Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Den farlige p-pille? Mærke?
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 21:24

Hej HN'ere...

Jeg så lige en reklame for noget der kommer i Dags Dato imorgen.


Det omhandler en pige der er blevet blind, og en der er død af at tage p-piller - her i DK.


Er der nogle af jer, der ved, hvilket mærke det her drejer sig om?


Mvh Simone


Stald Vester Tang
TØJ + UDSTYR SÆLGES
~ Så er tøsen solgt ~
Karina & Madame
| Held & Lykke|
0
0
Svar på denne tråd
 
 ved ikke men
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 21:37

Jeg ved ikke hvilket mærke det er. Men der er risiko ved alle mærke af p-piller stort set det står også på dem jeg har været på de sidste 3 måneder for smerter at hvis man har tendes til blodpropper i familien skal man være meget forsiktig med at tage dem og huske at oplyse det til lægen.

Nogle læger husker at spørge min første læge gjorde da jeg skulle have 1. gang men her 2. gang spurgt hun ikke selv om det var første gang hos den nye læge og der kunne jo være sket noget siden.

Jeg fortalte selv da jeg kunne huske det med blodpropper at min morfar havde haft en lille en, men hun mente ikke det var være end jeg godt kunne tage dem.

Så tror hvis man er bange for blodpropper skal man holde sig helt fra p-piller. der er jo alternativer.



Hilsen

Line

Susi prisesse hesten

Verdens dejligste shetter

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 21:53

Mener ikke det er noget bestemt mærke, men gælder alle p-piller. Der er en vis risiko, ved at tage alle salgs p-piller (Læs evt. den lille folder, der følger med).

Måske man dropper pillen, efter programmet imorgen Tror det ikke, men man ved jo aldrig!




I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar..
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 21:54

Det er såmænd ikke for jeg er bange for mine p-piller. Jeg har gennem to år været på lavdosismærket Yasmin, og da står da ganske vist at man ikke bør tage dem, hvis der har været blodpropper i nærmeste familie - eller noget i den stil.

Men siden jeg startede på p-piller er "de kloge hoveder" altså kommet frem til at p-piller IKKE har nogle risiko. Og- at p-piller endda ligefrem kan mindske chancen for brystkræft inden for de grupper der ellers ville være i risikogruppen.




Stald Vester Tang
TØJ + UDSTYR SÆLGES
~ Så er tøsen solgt ~
Karina & Madame
| Held & Lykke|
0
0
Svar på denne tråd
 
 tjah...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:02
det lød som om, at det var et bestemt mærke der var tale om, i sagen fr Dags Dato. Altså, hvor det ligesom går helt galt! Der er selvfølgelig da nok risiko ved de andre mærker, men altså - jeg kender ingen der er blevet hverken blinde eller er døde - heller ikke mig selv!

Gunhild,.
... silver!
- BU 06/07 <3
0
0
Svar på denne tråd
 
 yasmin
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:03
skulle da netop være nogle af dem emd mange bivirkninger




Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:18

Er det ikke Yasmin der er det farlige mærke? :S

- det har jeg læst herinde, mener jeg.





Malle

music when the light goes out



0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar..
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:19

Jeg syntes altså også det lyder som om der er tale om et bestemt mærke...


Yasmin har jeg fået at vide er uden så mange bivirkninger fordi det er en lavdosispille.


Stald Vester Tang
TØJ + UDSTYR SÆLGES
~ Så er tøsen solgt ~
Karina & Madame
| Held & Lykke|
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:20

Synes nu også det lyder voldsomt, hvis det skulle være alle p-piller, så det lyder da godt, hvis det kun er nogle bestemt.

Selvom man selvfølgelig ikke skal glemme, at der er en risiko ved selv yasmin.




I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr!


0
0
Svar på denne tråd
 
 ved ikke så meget om det
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:30
men det er er hvad jeg har hørt -altså yasmin




Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:32

Der er vidst også 3 unge svenske piger, der er døde af at tage p-piller..


Hilsen

Louise

Luna og Snippe <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:32

P-piller i dag er stort set lavdosis.




Malle

music when the light goes out



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm ...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:36

det lyder da lidt skræmmende... Jeg bruger yasmin, og har ikke nogen bivirkninger (jeg ved af). Men nu i siger det er mine øjne faktisk blevet noget dårligere, på det sidste, men først 1-2 år efter jeg begyndte med pillerne. (De var på -1 for 1½ års tid siden vel, og nu er de nok værre måske -1,5 eller 2 - har ikke fået det testet)

ER det yasmin, og er det så KUN dem der er i søgelyset? Det er vel bivirkninger ved alt, og er glad for mine yasmin - men at man kan blive blind det lyder nu lidt voldsomt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er jo
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:36

også vidt forskelligt hvordan man individuelt reagerer på de forskellige piller.


Jeg startede på nogle lavdosis også, men har så fået nogle med lidt mere af det ene og lidt mindre af det andet, for at se om de passede bedre til mig...


Men jeg vil da lige lytte med i morgen, for det lyder da lidt vanvittigt.


_________________
T
ine & T
ulle
Dét klinger :D


(...og Plethesten selvfølgelig)

Se videoer af de smukke her

0
0
Svar på denne tråd
 
 P-piller.
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:38
Jeg ved ikke hvilket mærke dags dato mener, det finder vi nok ud a i morgen.

yasmin har jeg prøvet engang, men dem fik jeg for mange bivirkninger af. Nu får jeg trefase piller ved navn trinowum. Den er jeg tilgengæld rigtig glad for, og har taget dem en del år efter hånden.
0
0
Svar på denne tråd
 
 lyder underligt
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:41

nu er der forskellige slags ppiller, alle med forskellig doser hormoner, nogle har meget små doser, andre har flere. der er også forskellige ting i ppillerne. kan ikke helt forstå hvis det er yasmin, for som de andre siger er det en lavdosis ppille. men nu må vi se hva de siger i dags dato. men der har altid været historier om at ppiller giver blodpropper osv - men tilgengæld mindsker de også risikoen for visse former for kræft!




MVH Eva.
Nu helt uden hest.
0
0
Svar på denne tråd
 
 håber da ikke
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:52
Jeg er på nogle som hedder yasminelle. håber godt nok ikke det er dem. Selv om jeg nok snart skal skifte

Hilsen

Line

Susi prisesse hesten

Verdens dejligste shetter

0
0
Svar på denne tråd
 
 farlige piller
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 22:53

Jeg har lige set klippet.

De siger "type" pille.

Så det er nok ikke eet bestemt mærke det drejer sig om


venligst Lone



0
0
Svar på denne tråd
 
 Så så ...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 23:01

Rolig HN'ere.. Lad os nu ikke gå i panik :)

Indtil imorgen aften kl 20.00, kan I jo læse lidt her:

www.cancer.dk/Forskning/Nyheder/ ppiller+frikendes.htm


Stald Vester Tang
TØJ + UDSTYR SÆLGES
~ Så er tøsen solgt ~
Karina & Madame
| Held & Lykke|
0
0
Svar på denne tråd
 
 jumpinggirl
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 23:21
Rolig nu... Pigen i reklamen var blevet blind efter en blodprop og ikke direkte af pillen. Tror ikke du skal bekymre dig om det er pillen der er skyld i din eventuelle synsnedsættelse...

Henne

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 01:02
både mig og min lillesøster blev for knap 3 år siden sat på yasmin p-pillen pga PCO og min søster blev periodisk blind på øjet .. hun troede hun måske var lidt stresset men det viser sig nu at efter hun begyndte på yasmin er hun begyndt at danne blodproppet som sættet sig ved øjnene ... jeg selv har lidt bivirkninger af yasmin og har bedt om tid hos en gynækolog - vil have et andet alternativ istedet for p-piller - tør ikke fortsætte på dem - har 3 børn at tænke på !!

Med Venlig Hilsen

Tine



hingsteføl sælges : efter De Noir/Schwadroneur.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har haft
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 07:17
brugt jasmin i en kort periode, men dem kunne jeg slet ikke, fik for mange bivirkninger af dem.

CAsanova sælges, til godt hjem. godt avls emne. har papir.


IC hoppe mave udlånes. avler store føl

0
0
Svar på denne tråd
 
 Yasmin
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 11:02

Jeg har taget Yasmin, og stoppede rigtig hurtigt på dem..


Nytårs aften 2002- 2003 faldt jeg om med en blodprop i hjernen, efter behandling med yasmin i 6 måneder..- kun 16 år gammel..


På sygehuset fik vi mulighed for at klage over disse piller, hvilket mine forældre gjorde for at der ikke var andre der skulle komme ud for det samme, hvilket har resulteret i at min gamle læge IKKE udskriver disse piller mere. Ellers skete der ikke rigtig noget med denne pille.


Da jeg var indlagt på neurologisk afdeling i Odense, kom der en pige mere ind med samme blodprop som mig, hvilket undret lægerne rigtig meget..


Sjovt nok havde hun spist samme p-pille..


Så ja, jeg råder folk til at tænke på hvad de fylder deres krop med...

0
0
Svar på denne tråd
 
 P-piller
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 12:41
Jeg fatter ikke at folk tager disse piller, for der er jo SÅ mange andre, gode alternativer. Især for dem der véd at de ikke vil have børn - det kan klares ambulant, tager en uge at komme sig over og holder resten af livet ;-)


Ikke om jeg gad ødelægge min krop med hormoner.


/Lene

Derfor beder jeg med tårer
Led den ind i mine årer
Så for dig kun hjertet banker
Så kun du i mine tanker,
er den dybe sammenhæng.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hrhrthuh
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 12:50

Jeg tror næppe det er Yasmin der er tale om. Tag det nu roligt og vent til programmet er sendt frem for at anklage diverse mærker.


Der findes jo møghistorier om alle p-piller. Alle kroppe er ikke ens og reagerer derfor også forskelligt.


Der er jo ikke et mærke der konsekvent dræber. -Så bliver det i hvert fald trukket ret hurtigt væk igen.


Hvis man slet ikke tåler et mærke, -får blodpropper har man måske lettere tendens til disse propper og så tåler man næppe p-piller overhovedet..


Jeg har brugt Yasmin i 2 år uden et eneste problem..


Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem ;)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Yasmin
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 12:52

Jeg tager Yasmin og har gjort det 4-5 år.

Jeg har ikke fået blodpropper eller mistet synes endnu.

Startede på dem fordi jeg fik at vide at de var gode mod dårlig hud og PMS.


Hvad er det for nogen bivirkninger mange referer til?


Mvh

Line



Life shrinks or expands in proportion to one's courage

- Anaïs Nin


0
0
Svar på denne tråd
 
 Yasmin...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 12:59

Jer der bruger yasmin - hvilke bivirkninger har/havde i?


Hvad bruger i som alternativ til pillen, udover enten beskyttelse eller "operation" som danmakine taler om? Tror ikke jeg skal have børn, men hvis jeg nu fik lyst alligevel - ville det jo være ærgerligt. Så synes det er et lidt drastisk skridt.


Grunden til jeg tager p-piller er for at jeg så får mindre ondt i maven, og selvfølgelig ved hvad tid det kommer og hvor længe det varer - hvilket jeg synes er meget rart. Og så kan man jo også springe en pause over, det har jeg gjort en enkelt gang.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dags dato
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 13:31

Det er YASMIN p-pillen udsendelsen handler om, kender en som kender pigen programmet handler om...


Den skulle være forbudt i mange europæiske lande.. pga dens bivirkninger..


Katrine






M.v.h Katrine!


Nu med 4 sorte hypper!







"Livet er en dans på roser, men hvem siger at der ikke er torne undervejs?"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 14:04

Danmakine:

Jeg vil godtnok hellere udsætte mig selv for at tage p-piller eller lignende frem for at blive steriliseret. Som 14 årig - hvor jeg begyndte med p-piller ved man altså ikke om man vil have børn! Og en hel anden ting er, at man skal være 24 for at blive steriliseret, for at undgå at stå i situationer hvor man fortryder en eventuel sterilisation. Man mener at man som 24-årig har taget beslutningen om børn.


Og - jeg skal ihvertfalt ikke steriliseres, for jeg ved jeg skal have børn. Men ikke endnu da...


Det er altså mærkelig at det er Yasmin det handler om. Jeg kender SÅ mange der er glade for den. Jeg selv, mine veninder og min søster (som vel efterhånden snart har brugt dem i små 10 år)


Men jeg kan da ihvertfald allerede afsløre jeg ska se fjerner i aften kl otte :)


Stald Vester Tang
TØJ + UDSTYR SÆLGES
~ Så er tøsen solgt ~
Karina & Madame
| Held & Lykke|
0
0
Svar på denne tråd
 
 Yasmin
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 15:33

Nu bliver det spændende at se om det virkelig er Yasmin (ikek at jeg ikke tror på dig Frieser Haske)


Men så er jeg da glad for jeg ikke bruger dem mere. Jeg gad ikke bruge dem når jeg sagtens kunne få andre piller til mere end den halve pris.


Havde dog ikke nogen problemer med dem. Og heller ikke dem jeg bruger nu, som jeg mener hedder lindynette.


Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One


0
0
Svar på denne tråd
 
 Danmakine...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 16:48

..ja, man kunne jo også bare klemme knæene sammen og sige nej ikke

Det er vist ikke alle unge piger der er helt afklarede med om de vil have børn eller ej...så let er det bare ikke...og selv om man når op i min alder ...og er efterhånden bedstemor, så er et kirurgisk indgreb måske heller ikke løsningen...jeg er panisk angst for at komme i narkose og blive skåret i...så hellere de 5-10 år mere med mini-piller. Jeg har efterhånden taget p-piller i over 20 år nu, og jeg lever da endnu...



Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?







0
0
Svar på denne tråd
 
 Klamt...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 17:35
Klamt... Jeg tager Yasmin :-(

Skal da se det i aften!


Hilsen fra LISE


KONGELUNDENS RIDEKLUB - www.kongelunden.com
PART PÅ FANTASTISKE RIGOLA! LANG RYTTER + LILLE HEST = GOD JORDFORBINDELSE :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har en
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 17:35
veninde der har fået adskillige blodpropper oveni hinanden pga. p pillen Novynette...





Mendacem memorem esse oportere.



Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er ikke helt med.
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 17:48

Jeg synes det er lidt mærkeligt at så mange får bivirkninger af p pillerne, ligesom jeg har hørt at hvis man tager yasmin gennem nogle år, så er der en stor risiko for at man bliver gravid selvom man har taget pillerne korrekt. Jeg har selv taget yasmin men stoppede gennem 3 år, fordi de var for dyre for mig. Jeg havde ingen bivirkninger af dem og hellere ikke af dem jeg tager nu. Lindynette. Men selvfølgelig er vi mennesker forskellige.

Min lillesøster på 20 har taget yasmin gennem en del år og har taget dem korrekt, og hun venter nu sit første barn. Ikke fordi det kan ske for alle, men det er bare lidt mærkeligt synes jeg med de p piller. Håber det går i orden.


Det bedste i verden er heste.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:05
Nu bør der lige gøres opmærksom på at p-piller er et yderst gennemtestet produkt i alle dens varianter, og det bør folk altså tænke på før de begynder at blive bange for p-piller.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Link...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:15

Her er der et link til det på tv2



nyhederne.tv2.dk/baggrund/ article.php/id-7131278.html




Karins foto - Fotografering tilbydes

Altid et klik værd

Modeller søges

Stoker-debatten..

Debatforum for pillefyr og andre energiformer


0
0
Svar på denne tråd
 
 Men "sjovt" nok
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:19
så er p-piller i Sverige PROPPET med advarsler om hvor mange bivirkninger der er ved dem ... Det er såmen ene og alene fordi danske læger er så pissedårlige til at rapportere bivirkninger at det ikke står på indlægssedlerne!

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tvivler også på det er yasmin!!!
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:20

Jeg var til læge i denne uge for at få fornyet og ændret min p-pille recept og der anbefalede min læge mig yasmin og sage det var en meget populær p-pille, som havde få bivirkninger. At den var generelt bedre mente hun dog ikke, men absolut heller ikke farligere!

Som de andre siger.. Take it easy og lad os vente og se i aften


Mvh. Nina

*Så er Camry stjernen solgt*

Rideudstyr i spandevis sælges - tjek præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Men det
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:29
ER
Altså Yasmin der er tale om:

politiken.dk/indland/ article317854.ece

Uanset om jeres læger så anbefaler den eller ej!

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejhej
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:40

Den statistik over P-piller og blodpropper er da godt nok dårlig!


Måske er det Yasmin, der har givet flest blodpropper, men den har også langt flere brugere end de andre nævnte mærker.

18 blodpropper, men står for 10,78 % af markedet.


Personligt ville jeg være langt mere bekymret over at bruge Gynera (13 blodpropper og 0.54 %) eller Meloden (7 blodpropper og 0,3 %), der har langt højere antal blodpropper pr. bruger end Yasmin.



"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney


JHN's dressurrytter for hest 2006

0
0
Svar på denne tråd
 
 p-piller
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:40

jep det er yasmin.

tv2 nu


Hilsen Camilla.



Rodeo aflyst, tak for kampen. Stort skulder klap til alle der skrev under. Super godt gået :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jgpijhnfpirf
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:05

Helena (Lakaj): Hvor kan man se statistikken henne? (:

Kan overhovedet ikke finde det.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum.
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:29

Jeg har taget Yasmin i 3 år, og har da aldrig haft nogen bivirkninger andet end jeg måske tog lidt på i starten..(Men det er der jo nogle der gør)


Har nogle veninder der også er på dem, og de har heller aldrig haft nogen bivirkninger eller noget som helst..





0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved nu ikke..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:32

om der ikke bliver gjort opmærksom på de bivirkninger der kan være..


Når jeg læser indlægsedlen fra mine p-piller kan jeg tydeligt læse at der er risiko for både det ene og det andet..


Og min læge gjorde også kort opmærksom på at man kunne få bivirkninger..





Krone og bølge - En selvfølge


samt Sorte Perler



0
0
Svar på denne tråd
 
 hhthsrth
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:33

Jeg tror altså det handler meget om, om man kan tåle det eller ej. P-piller generelt er farlige.


Jeg har hørt om rigtig, rigtig mange gode historier om Yasmin, så jeg har ikke i sinde at stoppe med dem.


Selvfølgelig er det dybt ubehageligt at nogle er ramt a pillerne, men det kunne også være sket med andre mærker.


Man må ikke glemme at en stor gruppe faktisk trives med præperatet.


Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem ;)
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg bruger meloden
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:40
eller er nu skiftet til en, som var billigere, men det skulle være det samme




Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd
 
 Et link mere..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:45


Christel
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)
Og på hesteryg igen..




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man gør sig den ulejlighed at...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:45
...hive indlægssedlen ud af pakken, vil man se at der ER rigtig, rigtig, RIGTIG mange kendte bivirkninger - af de mere alvorlige kan nævnes blodpropper og depression, af de mere kedelige vægtændringer (ofte opad) og nedsat 6-lyst...


... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
0
0
Svar på denne tråd
 
 Yasmin
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:47

Jeg bruger også Yasmin,og har gjort det siden den kom frem i 2001.

Jeg har aldrig haft problemer med den,men jeg vil da nok lige vende det med min læge..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 20:20

Jeg har brugt Yasmin i 4 år og har aldrig haft problemer med dem.. Kender flere som også bruger Yasmin, og de har heller ikke problemer med dem.

Men, det er da lidt skræmmende, hvis Yasmin faktisk er farlige.. Tror lige jeg skal have kontaktet min læge


Sascha & Sani Cheval


Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV



0
0
Svar på denne tråd
 
 det er yasmin
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 20:31
der er tale om tv2 nu
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejhej
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 20:32

Statistikken var i det link, Karins Foto satte ind. Men jeg har lige været inde og se på nyheden, og nu er listen slettet


Forstår det altså ikke!



"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney


JHN's dressurrytter for hest 2006

0
0
Svar på denne tråd
 
 æv...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 20:35

det er det mærke jeg har taget i mange år.


Dog blev pillerne taget fra mig i sommers,da jeg pludselig fik en mystisk lignende aflevring i min lever.

Den er heldigvis på tilbage tog nu.




Mvh. Tine

Equi-work.com

Så er vi åbnet! Kig ind.





0
0
Svar på denne tråd
 
 yasmin...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 20:36

jeg har også været på Yasmin, og er det ikke længere. Jeg havde heller ingen bivirkninger af den...


vedr. tv2 dato, da var der en fællesnævner ved alle de piger der havde haft uheldige bivirkninger, og det var blodproppen var kommet inden for meget kort tid...max en 3 måneder, så jeg tror har man 'gode' erfaringer med dem, så virker det da ikke som om man vælter død om af dem.


Ikke desto mindre, så skal jeg ikke på yasmin igen...


better safe - then sorry


~ hesteløs ~

Men med 2 tykke madorgler:

Benzer & Chloe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Arghh pres!
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 20:47

Arghh, pres Har taget Yasmin i nogle år nu, og nu tør jeg da aldrig mere proppe sådan en i munden...


Er der nogle, som kan anbefale andre gode præventionsmuligheder?


Aldrig spis gul sne...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 20:48
Jer som bruger Yasmin nu, hvad har I tænkt jer at gøre? Jeg er lidt i tvivl om, om jeg skal stoppe, eller om jeg skal kontakte min læge og høre hvad hun siger.. Hvad gør I?

Sascha & Sani Cheval


Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 20:51
... tror jeg ringer til min læge og siger jeg vil have et andet mærke. De er jo ikke engang billige...
0
0
Svar på denne tråd
 
 al medicin er farligt
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 21:02
har fået af vide at den astma medicin jeg tager har større risici for dødsfald (op til flere dør af medicinen om året) end alt andet af den slags medicin.. men hvad pokker jeg skal tage den, hvis jeg ikke ønsker at dø af anfald.. de omtaler lunger hjerne og blod hvor der opstår problemer med yasmin .. jeg har yasmin siden det udkom og har fået tjekket lunger hjerne og blod og er ganske sund og rask, hvad det angår risici for blodpropper.. medicin skal selvfølgelig tages med forsigtighed, men der er ikke nogen grund til at være overforsigtig.. jeg vil forsætte med pillerne men som de råder til i brugsanvisningen skulle det være godt med perioder uden pillerne og det må da prøves...
0
0
Svar på denne tråd
 
 P-piller
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 21:08

Jeg ved ikke, hvad jeg vil gøre nu efter, jeg har set den udsendelse!

Jeg har jo som sagt taget dem i nogle år, og når der ikke har været nogle bivirkninger eller noget ind til videre. Så burde min krop vel kunne tåle dem? Men på den anden side, så kan man jo aldrig være 100% sikker, og så er de jo heller ikke ligefrem de billigste...







0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen tvivl..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 21:12
Ja, jeg tog min sidste yasmin-pille igår..
Bare kald mig hystrerisk eller andet, men jeg kan overhovet ikke se et problem i at skifte mærke, og hvorfor så ik gøre det?

Mvh. Matilde
0
0
Svar på denne tråd
 
 Link...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 21:12
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 21:15
Jeg har smidt resten af mine Yasmin piller ud, nu tager jeg en p-pille pause i nogle mdr før jeg skifter til et nyt mærke så min krop ikke bliver pumpet med forskellige hormoner

Mvh Heidi, hestene og hundene.


"If you live to be 100, I hope I live to be 100 minus 1 day, so I never have to live without you."


~ Winnie The Pooh ~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der findes jo mange mærker
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 21:16
Hvorfor holde stædigt fast i et mærke (Yasmin), hvis der er en øget sansynlighed for, at de er mere risikofyldte at spise end andre typer p-piller???
Det er da som at lege med døden .

Min datter fik anbefalet yasmin af lægen, fordi de hjalp på acne. Hmmm hun får dæleme ikke lov til at putte en pille mere i munden - de er røget i skraldespanden. Better safe than sorry

Der er nok rigtig mange læger der får uhyr travlt i morgen med at finde nye alternativer til Yasmin.

;o) Lillian
0
0
Svar på denne tråd
 
 Yasmin
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 21:17

Jeg har taget Yasmin i snart 6 år, og jeg vil da lige vende det med min læge i den nærmeste fremtid, men stopper nu ikke, før jeg har snakket med hende. Jeg har dog ikke set udsendelsen, men læst nyheden på tv2.


Der er jo generelt mange ting, man kan gøre for at mindske risikoen for blodpropper, så det er selvfølgelig med at tænke på det også.


Mvh


Anna





Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd
 
 yasmin...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 21:17
Jeg har også taget Yasmin i mange år og har heller ingen bivirkninger, af hvad jeg ved.. Men det er da lidt tankvækkende. Jeg har længe overvejet at droppe pillerne og finde på noget andet, så måske det er en grund til at gøre det...

Henne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helena (Lakaj)
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 21:35

Hej.

Fandt lige den statestik du henviser til, og tror alså ikke man kan regne med den...

For den første mener jeg faktisk min læge har sagt meloden er taget af markedet, så den findes ikke mere...

For det andet er gestonette og meloden faktisk samme pille, men alligevel er de opført hver for dig? Gestonette er billig udgaven af meloden...


Tager man gestonettes statestik har de 3 blodpropper, og 5,25% af markedet, alså alligevel en rimelig andel.

Tager man meloden som er samme pille, så har de 6 blodpropper og kun 0,3% af markedet, sikker fordi mange vælger gestonette som jo er billig udgaven af meloden.


Men bortset fra det, så ska man jo kigge på hvor stor en procent del som yasmins blodpropper egentlig udgør. Og her udgør blodpropper som følge af yasmin alså 19,78% af ALLE blodpropper, og med en markeds andel på "blot" 10,78%, så er det jo en ret stor procentdel...


Nu må du ikke misforstå mig, egentlig er indlægget jo ikke kun mindet på dig, men du refererede til statestikken, derfor har jeg "skrevet til dig". :P


Lige et link til statestikken. gfx.tv2.dk/images/nyhederne/ bivirkninger_siden_2001.xls



Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o,


Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)

© Se min elskede hest Tango i min præ. ©

© Savner Tessa. :{( Elskede hende SÅ højt. ©

0
0
Svar på denne tråd
 
 blodpropper
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 21:37
Da jeg begyndte på p-piller blev jeg spurgt til om der var en tendens til forhøjet blodtryk (ell. blodpropper) i familien.

Nu fik jeg ikke set udsendelsen, men som jeg opfatter hentydningen fra min læge skal man passe på med p-piller hvis der en arvelig faktor indblandet. Blev arveligheden taget op i programmet?
0
0
Svar på denne tråd
 
 yasmin..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 21:48
har haft taget yasmin tidliger men valgte at stoppe pga. bivirkninger det var voldsom hovedepine kvalme og generalt utilpashed til hverdag et par dage efter jeg stoppede stoppede alle symtomer også det var ellers ikke meningen jeg ville begynde på p piller igen efter en af mine veninder døde i julen 2002 22 år gammel. hvor OUH. havde stor mistanke til p pillerne. og ved også at siden yasmin kom på marked har lægerne anbefaldet dem til de fleste unge piger/kvinder fik også selv af vide at yasmin var det de unge piger brugte i dag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 22:00

Min bedste veninde hun fik blodpropper i lungerne pga de p piller. Jeg spiste dem selv på det tidspunkt, og aldrig om jeg begynder at spise p piller igen! Hverken Yasmin eller noget andet mærke!

Kan kun råde andre til at lade være.

Pas på jer selv.

Knus Mette




Samson var den flyvende Fjordhest


*Sov sødt skat*




0
0
Svar på denne tråd
 
 Yasmin
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 22:04

Jeg har brugt Yasmin i 6 år, og har aldrig haft en eneste bivirkning

Men det her kan da godt skræmme mig meget!




Maria

Uden ridedyr pt., men søger parthest i 2791!

Søger andels- eller lejelejlighed i Kbh., med tilladelse til kat.

Kan du hjælpe?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Aner ikke.
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 22:09

...om jeg skal fortsætte med dem nu, eller stoppe. Skal begynde et nyt stræk igen i morgen...

Så ville jo godt stoppe i morgen, men vil også godt vende det med lægen.



Jeg tænker bare lidt, hvis jeg så får nogle nye (efter en sommerpause) kan det være jeg får en masse bivirkninger. Og som det var i programmet, gik det jo hurtigt hvis man begyndte på (yasmin) piller. Jeg har taget dem i 5 år, uden bivirkninger. Jeg overvejer dog i alle tilfælde at holde en pause, og evt. starte med yasmin igen, hvis det ikke er dumt(?!) - i pausen kan jeg jo så også se om jeg bliver mindre træt, som jeg har som eneste "bivirkning" pt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg spørger lige igen
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 22:13

Hvor er det dog nogle forfærdelige historier...


Er som sagt også på Yasmin, og kan nu læse, at andre også har døjet med voldsomme hovedpiner, kvalme osv... Er pt. i decideret hovedpinebehandling, men efter alt dette her bliver Yasmin lagt på hylden, og så vil jeg da se, om de frygtelige hovedpiner mon også stopper.


Men jeg spørger lige igen. Alle jer, som er stopper med diverse p-piller: Hvilken prævention anvender I så? Er der noget, I kan anbefale? Hér tænker jeg på p-ring, pesar eller noget andet?




Aldrig spis gul sne...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Belingo
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 22:16

Ikke at det som sådan har noget med resten af historien at gøre, men det er gestonette og harmonet, der er det samme..


Jeg må indrømme, at jeg har været meget opmærksom på det program, da jeg lider af forhøjet blodtryk, og har blodpropper i nærmeste familie.


Derudover er jeg ryger, hvilket ikke gør det bedre.


Heldigvis er de piller jeg tager, i følge den undersøgelse ikke så slemme, men det ændrer nu ikke på, at jeg ikke tager dem længere end højest nødvendigt.. dvs ca 12 kg mere.





MoonQueen/Tina
:D
Superkuren er startet
start 25/5 2007.
Mål -7,8 kg inden 9/6.
1/6 tabt 3,5 kg. 4,3 mangler.
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm123445
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 22:17

Jeg er lige begyndt næsten, jeg har ikke mærket noget.. Men måske man skulle kontakte sin læge og høre om der er noget i det eller om man kan forsætte om intil nu har det jo godet godt!



Sirid

*Heima á Sölvabakka...

*Min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/sirid

0
0
Svar på denne tråd
 
 P-piller
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 22:29

Hejsa allesammen


Jeg har taget p-piller i et par år nu eller noget i den stil - dog ikke Yasmin. Mine hedder Novynette. Andre der tager dem? Har I nogen bivirkninger? Jeg synes nemlig ikke, jeg har bivirkninger. I hvert fald ikke nogen jeg kender til. Men jeg må da tilstå, at det jeg nu har læst her på HN og så i fjernsynet skræmmer mig lidt...

Kunne godt lige finde på at vende det med lægen en gang...




MariaHelena & Primmer


"The greatest thing you'll ever learn
Is just to love and be loved in returned."
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 22:34
De problemer som der (måske) er med Yasmin (og jeg vil gerne gøre opmærksom på at der IKKE er solide beviser for at Yasmin kan forøge risikoen for blodpropper) er kædet sammen med hormonerne desogestrel og gestoden. Hvilket af de to hormoner Yasmin indeholder ved jeg ikke, men jeg ved at alle 3. generations p-piller der indeholder et af de hormoner er under mistanke for at kunne forøge risikoen for blodpropper set i forhold til ældre 2. generations p-piller.

Så ligegyldigt hvilket mærke p-piller man bruger, hvis det indeholder et af de hormoner er det potentielt lige så farligt (eller ufarligt) som Yasmin.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Yasmin...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 22:35

Jeg har tilfældigvis pillefri periode, men efter at have set udsendelsen her til aften, ja så tror jeg ikke at jeg nogensinde mere skal spise en Yasminpille. Jeg har smidt mine recepter på pillen ud, og smidt indpakningerne ud. P-pillerne afleveres på apoteket i morgen.

HUSK NU AT P-PILLERNE IKKE MÅ SMIDES I SKRALDESPANDEN!!! DE SKAL AFLEVERES PÅ APOTEKET TIL DESTRUKTION!!


Det kan godt være at Yasmin ikke er farligere end andre når det kommer til stykket, jeg skal dog ikke være en del af Yasmins statistik. Jeg lader tvivlen komme mig selv til gode.

Min svigerfar, der er praktiserende læge, var stærkt forarget efter at have set udsendelsen, og anbefalede mig også at stoppe med det samme.



Hilsen fra LISE


KONGELUNDENS RIDEKLUB - www.kongelunden.com
PART PÅ FANTASTISKE RIGOLA! LANG RYTTER + LILLE HEST = GOD JORDFORBINDELSE :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 prævention...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 22:36
jeg har ikke brugt piller nu i 3 år. og fik da også lige en lille søn på den konto... så kan kun anbefalde jer der ligger pillerne på hylden og ikke lige vil have poser under øjnene i de kommede år pga. mangle søvn tonsvis af vaske tøj, gylp og konstant rens af sutflasker og barneskrig i de høje toner som tak.. så HUSK prævention ikke at jeg beklager mig for ville ALDIRG være for uden min dejlige dreng nu.. men skal selv op og snakke med lægen når jeg finder en ny kæreste igen... vil enten have pesar ellers hvis det er for besværligt så vælger jeg en homon pille i armen... men gode gamle gummi dreng han kommer på til at starte med for jeg skal ikke have noget ballade med underlivet pga en dreng der har været på besøg i en dame med utøj...

0
0
Svar på denne tråd
 
 26%...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 23:11
hvis i ser i statestikke står de faktisk også for 26% af indberettede bevirkninger. Ingen af de andre er ikke i nærheden, så godtnok er alle farlige, men umiddelbaret ikke i nærheden af yasmin...

Mangler hest at ride i Aalborg området. Alt har interesse, også ungheste.

se præs.for information

Hornum Ulstrup Rideklub, Kig Forbi

www.Hurk.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Husk lige...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 06:34

Alle jer der nu stopper / er stoppet med jeres p-piller, husk at risikoen for at få en blodprop er større, når man er gravid, end når man tager p-piller (også Yasmin).


Mvh


Anna





Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Yasmin
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 09:51

Jeg har i dag ringet til min læge fordi jeg vil have nogle andre og de har selvfølgelig ferie

Den læge de henviste til, ville ikke hjælpe mig... Hmmm


Maria

Uden ridedyr pt., men søger parthest i 2791!

Søger andels- eller lejelejlighed i Kbh., med tilladelse til kat.

Kan du hjælpe?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ro på alle sammen
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 10:33

Jeg kan godt forstå I er bekymrede ! Jeg er selv en af dem som blev ramt af en blodprop pga p-piller. Det skete allerede da jeg var 16 år, midt i Gymnasiet.


Jeg vil sige før jeg fortæller min oplevelse med blodproppen, at risikoen for at få en blodprop er større hvis man tager p-piller OG har en mutering i blodets koagulationssystem (det er det system der får blodet til at stoppe med at bløde). Det er enten Faktor Leiden V (fem) eller Protein S mangel. Desværre tjekker de praktiserende læger ikke lige med en blodprøve på pigebarnet inden p-pillerne bliver udskrevet.


Jeg synes, det bør være en rutine at tjekke for de to muteringer hvis der er tendens til blodpropper i familien. Jeg har så ikke en af de to muteringer, desværre. Men der er en tendens til blodpropper i min familie.


Jeg blev med min blodprop udsat for 2 forsøg på at opløse blodproppen med noget medicin, hvilket mislykkedes da jeg ikke kunne tåle den. Fik 42 i feber og hjerteproblemer. Tilsidste valgte overlægen på Slagelse Sygehus at sende mig til Gentofte Hospital, blev overført en søndag med ekskorte fordi min tilstand var alvorlig. Undervejs i ambulancen får jeg en blodprop i hjertet, bliver reddet og der bliver samme aften konstateret tusindvis af små blodpropper i lungerne.


Jeg bliver reddet pga en engageret og meget kompentent overlæge Bo Jacobsen, som gik ned på apoteket og stjal en masse dyr medicin: Urokinase som dengang kostede 50 000 kr. pr ampul, det er udvundet af urin fra mennesker. Jeg fik næsten 10 ampuller før jeg fik det bedre. Overlægen "lånte" medicinen, Apoteket var lukket søndag aften og der var ikke tid til at vente på en beviling fra Nordvestsjællands Amt på at de ville betale for medicinen, ellers skulle de betale begravelsen for mig.

Derefter var jeg igennem en stor og lang operation for at få renset blodproppen ud af benet. Jeg var yderligere igennem 2 store operationer indenfor ½ år, fravær på gymnasiet blev på 85 % !


Idag er jeg på livsvarig blodfortyndende medicin pga blodpropperne i lungerne. Og jeg er gravid, men det har de styr på ude på Trombosecenteret på Gentofte Hospital. Fik en søn i 2004 med blodfortyndende behandling. Jeg styrer selv min medicindosis med et lille apparat, dog ikke når jeg er gravid, der skal jeg stikke mig i maveskindet to gange om dagen.


Tænk, er det virkelig værd for at tage p-piller. Jeg fortryder meget i dag at jeg har spist p-piller. Har ikke taget dem siden, har brugt kondom og har altid haft det fint med dem.

Jeg synes jeg har betalt dyrt for det med et ødelagt ben og livsvarig kontrol, med risikoen for enten en blodprop eller blødning.


Tænk over det, hvad enten om der er familær disposition for blodpropper i familien eller ej, det er dit liv !



Beagle.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 11:06

Det giver da virkelig noget stof til eftertanke..


Jeg overvejer kraftigt om jeg overhovedet vil fortsætte med mine p-piller, selv om jeg ikke bruger Yasmin. Jeg bruger Yasminelle.


Jeg har brugt Yasmin en kort periode for nogle år siden, jeg fik det bare skidt af dem. Kraftig hovedpine, kvamle, og bare generelt dårligt af dem. Dengang anbefalede lægen Yasmin, og sagde de var meget populær. Hmm. Er MEGET glad for jeg stoppede med dem, når sådan en udsendelse kommer på banen.






Hilsen Cathrine og araber vildmanden Zeppelin

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 11:43

Det er svært at skrive et indlæg efter dit Beagle, det er en skræmmende historie, og viser med tydelighed at der er behov for mere kontrol i udleveringen af p-piller. Jeg håber ikke du tar det jeg skriver nu personligt.


Men jeg bliver virkelig ærgelig når et tv-program igen, igen, igen kan skabe frygt i så mange mennesker, baseret på en halv sandhed. Som journalist tager man udgangspunkt i enkelte personers historie for at påvirke seeren mest muligt. Det kan man bare ikke i en videnskabelig sammenhæng. Det er ufattelig tragisk for de enkeltpersoner det går ud over, men fakta er, som andre også har nævnt, at der er en væsentligt højere risiko for at få en blodprop ved en graviditet end ved at tage p-piller. Desuden mener man at p-piller giver mindre risiko for visse typer kræft.


Samtidig har lægemiddelstyrelsen idag udsendt en meddelelse om at jasmin ikke er mere farlige end andre p-piller, hvilket flere også har været inde på. Jeg kan forstå at man vælger p-pillerne fra, især hvis man har en eller flere risikofaktorer. Men at stoppe med at tage jasmin fra den ene dag til den anden på grund af en tv-udsendelse!? Hvis man havde gjort sig den umage at lave bare en smule research i stedet for at stole blindt på en en tv-udsendelse, ville man vide at risikoen for at få en blodprop er klart størst i løbet af det første år, og falder for hvert år. Så har man været glad for jasmin i fem år, vil man nok også være det de næste fem. Samtidig ville man vide at den forøgede risiko der er med jasmin fremfor såkaldte 2.generations p-piller, findes ved alle 3.generations p-piller. (Og den er stadig mindre end risikoen for at få en blodprop ved en graviditet!).


Der kan meget vel være behov for mere kontrol ved udleveringen af p-piller, men dette må i såfald gælde alle p-piller... at stoppe med at udskrive jasmin, som så mange har været glade for, vil være nonsens.


Øv jeg synes det er ærgeligt at tv'et i den grad er blevet et orakel som åbenbart besidder den eneste sandhed :-(


Anette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anette
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 11:56

Godt skrevet, Anette!


Jeg kiggede lige på tv2's debatside, og folk er jo gået helt i panik og amok. Der er mange, som har skrevet, at nu tager de ikke flere piller og har smidt pakken ud. Det er både rigtig dumt og alt for drastisk.


For det første skal man ikke smide den slags ud - det er jo hormoner i pilleform. Og for det andet risikerer man at blive gravid, hvis man har været i seng med nogen inden for de sidste par dage - det er ikke nok bare at begynde at bruge anden prævention nu. Det står der også i indlægssedlen, hvis man læser under glemte piller.


Så, ro på. Undersøg lige sagen og tal med lægen. Det ville heller ikke være første gang, at journalister pyntede på statistikken for at få en god historie. Der er i øvrigt på tv2's hjemmeside et svar fra producenten.


Sådan et program er helt sikkert tankevækkende, men det er ikke nødvendigvis
sandheden.


Når det er sagt, så burde det da være obligatorisk med kontrol for sygdomme og disponeringer. Da jeg startede, spurgte lægen mig om jeg røg og om der var blodpropper i familien. Jeg svarede nej til begge dele, og det var sådan set det.

Mvh


Anna





Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd
 
 at holde en pause NU
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 12:08

er her en læge? Og hvad mener i andre til dette:


jeg har færdiggjort min pakke, og skal starte ny i dag. Jeg overvejer nu at holde en sommerpause - for at se om jeg bliver mindre træt og får øje på nogle evt. bivirkninger ved pillerne. Vil gerne holde pausen nu, da der er ferie her snart og det er den periode jeg helst vil prøve at undvære pillerne.


Men er det dumt, eller kan det være farligt at holde en pause på ca 4 måneder?? Nu har jeg jo brugt yasmin 5 år, så kan jeg vel ikke få (nye) bivirkninger hvis jeg starter igen efter en pause...? (De piger i programmet fik jo bivirkninger ret hurtigt efter de begyndte.)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 12:14

Nu spørger jeg måske dumt, men hvor stor er risikoen for en blodprop, hvis man har været på Yasmin i nogle år uden nogen særlige bivirkninger??

(Har blodpropper og forhøjt blodtryk i familien)


Jeg bliver mere og mere i tvivl om jeg har haft bivirkninger pga. pillen eller noget andet..

Må da vidst hellere få snakket med min læge om det..





0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan ikke
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 12:36

specifikt "måle" eller sætte en størrelse på en risiko men har du Karina tendens til blodpropper og forhøjet blodtryk i familien ville jeg lige tænke mig een gang mere.


Jeg ville evt. snakke med din læge om det, evt. hyppigere tjek i form af blodtrykskontrol samt blodprøver for de mutagener jeg har skrevet om.


Det er ikke et p-pille mærke der er farligere end andre. Alle p-piller er farlige, selvom producenterne siger de er helt ufarlige og lavdosis. Jamen jeg spiste lavdosis p-piller og fik blodpropper, pillerne er stadigvæk på markedet selv 20 år efter jeg fik blodproppen. Jeg fik senere oplyst via en bekendt som arbejder i lægemiddelstyrelsen at 164 kvinder fik blodpropper af lige netop dette mærke i årene 1985-1990, ikke ret mange når man ser det over 5 år plus antallet af kvinder der indtager p-piller.


Det er ikke særligt sjovt at have et delvist ødelagt ben, jeg har fået store åreknuder (de kan opereres væk men kommer igen) skal have kompressionsstrømper på og hvor fedt er det med dem på om sommeren ??? Plus jeg skal spise piller hverdag, tjekke mit blod ellers får jeg blodprop/blødning, hvor fedt er det at leve med det fra ens 16. år til man dør ???


Jeg synes der er mange bivirkninger ved p-piller: hovedpine, humørsvingninger, vægtøgning, blodpropper, risiko for kræft i æggestokke og evt. brystkræft og andre bivirkninger. Vist er der positive bivirkninger som aftagende acne, undgå graviditet (men man kan sørme også blive gravid på trods af p-piller), færre mensessmerter etc.


Beagle.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 12:36

Tak Anna :-)


Til JumpingGirl: Der skulle ikke være problemer med at stoppe idag i stedet for at starte på den nye pakke, hvis du har holdt de syv dages pause efter den sidste pakke. Det er jo ikke anderledes end personer der stopper med p-pillerne i perioder hvor de ikke har en kæreste. Men husk anden prævention!! Hvis du har brugt p-pillerne i fem år uden bivirkninger, burde du ikke havet øget risiko for blodpropper efter en pause. Men jeg skal ikke kunne sige sikkert om du vil kunne opleve f.eks. en vægtøgning igen, hvis du fik dette første gang du startede.

Jeg ville nok vælge at informere min læge om dette. Du skal ihvertfald undersøges inden du starter på dem igen. Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan se logikken i sådan en pause... der kan gå en del tid inden din krop er inde i en normal hormonel balance igen, og så starter du på hormonerne igen :-/ Jeg ville nok foretrække at tale med min læge om det, og evt. prøve et andet mærke hvis der var bivirkninger der ikke var til at leve med. Men sådan rent teknisk set burde det ikke være et problem for dig at stoppe nu.


Anette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Harmonet..
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 12:46
Er dette ikke blot et tegn på at vi ikke alle sammen er ens?

Jeg har ikke set programmet og har heller ikke tænkt mig at gøre det. Der er jo ingen grund til at gejle sig selv op.

Jeg bruger selv det mærke der hedder Harmonet og har aldrig haft nogen bivirkninger. Jeg har ikke engang taget på. Den eneste rigtige bivirkning er at jeg bløder meget mindre nu end da jeg ikke tog p-piller.

Det er nok lægerne der burde bære bedre til at informere om problemerne og undersøge om der er nogen farer for den enkelte person.


- Fie

Modeller til Bella Cards søges, læs mere i min profil.

www.minibaah.tegnebordet.dk - jeg tegner din hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min søster
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 13:33

Fik en blodprop i benet pga P-piller da hun var midt i 20'erne, det var dog ikke yasmin pillerne.

Jeg må ikke få P-piller pga det. og kunne heller ikke drømme om at spise dem mere. Ja alle de piller man kan få nu tildags mod ALT tror jeg bestemt ikke vores krop har godt af, så jeg spiser kun noget hvis det er ABSOLUT nødvendigt, så nej jeg snupper ikke lige en panodil pga hovedpine.


Hilsner Lisab.

Tobias 170402

Patrik 151203

Amalie 181206

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 14:31

Jeg tager dem også på 4/5 år. Ringede til min læge i morges, og hun sagde at jeg ikke skulle skifte, før de fik besked fra lægemiddelstyrelsen om at de var skadelige.

Hendes begrundelse var:


- ingen arvelighed i familien for blodpropper.

- ingen overvægt.

- ingen rygning.

- De fleste som får blodpropper får dem inden for 6 måneder efter de har startet på p-pillen. Jeg har taget p-piller i ca. 9 år. De sidste 4/5 år har jeg brugt Yasmin.

- Jeg blev skiftet over på Yasmin netop pga. bivirkninger fra andre piller. Jeg kastede op af dem. Yasmin er dem jeg har færrest bivirkninger af. Hvis ikke jeg skal have Yasmin, er der desværre ikke noget andet pille alternativ til mig.


Men hun gjorde opmærksom på, at hormoner aldrig er sundt for kroppen. Hvilket man jo godt ved.


Men altså: lægerne gør intet før de får besked af lægemiddelstyrelsen. Og det tror jeg ikke de får, efter at dømme programmet i aftes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Yasmin
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 15:11
Lægemiddelstyrelsen har udsendt en besked, der kan ses på deres hjemmeside.

Maria

Uden ridedyr pt., men søger parthest i 2791!

Søger andels- eller lejelejlighed i Kbh., med tilladelse til kat.

Kan du hjælpe?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjae...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 15:32
Jeg fortsætter nu med mine yasmin. Jeg bliver rost for mine fine store årer når de tapper blod fra mig hver 3. måned og har det tip top, ingen bivirkninger hér.
Jeg skal til mit årlige blodtrykstjek om et par uger og der må jeg jo tage en samtale med min kære læge om der er nogen grund til at stoppe. Hvis ikke der er fortsætter jeg.

En drastisk ændring af ens liv? Jo vist er det det hvis man får en blodprop. Men det ville altså også være pænt drastisk at blive gravid, synes jeg!

/Anna
0
0
Svar på denne tråd
 
 Anna...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 15:48

Det synes jeg nu ikke man kan sammenligne: blodprop og graviditet.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 16:05

Anna Aissa: Hvad dælen er det for noget fis at sige, at der er større risiko for at få blodprop når man er gravid, end når man tager p-piller.. Hmm ja måske og hvad så?? Tror davel gud ikke at man er gravid i 4-5 år (mange der tager de der p-piller har jo taget dem i mange år).. Det er sølle 9 måneder man er gravid!! Skal man sige, at man ikke vil have børn pga. faren for en blodprop?? Sikke da noget latterligt noget at sige!! Ved du hvad, du kan blive kørt over, når du går ud for din dør, eller få et fly i hovedet!! Så lad være med det!!



Personligt tager jeg ikke p-piller mere.. Har aldrig taget yasmin. Har taget Meloden og den billig efterligning af Meloden..


Mvh Moni





Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

Staldvask kig her: www.a-staldrens.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Moni...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 17:18
Tror nu ikke det er sådan det skal forstås. Men nærmere at det er lide så drastisk at blive gravid som det er at får en blodprop. Hvilket jo er lige så latterligt. Børn er da heldigvis de fleste gange en glædelig ting. Det er en blodprop næppe.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hørte i goaften dk
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 17:47

at det var mærket Yasmin det var galt med, i forhold til andre mærker.-... men ved sgu ik noget om det..

men er jo heller ik så gammel... eller.. jo... he


Heste tager mig som jeg er,

men de bedømmer mig ud fra,

hvad jeg gør!..

Sometimes, you cant make it on your own.

Love Lulle(Luka) & Lisette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rolig...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 18:10

Moni, træk vejret og tal ordentligt.


Selvfølgelig skal man da ikke lade være med at få børn. Men jeg synes nu alligevel, at det er meget godt at vide. Hvis man er så bange for at få en blodprop at man dropper p-pillerne med det samme, så bør man da vide, at risikoen blot er endnu større, hvis man bliver gravid, fordi man har droppet p-pillerne i utide. Som nævnt kan man jo godt blive gravid, hvis man stopper med at tage p-pillerne midt i en periode, og man har haft s*x.

Hvis man ved det, kan man også tage sine forholdsregler og være ekstra opmærksom på at forebygge blodpropper, mens man er gravid.


Og så er det da meget interessant, at p-pillerne ikke er mere farlige end den meget naturlige ting, det er at blive gravid.


Jeg vil da i hvert fald gerne have børn engang, og jeg er villig til at tage den risiko, der altid vil være forbundet med det. Og indtil jeg har talt med min læge, tør jeg også godt tage den meget mindre risiko, det er at tage p-piller.


Håber det forklarede det lidt.


Mvh


Anna





Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd
 
 tjeck dine p-piller
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 18:55

på det er link: gfx.tv2.dk/images/nyhederne/ bivirkninger_siden_2001.xls kan i se udregningerne for indbretningerne for bivirkninger de sidste 5 år fra 2001 til 2006.

Jubii mine piller yasminelle har haft 2 indberetninger af bivirkninger og ingen for blodpropper... dejligt

Men kan se at mine gamle gynera er temmeligt slemme 30 indbetninger og 12 blodpropper

Men der se selvfølgelig ikke så meget som yasmin 112 indberetninger og 18 blodpropper.


Hilsen

Line

Susi prisesse hesten

Verdens dejligste shetter

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678910
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 19:53

.................

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 20:36
I kan ikke drage nogen som helst meningsfuld konklusion ud af de få danske tal der findes.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 20:57

Rolig nu Moni! Sammenligningen (som jeg i øvrigt også selv kommer med) har til formål at sætte risikoen ved brug af p-piller i perspektiv. Den er i øvrigt taget direkte fra min lærebog i farmakologi (læser til farmaceut) så det er ikke noget jeg selv har sat op. Det er da tankevækkende at den risiko der er ved p-piller som gør mange skrækslagne i øjeblikket, er mindre end risikoen ved en graviditet, en risiko de færreste nogensinde har overvejet, og glædeligt tager med. Derved også sagt at risikoen ved begge dele er meget lille, medmindre du er disponeret for det.


Jo der er bivirkninger ved al medicin, men der er også uhyggeligt meget kontrol på området, og et lægemiddel får ikke lov at være på markedet hvis ikke der er en fornuftig sammenhæng mellem virkning og bivirkninger. Det er da tankevækkende at vi glædeligt fylder os med stoffer som nikotin og alkohol, som næppe havde fået lov at være på markedet som lægemiddel...


Anette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmål...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 01:01

Hvorfor står yasmin ikke på denne liste? her er linket, det er listen over "godkendte lægemidler"...?

Det burde de vel?


De står så heller ikke på listen over "afregisterede lægemidler". (håber link'sene virker).


Hmmm ?



Er der nogen der ved om man kan få indsigt i den liste TV havde fra lægemiddelstyrelsen, over antal indberettigede p piller med navn og bivirkning (TV viste en del af den) - har ikke kunne finde den nogen steder. Vil gerne se den med mine egne øjne.


Ydermere er der dette link der viser en liste, fra TV2???, over hver enkelt pille og bivirkninger vs antal brugere. Men hvor stammer den her liste fra, er det TV2's egen undersøgelse?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Listen har TV2 rekvireret
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 01:24
Fra Lægemiddelstyrelsen, de skrev og begærede aktinsigt. Du kan se programmet igen på tv2: http://sputnik.tv2.dk/?channel -men kun med Explorer som browser.

TV2 beregnede selv- at med 11% markedsandele burde Yasmin have 11 % af bivirkningerne. Er der andre, der kan se, hvor de begår en fejl?

Der er bivirkninger ved al medicin, det er en afvejning, man tager, når man godkender medicin. Men- nu er det svært at teste medicin i årevis, så derfor slipper en del på markedet, der så viser sig at have uacceptable langtidsvirkninger, men det kan man ikke vide- da det er langtidsvirkninger.

Selv må jeg ikke tage hormoner, men mine forældre var hhv 59 og 65, da de fik kredsløbssygdomme. Så jeg kunne da have nået at tage p-piller i en del år inden. Rent faktisk tog jeg p-piller i nogen måneder, men måtte stoppe på grund af bivirkninger:

Hovedpine hyppigt
Kvalme
Nedsat og ingen 6-lyst
Og sluttelig en svær depression

Så nej, folk er ikke ens. Jeg reagerer også underligt/uforudsigeligt på naturmedicin- så min morale er: Medicin er medicin, og det er ofte helbredende, men sjældent ufarligt!


Mvh xtiny


Scientist's Door Sign: "Gone Fission."


"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali





0
0
Svar på denne tråd
 
 Cilest...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:26
Er der nogen der kan fortælle mig, hvor Cilest ligger henne af på listen, da jeg slet ikke kan se de links?

Savner dig min elskede pony, aflivet d. 4/1-07.

Her er et minde om min elskede pony

media.putfile.com/sputniksminde

Helt nyt Horsepower vinter/allround pony dækken str. 115 sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjoe...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 10:07
Freja (1982): det var sådan set hvad de sagde i søndags. At det var en drastisk ændring af ens liv at få en blodprop. Jeg sad og grinte lidt, for jeg synes sgu også det ville være en jævnt drastisk ændring af mit liv. Men hatten af for dig, hvis ikke det ville ændre dit det fjerneste.

Xtiny: Den procentsammenligning var jeg færdig af grin over. Dét er da ved Gud at sammenligne æbler og (heste)pærer! Men der er sikkert nogle idio.. æh, jeg mener personer, der kan se en mening med tallene og flegner skråt. Eller... Det ER der jo, ser man

/Anna
0
0
Svar på denne tråd
 
 P-piller
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 10:54

Jeg har faktisk haft rimlig tit hovedpine og kvalme næsten dagligt de sidste 1 1/2år, og har faktisk fået det undersøgt for en god måneds tid siden (igen), og lægen sagde at jeg ikke fejlede noget på mine blodprøver.

Jeg troede så at det var noget psykisk, da jeg har haft en del problemer på hjemmefronten. Men nu tror jeg da mere og mere på, at det er pga. Yasmin! Så de ryger altså ud sidst på ugen...





0
0
Svar på denne tråd
 
 P-pillestop og sygdom...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 19:55

Det er jo en længere diskussion og det er altid svært at sige med sikkerhed om det er p-pillernes skyld, når der dukker forskellige ting op, som hovedpine, vægtstigning mm.


Men jeg kan da fortælle hvad der skete, da jeg stoppede med mine...


Jeg stoppede med p-piller i sensomeren 2006. Kort tid efter begyndte jeg at tage på og fik pludselig meget svær acne. Jeg fik ondt i maven, blev træt og fik overhovedet ikke menstruation. I januar 2007 gik jeg til egen læge og blev undersøgt. Min læge mente det var sygdommen PCOS - Polycystisk Ovarie Syndrom.

Herefter fik jeg foretaget diverse undersøgelser på Endokrinologisk afd. på Odense Sygehus og jeg har nu fået den endelige diagnose, som altså er denne PCOS...Alt dette fandt jeg først ud af, efter jeg stoppede med mine p-piller.

PCOS er en sygdom der påvirker hormonerne og gør at man danner alt for meget mandligt kønshormon(det er det der gør, at man får acne og stiger i vægt, evt. også kraftigere behåring). Jeg ligner dog stadig en kvinde ...Desværre påvirker det også evnen til at få børn, men de læger jeg har talt med, har fortalt mig at mulighederne for at få hjælp til dette, er mange.


Det jeg vil frem til er, at p-piller kan skjule evt. problemer i kroppen, i mit tilfælde hormonforstyrrelser. Selvom det er træls at ligne en pizza i ansigtet og føle sig lidt småfed, er jeg glad for, jeg dengang stoppede med pillerne. Nu skal jeg bare behandles for disse hormonforstyrrelser så jeg bliver mig selv igen.


Skulle der være nogen der har fået samme diagnose som mig, hører jeg gerne fra dem...


Mange hilsner Ditte



0
0
Svar på denne tråd
 
 Anna...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 21:52
Ja, det er da en drastisk ændring. Både blodprop og graviditet. Det jeg mener er, at en blodprop jo er en negativ ændring og en graviditet forhåbentlig er en positiv ændring. Sådan ser jeg det i hvert fald. Jeg ved godt at en graviditet kan være negativ, men det ender jo som regel lykkeligt alligevel. Med få undtagelser.
0
0
Svar på denne tråd
 
 yasmin
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 22:49

porblematikkenomkrin Yasmin er at de som regelt markedsførres som lavdosis og at man fordi hormonindholdet er lavt ikke tænker over eller advarer imod bivirkninger.


Desuden er det en pille som ofte budskrives til "nybegyndere" og har man ikke noget at sammenligne med er det måske ikke noget man bider mærke i hvis pillerne indvirker på ens velbefindende.

Da jeg tog yasmin var der ikke nogen advarsler der gik i retning af at de havde indvirkning på fedtindhold eller rforkalkining i årer. Der stod så vidt jeg husker en masse om at kontakte læge ved kvalme eller uregelmsessige blødninger.


Jeg brugte dem et par år men jeg undrede mig lidt over at mine blødninger ikek alene blev kortere og kraftigere men at jeg modsat tidliger begyndet at få spændinger op til og under mens.
Desuden tog jeg altid på når jeg havde haft en periode uden pille rog startede op igen.


Jeg skiftede så til et andet mærke.. og pt er jeg slet ikke på pillen.. den beskytter alligevel ikke imod sygdomme så jeg ser ingen grund til at stoppe mig selv med hormoner så længe jeg ikke har en fast partner.


Lands End
Hoppe F:Lancier

MF: May Black


0
0
Svar på denne tråd
 
 ringet til læge.
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 11:56

Jeg har ringet til min læge i dag da jeg også, som mange andre, tager yasmin. Jeg blev da bekymret da jeg så programmet, men jeg har dog aldrig haft problemer med de piller, trods jeg har taget dem i ca 5 år!!!


Lægen sagde at der ikke var grund til bekymring før der var noget der var videnskabeligt bevist, og programmet i tv er jurnalistik + - ! og det har han jo nok ret i. det var i øvrigt mange der havde ringet áng yasmin, og det er jo klart når de puster det sådan op.


Tror måske det har været et tilfælde med de piger, der har været så pokkers uheldige.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Helena (Lakaj)
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 17:04

Jeg kan så glæde dig med, at Gynera ikke længere findes på markedet.


Jeg har brugt dem i 5-6 år, og været meget glad for dem - jeg har ikke oplevet nogen som helst former for bivirkninger.

Men nu er de som sagt taget af markedet, og er blevet erstattet af Lindynette, der iflg. min særdeles påståelige apoteker skulle være FULDSTÆNDIG magen til Gynera.

Det er jeg så omtrent 100% sikker på, at de IKKE er, for jeg oplevede næsten omgående ubehagelige bivirkninger som kraftige menstruationer og udflåd, da jeg skiftede mærke.

Fik så tildelt Minulet i stedet, og dem er jeg rigtig glad for - ingen problemer med dem.


Jeg tror man ind imellem glemmer at tænke på, at p-piller ikke bare er de rene "bolsjer", men faktisk er medicin, og fuldstændig som folk kan reagere forskelligt på al mulig anden medicin, så kan vi piger også reagere forskelligt på p-piller og deres sammensætning.

Der er også nogen, der ikke kan tage en Panodil uden at få problemer, mens andre kan proppe sig med dem - sådan er vi nok bare så forskellige.


Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mig og yasmin...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:20

Jeg har taget yasmin i omkring 2 år- vel og mærke uden bivirkninger.

Programmet i søndags skræmte mig egenlig ikke, og min søster har taet pillerne i snart 6 år og begge har vi kun positive ting at sige - bortset fra pillens pris.


Men men - min mor ,som er lidt gammeldags, ville gerne lige have en snak med min læge, og lægen sagde "det er et flot". Det er ikke nogle videnskablige beviser, og så længe sundhedsstyrrelsen ikke har sagt noget, er det helt utroligt der er lavet sådan et program ud af det.


Sååeh.. I, der er helt oppe at køre... Calm down :)


Men - nu skal jeg så prøve en pakke Cilest. Har I erfaringer med dem?

Min læge sagde de også var lavdosis, men er det rigtigt ?



Stald Vester Tang
TØJ + UDSTYR SÆLGES
~ Så er tøsen solgt ~
Karina & Madame
| Held & Lykke|
0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 15:26

Det er Yasmin, der står for tur nu. Gynera udgik af handlen af samme grund. I indlægssedlen ved mine står, at samtlige kombinationspiller (de med Østrogen) kan give dyb venetrombose, men at graviditet fx. kan gøre det samme. Der står også, at førstegangsbrugere er mere udsatte end de, der har været på pillen længe.

Jeg tager det roligt, alt er jo efterhånden farligt og sundhedsskadeligt, og døden SKAl jo have en årsag (sort humor gør det nogle gange lettere).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lægemiddelstyrelsen
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 19:21

'Lægemiddelstyrelsen fastholder, at Yasmin har de samme bivirkninger som andre p-piller (...) Ifølge Lægemiddelstyrelsen har der været indberettet flere bivirkninger ved Yasmin i Danmark, når man sammenligner med andre p-piller af samme type. Antallet af indberetninger er dog for lille til at vurdere evt. bivirkninger, og Lægemiddelstyrelsen lægger derfor vægt på europæiske undersøgelser, der viser, at risikoen for bivirkninger ligger på linje med risikoen for bivirkninger ved de andre p-piller af kombinationstypen.'

Taget fra dagens medicin


Personlig bruger jeg Nuva-Ring, da jeg er en torsk til at tag en pille hver eneste dag.




Knus fra Vinnie_M, farmakonom stud.
.
Hest/pony søges i to-tre måneder til selskab - nu
(Evt. også lettere skovtur og dressurridning, hvis det er muligt)
Ring eller mail til mig
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider