Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 samle alle vores lån
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 19:39

Jeg er blevet enig med kæresten om at vi skal have samlet alle vores lån(vi har 3) da det er for dyrt for os at betale af på dem, som vi gøre nu.

Det er ikke fordi det vil blive et voldsomt stort belø tilsammen, det er under 40.000

De lån vi har nu er på 14% i rente. og det er i banken, men de vil ikke slå vores lån sammen, de vil ikke sige hvorfor.


Ingen af os har haft problemer med at betale af på vores lån på noget tidspunkt, og er heller ikke blevet registreret som dårlige betalere på noget tidspunkt.


Vi har kigget på forskellige kredit foreninger, og de kan alle gøre vores lån ca 2000 billigere for os, og bedst af alt, vi kan nøjeg med at betale 1700 pr mdr, imod de 3000 vi betaler nu.


Men man skal være 25 for at kunne søge lån ved alle :/ så er der nogen der ved hvor man som god betaler kan søge et lån?? vi har en samlet års indkomst på over 200.000 om året(før skat) og vi er 23 og 19(20 senere på måneden)

Jeg har fast job og min kæreste er studerende.



Jagter for alle
Købes:
spring/kombi mod spring sadel
17-18" mellem-bred bom, rødbrun
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 19:45

Er det ikke smartere at betale det af hurtigst muligt, end finde en kreditforening hvor i kan "nøjes" med at betale 1700 af om måneden?

Det er vel i ens egen interesse




Michelle


Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.


0
0
Svar på denne tråd
 
 lån...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 19:45

Har I prøvet en anden bank? Synes det lyder underligt jeres nuværende bank ik vil slå det hele sammen, for det er da en kæmpe besparelse for jer. I sparer for at skulle betale flere renter, fremfor nu hvor I jo betaler for hvert enkelt lån...


Men lad for guds skyld være med at lave et af de der kviklån, for deres renter er tårn høje...





En pige, der har fat i tøjlerne, bliver ikke snøret.





0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 19:50

Det vi har regnet ud er MED renter ved kredit foreningerne, og der vil vi i sidste ende have sparet 2000,-


Vi har ikke samme bank, min bank er MEGET tung at danse med!! og min kæreste får jo ikke noget nær den slags penge han skal, for at kunne samle gælden i hans bank.



Jagter for alle
Købes:
spring/kombi mod spring sadel
17-18" mellem-bred bom, rødbrun
0
0
Svar på denne tråd
 
 bank...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 19:55

Synes I skal prøve at kontakte en anden bank og høre om de vil kigge på det.

Forstår ik helt den sidste del med din kæreste Får han mindre ud af det ved I samler jeres lån?



En pige, der har fat i tøjlerne, bliver ikke snøret.





0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 20:00

Min kæreste er studerende, så han får kun SU(leder dog efter et job så vi kan få lidt flere penge) og hans bank kan jo ikke se hvor meget der går ind på min konto, derfor kan de ikke give ham lov til at samle lånene, da de ikke føler han kan bevise hans økonomi er god nok, hvilket er helt forståeligt!


Min bank rådgiver er bare imod ALT hvad jeg siger! For nogle år siden da jeg flyttede til England ville han ikke give mig et visa kort, så jeg kunne hæve penge fra min konto derovre, på trods af jeg havde 30.000,- stående på kontoen, hans første forslag var at jeg tog dem med når jeg rejste, men man må kun rejse med max 10.000,- så foreslog han at min mor kunne sende penge med posten, når jeg fik brug for det





Jagter for alle
Købes:
spring/kombi mod spring sadel
17-18" mellem-bred bom, rødbrun
0
0
Svar på denne tråd
 
 Synes også
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 20:02
at i skal kontakte en anden bank... Det vil jo så nok kræve, at i flytter til samme bank, for at have et fælles lån... Det vil i hvert fald nok gøre det lidt nemmere...

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.


Svend 4 ever





0
0
Svar på denne tråd
 
 bank..
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 20:06

Jamen hans bank kan be om at se en kontooversigt fra dig, så de kan se hvordan din økonomi ser ud, og derfra kan de så regne på samlet lån... Din bank er da lidt for mærkelig... Grib telefonen eller nok endnu bedre, gå personligt ind i andre banker og forklar dem situationen, så skal der nok være en der vil kigge på det



En pige, der har fat i tøjlerne, bliver ikke snøret.





0
0
Svar på denne tråd
 
 når du nu ikke
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 20:12

er tilfreds med din bank alligevel, hvorfor så ikke skifte til kærestens og få sammenlagt lånene ved samme lejlighed.




Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 20:16

Jeg har før prøvet på at flytte bank, da jeg bare ikke kan med min bank rådgiver, og ikke kan få en ny i samme bank, men da de kontaktede min bank, sagde min bank rådgiver at jeg er dårlig betaler, det mener han jeg er, fordi jeg for 6 år siden, kom til at hæve 300 for meget på mit dankort, og der gik 3 uger før jeg betalte det tilbage.


Min kærestes bank har haft snakket med min bank om det, hvor de ikke tog min bank rådgiver så højtidlig, da de havde fået af vide hvordan han var, de kunne ikke se noget problem i jeg fik et lån, men kunne stadig ikke give det til min kæreste



Jagter for alle
Købes:
spring/kombi mod spring sadel
17-18" mellem-bred bom, rødbrun
0
0
Svar på denne tråd
 
 Du er kunden
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 20:18

Uden at kende til jeres personlige økonomi og forhold til banken, vil jeg lige indskyde en bemærkning.

En bank er en forretning - og I er kunderne. Banken lever jo af at folk låner penge, så efter min mening kan I godt kræve at få en ordentlig service og får I ikke det hvor i er nu (det lyder det ikke til at du gør nu..), så find en anden bank. Hent evt tilbud hjem fra andre banker og sammenlign dem. Vælg så den I synes bedst om - nøjagtig som når du handler alt mulig andet.

I er unge og under uddannelse, de fleste banker ser stor potentiale i jer som kunder. Om nogle år har I fast job og skal måske købe hus, de kan tjene fedt på jer.


Så ud og shop banklån med jer!



Med venlig hilsen

Winnie


Selskab søges i stalden og på rideture

Se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 20:50

Det kan lyde til jeg bare skal shoppe efter en ny bank. Men vil banker godt tage nye kunder ind, som har et lån?

Jeg har aldrig før skiftet bank, har haft samme bank siden jeg blev født, og jeg har siden dengang jeg hævede 300,- for meget, følt jeg er blevet behandlet MEGET dårligt!!


Men jeg er godnok ikke studerende, jeg arbejder på fuld tid, og min kæreste studere med henblik på at blive psykiater, så når han er færdig(om mange år) så kommer han til at tjene MANGE penge!!!


Er der nogle banker der er bedre end andre?



Jagter for alle
Købes:
spring/kombi mod spring sadel
17-18" mellem-bred bom, rødbrun
0
0
Svar på denne tråd
 
 bank..
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 21:03

Ja selvfølgelig vil banker ta nye kunder ind med lån . De tjener kun penge ved det


Der er nok mange meninger om banker, men personligt er jeg meget glad for Max Bank



En pige, der har fat i tøjlerne, bliver ikke snøret.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Lokale banker
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 21:04

Jeg ville nok gå efter de små lokale banker og sparekasser.




Med venlig hilsen

Winnie


Selskab søges i stalden og på rideture

Se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 21:22

Hej.


Nu har jeg ikke læst alle indlæg, men sidder selv i bank så giver lige et bud.


1) hvis de ikke vil samle dem kan det have noget at gøre med hvis en af jer skal stå alene på al gælden, da det er "ulovligt" at hæfte for en andens gamle gæld, uden at denne selv er impliceret.

2) kan det være at de kun vil samle jeres lån, hvis i får alle jeres bankforretninger samlet et sted og samler lånene til et stort fælles lån med en god afvikling.

3) Nu ved jeg ikke præcis hvilke kreditforeninger i har haft kig på, men jeg har endnu ikke set nogle som kan gøre det billigt når alt er regnet sammen.

- kig ikke på rente p.a. , men på ÅOP -årlige omkostningsprocent da de her skal regne alle evt. gebyrer med ind i. Ved at en del af dem tager gebyrer på op til 350 kr. om året for at du har lånet, samt på op til 100, for at modtage ne ydelse, så bliver det hurtigt dyrt.

4)sammenlign evt. banker på pengepriser.dk

her kan du vælge hvilken type husstand man er og tjekke op på lån, og andre produkter har her lavet en for ung og forbrugslån på bjerringbro

www.pengepriser.dk/Produkter/ Sammenlign.htm?pId=5d8a203e-eb7b- 4400-8c1b- df79a303da48&FilterMat...&zips=8850;


og er jo glad ved at det er min egen bank der kan gøre det billigst.

5) når i har tjekket hvilke banker i synes er interessante, så kontakt dem og få holdt et møde om at flytte alle jeres ting fra jeres respektive banker.


Håber det gav lidt mening.

Har du spm. skriv PB.


Mvh. Mette (Nordea-ansat)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider