Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 VILDT, handikaphjælper
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 15:02

Jeg har i et stykke tid tænkt på at finde et job hvor man beskæftiger sig med RIGTIGE mennekser som man ikke skal prøve at sælge noget og fandt ud af jeg gerne ville prøve at være handikaphjælper.

Jeg måtte dog i min profil som hjælper vælge visse ting fra, da jeg ikke er stærk i hverken respirator, stomi etc. jeg er blot et almindeligt menneske der gerne vil gøre livet lettere for en lettere handikappet.


Tænk sig jeg har allerede fået to opkald og skal tale med dem i aften!!! Uha hvad skal jeg dog spørge om... jo selvfølgelig timetal og hvornår på døgnet, hvad mine opgaver bliver osv. Lønnen vil jeg også kende, da jeg jo desværre ikke kan leve af min egen godhed (misforstå ikke)så hvis jeg præsenteres for 17.000 må jeg jo desværre takke nej.


Har nogen herinde erfaringer fra dette område? Tænk hvis jeg endelig slipper kontorstolen for at lave noget andet! Vild tanke og jeg håber jeg vil blive glad for det, såfremt det sker at jeg får job.


Jeg har også måtte krydse nej til weekend arbjde for det går ikke med alt hvad jeg har gang i derhjemme. Men der er masser der ikke skal bruge hjælp i weekenden, så det er jo perfekt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tror ikke
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 15:11

du skal regne med så meget mere end 17-18000 kr!


Når jeg har kigget job, er jeg tit faldet over de der handicaphjælper annoncer, og de ligger altså ikke i den høje ende af lønningerne


Men held og lykke med det.



/Cecilie

0
0
Svar på denne tråd
 
 lønniveau
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 15:16

Timelønnen er ikke meget over 100 kr. i dagtimerne.


:Pia




*


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ved ikke
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 15:21

hvordan det er idag, men dengang vi havde hancicap hjælper til min fætter, lå deres løn rimelig højt. For ufaglærte altså. Mener, uden at have hovedet på blokken at en månedsløn nemt kunne ligge på ca 23.000 uden nattevagter.


Om vi bare var generøse eller om lønningerne ikke er fulgt med ved jeg ikke, udfra cecilies indlæg.


Du skal være klar over, det er et enormt hårdt job. Både fysisk men så sandelig også psykisk.

Vi havde mange dengang, som tænkte det bare var nemme penge eller et hyggeligt job, men folk faldt fra, måske fordi de ikke kunne lide min fætters venner, som stadig kom, på trods af han til sidst ikke kunne andet end at sidde i en kørestol og sige lyde, hans spiserørsspasmer, som dagen idag stadig kan få det til at vende sig i mig (ikke fordi jeg syntes han var ulækker, men simpelthen fordi jeg syntes det var enormt synd for ham).


Der findes rigtig mange indenfor faget, som ikke burde være der, og dem skal man trækkes med.


Jeg ved at min mor, som stod for alt det praktiske med at finde hjælpere og som selv stod og hjalp min fætter alt for mange timer om ugen, at hun ikke fortryder et minut. -Også selvom det endte med at gå udover mig på et vist plan.

Men hun var/er glad for at hun kunne gøre hans hverdag lettere. -Og at han kunne blive hjemme indtil han næsten var helt væk for omverden, og lå med drop 24/7.

Der var en hjælper som blev i mange år, og jeg ved han havde det ekstrem hårdt, da min fætter endelig kom på plejehjem. Man vidste godt at der ikke var lang tid igen, når det først var kommet dertil, og for ham var det som at miste et familiemedlem.


Det er et job, hvor, hvis man vil være god, bliver nød til at være personlig, så den handicappede person også føler sig hjemme i sit eget hjem. Det er igen noget af en kunstart.


Når alt dette er sagt, så har jeg da en fornemmelse af, at du, udfra hvad jeg kender til dig via HN, ville være en god hjælper.


Så held og lykke med søgningen.



Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

2 bokse ledige pr. 1. januar. Ledøje område. Se mere på præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjælper
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 16:44

Prøv at søge, jeg mener det er på senior, der har været en tråd, hvor jeg svarede dengang ang. erfaringer.

Jeg har været hjælper af to omgange og super glad for det-og i andre perioder super træt af det. Det vigtigste er og bliver kemien. Fornemmer du ikke, at den er der, så LAD VÆRE! Der skal nok komme andre jobs. Spørg også ind til, hvor ofte de skifter hjælpere. Er der meget ustabilitet er der måske også mange uromelige krav, som folk ikke vil arbejde under. Det er min erfaring. (Når det er sagt, er der et naturligt stort frafald pga. andre forventninger, lav alder etc.)

Held og lykke!


Er det okay at være modbydelig i ærlighedens åbenbart hellige navn?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 17:21

ja, nu er jeg handicaphjælper og er aflønnet af kommunen.

dagtimerne ligger på ca. 105kr

lørdagstillæg på ca. 25kr

søndags-/helligdagstillæg på ca. 55kr.


så lønnen er temmelig lav..


men jeg har det også nemt og laver faktisk ikke for meget på mit arbejde..


men held og lykke..



Naja

www.StaldLindgaard.dk

tilridning/undervisning-kommision tilbydes

hjemmeside:www.staldlindgaard.dk

***RYTTER SØGES***

"SE PRÆS."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jg er hjælper for en lille dreng på 5 år
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 17:44

Har kun været på jobbet i en 5 uger, men jeg elsker det. Skal arbejde halvandet år inden jeg skal videre på universitetet. Lucas har trakeostomi og sonde, kan ikke holde hoved eller krop sev, så han skal have meget hjælp, men mentalt er han ganske normal.

Han kan ikke tale pga. trakeostomien, men han udtrykker sig helt igennem med sin mimik og er derigennem let at forstå, når man lige lærer ham at kende. Alfa og omega er at kunne lide mennesker, Lucas har allerede en utrolig stor plads i mit hjerte, jeg elsker at arbejde med mennesker, men bestemt ikke alle slags mennesker, - sure utaknemmelige mennesker kører mig helt ned, hvorimod lucas som er fuld af liv gør mig glad. Jeg får en vanvittig god løn 150 kr. i dagstimerne, 186 om natten, 258 weekend nat, kan ikke huske dagssatsen, søn- og helligdag får vi 300 kr i dagstimenre og 333 i nattevagten, men ja det er helt usædvanligt for handicaphjælper jobs, i hvert fald alle dem jeg er blevet tilbudt, - generelt ligger det et sted mellem 104 - 109 i dagstimerne. Jeg arbejder fuld tid, både dags- og nattevagter. For at lucas kender dem, der er der om natten, hvis han vågner op, har forældrene valgt at gøre det således. Det må så også tilføjes, at den gode løn skyldes, at vi er ansat igennem sygeplejerskernes vikarbureau o Århus, som så ikke har andet med stedet at gøre - længere - end at de betaler lønnen til os og det tjener bureauet selvfølgelig lidt ved, når de får pengene af kommunen for arbejdet. Tidligere kom der sygeplejersker fra bureauet om natten, men de var jo fremmede for lucas. jeg er utrolig glad for det, men det er hårdt både fysisk og psykisk, i mit tilfælde fordi man ikke aner hvor længe lucas lever endnu, men 10 år fylder han i hvert fald ikke.



Ekstrapasser på min. 10 år fra Vejle el. omegn søges til min lille ponydreng. Du skal kunne ride, muge ud (fjerne klatter i boks) osv. Du skal have mulighed for og lyst til at komme min. 2 gange om ugen ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Handicaphjælper
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 22:42

Jeg her kun en smule erfaring som handicaphjælper fra de jeg i et års tid var det for en dreng på fire med autisme. Det var mest af alt et bebysitterjob for han var meget selvhjulpen. Det der var udfodringen med ham var at stimulere ham så han ikke zappede rundt mellem tingene uden at kunne fokusere ( kunne sidde 2 min ved computeren, løbe ind i studen, lede alle dvdfilmene igennem, sætte en på, derefter løbe ud i haven og trække et par blomster op, til bage til computeren i et par min. og sådan kunne han fortsætte hvis ikke man afbrød ham og fik ham til at vælge en af tingene eller noget helt andet).

Nå men der fik jeg gennemsnitslig 115 kr i timen og det var sidste år, så det er vidst ret up to date.


Jeg har også nogle erfaringer som ufaglært medarbejder på plejehjem og hjemmehjælp, og der er nogle nært beslægtede opgaver.

Ud fra disse erfaringer vil jeg give dig to gode råd:


For det første synes jeg du skal spørge hvilken optræning du får. I en branche hvor der er stor mangel på hænder bliver man tit kastet ud i tingene uden at få dem lært. Du skal sikre dig at der er nogen der viser dig HVORDAN man gør INDEN du skal gøre det ALENE. For det er ikke nemt at made/skifte ble endog at klæde et handicappet/ældre menneske på første gang man skal gøre det. I den sammenhæng skal du også sikre dig at du bliver tilbudt en eller anden form for kursus i at løfte KORREKT. Jeg har selv fået lavet nogle dumme løft som jeg bagefter har mærke på min ryg. Og det er bare så ærgeligt for det tager kun et par timer at lærer at gøre det ordentligt.


For det andet skal du vide at det ikke er alle der er glade for at blive hjulpet. Det lyder lidt som om du gerne vil ud og gøre en rigtig god gerning, (hvilket det også er), men men der altså en del der ser deres hjælpere som et nødvendigt onde og derfor godt kan være MEGET utaknemmelige og til tider ganske grove. Det kan være svært at tackle, fordi man jo bare vil hjælpe og fordi man gør det så godt man kan.


Når det så er sagt så mener jeg også at det er fantastisk at arbejde med mennesker, og det giver så meget livsglæde fra sig.

Rigtig meget held og lykke til jobsamtalen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjae...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 13:13

Nu arb. jeg som Handicaphjælper og har gjort det i mange år, før det var jeg i div. stillinger i hjemmeplejen mv. - så kender en del til det ;o)


Og ja, jeg er meget glad for mit nuværende job, meen har bestemt også haft nogle brugerer igennem tiden der var meget "slemme" på div. måder desv.


Lidt info og tips til dig:


1) såfremt at du ikke vil arb. i weekenderne, og ikke med stomi, respirator osv. - så skal du have ca. 2 fuldtidsjobs hvis du skal over 17.000 brutto.

F.eks. så arb. jeg døgnvagter også alle helligdage (hvor man kun får søndagstakst) og en weekend pr. md. og jeg får ca. 17-18.000 brutto og det er med stomi og kateter mv.


Såfremt at du ikke vil arb. med tis og bæ og bræk og savl og snot osv. osv. og du samtidig gerne vil have en god løn, så tror jeg ikke at du skal vælge denne jobtype desv.

Ofte skal brugeren mades, og mange har svært ved at holde maden i munden, og hvis de så skal hoste el. nyse samtidig så er det ud over hele bordet nogle gange også i din mad...

Jeg er bestemt IKKE sart, men enkelte gange har jeg altså mistet appetitten nå brugeren har f.eks. brækket sig ned af sig selv og udover det hele imens vi spiste (dette sker jo også når man er på resturent mv. ;o)


Yderligere så er der jo også en del "nærkontakt" ved toilet og bad mv. de fleste kan jo ikke selv f.eks. tørrer sig bagi - og ofte skal du holde tæt om dem ved div. løft mv. - også hvis de har overskidt el. pisset på sig selv, el. virkelig stinker af sved (de bestemmer jo selv hvornår de vil i bad, da dette ofte er ret omstendigt og træls for dem, så er det for de flestes vedkommende sjældent hver dag desv.)


Yderligere som de andre også nævner, så er nogle handicappede meget urimelige i deres krav, nogle er direte grove (det er heldivis ikke alle ;o)

Og de fleste handicaphjælpere kan fortælle om div. forrykte siturationer som de har været udsat for...dette er desv. ikke ualmindeligt

F.eks. at blive verbalt svinet til, at blive udsat for direkte vold, div. trusler, og ekstreem udnyttelse (et. eks. her er at den handicappede truer sin hjælper til at arb. for fam. og venner el. andre steder, og så selv inkasserer lønnen) - el. det kan være at hvis der ikke er noget at lave et par timer, så skal man vaske det samme gulv 5 gange i træk osv. osv.

Yderligere kan det være risikable "krav" f.eks. at finde narkoluderer på meget kriminelle steder midt om natten og narko til disse - hvilket jo er ulovligt og bestemt ikke rart, især ikke når disse så bliver voldelige osv.

Det kan også være at man skal lave tag i blæsevejr uden de mindste sikkerhedsudstyr osv. osv. osv.


Og ja, naturligvis lærer man at sig NEJ og at finde sig et nyt job, men det er alligevel meget ubehageligt desv.


Og så er der jo det sexsuelle, da handicappede jo også har behov - sexcikane i div. størrelser kan også forekomme, el. hvis de formår at gøre det selv, så skal man nogle gange klargøre til dette og gøre rent bagefter osv.


De fleste er dog rimelig søde hvad dette angår og nogle gør opmærksom på evt. arbejdsopgaver i den retning ved jobsamtalen, hvilket jo er super


Mange, ja de fleste vil så også gerne underholdes dagen lang, hvilket jeg personligt synes er meget hårdt, især med dem der ikke taler så godt og er sværer at forstå.


Men der er naturligvis også dem der er søde at være ved, men som før sagt så er det sjældent at de mangler hjælperer.


Og det er helt sikkert et MUST at kemien er der fra begge sider!!!


Yderligere så skal du være forberedt på lange vagter, og indimellem afløsningsvagter, f.eks. så var jeg engang ved en respirator bruger hvor jeg ikke kom hjem i 7 døgn, da der var sygdom og der ikke kom nogen og afløste mig, jeg kunne jo ikke gå fra ham...


Men der er også nogle fordele ved dette job, bl.a. fleksible arbejdstider og løn om natten mv.


Held og lykke med det ;o)


Mvh.




OX Fuldblodsaraberheste m. UNIK int. Multi Champion afstamning sælges/udlånes! TOP kvalitet alle ca. 160 cm. Fra KUN 7.5oo kr.

Se fotos på min præs.




0
0
Svar på denne tråd
 
 nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 16:18

handicaphjælper 40 timer pr uge selv og kender mange der har det her hjemme. Jeg kender mig faktisk ikke igjen i situasjonene tas-dk beskriver.


Hjælperne mine jobber 20 timer pr hver pr uge den ene fra 9-13, 4 dager i ugen. Hun har 20 000,- brutto pr måned. Den anden 1 time om morgenen fra 7-8 og om aftenen/helger etc. Denne har højere lønn.


Arbejder de feks på helligdage/højtidsdage så har de et tillegg på 133% ekstra lønn, det er aftenstilleg og weekenddtillegg samt tillegg for delt arbejdstid dvs at de får lønn for 1 time ekstra om de kommer 2 ganger daglig


Jeg klarer min personlige hygiene selv med 1 undag og det er at få vasket håret.


Men det at have hjælpere har givet mig en ny hverdag og frihed.


Ikke glem det findes faktisk også hjælpere der har dårlig hygiene og lukter stærkt af sved.


Det findes hjælpere der er uforskammede, grove i munden, slarvete, bruger lang tid i tlf med venninder og familie istedet for at arbejde. Det findes de som bliver for familiære, de som ikke forstår at holde lidt afstand, de som utbasonerer om sitt sexliv etc. Det findes de som selv om de ikke er på arbejde låser sig ind og går ind i huset af en eller anden årsak uden at give besked eller spørre om det er OK. Kan være lidt pinlig om man feks har intimt besøg


Med andre ord det findes lige så mange forskjellige hjælpere som det findes handicappede.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre.....
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 16:23

Hvis man er bevilliget hjælperordning via kommunen og man får tilskud fra kommunen til aflønning, så er lønnen absolut ikke noget at råbe hurra for. Man skal så også huske på, at jobbet er ufaglært.


Mener det er 106 kr/t for alm. hverdagstimer (8-17).

Derudover er der forskellige aften/nat/lør og søn og helligdagstillæg.



~~~ Mvh. Annette ~~~



Personlig hjælper søges!


Vil du gerne arbejde med både dyr og børn - nær Kalundborg -
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=11&i=3375&t=3375

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er som
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 17:03

handicaphjælper gennem et vikar burea og jeg får 140 kr i timen i dagvagter.

hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd
 
 har ikke selv erfaring
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 17:18

men en god veninde er handicaphjælper, og har været det i 2 år ca, hos den samme dame


Hun er bare så glad for det job! de har dte rigtig hyggeligt og sjovt sammen, hun er med til servicehunde træning og en masse andre spændende ting. Hun er så os heldig at hende hun hjælper er ret aktiv, og arbejder selv, så min veninde er jævnligt med i udland til arbejdsmæssige kurser osv.. og der får hun jo bonus løn fordi det jo er døgn vagt kan man sige.. men hun får oplevet en masse sjovt


ved ik med lønnen, hun har haft masser at penge at shoppe og spare op med.. men nu bor hun også i en lille bitte lejlighed.. men tror da lønnen er ok



0
0
Svar på denne tråd
 
 nå jo....
Forfatter: 
Dato:  16-01-2008 17:19

og hun er også ufaglært..


held og lykke

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider