sadel, så han stod på trådte på min ene hofte, så har sådan en revne ind i den nu, og den gør ondt når jeg løber meget eller sidder meget ned ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 19:24

landede ligge på knæene og hovede direkte på asfalt i frostvejr.. hvilker resulterede i flækket knæskal og voldom hjernerystelse, det er nu 6 år siden og har stadig glæde af det..


Splinterny Charles Owen sikkerhedsvest sælges.

Fejlkøb, aldrig brugt

Se præsentation for billeder

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 19:54

Oh my god - allerførste tanke, da jeg læser alt det her ! Andre der har læst det nye Magasinet Hest ?


Mit værste styrt var i en springtime, hvor vi skulle springe på buet spor. Frederik var ikke ret rutineret på daværende tidspunkt, og da springene blev sat op, var jeg selvfølgelig klar på at springe banen igennem en gang til. Frederik kommer i fin stil over det første spring, men tilridningen til 2'eren bliver helt forkert og skæv, men ærlig som hesten er, springer han - og hans forben bliver fanget af bommen, som så sender os ud i en kolbøtte - jeg falder heldigvis til venstre for hesten og "nøjes" med fire bøjede ribben og en ordentlig omgang hjernerystelse (selvfølgelig har jeg ikke springvest på lige netop den dag). Frederik lander, så hans hoved ligger under det ene forben, det så bare ikke rart ud Men heldigvis skete der ikke noget med ham, og jeg hoppede op igen og sprang banen færdig.


En anden syg oplevelse, var da jeg sprang på min gamle 2'er pony. Banen var på græs, hest uden mordax = han gled i et hjørne nedover mig. Resultatet blev tre brækkede fingre, hjernerystelse, og hesten fik en hudafskrabning på næsen. Lige siden har alle mine heste været udstyret med mordax !


Astrid & Bakgaardens Frederik

Stübben Juventus dressursadel 17,5'' købes !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 20:01

Det værste jeg har været ude for er nogle trykkede ribben. Det var ponyen og mig som ikke lige kunne blive enige om hvilken vej vi skulle, så det sagde SLAM, og jeg blev kastet med siden til direkte ind i barrieren. Jeg fik slået pusten ud, og kunne ganske enkelt ikke få vejret.efterfølgende lå jeg på skadestuen i cirka 5 timer, da lægerne ville sikre sig at min milt og mine nyre ikke havde taget skade. Jeg kunne næsten ikke bevæge mig et stykke tid efter, det gjorde ondt bare jeg skulle sætte mig ned!

Men kan godt se at et par trykkede ribben kun er nogle småskrammer i forhold til nogle af jer andres skader.





Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 20:08

...var da utroligt så mange der er kommet virkelig slemt afsted Skræmmende...


Røntgen imorges viste heldigvis at intet er brækket i mine fingre, så det er bare en forstuvning.


Jeg red uden hjelm da jeg fik mig en flyvetur og slog baghovedet, så har lært at ride med hjelm fremover Så lidt har jeg da lært...


Og efter jeres historier lyder det med hjelmen bestemt ikke som nogen dårlig idé!



>>Sandie<<


Engle-missen Tiger - RIP mis'kat, vi savner dig!

Missen Shemar og killingen Cooper

Ilderen Misty

Hunden Sweet Smiling Butler

Hestene Engelunds Zar og Forums Calistro

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 20:37

min værste skade er, at alle mine ledbånd sidder forkert i højre side af halsen efter en tur i en barriere i 2004!!


jeg døjer stadigvæk meget med dette. det har derudover resulteret i, at når jeg rider dressur har jeg svært ved at holde højre arm indtil kroppen!


mvh

sanne


Søndermarks Myandor, Speedy Conzales og Millemusen

søger nedlagt landbrug til leje i omegnen af aabenraa.

0
0
Svar på denne tråd
 
 av av av ...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 20:54

Jeg blev helt ør i hovedet af at tænke på hvor mange gange jeg er kommet til skade med en hest..

Et af mine bedste styrt, var i fuld galop ude i vandet, hvor min pony pludselig snubler og slår en kolbøtte over mig, som der uheldigvis ligger under vandet... og nu er jeg i forvejen hundeangst for at få hovedet under vand, så det hjalp jo ikke på sitiuationen..

Med samme pony har jeg lavet de flotteste katapult shows med.. En dag jeg lige havde hentet ham i engen og vi havde bare grime og et enkelt tov på. så kom vi forbi springbanen og klog som jeg er, så skulle vi lige springe lidt. de første to spring gik fint, indtil vi kom til en stor lodret, der ville han sørme ikke mere og jeg blev afleveret lige på hovedet på den anden side af springet.. men, som man siger.. op på hesten igen og det gjorde jeg så og over springet vi kom, begge to! Det gjorde godtnok ondt over det hele.. og resultatet: et par forskubbede nakke og ryg-hvirvler, hjernerystelse og 1500 blå og lilla mærker pænt fordelt over hele kroppen.

En anden pony satte mig af i et træ... ja, jeg hang i et træ..

Så har jeg fået en "skalle" og knækket et par tænder, flækket et skinneben ved et spark fra en sur hoppe, et par brækkede tæer og igen jeg ved ikke hvor mange regnbuefarvede mærker over det hele..


Mit sidste mindeværdige fald, er ikke lang tid siden, jeg blev tabt i en galop, da hesten pludselig beslutter sig for at skifte spor.. det kom der en hjernerystelse og en forvredet fod ud af..

(jeg var dog i stand til at komme op igen og ride hjem, men jeg var godtnok dårlig )


Suk.. jeg burde nok bare lade være med at ride, men jeg har på mine "gamle" dage, anskaffet mig en terrængående hjelm, sikkerhedsvest og et par smarte sikkerheds stigbøjler.. og det er jeg rigtig glad ved!





Gul hoppe til salg!!


Se hende på min præsentation!!

Lille hoppe med skjulte evner, der ikke endnu er opdaget!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Værste skade
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 21:03

Puha, har fået en del småknubs :) - men en flænge i læben der måtte syes med 11 sting var nok det værste - arene kan stadig ses i dag selvom lægen gjorde et godt arbejde.

Desuden en trykket skulder, 2 bøjede ribben og et blåt mærke på størrelse med min hånd, på mit ene lår.

Hesten jeg skulle op på, mente ikke jeg skulle op og løb derfor, vendte 180 grader i et bukspring og af fløj jeg med hovedet direkte ned i asfalten.. Køn det var jeg sku ikke


Tja, synes jeg er sluppet billigt i forhold til hvad der kunne have været sket..


Harvester



En god træner kan hører hesten tale, en framragende kan hører hesten hviske !
Monty Roberts
Nu med hoppedyret Damgårdens Casiopeja.




0
0
Svar på denne tråd
 
 tralllllla
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 21:22

Mine skalder har heldigvis ikke været så slemme som mange andres her inde.


Jeg er røget af min hest nogle gange nu. Men for to år siden røg jeg af min hest i fuld galop, da den blev bange for noget i græsset og jeg røg lige ned på halebenet og min pegefinger gik af led og den hoppede selv på plads igen da jeg lå og holdte fast i græsset af smerte. kunne næsten ikke gå hjem, måtte have hjælp da jeg ikke rigtig kunne mærke mine ben. Var syg 3 dage og var så på arbejde igen og kunne ikke løbe eller løfte, men jeg har tadig ondt i mit haleben og det tog 4mdr før jeg kunne komme op i sadlen igen og så røg jeg selvfølgelig af igen, da hesten ville lege rodeo med mig og jeg landede på ryggen, heldigvis kom der en læge forbi mig lige da jeg var røget af og han løb ind til mig, for han var bange for at jeg havde brækket noget i rykken fordi jeg ikke kunne komme op og stå af mig selv, men det var heldigvis bare slaget og igen havde jeg 3 sygedage. Men det gør at jeg ikke kan sove længe for så får jeg ondt i rykken af at ligge (hvilket kan være en fordel, så kan man få noget ud af dagen hehe)

Mvh Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 jkfhdkvhsfdlkv
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 21:35


Hmm... Det er et lår dækket af blå mærker.


Jeg har været på skadestuen én eneste gang i mit liv, og det var da Kvitten skulle skoes på baghoven (bange for smed ved baghovene) og jeg skulle holde hoven. Han trak den til sig da de 4 søm endnu ikke var klippet af, så fingeren blev flået op... Av..


NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Roots reggae, come smoke your herbs
0
0
Svar på denne tråd
 
 Værste skader
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 21:35

For en del år siden var jeg i skoven sammen med en daværende veninde, og vi ville springe over en lille træstamme (som vi ofte havde sprunget over). Hesten jeg rider på sætter stort af og knalder nakken op i ansigtet på mig. Så kunne jeg sidde der ude midt i skoven med en brækket næse med blodet flydende. Blev opereret og fik den sat på plads et par uger senere, men den er stadig lidt skæv og man kan mærke hvor bruddet var. Ind imellem har jeg ondt, men det er ikke slemt.


Omkring et ½ år efter røg jeg af under springning og landede lige på lænden. Kunne ikke komme op ved egen hjælp og burde nok være taget på skadestuen. Men blev bare hjulpet i seng. Dagen efter kontaktede jeg min egen læge som sendte mig til røntgen. Det viste sig at jeg havde en lille revne i en lændehvirvel.


Er heldigvis ikke kommet til skade siden, andet end et par blå mærker.


Linda.



At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!
***

Freja - verdens smukkeste pige

***

Mosegaards El Diablo


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke noget alvorligt
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 21:58

men et par knubs er det da blevet til...

Slog engang mit haleben, så jeg vraltede som en and i flere måneder og en anden gang fik jeg senen i min ringefinger revet over, så jeg ikke kan strække den helt ud. Det døjer jeg stadig med...


Winnie




Det er ikke vindene der styrer din sejllads,

men måden hvorpå du sætter dine sejl...


(Kinesisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja, lidt er der sket
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:03

Brækket næsen, kraniebrud, brækket kæben 3 steder alt sammen på en gang, brækket et par tæer og ellers har jeg redet i 35 år og har kun haft det ene alvorlige uheld, så selvom mine tænder ikke længere har deres oprindelige plads, ja så synes jeg egentligt ikke selv det er så slemt.


HelleV


Husk at grine hver dag, så du får glade rynker
0
0
Svar på denne tråd
 
 skader
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:19

Epilepsi og et dårligt knæ...Karina


Rolig DV hoppe søger en partrytter i Thyregod (7323), som kan komme og ride 2 gange om ugen. Se min præsentation for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere af slagsen
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:31

Hmm, ja jeg har 2 gange slået nakken (med nakkestøtte i 3mdr den ene gang og morfin i en md den anden) Jeg har nu kronisk en nakke der ikke har den rette hældning, men har ikke nogen men.


Jeg har en smadret ledkapsel i den ene skulder, der nok aldrig kommer i orden igen.


Er blevet kørt på hospitalet i ambulance fra et stævne, hvor jeg ikke en gang faldt af, men fik et hekseskud i ryggen, hvor de først troede ryggen var brækket.


Ja, det er vist et under jeg fortsat både rider spring, jagt og military. Det beviser vist at jeg ikke bliver klogere...



Mvh

Sille


Alle kommentarer er KUN udtryk for min egen mening og erfaring.


For hver hesteejer, er der en mening om at holde hest.

Jeg respekterer at andre har en anden mening end mig :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa.
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:36

Min værste skade skete for snart 8 måneder siden.


Jeg røg af hesten, ned i stolpen på ridebanen.


Jeg knuste det øverste af knoglen på min overarm, og rev knoglen ud af skålen i skulderen.


Den kommer aldrig til at fungere optimalt mere, men håber da den ender med at blive bedre end den er på nuværende tidspunkt.



Hoppe sælges, 3½ år, 154 cm, forventet stang 160.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd
 
 rtkdjfvh
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 22:45

er blevet smidt af en dag uden hjelm men slog ikke hovedet


jeg bor i slagelse med min mor til maj juni flytter vi til jylland hvor jeg skal have hesten og hund+kat med min fjordhest han er 11 år og jeg 20 år ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 brækket lændehvirvel
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 23:19

Afsprængning af lændehvirvel.

Det gjorde pokkers ondt, men har ikke nogen mén efter lige den skade.


mvh. katrunte

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 23:31

Det var bare en masse blå mærker og et slag i hovedet, efter at jeg væltede med Gobi og fik ham halvt over mig, til et stævne.

Jeg troede jeg havde fået trykket ribbene, men der var intet. Heldigvis.


-Jeg red også klassen færdig, og den næste, men f*ck jeg havde ondt!


8)


Gobi og Blå <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det væreste
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 10:41

må være det brækket ben, som jeg render rundt med nu. Glemte af holde fast i en u-vendig som dyret lavede og røg ned på græs.


Skinneben og lægbenet brækkede og jeg blev sat sammen med søm og skruer - det skete den 1. oktober 2007. Nu fem måneder efter skal det brækkes op og laves om, da det er næsten 20 grader skævt. Det er ikke fedt. Der går så yderligere 2 måneder før jeg kan begynde at bevæge mig til hest igen.


Skidt skidt.


Jeg skal opereres den 22. feb., så efter denne dato ligger jeg der hjemme med benet oppe og keder mig.


Lene


Livet er en læreproces - og jeg er bare en lærling!


Albion Style MW - 17,5" sælges. Pris 9500,- eller bud. Skriv gerne en besked

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fjollet af mig
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 10:50

Jeg skulle aaabselut vise hele verden hvor dejlig min lille treårs hoppe var, og hun var sååå rolig at jeg kunne kravle op og sidde uden noget udstyr bare midt på folden..


Jeg er panisk bange for at slå mit hoved så havde som altid hjelm på, og da hoppen blev forskrækken over en kæmpe hund (i mine øjne var den altså stor )

lavede jeg en flot baglænds salto, dog landede jeg på skulderen og knolden i stedet for fødderne.


Vagtlægen mente ikke at der var noget, "Så ville det gøre meget mere ondt"

Da jeg havde været ude med reklamer dagen efter fik jeg alligevel min mor til at køre mig op på hospitalet.

Der viste det sig at skulderen var brækket tre steder og lægen mente ikke jeg skulle ride det næste ½-1 åra tid



Behøver jeg sige der gik en uge før jeg kravlede rundt på dyret igen


/<rista

Og Den Røde Giraf!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er faldet af
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 11:15

hele 2 gange i mine 22 år som rytter...


1. Gang på en hest som valgte i sidste sekund at stoppe foran et spring på 80 cm. Jeg fløj selvfølgelig selv over springet, og kan idag stadig ikke huske timerne fra da jeg røg af og til jeg "vågnede" op på skadestuen.-

Total black out, og en meget forslået nakke

Ingen ridning 1 uge efter uheldet.


2. Gang var i en sø, min nuværende hest mente ikke at hun skulle ud og bade, så hun hoppede 2 gange og jeg fløj direkte ned i vandet og var drivvåd.-

Havde selvfølgelige en hvid T-shirt på den dag.....- FLOT!!

Til stor grineren for min med-rytter den dag






Man skal ikke sælge skindet, før børnene er skudt.


Hvis ikke du rider den dag, du sadler, kan det være, at hesten er sur, når du endelig vil af sted.

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha =)
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 11:42

Jeg har ingen anelse om hvor mange gange jer er styrtet, men det er 4-5 år siden jeg sidst er blevet af


Min seneste skade er for 4 mrd siden.. Men det var i en sulky. Var midt i æresrunden da ponyen flipper helt ud og sparker i vildens sky. Den ramte mig en eller ti gange skråt under knæet. Til sidst måtte jeg springe af vognen.

Jeg fik et meget hævet ben, med en kæmpe hæmaton, som jeg måtte til fys med. Er delvist lammet der hvor jeg blev ramt, vil have men for livet da mit ben har fået en forkert stilling, i leddet hvor knæet sidder buer benet lidt bagud jeg kan stadig ikke løbe..


Min første mere alvorlige skade var som 10 års. Der faldt jeg af min pony som trådte mig i hovedet ( havde lært man ikke måtte slippe tøjlerne) og på indersiden af overarmen, så hunde blev trukket af. Jeg havde en brækket næse-lægen sagde at havde det ikke været for hjelmen havde jeg sikkert fået en hjerneskade


Den der skaede mig mest psygisk var for 4-5 år siden.. Prøvede hest hos en hestehandler, fik afvide at kunne man ikke ride røg man ad h til, men jeg havde jo redet i 11 år så det tog jeg jo ikke som et problem. Jeg red den og det gik rigtig godt, lækker hest. Så vi sagde ja til at købe den. Dagen efter køre vi derud igen for at prøve den- bare for sjov. jeg nåede lige at sætte foden i stigebøjlen og svinge benet over sadlen, så tog fanden ellers ved den. Den hoppede op i luften med alle 4 ben og så bukkede den i luften, den nåede lige at lande så op igen. holdte mig på en halv omgang så måtte jeg ellers flyve. Slog mit knæ i faldet, men jeg kunne ikke få mig selv til at sætte mig op igen.. Så nu hvergang jeg skal op på en fremmed hest, ryster mine ben og jeg blir meget nervøs ikke sjovt når man førhen kunne tilride alt på 4 ben..


Men ellers kort af skader kan nævnes: et spark i hovedet, to forhove i baghovedet, en forstuvet skulder (driller stadig) en skulder slået af led, et spark i ryggen, forstuvede fingre, knuste tæer osv


Sød fjordvallak sælges, godkendt til ponytrav. .


0
0
Svar på denne tråd
 
 Braktud
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 12:09

Jeg brækkede næsen engang. Hesten begyndte at bukke, mens jeg var på vej op.


Ellers er det blevet til en overrevet muskel i låret efter at hormonhoppen sparkede mig. Ikke så pænt lår, men det virker da stadigt og uden smerter




*** Små gule, der kan og vil ***


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider