Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hund lige spist 200 g chokolade -hvad nu
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 19:53

Vores labrador har desværre listet ind på mit værelse og spist ca 200 g chokolade - jeg har læst at det kan være meget farligt for hunde... skal vi bare holde øje med hende eller hvad skal vi gøre?


Det er en labrador, overvægtig på 9 år.





Mvh Louise
*
I'm suffering from amnesia and deja vu at the same time.
I think I've forgotten this before.

*
Sød dressurhest søger part i Odense V/Blommenslyst - Klik her!
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 19:56

Argh det er godt nok ikke godt! :/

kontakt dyrlægen med det samme - hunde kan dø af for meget chokolade, men så skal der også meget til, men ring til dr. dyr og spørg ad.



Anna med Frejadyret

My soulmate, my pasion, my love.

iu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chokolade er giftigt
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 19:56

HVid eller mørk?

Den mørke indeholder mere af det gidtige stof!

Du skal virkelig holde øje med den!

Har den tidligere spist chokolade- nogen hunde reagerer ikke så voldsomt på stoffet som andre!





Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh nej...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 20:01

Det er mørk - eller dvs lys chokolade med nødder :(


Hun har vist spist chokolade før og diverse mærkelige ting, men skal vi ringe til dyrlægen eller vente og se?


Jeg har bare læst alle de historier herinde fra hunde som døde af at spise chokolade, men kommer det an på hvilken hund det er eller er det alle hunde, og de så bare reagere forskelligt?

For hun har spist chokolade før (selvf. har vi ikke givet hende det) og der var ikke noget, men vist ikke så meget som det her.


Hvor hurtigt vil symptomerne vise sig og hvad vil de være hvis hun ikke kan tåle det?





Mvh Louise
*
I'm suffering from amnesia and deja vu at the same time.
I think I've forgotten this before.

*
Sød dressurhest søger part i Odense V/Blommenslyst - Klik her!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Chokolade
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 20:03
Min irske terrier spiste da han var ca 6-7 år hele den der kæmpe kasse tom's skildpadder som vejer et halvt kilos penge. Han blev heldigvis så syg af det, at han straks kastede op, og det røg da også ud i den anden ende Men jeg tror da at han var "smuttet" for os, hvis ikke det var kommet op/ud igen.. Så hold godt øje med den. Chokolade kan være giftigt for hunde i større mængder..

Mvh Katharina

Si vis pacem, para bellum
quidquid latine dictum sit altum viditur


0
0
Svar på denne tråd
 
 Chokolade
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 20:05

Vi havde engang en labrador som åd en af de HELT store pakker merci, - inkl. papir 8-)


Han fik ris nogle dage efter, og så "lavede" han ellers fine pakker de næste par dage


Vores hunde har nu ind i mellem spist chokolade, - ikke noget vi har givet dem, men nogle af vores hunde har været hurtigere end os 8-)

- De overlevede alle.


Men hold øje med hende, - har godt hørt det er giftig men ingen af vores har nogensinde været påvirket af det...




Rollo


- If you're a female you're instantly beautiful, no matter what idiots say...


R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you.

|| Mine QXL-auktioner ||

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hund...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 20:09

det lyder godt at det ikke er i alle tilfælde, eller langt fra, at de bliver meget syge...


Det vi skal kigge efter - er det om hun bliver sløv, rastløs eller hvad?


Mvh Louise
*
I'm suffering from amnesia and deja vu at the same time.
I think I've forgotten this before.

*
Sød dressurhest søger part i Odense V/Blommenslyst - Klik her!
0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke for godt
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 20:11

Jeg ville for en sikkerheds skyld ringe til en dyrlæge.




Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.


Til dig som fortjener det! ;-)


Kleenex udleveres også til værdigt trængende.


Kieffer gamacher købes!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Ring dog...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 20:28
Hejsa

Det er slet ikke sikkert der sker noget farligt, men et opkald til en dyrlæge koster altså ikke mere end ganske almindelig tlf takst, og han/hun vil kunne fortælle jer hvad I skal være opmærksomme på helt nøjagtigt...

Så grib den telefon...

Mvh

Winnie


Du kan ikke forandre fortiden
men du kan ødelægge nutiden
ved at bekymre dig om fremtiden
0
0
Svar på denne tråd
 
 30 kg baby på amfetamin
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 20:41

Min den mindste (Rottweiler) spiste også en æske chokolade, da hun var et halvt års tid (var hoppet op i vindueskarmen ved juletid og havde pakket en værtindegave ud. Hun gik totalt i "sukker-chock" og rendte rundt og var fuldstændigt overgearet i flere timer. Til sidste gik det så meget over gevind, at hun nærmest løb med hovedet ind i væggene, fordi hun var sådan oppe at køre. Det værste var at hun ikke kunne stoppe selvom hun var helt forpustet. Det var ret uhyggeligt.


Dyrlægen bad mig se tiden an. Jeg valgte at trække gardinerne for og slukke lyset, så hun troede at det var nat - det hjalp efter et stykke tid (flere timer) og så sov hun "rusen" ud. Men det var virkelig ubehageligt mens det stod på.


I dag tror jeg ind i mellem at hun har fået en hjerneskade af det fordi hun er sådan en mongol-hund, men det var hun vist helt fra start.


mvh. katrunte

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 00:13

Den med at hunde kan dø af det, har jeg også hørt om.


Det har vores hund så ikke, kunne jeg konstatere.


Han spiste som 4 måneders en hel x-tra stor Marabou chokolade (250gr), mens jeg var i bad. Der er ikke sket det mindste med ham, ikke noget sukkerchok eller død til følge. Havde en fin karriere som en showhund og havde gode resultater indenfor lydighedskonkurrencer.


Han fyldte 9 år i år...

Kender også til flere andre, hvis hunde har lavet samme trik uden nogen form for mén.


Så det udsagn om chokolade tager jeg altså med et gran salt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare min mening...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 00:18

AliceF: Det er da meget muligt, at du tager dette udsagn med det gram salt, men det er jo direkte tåbeligt, når man nu ved, at det er giftigt for hunde! Bare fordi du ikke har set det, eller oplevet med de hunde i dín omgangskreds!

Bare min mening...





Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores GD åd
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 00:50

engang en hel stor Quality Street på 3 kg. - Med papir..!!


Om hun blev syg???


Der kom farvet papir "og andet" i lange baner både den ene og den anden vej, og det var det..!!


Men det ER farligt for hunde, så jeg ville også lige spørge Dr. Dyr, selvom min hund vidst ikke kendte til det farlige i den kombination.


Mvh

Line





DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommer jo an på
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 01:11
hvilken chokolade.. Marabou og lignende chokolade er der jo ikke meget kakao i.. så vidt jeg ved er det det de ikke kan tåle.. altså jo mørkere og mere "ægte" chokolade jo farligere..

Hilsen Signe :-)


Min hjemmeside




0
0
Svar på denne tråd
 
 Chokolade
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 06:59

Det var heldigvis kun sådan noget marabou-wannabe chokolade :) Hun har slet ikke vist nogle symptomer så jeg venter med at ringe til dr. dyr, ringer i eftermiddag.


Tak for jeres svar




Mvh Louise
*
I'm suffering from amnesia and deja vu at the same time.
I think I've forgotten this before.

*
Sød dressurhest søger part i Odense V/Blommenslyst - Klik her!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Marabou
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 07:12

Der er heldigvis - som Signe siger - ikke ret meget chokolade i Marabou. Vores labradorblanding hoppede engang ind ad et åbent bilvindue og satte en hel plade Marabou med nødder til livs. Dengang vidste man ikke det med chokoladen. Det er omkring 20 år siden... vi vidste det i hvert tilfælde ikke. Hunden fik det ikke engang dårligt.


Til gengæld fik vores anden hund det rigtigt skidt, da den for et par år tilbage fik tiltusket sig 2 kg okseinderlår i strimler Den lå meget stille i lang tid, og trak vejret temmelig hurtigt. Men den kom sig også.


Det med chokoladen må man altså ikke tage overfladisk på, selvom man har kendt en eller flere hunde, der er overlevet et chokotrip. Det er altså alvor, og man kan risikere at miste sin hund. Jeg læste i Hunden om en hund der døde af nyresvigt efter at have spist rosiner. Så nu er jeg helt hysterisk, når min datter spiser dem. Heldigvis er hun så nærig med dem at hun ikke deler dem med hundene. Det er noget andet med bønner og kartofler


Mvh


Julie






Rodeo? Nej tak!

Over 10.000 har skrevet under imod rodeo i Parken.

Har du?




0
0
Svar på denne tråd
 
 Mini muh
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 07:22

Rosiner og vindruer er en del værre end chokoladen.


Jeg tror personligt ikke at der sker det store ved noget marabou, chokolade-delen er jo ikke særlig stor i forhold til rigtig kakao.


I mit barndomshjem havde vi også hund. Min far fodrede den glad og gerne med mini muhh chokolader, og den har aldrig reageret på det. Den fik som regel en mini muhh hver gang de gik forbi en kiosk. Ellers stod den på de små runde vanilje is med chokoladeovertræk.


Hun blev da alligevel 14 år gammel (aflivet grundet kræft), uden antydning af chokolade chok i hendes liv.



Men jeg tror nu nok hvis jeg havde hund nu, at jeg havde drønet den til dyrlægen, bare for at være på den sikre side.






Endnu en FjordFan.
.

Ejer af guldklumpen Sylvia.



0
0
Svar på denne tråd
 
 nødder
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 07:38

nødder er da vist også giftigt for hunde? så har den jo fået to giftige ting på en gang, både chokolade og nødder.


vi fik i hvert fald en seddel fra vores hunds opdrætter hvor der stod hvad der var giftigt for hunde og der var nævnt rigtig mange ting, bl.a chokolade og nødder, så kontakt du hellere doktor dyr, hellere en gang for meget end for lidt


hilsen


HYPZER

DK KeeWee Cat's
Min hjemmeside...!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 aktivt kul
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 07:53

Da min dansk-svenske gårdhund i december spiste en hel "Julekurv" fra jobbet, anbefalede min dyrlæge at give hende aktivt kul fra apoteket. Det skulle binde chokoladen, således at den ikke kommer i blodet.


Aktiv kul koster omkring 15 kr. - Og jeg har i dag altid noget liggende hjemme. Bare hvis uheldet skulle være ude igen.


Håber at din hund har det ok


KH


Linda


"Du får hvad du giver..."

0
0
Svar på denne tråd
 
 nødder...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 08:01

Tja.


Der står inde på www.netdyredoktor.dk at chokolade er giftigt for hunde, men som de andre også siger at det er værre jo højere indholdet af rigtig kakao er...


Hvad angår nødder det har jeg ikke hørt om før og det har mine hunde nu heller ikke, så jeg må hellere kalde dem til skærmen om lidt når jeg er færdig med at skrive dette indlæg, de laver nemlig ikke andet når vi når sidst på sommeren/efteråret end at støvsuge græsplænen for nødder...

De er fuldstændig åndsvage med hasselnødder, de har dog aldrig fået nogen af os inde, kun dem de finder i haven, men det må også blive til en del, for vi har da aldrig nået at smage dem...


Noget helt andet er at de er super gode til at knække skallen, spytte den ud og kun tage nødden, det er nu meget underholdene...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 08:02

Har godt nok aldrig hørt om at hunde kan blive syge af chokolade. Men da meget rart at vide, når nu man har en hun i huset.

Hun har godt nok lige fortæret et stort chokoladepåskeæg i sidste uge. Men har ikke fejlet noget. Men det er nok heller ike lige den bedste kvalitet chokolade hun har fortæret der.

Men lige pt. æder hun alt...og hun pakker det pænt ud først. Slikposer, slikkepinde, ostepops, påskeæg...ja alt kan hun fiske ned at bordene. Er ved at blive sindsyg. Den store hund som aldrig før har taget som som den ikke måtte tager bare ALT nu.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chokolade ---
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 08:40

er den RENE gift for hunde!!..kontakt dyrelægen Omgående!!


i det heletaget må hunde slet ikke få noget som indeholder

"laktose" som findes i mælkeproducter

i chokolade er der både laktose og blosyre i ...som kan i værste tilfælde slå hunden ihjel..men det er slemt nok i forevejen hvis hunden får chokolade indenbords


Pinto er den eneste race

som dur!!!


www.123hjemmeside.dk/sarina

tag et kig på min hest,s hjemmeside

der forskellige muligheder som selv du kan

få nytte af :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chokolade
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 09:49

100 gr mørk chokolade kan tage livet af en hund i gravhundestørrelse... har ikke selv oplevet det, men det er hvad vores dyrlæge har oplyst.


Jeg havde jo nok kontaktet Dr Dyr - uanset tidsunktet på døgnet, blot for at være på den sikre side.


Men rart at læse, at vovsen har det godt.


Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chokolade
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 10:01

Læste i et dkk blad at det er fordi chokolade tager for lang tid at fordøje så ud og gå en tur med hunden :)

Mine forældres Labrador har nok tilsnusket sig mange kg chokolade i hans 12 år lange liv, (lever stadig)...

Har aldrig hørt at de ikke kan tåle mælkeprodukter, vores har da både fået mælk og youghurt og han lever da endnu !!!


Hilsner Lisab.

Tobias 170402

Patrik 151203

Amalie 181206

0
0
Svar på denne tråd
 
 a hva ba??
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 11:05

er der nogen der vil skrive en liste over hvad hunde må få og ikke få?


den med chokolade er i min verden også helt på hovedet.

min fars hunde da de levede (både far og hundene)fik da i store mængder chokolade,mælkeprodukter er jeg mindre sikker på, men de blev 15 år begge to (den ene fik livmoderhalskræft og skulle aflives,den anden var dens bedsteven og fik ligeledes sprøjten)

min far døde et år efter- af kræft.


det var hvertfald ikke chokoladen der slog dem ihjel



men man blir jo nok klogere hver dag...



Stald Smokie
- ponyclubben med et`medlem-


ponyer i

kat. I,II og III sælges

Skriv en pm for nærmere info


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hunde og chokolademængder..
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 11:59

Jeg fandt lige en amerikansk hjemmeside, der skriver lidt om mængder af chokolade og graden af 'giftighed'..


Altså for lige at fastslå det, så er det stoffet Theobromin, der findes i kakaobønnen, der KAN være giftigt for hunde i for store mængder. Det får blandt andet hunden til at tisse meget (Det, går jeg ud fra, så kan føre til en ovebelastning af nyrerne). Derudover kan det påvirke både det centrale nervesystem, samt hjertet (Hjeret er vel det, man har hørt om, at hjertemusklen kan slappe så meget af, at den kan gå i stå.??).


Symptomer på theobromin forgiftning/for høje doser: opkast, hyperaktivitet og diarre. Derudover kan man senere, efter nogle timer, se uregelmæssig hjerterytme, rastløshed, hyperaktivitet, forøget urinering samt 'panting' - (Har glemt, hvad dette hedder på dansk. Det er når hunden 'afkøler sig selv' ved at stikke tungen ud.. - eller hvordan man nu forklarer det?? )


Nå, men det spændende på siden er, at der står noget om mængder. Jeg gider ikke at oversætte det, så I får lige det hele fra siden: www.dogownersdigest.com/news/ library/chocolate-dog- poisoning.shtml


Knowing which chocolate is the most toxic is important, but leaves one wondering how much must be eaten to poison a dog. The list in this box should be helpful. Maybe you can clip it and post it on your refrigerator?

  • White chocolate: 200 ounces per pound of body weight. It takes 250 pounds of white chocolate to cause signs of poisoning in a 20-pound dog, 125 pounds for a 10-pound dog.
  • Milk chocolate: 1 ounce per pound of body weight. Approximately one pound of milk chocolate is poisonous to a 20-pound dog; one-half pound for a 10-pound dog. The average chocolate bar contains 2 to 3 ounces of milk chocolate. It would take 2-3 candy bars to poison a 10 pound dog. Semi-sweet chocolate has a similar toxic level.
  • Sweet cocoa: 0.3 ounces per pound of body weight. One-third of a pound of sweet cocoa is toxic to a 20-pound dog; 1/6 pound for a 10-pound dog.
  • Baking chocolate: 0.1 ounce per pound body weight. Two one-ounce squares of bakers' chocolate is toxic to a 20-pound dog; one ounce for a 10-pound dog.

( Der forudsættes, at chokoladen indeholder følgende mængder Theobromin:


Which chocolate is the safest, relatively speaking? White chocolate. It has the least amount of theobromine: 1 mg per ounce.

Far on the other side of the spectrum is baking chocolate, which has a huge 450 mg of theobromine per ounce!


Here are a few other chocolates for you to ponder: hot chocolate, 12 mg of theobromine per ounce;

milk chocolate, 60 mg/oz; and up there near baking chocolate: semi-sweet chocolate with 260 mg/oz. )



Ifølge denne side skal der altså pænt store mængder MÆLKEchokolade til for at forgifte en stor hund. Ja, faktisk siger siden ½ kg. MÆLKEchokolade til at forgifte en 10 kg's hund, eller 250 g. til at forgifte en 5 kg'd hund.


1 pund = ca. ½ kg.




M.v.h. Jenny


Stübben springsadel sælges se billede her
0
0
Svar på denne tråd
 
 og apropos laktose..
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 12:08

Apropos Laktose og hunde, så har jeg lige slået dette op i min lærebog (Basic Animal Nutrition and feeding)..


Der står der lidt om det med, hvorvidt hunde kan tåle laktose..


Så vidt jeg forstår det, så har det noget at gøre med, at hunde sådan set ikke har behov for mælk andet end som hvalpe.


Endvidere så har tævers mælk et meget MINDRE indhold af laktose end mælken fra f.eks. køer (hvilket også betyder, at skal man give en hvlap modermælkserstaning, så skal man altså være obs på dette)..


Dette gør, at hunden/hvalpen i takt med, at den vokser, bliver dårligere til at fordøje mælk, og vil med tiden måske være helt ude af stand til at fordøje laktosen..


Undtaget er dog, hvis hvalpen/hunden bliver vænnet til forstsat at få mælk. f.eks. hvis hundejeren givder den youghurt eller mælk eller noget andet..


der står ikke noget om, hvad der er godt eller dårligt.. Men pointen er blot, at hunden altså bør være i stand til at fordøje laktose som voksen, såfremt den har været vænnet til at få det jævnt siden den var hvalp.--


M.v.h. Jenny


Stübben springsadel sælges se billede her
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundechokolade ?
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 12:15

vi har købt noget "hundeChokolade" Som nogle slags godbidder , er det også fårligt ? For hun elsker det Chokolade ..

hun får et stykke hvis vi nu feks skal være væk et bare timer .. hun er en en lille blandings hund , og hun vejer ca 15-20 kg og er 7 år .. hun er på størelse med en Dansk svensk gårdhund , - hun skulle ha' været en ægte dansk svensk gådrhund ..



Amiga <3

Fuldblod, RAUW <3

<3



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundechokolade
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 12:18
Hundechokolade er laver netop til hunde, da det ikke indeholder Theobromin.




Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd
 
 altså det
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 12:35

det er giftigt for hunde står der og siger de og det er det nok.

men vores to hunde de æder alt og vores chokolade og det har de gjordt flere gange de åd faktisk mit påske æg men de tager ikk skade af det.

selføgelig skal man ikk overfodre dem med det men vis det sker så tror jeg ikk der sker noget. der er aldrig sket her


Blackie

hedder den skønhed som skal blive min:D

0
0
Svar på denne tråd
 
 wraaah
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 12:38

Min hund har spist utallige af kg chocolade gennem dens liv.

( den er 9 år )

og det har endnu ikke skadet den.

(vi har self ikke fodret den med chocolade, den er ligesom din hund, virkelig dygtig til at stjæle )


Mit største problem er,
jeg har rigtig mange af dem.
Choose your battles,
U miss 100% off those u never fight!
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 12:39

Vores hund har også indimellem fået sat tænderne i noget chokolade hvis vi har glemt at pakke det væk. Der er heldigvis aldrig sket noget men jeg er meget hys omkring det så jeg prøver så vidt muligt altid at tjekke om der ligger noget han kan nå før vi går i seng eller tager ud af huset, og det gælder også for andet slik så som matador mix o.lign da han også æder det hvis han kan slippe afsted med det.



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 13:43

Min hund har da fået nogle enkelte stykker til jul og sådan. Men ikke i de store mængder.


Der er der ikke sket noget, men nu er han næsten altæddende.


Hilsen.

Ann-Sofie.

Stop rodeo, for dyrenes skyld.

0
0
Svar på denne tråd
 
 chokolade
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 19:32
Efter hvad jeg ved, er det kun mørk chokolade der er farlig for hunde, men så kan de faktisk også dø af bare 100 g. Men er du i tvivl så ring til dr.dyr, så kan du høre hans/hendes mening
0
0
Svar på denne tråd
 
 liste de fleste giftige ting
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 23:27

Hej med jer alle


Her et et link til alle de fødevarer, planter mv. som kan give forgiftninger hos hunde. Jeg har selv gemt dokumentet på pc'en, så jeg kan finde det frem hvis jeg skulle blive i tvivl om noget.


www.hundeleksikon.dk/tox.html#1


mvh. katrunte





0
0
Svar på denne tråd
 
 En labrador...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 01:42

må altså være særlig hårfør Min hund har snart spist mange ting, der skulle (kunne) være giftige for hunde, og havde chokoladen da bare været det værste. Men han lever skam endnu


Jeg tænker lidt, at det må kunne sammenlignes lidt med hvis vi mennesker er overfølsomme over for noget. Det er jo ikke ret mange der f.eks. har mælkeallergi, men de der har det bliver rigtig syge af det. Men jeg synes ikke man høre om nogen der ligefrem dør af det. Så hvis det var min hund, ville jeg nøjes med at holde lidt ekstra øje med den.


Det eneste min hund endnu ikke har kunnet fordøje selv, var halvdelen af en stål kuglepen... men hvor skulle det kære dyr også vide det fra, det er før gået godt med en i plastik ...


Hilsen Skibber

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider