Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 At få fjernet modermærke, dimser mv.
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 14:33
Uhh!

I aften skal jeg have fjernet en lille "dims" jeg har på kinden.
Den har været der hele mit liv, en lille vorteagtig dimmer på 3x3 mm.

Den er ikke ret stor, men nu skal den altså væk, så jeg kan være ens i begge sider af ansigtet.

Den er også lidt mørkere end min ansigtshud, og rager lidt ud, så man kan se den (men ikke efter i aften ) tydeligt.

Er der nogen her der har fået fjernet dimser, vorter, modermærker mv. (i ansigtet) som kan fortælle om hvordan resultatet bliver?

Jeg regner da med at få et lille ar, men heldigvis har jeg fregner, så jeg tror/håber ikke man kommer til at lægge så meget mærke til det.

Så indtil kl 19.30 i aften kan jeg bare gå og være nervøs for at skulle skæres i


Hilsen fra LISE


"Udsæt det kedelige til i morgen. Det kan GODT vente!"

...med part på Lancome og Rigola

- fordi hopper hopper højest og hurtigst,
og fordi to heste på 5 er sjovere end een på 10! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjsghkjdsg
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 14:37
jeg har fået fjernet en "dims" i nakken. for satan det gjorde ondt da jeg skulle bedøves har aldrig nogensinde prøvet at en sprøjte gjorde så ondt. men ved self ikk om det er anderledes i ansigtet.

Hilsen Nanna (pt med Monroe Hedegård)
Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
0
0
Svar på denne tråd
 
 modermærke
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 14:41

Ja men 1. gang husker jeg intet af ;-)


Jeg blev født med et stor modermærke på kind/næse og fik det fjernet i 2-3 års alderen i fuld nakose.


Da jeg blev 14 fik jeg lavet arret pænere i lokalbedøvelse. Jeg mærkede ikke noget, men min mor var ved at falde om da hun så kludene med blod på bagefter .


Jeg blev syet med indvendige sting og 1 uge efter skulle stingene tages. Der mærkede jeg et bitte lille hiv, avs og derefter en læge der så noget bestyrtet ud. "Jeg tror ikke jeg fik det hele med", sagde han . Så jeg blev sendt på Riget igen igen. 2 læger, 1 sygeplejeske samt et par "elever" stod i kreds omkring mig og stirrede på arret. "Vi kan da ikke se nogen tråd". "Nej, men lægen sagde der mangler noget". "Nå det lader vi bare sidde, det gør intet, så længe det ikke er synligt"... hmmm .


Skulle derefter rende med plaster i ½ år, da arret ikke måtte få sol :-( men englehud ses jo ikke så meget .





Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

BILLIG bil købes, skal være synet

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.
Hestene Chico og Jossie, det FARVEDE makkerpar

0
0
Svar på denne tråd
 
 bedøvelse
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 14:43

Jo man mærker bedøvelsen, det er ikke stikket der generer mig, men det at de spænder og gør ond når de sprøjter det ind. Det er nu ikke så slemt. Kan huske at den mandlige sygeplejeske sagde jeg bare skulle klemme om hans hånd imens, ligeså hårdt som det gjorde ondt ;-)


Det var nu ikke så slemt...




Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

BILLIG bil købes, skal være synet

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.
Hestene Chico og Jossie, det FARVEDE makkerpar

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har fået fjernet "heksevorte"
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 14:43
Sådan en brun dims med skæghår. :-P Desværre er jeg ikke helt tilfreds med resultatet, men jeg laver også generelt grimme ar.
Det gjorde ikke specielt ondt, krævede kun 1 sting.
Jeg fik min fjernet, da der let gik hul på den, og jeg troede, at jeg ville slippe for skæghårene, men det gjorde jeg ikke. :-(


Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld



0
0
Svar på denne tråd
 
 Gør ikke ondt
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 14:49
Må hellere lige skynde mig at sige at jeg har fået fjernet modersmærker i nakken og på halsen. Og der gjorde ikke ondt! Heller ikke at blive bedøvet. Bare så du ikke tror at det altid er ligesom Nanna har oplevet det.

Jeg var fuld af bange anelse og spurgte hudlægen om det gjorde meget ondt. Til min store overraskelse siger manden: "ja, det gør meget ondt. Der er nogen der besvimer..." Ok tænkte jeg. Sær måde at berolige sine patienter, men måske han havde ret. Så jeg kom ned og ligge, forberedt på det værste, og så var det bare et lille prik...

Mht til arret kan de godt være ret grimme. Især til at starte med, men det er jo et lille modermærke du skal have væk, så mon ikke fregnerne skjuler det...

Held og lykke herfra
0
0
Svar på denne tråd
 
 åhadada
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 14:50
Jeg har en på næsen... men tør sgu ik. Plus har opdaget en på ryggen der væsker her for et par dage siden.. Så skal da vidst bare til og afsted til den doktormand
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lise...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 14:57

Hvad er det for et mærke ( har jeg aldrig tænkt over )


Skal det gøres privat?


Mvh Camilla


0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle+Camilla80
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 15:14

Alle: Tak for erfaringer


Camilla80: Jeg har bare en hudfarvet rund dimmer der stikker nogle mm ud på højre side af ansigtet...

Jeg kan lige se om jeg kan finde billeder af vidunderet *G*



Hilsen fra LISE


"Udsæt det kedelige til i morgen. Det kan GODT vente!"

...med part på Lancome og Rigola

- fordi hopper hopper højest og hurtigst,
og fordi to heste på 5 er sjovere end een på 10! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 inderplet
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 15:17

jeg har fået fjernet et moddermærke der sad midt i panden og mest af alt lignede en inderplet Den fik jeg fjernet for 3 år siden, lægerne var meget dygtige, og når det er i ansigtet kan du trygt regne med at få de dygtigste på området. Det tog 20 min i lokalbedøvelse, og 15 i overvågning og så ellers hjem igen! Jeg gi med et plaster over aret i et halvt år (på lægernes påbud) og det var selvfølgelig super irriterende og meget iøjenfaldende, men idag skal man vide at det er der for overhovet at se det..!

Håber du får en lige så god oplevlse...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 15:19

... fået fjernet en dims på min øreflip.


Jeg husker ikkenogete om at det gjorde ondt, og ER der et ar sidder det jo så jeg ikke kan se det. Men det var ubehageligt at der løb blod ned ad kinden på mig imens - og ind i øret.


Jeg har i øvrigt også en dims jeg gerne vil af med - jeg kommer til at klø den til blods indimellem. Men nu har jeg allerede været til lægen TO gange i år og man skal jo ikke overdrive. Denne dims får lov tila tventil til jeg alligevel skal derop med noget andet og har overskud til at huske det.


£isbeth & Baloo
Always forgive your enemies; nothing annoys them as much
Oscar Wilde
Griffin Distancesadel sælges - 17,5 tommer - bred bom
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dimmer...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 15:32

Camilla80: Her er så et billede af mig og Dimmer ;-)

Mon ikke det bliver lidt pænere uden ham :-)




Hilsen fra LISE


"Udsæt det kedelige til i morgen. Det kan GODT vente!"

...med part på Lancome og Rigola

- fordi hopper hopper højest og hurtigst,
og fordi to heste på 5 er sjovere end een på 10! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 har du lige taget det
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 15:34

billede?


:-) kan godt se dimmer, men den er ikke tydelig :-)


Good luck


Kh Camilla


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ar...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 15:37
Pyha, at gå med plaster i et halvt år, det tror jeg ikke kan jeg kan få mig selv til.

Men generelt heler jeg hurtigt. Jeg har haft acne i 7 år i ansigtet (altså med store sår, bumser mv.) og jeg fik at vide af hende hudlægen der undersøgte mig at jeg havde en meget fin hud til "formålet".

Men derfor må man jo godt være nerbøs alligevel


Hilsen fra LISE


"Udsæt det kedelige til i morgen. Det kan GODT vente!"

...med part på Lancome og Rigola

- fordi hopper hopper højest og hurtigst,
og fordi to heste på 5 er sjovere end een på 10! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Med laser
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 15:50

Min kæreste har fået fjernet nogle på ryggen og i ansigtet, men med laser. Lokalbedøvelse og så siger det bare syde syde.. Der bliver små ar bagefter, men i forhold til de ar det ville have givet, hvis de skulle have været skåret væk, så er det ingenting.


Hvordan skal du have din dimmer fjernet ??


Jeg krydser alt hvad jeg har fra 19:30




Hilsen fra Sisse

Store fødder og lange ben søger ridestøvler.

Har du nogen - så skriv til mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla80+Sisse
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 16:01

Camilla80: Nej det er et gammelt billede :-)


Sisse: Aner det ikke. Det bliver spændende om jeg skal have den store tur med laser, kniv eller hvad det bliver :-)



Hilsen fra LISE


"Udsæt det kedelige til i morgen. Det kan GODT vente!"

...med part på Lancome og Rigola

- fordi hopper hopper højest og hurtigst,
og fordi to heste på 5 er sjovere end een på 10! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har et modermærke
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 16:16
på brystet jeg gerne vil af med... men "tør" jeg???






Mvh Gitte,

mor til Tera, f. 08-02-05


Ejer af: den smukkeste hingstebasse Jack D og

den dovneste nordbakkevallak Balder :-)











0
0
Svar på denne tråd
 
 den sidste
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 16:26

dims var på hals uden bedøvelse griner læge mente en skas var nemmestbare det dog havde været en skarp en gosh hvor havde han dårlig samvitighed bag efter det føltes som enormt langt tid uden egenlig at gøre vildt ondt

fået skåret to af ryg med lokal bedøvelse med små ar til følge den på hals kan man slet ikke se har været der


Hilsner Henriette

www.123hjemmeside.dk/knabstrupper
Den, der ler sidst, tænker langsomst
Hippo-Logisk Træning
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hundegittemor
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 16:44
Lige netop på brystet er din hud utrolig fin og sart og der er derfor ret stor risiko for grimme ar. Det fik jeg at vide af min hudlæge da jeg spurgte om det samme. Derfor valgte jeg at beholde mine -så slemme er mine heller ikke.
0
0
Svar på denne tråd
 
 laser eller ?
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 17:02

var engang inde hos peter kamp i køge (skulle have tjekket et mistænkeligt modermærke)


i hans venteværelse hang der reklamer for fjerning af modermærker til 200 kr pr stk. da jeg spurget ham om hvordan det fungerede gav ham mig lige en gratis prøve så ind i et rum med en kæmpe maskine, 3 knald fra en laser og så var mit modermærke et stort puffet hvidt snefnug, fik et plaster på, 2 uger senere var det sort og faldt af. det var intet ar kun lys hud indenunder.


ingen bedøvelse eller noget var nødvendigt.


hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 modermærke
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 17:02

Har selv lige fået fjernet et modersmærke på brystet. Det var ret stor, ca 7mm i bredden, og jeg synes den voksede, og var generelt ikke ret glad for den. Så fik den fjernet. Det er kun lige lokalbedøvelsen der stikker lidt, ellers mærker man intet. Det er selvfølgelig øm til dagen efter, men er bare lykkelig for at være af med den.


Ar kommer der når modermærket er så stort, men valgte at nu det er på brystet er der ikke andre end mig selv der skal se på den. Jeg ville blive gak hvis jeg skulle rende og holde øje med den, så væk med den. Arret bliver pænere og pænere for hver dag der går, og min sygeplejerske sagde da hun fjernede stingene at det var så flot lavet at der bare ville komme en lile utydlig hvis streg

0
0
Svar på denne tråd
 
 sjanna1
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 17:36
og det gjorde ikke ondt med den laser? Jeg er en vildt stor kylling, men må erkende at jeg har et modermærke under foden som jeg ikke er så stolt af, så det var måske på tide at få det fjernet.


*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 18:00

tre på ryggen jeg rigtig gerne vil af med, helst inden for længe.. Syntes de er ualmindeligt grimme, en følelse jeg pludselig har fået.. Forfængelighed, måske


Må vist bare tage mig sammen, det er ikke så meget det at de skal skøre i mig, mere det jeg skal BEDØVES, altså STIKKES





Krone og bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i Midtjylland


Frieserhopper sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 få det gjort
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 20:49

Med laser det vil jeg anbefale for jeg har prøvet at få fjernet en hos hud lægen for ti år siden og der er en fordybning stadig

for et par år siden fik jeg laset 3 væk og der er intet at se..



Hilsen jeanett*monique :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 20:55
Du er sikkert færdig nu, så håber det er gået godt og du snart er ovenpå igen

MVH Rikke

"The greatest thing, you'll ever learn, is just to love, and be loved, in return" Moulin Rouge
"Life is like a box of chocolate- you never know, what you're gonna get" Forest Gump

En gang
DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 21:08

Sådan, så har jeg været derude.

De var en halv time forsinkede, sad og blev helt i tvivl om det var den rette dag.

Derudover var det en dame, og ikke en mand (som jeg ellers havde fået at vide) der skulle "operere" mig.

Men de var flinke, jeg fik sprittet det halve ansigt af, lagt bedøvelse (det nev lidt men gjorde altså ikke specielt ondt), og derefter skar de "dyret" af og brændte blodkar samt syede det lille hul sammen.
Derefter blev der lagt et tyndt lille plaster plus gase og et stort plaster.

Så der er ikke sket den store skade, andet end på min stolthed. At have et stort plaster på kinden, gisp, og så især når jeg skal have min første køretime i morgen. Pinligt.


Derudover må jeg ikke ride de næste 8 dage. Det er jo supersmart når Lancomes ejer er på Fyn, de kunne måske godt have informeret mig om dette ude på hospitalet til introduktionsmødet for nogle uger siden. Faktisk må jeg heller ikke gå op til 4. sal (hvor jeg bor) for min puls må helst ikke stige

Så jeg skridter i morgen og prøver mig lidt mere frem på fredag, Lancome kan jo ikke stå stille bare fordi jeg skal have fjernet små dimser i ansigtet.

Og jeg må overtale Yuki til at ride Rigola selv i morgen (ØV!).

Mandag skal jeg have fjernet sting, bliver sjovt at se hvordan det er helet.

Så generelt har det indtil nu været smertefrit. Min kæreste griner dog af mig fordi jeg taler meget sammenbidt, og jeg må helst ikke smile for meget de første par dage da arret sidder lige ved et smilehul...



Hilsen fra LISE


"Udsæt det kedelige til i morgen. Det kan GODT vente!"

...med part på Lancome og Rigola

- fordi hopper hopper højest og hurtigst,
og fordi to heste på 5 er sjovere end een på 10! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 En vorte-agtig gevækst...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 21:12

..har jeg lige fået fjernet på mit øjelåg.


Jeg blev bedøvet (som ikke gjorde ondt) to gange og så blev den klippet af.

For at det ikke skulle bløde, blev jeg nærmest brændt. Det gjorde lidt ondt.


Nu er jeg lige så fin, ingen ar eller noget.


Held og lykke med det.


-Anja-



I går, er i dag, imorgen.



www.dyrenettet.dk

www.c-rex-dk




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 21:16

Jeg havde udviklet en "ting" - en slags modermærke, men som var sådan en lille, løs klump (gud, hvor appetitligt xD).


Jeg bandt en sytråd stramt om den, og strammede den nu og da.


-En morgen var den væk. Den var død, og faldt af. Har ikke set noget til den siden ;)


Den var heldigvis lille og sad ved armhulen, men jeg har ikke fået noget ar :P



Duke
I never dot my i's
0
0
Svar på denne tråd
 
 laseren
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 21:27

gjorde ikke ondt, det nev i et splitsekund hvor hvert "bip" det var 3 stk ialt og det var færdigt inden man nåede at tænkte på om det gjorde ondt.


men ved ikke hvor store modermærker den kan tage ? mit var på str med lises "dims" bare helt flad og brun.


er selv nåleskræk, så skulle nok sige hvis det gjorde ondt :-)


hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt at høre
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 21:41

at det gik godt


mvh Camilla - der selvfælgelig forventer et billede af dig med plaster på kinden :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg fik fjernet
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 22:05

et lille bitte modersmærke fra siden (der hvor BH'en sidder) engang, fordi det stak ud (havde nok hevet lidt i det lol) og det synes jeg var grimt. Det blev bare klippet af?! Det var også meget lille - og gjorde ikke ondt. Bagefter kom der plaster over med vat i muligvis, som skulle sidde nogle dage. -Nemt... Men synes ikke nogle andre har skrevet om at de fik deres klippet af?? Har ikke læst hele tråden. Tror det blev klippet, ligesom med en saks nærmest, tror ikke det blev skåret.




Efterlyser min DVhoppes føl: 1 pinto, 1 frederiksborger, 1 efter muligvis royal z - de skal have Lando som morfar og "ukendt" mor.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jkhlkjlp
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 23:48

Ang modermærke på bryst. Jeg havde indtil for 3 måneder siden et dejligt stort modermærke lige under det ene bryst - hvis man har bøjlebh på, så sad modermærket lige der i slutningen ved brystet inden bøjlen går om og støtter i den bredde del af bh ved omkredsen.

Mit modermærke fik jeg fjernet da det irriteret mig grænseløs.

Det fik jeg fjernet med sådan skarp kniv alla en ting og så brændt såret sammen bagefter.


Og ja huden er meget følsom. Har i dag et lyserødt mærke på størrelse med en 25 øre.

Så synes ikke det er så slemt igen at få fjernet et modermærke på og ved brystet.


Hilsen Dorthe


At finde sin skæbne i livet, er lige så svært at finde den rigtige hest der opfylder ens egne krav i steden for hvad andre mener.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider