Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ditte Pedersen
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 14:59

Idag ville den tidligere landsholdsrytter Ditte Pedersen være fyldt 21 år. Jeg synes hun skal mindes, for hun var én af de største talenter i dansk ridesport og en go kammerat blandt mange. Hun var altid hjælpsom, og hjalp endda gladeligt sine konkurrenter. Hun kendes bedst for superponyen Sorteper og havde opnået mange præmier både indland som udland.


Ære være Dittes minde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ditte P...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 15:14

Tak for det... sad også lige og tænkte på Ditte. Mærkeligt at tiden er gået så hurtigt og alligevel så langsomt... Det var så tragisk og uden mening.

Tanker til Ditte og hendes familie.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 15:42

nu spørger jeg måske dumt- jeg sys det siger mig noget men kan ikk huske hvad. Hva var det der skete?


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 stute...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 15:49

hun bandt sig fast til en hest med en longe mens hun skovlede hovslag så vidt jeg husker - desværre løb hesten


Dejó *Kilinga*

Former known as Linse *Dejó*



Gud give mig klarsynet til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, modet til at ændre de ting jeg kan, og klogskaben til at skelne mellem dem.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 15:53

mig, men hvis ovennævnte er korrekt, så er man da også en tand for dumdristig og specielt af en erfaren rytter at være.


Men skal nu ikke gøre mig klog på noget, for jeg kender ikke omstændighederne.


Men tragisk og sørgeligt er det bestemt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 15:57

Hej,

Jeg sender også Ditte's familie en varm tanke.

Det var et stort tab for dansk ridesport, men bestemt også for hendes venner og bekendte.

Jeg var en af de heldige, som kendte Ditte fra stævnepladserne, da vi var 'konkurrenter'.

Hun var altid imødekommende, og klar til at hjælpe med alt.


Sender tit hende og hendes familie en tanke.


Mvh Jeanette Pedersen (Og Sølvpil)



STALD TROLDHØJGAARD





Vores Hjemmeside KLIK


Tinkerhingst tilsalg.

Skriv besked for mere information.


Er du allergisk over for heste, men ønsker dig din egen? Kontakt mig!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 16:11


Der fik du lige tårene til at trille hos en gammel pomymor.


Det var så forfærdeligt det der skete.


Jeg tænker tit på Ditte.


Ære være Dittes minde og mange varme tanker til hendes tætte veninder, træner og ikke mindst hendes familie.




Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til telefonsælgere, sadelproblemer og foderautomater.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig tragisk
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 16:21

og forfærdeligt var det

Og ja, tiden går bare rigtig stærkt.


Sender også alle mine varme tanker til hendes familie, og håber at de har lys i tilværelsen, uden Ditte.



-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd
 
 "nyheden"
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 16:32
0
0
Svar på denne tråd
 
 ulykke
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 16:37

Det var en meget tragisk og meget uheldig ulykke...man kan altid være bagklog omkring hvorvidt det var dumt gjort, men det ændre ikke faktum af at vi har mistet en meget dygtig rytter inde for dansk ridesport!


Tanker herfra!




M.V.H
Tine

***Vær dit eget ikon***

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdristig
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 16:48

?? Det var stjerne dumt, står sikkert ikke i nogen ridemærke bog som noget man gør


Illum

Jeg undskylder IKKE for stavefejl

.

manglende tegn eller tegnsætning.

Deal with it!

.

Hvad vedkommer det dig at jeg har tid til at svare på 41 indlæg om dagen.

Du betaler ikke min tid..Det gør ingen,SGU ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trist.
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 16:53

Ja kan godt huske ulykken, det var meget tragisk. Helt ufatteligt trist at det skulle ske. Man kan kun sende sin medfølelse til familie, venner og bekendte.





Jeg ville I samme åndedrag sige at da jeg så tråden oprettet på HN frygtede jeg netop at nogen ville starte deres sædvanlige spydigheder, jeg håber at HN endnu en gang vil være på banen og få tråden slettet såfremt den skulle tage samme uheldige drejning som man tidligere har set på HN. Jeg får det helt dårligt over som nogen folk kan opføre sig, det er utroligt man ikke har lært at nogen gange er det bedre at holde sin mund. Det er så ufølsomt at det gør helt ondt.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Kunne man
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 16:53

ikke bare for en gang skyld, måske holde mund med, at det var dumt gjort, og så lade de folk som har lyst, smide en varm tanke til familie og venner?


Ditte (og hendes familie) har betalt den højste pris, og derfor synes jeg at man skal lade den side af sagen ligge.



-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var virkelig
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 16:58

tragisk. Og det mindede os alle om, hvordan situationer med vores elskede heste kan vende på et split sekund.


Farvel, Illum, og andre med spydigheder. Now is not the time. Smut over i en anden tråd. Magen til mangel på empati skal man sgu lede længe efter. Sørgeligt.


Tanker til Dittes familie og alle andre, som stod hende nær.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forfærdelig ulykke
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 17:17

for ulykke er det når nogen dør, specielt de som bliver revet herfra pludseligt.

Jeg er ret sikker på, at vi alle er enige om, at det nok ikke ligefrem er hensigtsmæssigt at binde sig fast til sin/en hest, men for h... da, lad det dog blive ved tanken. Det er skrækkeligt for de efterladte der virkelig HAR betalt den dyreste pris.

Kan kun sige det samme som andre lad dog spydigheder oa. blive ved tanken, istedetfor at hovere over en andens død - så klamt!



Vil benytte denne tråd til at sende varme tanker til Dittes forældre, der virkelig må siges at have betalt prisen..den højeste en forældre kan betale.

Tænk sig at miste sit barn, pyha bare tanken...



Mange hilsner Margit


En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.


Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mener der har
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 17:35

været en lign. ulykke i Chr. feld (hvornår ved jeg ikke helt)


hvor en pige havde taget begge tøjlerne under armene mens hun satte spring op (med hesten gående bagved)


Pludselig bliver hesten forskrækket og løber rundt i ridehallen, og pigen bliver kvalt, da tøjlerne snor sig så meget rundt at de bliver strammet mere og mere...


------------------------------------ -----------------------------

Læs om mine dyr på http://www.RatsterZoo.dk

------------------------------------ ----

www.hittekilling.dk - gør en foreskel

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 18:00

en meget tragisk hændelse med Ditte - den kønne og utrolig dygtige rytter som stolede for meget på sin hest.


Tror vi er mange, der skal prise os lykkelige for at være sluppet helskindet gennem de mange ting man finder på med sin hest. Tvivler på jeg er den eneste, der har gjort ting gennem årene, som kunne være gået galt...men som ikke gjorde det. Netop fordi man stoler på sit dyr.


Æret været Ditte...ridesporten mistede et kæmpe talent og de som kendte Ditte mistede et fantastisk menneske. Ditte var af en sjælden støbing.



0
0
Svar på denne tråd
 
 tristt
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 19:31

jeg mindes ikke at have hørt om ulykken, men er da ked af at høre af sådan en forfærdelig ting er sket.


men sender helt klart tanker til familie, venner og alle andre der kendte ditte.


det er virkelig hårdt at miste nogen. og især i sådan en ung alder.



LÆKKER OX hingst til salg/udlån.


0
0
Svar på denne tråd
 
 tør,...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 19:44

Tør næsten ikke holde tråden i live. Men ja, er også én af dem der tit og ofte tænker på Ditte. Også især nu hvor Sorteper er ved at være "tilbage".

Denne smukke pige blev desværre begravet, istedet for at fejre fødselsdag.

Alle tanker til familien, - og til Bjarne og især Kimi, der måtte håndtere den tragiske ulykke på nærmeste hold.




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 20:07

Puha ja det var en forfærdelig ulykke. Syntes det utroligt at folk skal komme med de bemærkninger hvor mange gange har man ikke gjort noget dumt ang heste. Puha ja jeg kan da ikke tælle hvor mange det bliver i mine helt unge ride år gik det da ikke stille for sig og det kan jeg da se nu var dybt godnat!


Men ting sker og desvæære kan de få en forfærdelig ende.


Jeg sender de største tanker til familie og vender!


Æret være Ditte pedersens minde!!!




Klikkertræning. kurser mm se mere på min hjemmeside.
www.klikhesten.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Føj ja...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 20:46

Jeg husker godt dengang nyheden kom ud :-(


SÅ tragisk, og som en anden siger - Vi er vist mange der skal prise os lykkelige for stadig at være her idag, med mange af de dumheder vi somme tider får lavet omkring vores firbenede venner.


Stakkels Dittes familie og hendes venner.


Jeg prøver altid at vende den slags situationer og tænke - gad vide hvor mange der tager dette til sig, og selv undgår en lignende ulykke. Ditte kan have reddet mange unge piger for både død og grimme skader.


Det letter da en smule.


Æret være Dittes minde.




Vickie

The line between wrong and right is the length of a thread from a spider's web

The piano keys are black and white

but they sound like a million colours in your mind


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 21:14

RatsterZoo ♥Rottweiler♥: Det var i Christiansfeld at Ditte boede så det var hendes ulykke du hørte om..


Jeg har familie i Christiansfeld og min fætters kæreste var tæt veninder med Ditte og de red på ponylandsholdet sammen, jeg kan kun sige at ridesporten bestemt mistede en funklende stjerne den dag Ditte gik bort..


Mine tanker går til familien og vennerne..


Mvh Heidi og dyrene.


Vi mangler frivillige i Anima Allborg!!


Se mere om vores aktiviteter her:

www.animaaalborg.web.surftown.dk/ index.html



Kieffer Wien sadel sælges - se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Canis Lupus
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 21:15

Okay, der stod bare træktov her i indlægget, og jeg husker der var noget om det i tv'et, hvor der blev sagt tøjler..


------------------------------------ -----------------------------

Læs om mine dyr på http://www.RatsterZoo.dk

------------------------------------ ----

www.hittekilling.dk - gør en foreskel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ditte..
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 21:43

har redet mange liv. Det er desværre den slags ting der får tingene til at sive ind hos andre mennesker. Bruger selv eksemplet i undervisningen.


Også herfra sendes der mange tanker til Dittes familie og venner.


højsgaard hestecenter
0
0
Svar på denne tråd
 
 Den største sorg
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 22:47

Jeg husker stadig meget tydeligt den tv-udsendelse der var, hvor Dittes mor og hendes veninde, der red Dittes mors hest, medvirkede. Det var dybt rørende, da de fortalte om Dittes uheld og hvor skæbnesvangert det var.


Ja, det var dumt, men hvor mange af os tager ikke lignende chancer, når man "stoler" på hesten. Jeg kan i hvert fald ikke sige mig fri -


Men, det er rigtigt, mange har lært af det. Hendes familie betalte den højeste pris på jorden for det. Jeg tror ikke man kan sætte sig ind i den smerte de har følt, især forældrene. Det må bare være så svært at skulle leve videre bagefter.


Æret være Dittes minde - og mange tanker til hendes familie.


Sys






Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 00:38

med fare for at blive sablet ned siger jeg: det virker da helt enormt mærkeligt, at hun skulle have bundet sig fast til hesten! hvis hun red på landsholdet, må hun da have redet længe nok til at vide, at det ikke var klogt. siger det ikke for at hovere. det var en tragisk og unødvendig ulykke. men synes altså bare at det er enormt mærkeligt og ikke til at forstå.


ja, det må virkelig have været hårdt for hendes pårørende, og de har min dybeste medfølelse


og så en lille prædiken til sidst:

sørg altid for at have fat i din hest.. men bind dig aldrig fast til den!

sørg altid for at have sikkerhedsvest på, når du springer!

hav altid ridehjelm på, når du håndterer heste..


og til aller, aller sidst


Rodney og Anna..

Vi river aldrig bommene ned..

Vi vælter hele springet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 00:49

Sender mine varmeste tanker...

Det er ikke andet end en måned siden min hest væltede i ridehallen pga glat bund og min fod sad fast i min dressur bøjle (Ikke sikkerhedsbøjle) - jeg var alene i ridehallen... Tør ikke tænke på hvad der var sket hvis jeg ikke havde fået sparket bøjlen af da hesten begyndte at løbe...


Og mange pony ryttere er rigtige dygtige ryttere, men har desværre ikke lært nok om at håndtere hestene..

Men det er synd for dansk ridesport, kunne være sjovt at se hvor hun ville være i dag...


Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ditte :P
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 01:23

Det kan godt være, at jeg ikke var så gammel dengang Ditte døde i den tragiske ulykke. Men én ting er sikkert: Hun var et stort idol for mig, for i min omgangskreds havde hun stjernestatus.


En anden ting er, at selvom Ditte led en frygtelig skæbne, så har hun selv i døden været med til at forbedre sikkerheden omkring heste - I hvert fald for mig og alle dem jeg kender.

(Ingen hernede så meget som overvejer, at fastgøre en hest til sig selv)


Jeg tænker meget ofte på Ditte, for hun står for mig, som noget ganske specielt.


Jeg synes, at det er meget flot gjort af hendes familie, at de fortsatte deres liv i hestekredse bagefter!


R.I.P Ditte



<3 Ejer af 13 Dansk Varmblodsheste <3



Ethvert forhold er som et puslespil:

Hvis der mangler en brik, så må man gøre op med sig selv, om man kan leve uden, eller den er værd at lede efter!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 08:49

ikk for at gøre ondt værre men i det link der her i tråden henvises til pga af mit spørgsmål står der altså at hesten gik i panik og sparkede Ditte til døde Og heller ikk fordi jeg vil hovere men jeg sys altså osse det lyder lidt underligt at en der er så garvet gør den slags - jo selvfølgelig kan vi alle komme på noget dumt i et solitsekund fordi vi stoler på vores heste el. tænker arh det er jo ikk liiige til uden...


Men en tanke til hendes familie og nærmeste herfra osse.


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ditte :(
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 09:04

jeg kan godt huske det, og husker specielt at have set hende til hingstekåring i herning samme år mener jeg : (

kan også programmet med hendes mor og veninde hende havde hun mistet benet?


RIP Ditte


~Ann Helene & Simba~

*Soul Mates ever!*

~*Simba My Soul Mate*~



0
0
Svar på denne tråd
 
 Savage Garden!
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 10:13

Ja, dansk ridepsort mistede den vel nok allerdygtigste rytter da Ditte gik bort. For hun kunne ride, det var helt vildt! Og en god kammerat for mange.


Mine varmeste tanker går til Dittes familie og bekendte.



Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
Darren & Labs, I love you!
I don't believe in God - I believe in Darren Hayes
Bliv min ven på MySpace
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider