Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ormekur til kat
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 13:26

Ja jeg fandt så lige ud af min kat har orm Hun var ved et uheldt blevet lukket inde i vores spise stue og havde derfor leveret en ordenlig klat på gulvet

Og i det kunne jeg jo så se at hun havde orm. Katten er ellers pæn og måske lidt for overvægtig og har en fin glat pæls, så jeg havde slet ikke mistanke om hun havde orm.


Men så har jeg hørt at man kan få noget ormekur i pulverform der skal blandes i deres mad og det er ikke på recept.


Men spørgsmålet er så om jeg skal købe sådan en pulverkur eller om jeg skal få en alm ormekur hos dyrlægen ?


Er der nogen der har erfaring med det pulver ? jeg kan ikke lige huske hvad det heder, men det kan købes hos dyrehandler.





Hilsen Gitte


Sønderkærgaard


Der er ikke noget så skøn som fjordheste :-)

fjordhest hingste føl fra 07 år sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 Orm hos katte.
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 13:31

Det er "the never ending story" med orm hos udekatte!


Det ved dyrlægen også. Vi kører bare forbi og siger, -"nu er den gal med Herbert igen", og så udleverer hun pillerne og vi betaler. Faktisk får vi ind i mellem et lille lager med hjem, så vi bare kan give ham, når der IGEN er hænger en lille hvid orm ud af numsehullet på ham.


Jeg ville ikke eksperimentere med diverse pulvere og mirakelkure. De skal altså dø ordentlig de små orme-bæster!


Herbert ser iøvrigt også altid fin ud i pelsen, så det er altså kun den ca 1 cm lange bændelorm, der afslører, at det er tid igen.


Mange hilsner Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Orm...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 13:38

Alle katte, der færdes udendørs får orm. De får dem når de spiser mus og fugle, men kan også overføres fra lopper. Men en kat i god stand er ofte ikke særlig generet af det.


Alle ormekure er på recept, så du skal have fat i din dyrlæge. Vær opmærksom på, at nogle gange skal kuren gentages efter nogle dage for at have fuld effekt.


Hos min kat er det også bændelormene, der kommer igen og igen...suk!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 15:29

Tak for jeres svar. Jeg er lige kommet hjem over fra dyrlægen og har fået udleveret piller til vores 3 katte.

Hun skulle da heldigvis ikke have en "gødningsprøve" he he


Men jeg glemte selvfølgelig at spørge hvor langt tid det tager før det virker. Er der nogen der ved det ? for så må katten alså bo i stalden eller kæleren indtil hun har fået "skidt dem ud". Det skal dig lige siges at hun i forvejen opholder sig mere ude en hun gør inde.





Hilsen Gitte


Sønderkærgaard


Der er ikke noget så skøn som fjordheste :-)

fjordhest hingste føl fra 07 år sælges


0
0
Svar på denne tråd
 
 ormekur
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 15:48

Det virker ret hurtigt. Du skal nok regne med "leverance" samme dag/døgn som katten får ormekuren - ihverfald hvis det er spolorm, konstaterede jeg engang, hvor jeg gav et hold killinger ormekur. Da blev ormene afleveret i kattebakken om aftenen, hvor de havde fået kur om morgenen, så vidt jeg husker.

0
0
Svar på denne tråd
 
 grgrfgrsagvds
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 15:55

Trine Toft: du skriver: Men en kat i god stand er ofte ikke særlig generet af det.


´Skal det forstås som at "man ikke behøver gøre noget ved det"??


Grunden til jeg spørger er at vi har 2 katte, som færdes meget ude, faktisk mere end inde. De har ikke orm så det kan se i afføringen, og er begge i god stand.


Louise

Nu med baby-vidunder Topper!

se ham her


man skal ikke forsøge at holde på noget man ikke kan holde mellem hænderne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Louise...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 17:30

Det skal læses som at man ikke altid kan se/mærke på en kat at den har orm.


Alle katte, som færdes frit udendørs, har højst sandsynligt orm, det skal man regne med. Min egen kat får kun ormekur når der er tegn på orm, men jeg går da ud fra, at han har det nærmest konstant, selv om det ikke ses.


Følgende kan være tegn på orm (men hvor man ikke konkret ser orm): Fx. hvis katten begynder at blive lidt skeløjet, hvis øjets slimhinder hele tiden sidder lidt oppe på øjet, hoster en gang imellem, vommethed, eller der sidder små indtørrede "riskorn" i hårene bag i. Eller katten kaster orm op, men det er jo så mere konkret.

Så har du lidt at holde øje med ;-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal have ormekur!!
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 19:49

Uanset om man kan se det eller ej, så bør man dælendulme holde afl en gødningsprøve fra sin udekat hos sin dyrlæge mindst en gang om året!! Det er ikke kun orm i tarmene der kan være et problem. De kan altså også få nogle der kravler i hele kroppen og forhindrer at katten vokser.



En hver har pligt til at bringe sig ud af sin uvidenhed

sagde Emanuel Kant

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frygtløs får
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 20:19

ormekur hver tredie måned, og loppekur hver måned, jeg får til et år af gangen.


Det hele får jeg udleveret ved betalingsskranke nr 1 hos Dr. dyr.


Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af brogede heste.


Hestetrailer udlejes, Ribe- lasteevne 1150 kg.


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 21:09

Ja Stald Topaze, det ville jo være dejligt hvis vi fik samme problem med de små husdyr og orme, som vi har fået med hestene, fordi vi bare giver ormekur efter vores forgodtbefindende.

Orm kan ikke forebygges, det skal kun behandles når du ser tegn på det. Ellers ender du med resistent overfor ormemidlerne.




Michelle


Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Topaze
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 21:27

Herligt kattenavn


Hilsen Vibeke


Wrap sælges, mini bigballer, Nordjylland 200 kr


Jeg ønsker overhovedet ikke, at du ændre din mening, men jeg vil gerne have, at du prøver at se tingene fra en anden vinkel..


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider