Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Tog og hesteulykke nu!
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 17:47

Godaften...

Nogle som ved noget om den ulykke der er sket her omkring kl. 17.00 mellem st. heddinge og Rødvig?

Det skulle være et tog der havde påkørt en haflinger... nogle som ved mere end jeg?


Har lige hørt det i vores politi radio...


Stakkels hest og ejer...

Hesten skulle ligge ned og man venter pt. på dyrlægen. Toget holder stille på skinderne.




Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Jeg er udadvendt.
Tåler du ikke sandheden, er problemet dit!

Er iført sikkerhedsvest, kast bare kniven! :-*

Ull4, P1ng0 & C4ppy 3r d3 b3dst3
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ulykke...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:08

Det har jeg ik hørt noget om, men stakkels hest


Hvordan går det med rødhætte? Ved ik om du kan huske mig, men stod et par måneder på Kastaniegården for et par år siden med Savoux og Nikoline. Måtte flytte pga vejrtrækningsproblemer med Savoux...


Heidi


Godt nytår

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej, hej Heidi
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:12

Ej, hej heidi: hehe, ja den lille Rødhætte har det rigtigt godt, hun stor trives. Se evt. min præsentation for billeder.

Husker fint at du måtte flytte. Siden da har vi fået lavet ny stald og der er faktisk en enkelt hest på spåner, så stalden er blevet lidt mere åben. Især nu hvor alt træværk er nyt... så det er jo dejligt.


Hvordan går det med dine to heste?





Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Jeg er udadvendt.
Tåler du ikke sandheden, er problemet dit!

Er iført sikkerhedsvest, kast bare kniven! :-*

Ull4, P1ng0 & C4ppy 3r d3 b3dst3
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:20

Har været inde og lure på din præsentation Hun ser rigtig godt ud og godt det går jer godt.

Lækkert at høre at de har fået fikset stalden lidt op


Står du stadig deroppe??


Det går fint med Savoux. Han er helt rask nu . Nikoline fik jo diagnosen headshaker sidste forår, men er efterhåden rimelig frisk. Om hun blir helt 100% ridehest vil tiden vise...




Godt nytår

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu render der en flok
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:22

Nu er der også en flok løse heste på stedet.

En mand vil skyde dem, da han mener de vist ikke kan indfanges... så hellere skyde dem end at de er til fare for en bil på en af de nærliggenden veje...

Så politiet manglede vist frivillige til indfangning, men ejeren ville vist snakke med nogle naboer...


Stakkels heste...


Slet ingen andre end mig der har hørt det? Har i ikke politi radio... hehe :-)




Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Jeg er udadvendt.
Tåler du ikke sandheden, er problemet dit!

Er iført sikkerhedsvest, kast bare kniven! :-*

Ull4, P1ng0 & C4ppy 3r d3 b3dst3
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej, så vidt
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:24
jeg ved er det ulovligt at have politiradio, derfor har jeg ikke sådan en



Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 21 af de 23 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 fff
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:28

niks.. jeg ved igen ting..

men jeg vil gerne holdes under rettet hvis der sker mere i denne sag..


M.V.H

Katrine

>>E-Line Af Hvarre<<

~Evigt Kærlighed! Til døden skiller os ad..~

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG!


*~Alle der siger man ikke kan købe lykke, har glemt alt om heste~*



0
0
Svar på denne tråd
 
 Raster...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:28
Nej, det er ikke ulovligt at lytte.

Manger du en til at ride/springe din hest?
www.tinegade.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Tine Gade
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:30
til politet er det..



Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 21 af de 23 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ratster...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:33
Det er lovligt at have og lytte til en politiscanner. Det blev gjort lovligt i 1996. Det er dog vist ulovligt at vidergive oplysningerne

Før kendt som Vibs(Marengo)

Se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Løse heste
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:37

Puha det lyder ikke godt.


Jeg har lige ringet til Sylvesters opstaldning og hørt om det var vores der var ude. Men de står alle i deres bokse.


Hvor finder man ud af óm de har brug for hjælp?

Ringer man til lkandbetjenten??


Bor mellem St.Heddinge og rødvig




Mvh Sessa -og den lille sorte Sylvester


Man bliver aldrig for stor til en shetlandspony

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måge...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:38

...Tænk før du taler, det er ikke ulovligt, men til gengæld er det ikke lovligt at videregive oplysninger fra den!








Mendacem memorem esse oportere.



Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til ChaLab
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:42
Jeg tænker skam også før jeg taler, at i så ikke tror på det er jeres problem, det er ikke mig der står med bøden



Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 21 af de 23 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hehehheee
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:46
Hest påkørt af tog Onsdag d. 27. december, kl. 18:34| En hest blev påkørt og dræbt af et tog ved Store Heddinge. Flere heste løber løs i området, og politiet beder onsdag aften tog og bilister om at sætte farten ned.


Hverken togfører eller passagerer kom noget til ved sammenstøddet
Foto: Arkiv TV2 ØST ©

Toget var på vej fra Rødvig til Hårlev på Stevns. Ulykken skete ved 17-tiden onsdag, da en af de løse heste kom ud foran toget og blev ramt.

Ingen af passagererne i toget kom til skade, og toget kunne efter et kort stop fortsætte turen.

Der er imidlertid yderlige tre løse heste i området, og politiet i Køge opfordrer både togførere og bilister til at være opmærksomme og sætte farten ned i området.

Hestene var klokken 18.30 onsdag aften ikke fanget


www.tv2east.dk/nyhed_v...=&id=21556


M.V.H

Katrine

>>E-Line Af Hvarre<<

~Evigt Kærlighed! Til døden skiller os ad..~

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG!


*~Alle der siger man ikke kan købe lykke, har glemt alt om heste~*



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ratster...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:50

Vil du finde noget dokumentation for din påstand???


Jeg har fundet flere sider der fortæller at det er lovligt.


www.justitsen.dk/?p=112

Tillad mig først at udrydde en misforståelse, der stadig florerer hos mange. DET ER LOVLIGT AT LYTTE TIL EN POLITISCANNER. Det har det været siden 1996 - man må blot ikke videregive informationerne.

www.dkscan.dk/news.php

Danmark er det fuldt lovligt at anskaffe og anvende en radioscanner. Det betyder, at man frit kan købe en sådan og f.eks. aflytte politi, brandvæsen og meget andet.

Men for at vende tilbage til det tråden handler om. Jeg håber at alle heste bliver indfanget uden flere skader. Mine tanker går til den påkørte hest, ejeren heraf og togføreren der nok har fået et chok uden lige.


Før kendt som Vibs(Marengo)

Se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er juristen et
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:52
holdbart site? (jeg tror nemlig ikke på alt hvad der står på nettet)



Ratster Zoo

I er velkomne til at komme og besøg mig og hilse på 21 af de 23 dyr jeg PT har. Skriv dog en PB først så i er sikker på jeg er hjemme når i kommer :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:54
Det er også lovlig i flg. denne her: www.cfje.dk/cfje/Lovba...ment&Print
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ratster...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:57

Nu kender jeg ikke så meget til juristen, men der er flere sider hvor der står det samme på. Men vil da gerne se hvor der står at det ikke er lovligt.


Og nej, jeg tror heller ikke altid hvad der står på nettet. Men når der er flere sider der siger det samme, synes det ligesom at understøtte det.





Før kendt som Vibs(Marengo)

Se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kedeligt det er det
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:58

Det er bare så kedeligt sådan noget... var det ikke også i det område at der sidste gang var løse heste? Og 4 blev kørt ned af samme tog?


Hvad angår min pototiradio, tja... her hos os holder vi nu meget af den og regler er lavet for at man kan bryde dem.




Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Jeg er udadvendt.
Tåler du ikke sandheden, er problemet dit!

Er iført sikkerhedsvest, kast bare kniven! :-*

Ull4, P1ng0 & C4ppy 3r d3 b3dst3
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ratster Zoo
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 18:58

I den gældende lovtekst er det § 4, der er den interessante. Denne lyder i sin helhed:

§ 4.

Anvendelse af radiofrekvenser kan alene ske på grundlag af tilladelse udstedt af IT- og Telestyrelsen, jf. dog stk. 2-4.

Stk. 2. IT- og Telestyrelsen fastsætter nærmere regler om, at radiofrekvenser uanset stk. 1 kan anvendes uden tilladelse, herunder begrænsninger for anvendelsen.

Stk. 3. IT- og Telestyrelsen kan efter drøftelse med forsvaret fastsætte regler om forsvarets anvendelse af radiofrekvenser, herunder at forsvarets anvendelse af radiofrekvenser uanset stk. 1 kan ske uden tilladelse.

Stk. 4. Anvendelse af radiofrekvenser i radioanlæg, der alene er indrettet til modtagning, kan uanset stk. 1 ske uden tilladelse.





Mendacem memorem esse oportere.



Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget nyt?
Forfatter: 
Dato:  27-12-2006 23:06
Er der noget nyt?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Latterligt...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 00:38

Øhh skulle dette indlæg ikke handle om den hest der var blevet kørt ned af et tog??


Er det så ikke en lille smule latterligt at i begynder at tale om politi radioer?? Det burde i lave et andet indlæg om!


Bare min mening!!


Min dejlige oldenborg MAHJONG!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godmorgen
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 06:42

Godmorgen...

Det nye i denne sag er, at hestene blev fanget ved en 19.00 tiden... man fik vist fratalt manden at skyde dem og valgte istedet at indfange dem, meget klogt... hehe :-)

Men mere ved jeg så heller ikke.


Michelle: Takker, ville heller ikke selv begynde på den debat. Derfor min korte kommentar med at vi bare holder meget af den. Jeg burde slet ikke have nævnt den, hvis jeg vidste folk ville få ondt i røven over den!




Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Jeg er udadvendt.
Tåler du ikke sandheden, er problemet dit!

Er iført sikkerhedsvest, kast bare kniven! :-*

Ull4, P1ng0 & C4ppy 3r d3 b3dst3
0
0
Svar på denne tråd
 
 er det bare mig
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 08:06

eller er der løse krikker alle vegne efterhånden???

har folk ikke ordentlige hegn eller glemmer de at efterse dem??

selvfølgelig kan de stikke af, men med alle de ulykker nægter jeg at tro på at det er upser hvergang, at folk ikke lige tænker over de rent faktisk kan få menneske liv på samvittigheden når deres heste render rundt på gader og stræder..

lad det være os alle en lærer streg


mvh


Katja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Løse heste
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 12:38
Var det ikke også i samme område, nogle heste der rendte rundt sidste jul? Og kan det være de samme?

Ridebukser, jakker sælges.

Sådan indsætter du billed.

I don't suffer from insanity...

..I enjoy every waking moment of it..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er tit løse heste
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 12:44
i det område - jeg har en kollega som kommer med tog den vej og det er jævnligt stop/forsinkelser pga heste.

Eva

Sorø:Boks ledig fra nytår.Ridehus, bane, tæt ved skov, super folde. Masser af grovfoder, også på foldene.
Undervisning med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 webster
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 12:54
Nok ikke dem fra sidste år hvis det var dem fra d. 31.12.05 de blev nemlig slået ihjel eller aflivet.

Illum
I ate British beef in the 90´ and your excuse for being a cow is ?
Kan ikke oversættes, forståelse for sproget er påkrævet.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 12:57

Hvordan "får" man en politiradio?


Har aldrig hørt om dette "fænomen"

Mvh CAmilla


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestene fra sidste nytår...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 14:45

Ville jeg meget gerne hvis vi kunne lade hvile og fred og ikke skrive om herinde.

Jeg føler med ejeren af hesten fra i går, ingen tvivl om det, men jeg vidste og var nervøs for at de andre heste ville blive taget op i denne tråd.

Håber i forstår.


Godt Nytår til jer alle.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-12-2006 15:32

God ide at lade hestene fra sidste år hvile i fred...de stakkels mennesker var jo totalt uden skyld i at de ponyer slap løs


Jeg har også frygtelig ondt af ejeren til hestene i går...at en nabo ville skyde de løse heste, er da helt hen i vejret


Mvh. Dutten.

0
0
Svar på denne tråd
 
 pony ramt af tog.
Forfatter: 
Dato:  05-01-2007 08:03

Hej piger og drenge.


Jeg forstår hvis ikke helt denne "debat". og de ting i skriver. Lad os nu holde os til emnet og ikke blande politi radio ind i dette.


Jeg var med til at fange de andre ponyer den eftermiddag/aften.En var blevet ramt af toget og dræbt på stedet.

Først var der tale om ialt 3 ponyer, men vi fandt 3 føl en hvid pony og en harflinger vallak.


Det var uoverskueligt hvor de var sluppet ud, så vi lukkede dem ind i en lade.


Den ene af de tilkaldte betjente, ville tilkalde en dyrlæge til at skyde de andre løse ponyer, hvis vi ikke hurtigt fik fanget dem så de ikke løb på vejen igen og var skyld i en værre ulykke.


Det er desværre ikke første gang denne pony ejer har sine dyr på den forkerte side af indhegningen.


Håber i fik svar på nogle ting.

Alt venligt ment.


KH Nullerbas.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider