Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Brækket hånd??
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 16:53

Hej Alle...jeg er ret forvirret lige nu...


I onsdags, da vi fravænnede grise, slog jeg hånden meget hårdt ind i en jernstang...jeg tænkte ikk ret meget over det, og fortsatte bare med arbejdet...i går aftes da jeg skulle i seng, havde jeg så meget ondt i min hånd. Da jeg vågnede i morges var det blevet meget værre + den var meget hævet...jeg bed smerten og en del panodiler i mig og tog så på arbejde...I løbetaf dagen blev det værre og værre og til sidst var det lige før jeg satte mig ned midt i stalden og tudede...ringede til lægen og fik heldigvis hurtigt en tid...'

Han mener at hånden er brækket af slaget (i onsdags) og at jeg så bare har "skubbet" smerten fra mig (har da haft lidt ondt, men ikke nok til ikke at tage på arbejde)...er blevet henvist til røntgen i morgen...


og her kommer spørgsmålet så...er det normalt først at få taget røntgen så længe efter at istanken om en brækket hånd er opstået??

Hvad ville i gøre i min situation?


Jeg undskylder på forhånd for evt. skrivefejl...skriver med venstre hånd


Nanna - nu med en af de "gule"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu går jeg jo
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 17:11

Selv med en flot sortviolet overarm på tykkelse med et lår, og den gjorde meget ondt, lige da det skete- næste dag var det bedre, og så har jeg nok overbelastet den- for i går var den helt umulig... :-P


Når du ikke kom på skadestuen, så er det lægen, der henviser, og hvis skaden ikke ser ud til at blive værre akut, så er der en vis ventetid på røntgen.


Men god bedring! (Y) (Y) (Y)


PS: En panodil + 1-2 Ipren er gode til at sove på.




Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommer an på...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 17:25

Om du mener at det er længe at vente til dagen efter når han nu mener den ER brækket, eller om du mener om det er normalt at komme i røntgen selvom der er gået længe efter skaden før man kommer til læge ??


Hvis det er det første er det vist meget forskelligt alt efter hvor i landet det er. Jeg er oprindeligt fra Fr.havn og de (en del faktisk) gange jeg har haft brækket ting er jeg altid gået direkte fra lægen og op på sygehuset for at komme i røntgen.
Jeg har en veninde, der er opvokset i Aarhus og de par gange hun har skullet bruge røntgen har det heddet at hvis ikke man er kommet ind med skaden indenfor 24 timer er den ikke akut og så ryger man på venteliste. Sidst hun skulle i røntgen gik der 2½ mdr før hun kom til (og til Jer, der undrer Jer: Hun fik besked på at hvis der har været et brud og det så er vokset forkert sammen - så brækker de det da bare op igen )
Den ene gang jeg har været i røntgen her i Grenaa havde jeg først tid ved lægen efter lukketid på sygehuset, så der fik jeg en henvisning til skadestuen og måtte så pænt sætte mig op i køen (den var heldigvis ikke så lang). Heldigvis er jeg over 16 for ellers skulle jeg have taget til Randers for at komme til.

Mente du det sidste, så kan du jo ikke komme afsted før du selv har fået mistanke om at der er noget galt og været ved lægen. Hvis man mistænker et brud skal det jo tjekkes uanset om det er en uge eller en dag siden skaden er sket.
Jeg har selv prøvet at gå en hel uge med en brækket lillefinger før jeg kom afsted fordi jeg tænkte at "det bare var slaget" indtil min mor opdagede den stadig gjorde ondt og beordrede mig afsted

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider