Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 historiske billeder, afleveres hvor?
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:06

Vi er ved at rydde op og ud, og har i den forbindelse fundet nogle MEGET grimme billeder fra 2. verdenskrig, taget af mandens oldefar.


Vi føler ikke selv nogen tilknytning til disse billeder, men jeg vil tro de kan bruges i historiske udstillinger og bøger. Der er bla. billeder af processen i at klippe håret af en "tyskertøs", og man ser hagekorset de har tegnet på hendes ryg. Ydermere er der væmmelige billeder fra koncentrationslejre. Mener der står Dachau og 1-2 steder ellers. Virkeligt brutale billeder med lig i bunker og magre indsunkne mennesker der er ved at sulte ihjel.


Tror i ikke disse billeder har en slags historisk værdi? De fleste er skarpe og tydelige.


Spørgsmålet er bare, HVEM der mon vil have dem? Kan i hjælpe?


Fordelen ved min intelligens er at den er så ringe at nogle misforstår og tror min tavshed skyldes viden

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv at
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:18

kontakte et museum og hør hvad de mener om sagen.


Måske, hvis de er noget værd, så kan det være du kan sælge dem?


Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One


Dejlig 9-års vallak på 164 cm til salg, springer LA, nem at have med at gøre, se www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/175030/1/

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:19

prøv i første omgang at tage kontakt til lokalhistorisk forening og se hvad de siger. Men det er da fedt at du tænker på det, istedet for bare at brænde dem af.


Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lokalhistorisk..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:21

Mange steder er der lokal historiske museer, der er meget interesserede i sådanne billeder. Kan være I har et i nærheden?


mvh

kirstenj

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:30

Charlotte: det er sødt af dig at sige det, men jeg har ikke samvittighed til at ville tjene penge på andre meneskers ulykke. Og jeg mener at tilhører disse billeder nogen udover os, ja så er det staten Danmark.


Mange tak for de søde ord correy- fighter.


Dumt spørgsmål, men jeg er ret sikker på billederne er fra Odense, og vi bor i Midtjylland- skal jeg så finde lokalhistorisk i Odense, og hvad med billeder fra koncentrationslejre, dem var der da ingen af i Dk?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej men
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:35

fok fra de lokalhistoriske arkiver vil garanteret kunne hjælpe dig til at finde ud af hvordan eftertiden får bedst glæde af disse billeder (Man må jo som historielærer glæde sig over at der er nogle som dig, ellers ville det være vanskeligt at finde billeddokumentation)


Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd
 
 spender
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:35

der bliver solgt meget fra ww2 , blandt andet dødskort og de medaljer de gik med. bæltespænder og bestik.. det har en historisk værdi , både min kæreste og jeg interresetet i at vide meget om ww2 , vi søger alle steder efter oplysninger , ik fordi vi er nazister men fordi der er meget spændene , og meget uhyggeligt at se hva der er sket for de mange skæbner.. vi ejer dog ikke medaljer eller andet .. men vi læser meget om ww2...

søg på qxl og se hva der bliver solgt..

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:38

Hestepige, jeg mener det virkeligt når jeg siger at jeg ikke vil sælge dem, hvad andre gør må de om- det kan jeg ikke ændre på. Men min holdning er nu klar


Fordelen ved min intelligens er at den er så ringe at nogle misforstår og tror min tavshed skyldes viden

0
0
Svar på denne tråd
 
 spender
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:40

jeg siger ik du ska sælge . jeg siger se hva andre sælger.

jeg er ikke køber til disse ting , det jeg vil vide læser jeg mig til på nettet eller i bøger derom.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kunne også prøve...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:50

... at ringe til Landsarkivet i Viborg. De ved med garanti lige, hvad man bedst gør med billederne.


fordi I tænker på at de kan gavne rent historisk, i stedet for bare at brænde dem.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


Dressurvogn sælges. Se min præsentation


0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kunne ......
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:50

kontakte www.natmus.dk/sw4604.asp Frihedsmeseet i København.


Birgitte


......modtager bestilling på gedekød


Sokrates:

"Det eneste jeg ved, er, at jeg ingenting ved"


www.foldbumser.dk


www.mikala-lichtenstein.com/








0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:55

Nu har jeg snakket med det lokalhistoriske arkiv. De vil gerne evt. hjælpe med at finde ud af hvem der evt. kan have interesse i billederne. Skal komme derind i morgen med billederne og så kigger vi på det.


Ellers må alternativet være at sende alle billeder til et museum i kbh. Billeder fra koncentrationslejre har jo ingen lokalhistorisk interesse.


Måske mener de at billederne ikke kan bruges, men så har jeg da prøvet at gøre min "borgerpligt"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville også...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:59

... mene at det nok var af interesse for frihedsmuseet.


Det lyder som nogle væmmelige billeder, men det er jo vigtigt at huske den tid - og lære sine børn om det, så det ikke kommer så vidt igen.


£isbeth & Baloo
*
Content makes poor men rich;
Discontent makes rich men poor.
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stadsarkivet
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 17:13

Landsarkiverne samler mestendels offentlige forvaltningers arkivalier, så Viborg er ikke det rigtige sted.

Du skal have fat i det lokale arkiv. Har du ret i, at det er Odense er det mine kolleger på Odense Stadsarkiv, der sikkert vil være glade for billederne af tyskertøsen. Selvom det er grumt er det jo netop sådanne billeder, der fortæller om tiden, langt stærkere end mange ord kan.


Men tilbage til Odense:

Stadsarkivet liger Klosterbakken 2, 5000 Odense C. Tlf. 65 51 10 30. Så det skulle være lige til at gå til.


Og Frihedsmuseet, som de andre siger, vil sikkert gerne have de andre.



Yours Truly
:-) ÆlleBælle :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider