Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nogen uddannede socialrådgivere
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 12:07

Jeg overvejer, at læse til socialrådgiver, men er lidt i tvivl om det egentlig er mig.

Derfor vil jeg gerne høre lidt om uddannelsen og arbejdet generelt, fra nogen som har erfaring indenfor området...

Så kom frit frem, hvis der er nogen socialrådgivere tilstede :)


***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside


STOP RODEO I DK.... Skriv under her

0
0
Svar på denne tråd
 
 8(---
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 13:55

oki jeg er kun 12. men de 2 social rådgiver vi har haft har kort fortalt været nogle øhhmm svin vis jeg må sige det sådan. og de har gået ned af stres så jeg ville ikke anbefalde det


hej jeg hedder julie og jeg elsker heste over alt på jorden

jeg har redet i 4 år men altid godt kunne lig heste..

vrinsk julie

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 14:32

Jeg læste til socialrådgiver for nogle år siden og nåede at gå på uddannelsen i 2,5 år inden jeg valgte at droppe ud. Det var simpelthen bare ikke mig. Selve uddannelsen er meget spændende og fagene er dejligt vekslene mellem den noget tørre jura og mere "menneskelige" fag som psykologi osv. Men det var praktikken, der fik mig til at indse at det ikke var mit kald at skulle være socialrådgiver. Jeg kom ud i kommunens arbejdsmarkedsafdeling og her fik jeg set faget grimme ansigt om man vil. Der er slet ikke tid til dem, det drejer sig om - borgerne- og det hele druknede i parragraffer, regler og papirarbejde. Jeg brød mig ikke om det, og det hele lå bare så langt væk fra det jeg havde beskæftiget mig med på skolen. Jeg var ked af det mens jeg var på "arbejde" og når jeg kom hjem og jeg tror ikke det ville have været meget anderledes på en anden praktikplads, måske bortset fra en institution for børn eller unge, men det havde jeg heller ikke lyst til.


Om uddannelsen er rigtig for dig, det kan jeg jo ikke svare på, men jeg synes, du skal kontakte uddannelsens studevejledning. De kan helt sikkert svare dig på de spørgsmål, du må have.




Hilsen Maria

Hurra - nu med guldfisk i maven!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 shittt
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 14:49
@!#$ du gav mig et chok... for vores gamle sosial rådgiver hed dolmer men heldigvis var du ikke hende

hej jeg hedder julie og jeg elsker heste over alt på jorden

jeg har redet i 4 år men altid godt kunne lig heste..

vrinsk julie

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 14:52
Jeg er lige startet på uddannelsen her 1. feb. 2007, jeg synes det er en okay uddannelse, men det er stadigt meget nyt og forvirrende. Fagene er spændende, jura dog lidt svært og lidt en hjerne dræner :) Meget selvstudie = meget meget læsning .Jeg synes lige pt. at det er mig, men man skal ligge de lyserøde ideer om at redde verden væk, for sådan er det desværre bare ikke, men du skal også tænke på at du kan arbejde 1000 forskellige steder som uddannet socialrådgiver, f.eks. i private virksomheder, hospiltaler og lign, man behøves jo ikke lige sidde på kommunen og trække de tunge sager. Nu håber jeg ikke du er skræmt fra vid og sans, men hvis du har mod på det, og man ved at når man er færdig har mange gode og forskellige jobmuligheder, så er det sgu faktisk ok. Held og lykke med beslutningen... :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 14:58
Jeg er ikke uddannet endnu, men mangler kun knap et år. Altså har jeg snart læst i 3 år.
Fru Dolmer's beskrivelse kan godt være meget rigtig, men tror dog også hun har været lidt uheldig, men det er rigtigt at arbejdsmarkedsafdelinger er kendetegnet ved, at man nærmest mister kontakten til borgeren pga. det meget administrative arbejde. Jeg var i praktik på et værested for misbrugere og det var super. Her var der INTET administrativt arbejde, men udelukkende kontakt med borgerne.

Som juva skriver er det et meget stressfuldt arbejde, netop pga den store administrative del. Ligeledes skal man tænke på hvordan forskellige arbejdsområder vil påvirke en. Der hvor jeg var i praktik, var der stort set ingen succeshistorier. Det var forholdsvis ældre hardcore misbrugere, som var svære, at få ud af misbruget.

Jeg ved ikke hvor du har tænkt på at gå i skole. Jeg har gået både i Esbjerg og Århus, men kan klart bedst anbefale Esbjerg, som er en meget struktureret, målrettet skole, efter min opfattelse. Hvor Århus er dens direkte modsætning.

Jeg synes slet ikke jura er noget specielt tungt fag, tvært imod synes jeg at der mangler mere af dette fag. Af fag er der: jura, psykologi, samfundsfag og socialt arbejde.

Skriv endelig hvis du vil vide mere.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Socialrådgiver..
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:11

Jeg er i gang med uddannelsen lige nu, jeg går på 6. semester på Den Sociale Højskole i Århus (er dog blevet overflyttet fra Holstebro, hvor jeg tog de første 4 semestre). Jeg er godt tilfreds med det, og glæder mig meget til at komme ud og arbejde.

Jeg må dog give Freja ret i at skolen i Århus er noget forvirrende, men måske har det noget at gøre med at man ikke har gået der fra starten af - jeg ved det ikke!!


Jeg var i praktik i den daværende Brande kommune (familieafdelingen), hvilket jeg fandt super spændende. Min praktik bekræftede mig kun i at jeg havde valgt den rigtige uddannelse.


Jeg kan kun sige, at for mig er det det rigtige. Skriv endelig privat til mig, hvis jeg kan være behjælpelig med et eller andet i forhold til spørgsmål osv.!! Jeg vil gerne svare - hvis jeg da kan!!


Ellers vil jeg ønske dig held og lykke..


Mange hilsner

Mille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Mille
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:17
Så må vi jo næsten gå i samme klasse. :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Freja..
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:22

Det er meget muligt!! Jeg kender jo ingen derinde..


Jeg går på hold 04IIc - hvad med dig??




0
0
Svar på denne tråd
 
 Ha ha...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:38
Så går vi jo i samme klasse. Ja, det siger lidt om hvor forvirrende skolen er. Jeg hedder Gitte.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:39

for svarene... Det er rart, at få syn fra begge sider.

Altså, jeg vil starte med, at tage en fagpakke HF enkelfag og så læse videre på Aalborg Uni. Indtil videre er jeg ikke så meget inde i, hvad jobbet indebære, men kunne godt tænke mig at arbejde med nogen af de belastede miljøer eller kriminalforsognen.

Hvordan ser det ud med økonomi... Både under og efter uddannelse?


***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside


STOP RODEO I DK.... Skriv under her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Økonomi...
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:45

Du kan få SU mens du er under uddannelse... Man får også "kun" SU i de 4 måneder man er i praktik!!


Jeg mener startlønnen er omkring 24.000 kr som nyuddannet + diverse tillæg.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Økonomi
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:48

Udd er på SU Startlønnen er så vidt jeg husker på omkring 22.000, men svinger fra sted til sted og jobtype til jobtype.


Jeg var selv optaget til start i feb 2005, men måtte springe fra da jeg blev gravid og fik termin midt i feb.




TinaR

Mor til Filippa 06.06.2003 og Mikkeline 26.02.2005

- og skruk ;o)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Juva/Julie
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 15:53
De fleste kommunale sagsbehandler er uddannede i kommunen (læs passer på kommunens penge og ved generelt ikke så meget om lovgivningen), de er altså ikke så ofte uddannede som socialrådgivere, men har en kommunaluddannelse.

Det er min fornemmelse at "rigtige" socialrådgivere sidder alle andre steder end på en kommune efterhånden. ;-)


Mvh xtiny
---


Print af tryksager mm på professionel farvelaser i formater op til A3.

Scanning af negativer og dias tilbydes til print eller få dem brændt på DVD.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria..
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 16:08
Da jeg var i praktik, var jeg nogle dage i kriminalforsorgen, fordi vi havde et stort samarbejde med dem. Og det var rigtig spændende. Jeg havde lidt indtrykket af, at det vil være godt hvis man har prøvet en masse ting selv for at arbejde med dem, men det er ikke en forudsætning. Men man skal være meget lige til over for dem, og ikke have pædagog briller på, for så står de af med det samme. Men det var også noget af det fedeste sted at være i min praktik.

Du skal lige være opmærksom på, at hvis du skal læse i Aalborg, så ser uddannelsesforløbet meget anderledes ud, end på de andre skoler. Man starter med et fælles introår sammen med andre sociale uddannelser. Tror det er pædagoger, sygeplejersker, fysio- og ergo terapeuter.
0
0
Svar på denne tråd
 
 socialrådgiver
Forfatter: 
Dato:  22-03-2007 19:41

Maria: Jeg har været uddannet socialrådgiver i knap 10 år og har arbejdet inden for familierådgivning, sygedagpenge og døgnbehandling ins. for voksne misbruger.


Jeg er glad for min uddannelse og for det jeg har arbejdet med.


At faget er psykisk hårdt, sagsmængde er for stor, mange § og mere administrativ arbejde kan jeg kun nikke genkendene til.


Det var nogle af grundene til at jeg søgte væk fra det offentlig og ind på det private.



xtiny: Der er nu flere uddannet socialrådgiver på Kommunerne.


Kommunerne er forsat den største arbejdsplads for socialrådgiver. Men det er rigtig at flere og flere kommuner bruger kontoruddannet til at bevilge eks. kontanthjælp.


Det er også ok for derved bliver/kan tiden frigivet til det socialrådgiverne er uddannet til, bl.a. at give råd og vejldning.


Så snart det er mere specifik bliver man henvist ind til en socialrådgiver/socialformidler.





Hilsen

Mona

Se Betinas hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/staldhyldtoft

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker igen
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 09:56

Det lyder meget spændende...

Valget står pt. mellem socialrådgiver eller sygeplejerske, men tror det første vejer tungest :)


***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside


STOP RODEO I DK.... Skriv under her

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider