Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er der nogle som bor i Løgstør?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 17:13

...grunden til jeg spørger er egentlig at hver dag kører jeg forbi en hest ude ved kalkværket som står alene og sjældent har vand. Den står også i tyre fordi manden angiveligt ikke kan finde ud af at lave hegnet og at der ingen strøm er.


Er der evt. nogle som ved hvem der ejer denne hest?




Mvh Nina Nielsen


*Ejer af Funder Nørhedes Rasmine*

7/8 renavlet KNN føl sælges! Født d. 21/5 07. M: Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 F: Max Højgård KNN 157

Venter skovkatte killinger ca 13/7 !

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 17:49

Prøv at se tråden "Tøjret hest i solen v Løgstør" der har hesten været diskuteret og jeg personligt rettede henvendelse til en dyreværnsforening, men de mente tilsyneladende ikke at der var grund til at ofre mere opmærksomhed på hesten, fordi jeg hørte aldrig fra dem.

Desværre.




Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).

0
0
Svar på denne tråd
 
 gdgdghfhd
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 17:53

Så har jeg hevet tråden frem til dig

Jeg ville ønske at der kunne blive gjort noget fra myndighedernes side.


Jeg har ikke været i Løgstør for nyligt, hvordan har hesten det?


Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).

0
0
Svar på denne tråd
 
 I tyre??
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 17:55

hvordan stå i tyre?


Tyre er "hankøer"??




mvh PiaR
quantum in me fuit

Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk



Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd
 
 sproglige barrierer :o)
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 17:59

At stå i tyre= at stå i tøjr= at stå bundet.




Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).

0
0
Svar på denne tråd
 
 skygge...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 18:14

Jeg kører tit forbi ham, og skal altid lige kigge en ekstra gang...

Han ser ud ligesom på billederne.. Ingen ændringer... Satdig pigtrådshegn, stadig ingen permenent adgang til vand... Men hverken tynd eller noget... Han står stadig bundet i reb...

Synes han burde komme ind i skyggen i den her varme, men der er overhovedet ingen skyggemuligheder på marken...

Han må egentlig være temmelig dehydreret...


Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Honey Bee


Rigtige heste, er under 1.60!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dehydreret
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 18:23

Ja, det hesteliv er bestemt ikke noget at råbe hurra for.

Men mine egne heste drikker fx ikke noget det meste af dagen, kun ca et par gange dagligt. Én ting er at hesten uden tvivl foretrækker at have fri adgang til vand, noget andet er at den jo godt kan klare sig med vand et par gange dagligt. Det kommer jo an på om den bliver tilbudt vand i tilstrækkelige mængder. Der er heldigvis en del vand i græs.


Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 19:08

...hvor er linket?


Ja jeg har kørt forbi hesten en dag hvor manden og konen tilsyneladende var ude for at tjekke den.


De så ud til at være 70 år +/- og kørte i en ny sort/mørk polo.


Jeg har egenylig i tankerne at skrive en seddel til ham og ligge den ved hestens vand for at høre om han ikke evt. skulle have en stor murebalje den kunne have vand i og om han godt vidste at den drikker ca. 30 - 40 liter vand hver dag i denne hede.


Søger lige efter den omtalte tråd


Mvh Nina Nielsen


*Ejer af Funder Nørhedes Rasmine*

7/8 renavlet KNN føl sælges! Født d. 21/5 07. M: Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 F: Max Højgård KNN 157

Venter skovkatte killinger ca 13/7 !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan ikke finde...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 19:09
...tråden ved at søge på Tøjret hest i solen v Løgstør??

Mvh Nina Nielsen


*Ejer af Funder Nørhedes Rasmine*

7/8 renavlet KNN føl sælges! Født d. 21/5 07. M: Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 F: Max Højgård KNN 157

Venter skovkatte killinger ca 13/7 !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tråden
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 19:15

Den er på side 1 nu her i Hyggesnak. Jeg orkede ikke lige at skrive linket.




Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fandt tråden...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 19:15

...Jeg tror sgu jeg skriver en seddel til manden og ligger den under vanddunken på mandag efter arbejde.


Jeg vil skrive mit mavn og tlfnr hvis det er at han evt. kunne bruge noget hjælp til at gøre det bedre for hesten, så som nyt hegn der skal sættes op eller lign.




Mvh Nina Nielsen


*Ejer af Funder Nørhedes Rasmine*

7/8 renavlet KNN føl sælges! Født d. 21/5 07. M: Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 F: Max Højgård KNN 157

Venter skovkatte killinger ca 13/7 !

0
0
Svar på denne tråd
 
 God idé
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 19:24

Det er en udemærket idé, jeg tror bare at det er lidt som at slå i en dyne, hvis ejerne virkelig var interesseret i hestens velfærd, så havde de nok gjort noget mere for den. Hvis det er fordi at de er for gamle og svage, så må de jo kende nogen som vil hjælpe eller betale sig fra det. Jeg synes dog at det var et forsøg værd, helt sikkert.


Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 19:26

...ved fra min veninde ( hun passer køer ved manden der har de jersey på den anden side af vejen) at han gerne vil lave hegn og have strøm i, men tror sgu han er for gammel til sådan noget.




Mvh Nina Nielsen


*Ejer af Funder Nørhedes Rasmine*

7/8 renavlet KNN føl sælges! Født d. 21/5 07. M: Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 F: Max Højgård KNN 157

Venter skovkatte killinger ca 13/7 !

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider