Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 HJÆLP !!! Min hunds øje ..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 22:09

Ja, her til aften da jeg kom hjem og var igang med at spise kage. Kiggede jeg på min hund , Tænkte jeg bare f u c k .


Hans ene øje er bare hævet nedeunder , så man kan se det lyserøde rigtig meget ...


Hvad ska jeg gøre ??? Tage til dyrlægen med ham , eller vente til imorgen med at se hvordan det ser ud ???


Vi har også en anden hund (Hans far) og de sloges tidliger idag så det kan godt være der fra , da der er magt kamp for tiden .



I får lige et par billeder, men han lukker øjene lidt, så det er ikk de bedste billeder ..







OG LIGE ET BILLED AF DET ANDET ØJE ..








Mvh Jeanett


Søger praktik plads , jeg skal på landbrugsskolen sjælland den 1 ausust. så søger parktil plads fra den 1/10/2007 til 1/10/2008.

Se her : www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=12&i=

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vask...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 22:16

Vask øjet i kamillete (Lunkent) og spør en stribe Kloramfenikol i øjet.

Vask og smør 2-3 dage og hvis det ikke har hjulpet til mandag morgen (hvilket jeg tror der har) så må du til doktor dyr.


Hvis du ikke har kloramfenikol så må du på apoteket straks i morgen når de åbner.


Det bruges til både mennesker, hunde og katte men vask aldrig en hests øjne i kamillete. Det var lige et sidespring.


Lad høre hvordan det går hunden.

Og op med humøret, jeg tror ikke det er så slemt med den.


Lev livet mens du har det......du ved aldrig hvornår det er slut.


Behandle andre som du selv vil behandles.

Masser af godt rideudstyr og andet sælges.

Se mere på


www.barslund.hestesider.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke kamillete!
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 00:03
Der er små partikler i, der kan virke irriterende på øjet. Brug hellere sterilt saltvand (1 strøgen teskefuld salt (10 gram) til 1 liter kogt vand- køles af. Kan opbevares i fx et kogt syltetøjsglas og i køleskab. Hæld så lidt op i en skoldet kop- og rens øjet- fra ydre øjenkrog ind mod næsen. Husk at vaske hænder tit, så det er mest muligt sterilt!).
Saltvandspapler kan fås på apoteket- det er nemmere!

Men nu løber hans øje ikke i vand? For mig at se ligner det mere et slag (et "blåt øje"). Hvis selve øjet har taget skade, så vil øjet løbe i vand- evt vil det væske ud af samme sides næsebor). Så rens kun, hvis øjet virkelig løber med væske og snask.

For en sikkerheds skyld, så kan du give din dyrlæge et ring. (Gør det- os herude kan jo ikke se skaden!). Jeg synes nu, det ligner, han har fået et gok ved øjet i kampens hede.
Hvis der kommer pus (snask), så skal han til dyrlæge!


Mvh xtiny


Scientist's Door Sign: "Gone Fission."


"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali





0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg sys osse det ligner..
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 00:10

at han har fået en på kassen.. Jeg har set noget lignende på en hest der var blevet sparket i hovedet..


Vi behandlede det i første omgang med koldt vand, uden det kom ind i øjet, bare for at forhindre det i at hæve mere end højst nødvendigt, og ellers øjensalve, der er godt mod øjenbetændelse, som man kan få i håndkøb på apoteket..


Mange hilsner fra Ujammiuaq


Jeg savner ham, min hvide prins, min skat.. Du vil altid være i mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm ...
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 15:16

Tak allesammen ;D


Det er blevet meget lidt mindre idag , men må se sener på dagen hvordan det ser ud.


Der er hverken væske eller noget , Det er mere det at det lyserøde kommer op. Min far snakker nok bare om at der er et blåt øje ;D Men skriver sener og siger hvordan det så ser ud ;D


Mvh Jeanett


Søger praktik plads , jeg skal på landbrugsskolen sjælland den 1 ausust. så søger parktil plads fra den 1/10/2007 til 1/10/2008.

Se her : www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=12&i=

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider