Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Garderhusar!!
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 10:44

Hej.. Jeg ville høre jeg herinde om hvordan man kommer i garderhusaren?? Og hvilket regler og betingelser der er!! Og hvor god man skal være til at ride og alt sådan noget, og hvor høj man skal være!! Og må man være en kvinde??


Håber i kan hjælpe mig!!


Med venlig hilsen Michelle!!



Min dejlige oldenborg MAHJONG!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 man må godt være kvinde..
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 11:08

mener ikke der er noget direkte højdekrav, men ved at de stiller høje ridekrav ved optagelse... en jeg kender fortalte at de skulle ride rundt også hoppede der nogen ud og skulle skræmme hestene og kun dem der blev i sadlen kom ind, men det er også 50 år siden...







Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

Odense; Undervisning tilbydes...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 11:10

Jeg mener, at der er kvindelige garderhusarer. Du kan se mere om uddannelsen inde på forsvarets hjemmeside: forsvaret.dk hvor du klikker på job & uddannelse. Der er også ansøgningsskemaer. v.h. Lene.

0
0
Svar på denne tråd
 
 garderhusar
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 11:13

min lillebror blev udtaget som garderhusar til hans session...

Han kan ikke ride, men de manglede så mange at alle der ville kom ind...

der er også kvinder (og er ret tydeligt at se at de kan ride, når de laver opvisninger - imodsætning til mange af mændene )


Men som sagt så mangler de vist folk, da garderhusarerne er inde i 12 mdr, hvor de "normale" soldater kun er inde i 4 mdr...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kvindelige garderhusarer
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 12:03

Man vil gerne have kvinder, da de som oftest kommer af interesse og kærlighed til hestene og ikke er tvunget, som de fleste af de mandlige garderhusarer.


MEN husk, at det altså også er en militær uddannelse, så de første 3 måneder ser du ikke meget hest, men skal i stedet gennemgå nøjagtig samme grundkursus, som de værnepligtige, og det indebærer strenge marchture med oppakning, skydeøvelse osv.


Eneste fordel for kvinderne er, at de kan stoppe hos garderhusarerne i utide, da de er der frivilligt.


Hvis du vil ride med på eskorter for de kongelige, så må du nok regne med at klippe håret kort, da de ikke vil se så meget som 1 hårstrå uden for huen.




*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Højdekrav
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 12:21
Mener faktisk der er et højdekrav. Et højdekrav der gælder hvis man generalt vil søge indenfor forsvaret, og det gælder jo så også for garderhusarerne. Synes at kunne huske, det er 156 cm, men er ikke sikker! Men det kan man læse om på forsvarets hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har været der
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 12:34

Jeg har været Gardehusar, men holdt kun til at være der i 4 mdr...

Du skal være klar over, at det er svært at kvinde, især hos husarerne!!! Man skal altid vise lige lidt mere end mændene før det er okay.

Jeg var skuffet over deres hestemateriale, når man kan ride får man alle bøllerne, og jeg havde altså ikke meldt mig, for at blive smidt af 4 gange dagligt på 4 forskellige heste...

Mens jeg var der inde, blev en sparket i hovedet da han skulle rense hove, en blev smidt af under eskorte-træning og brækkede ryggen og en hest blev aflivet i terrænet pga brækket ben...


Jeg havde mit helbred for kært til at kæmpe videre under umulige forhold, og valgte at stoppe i utide.

Jeg prøvede at bede om lidt mere ridelige heste hos en fortrolig smatale med min sergent, hvorefter han gik direkte ud til alle i delingen og sagde at de skulle finde den mest dovne hest til mig, fordi jeg var blevet bange... fedt! Tak for opbakningen...


Jeg kan kun sige til dig, du skal virkelig ville det inden du søger ind!!!


Rent praktisk foregår det ved, at du skal gennem en session sammen med andre kvinder. bestå en fysisk test med løb og andet, samt en "intelligenstest".

Så kan du bede om at gøre tjeneste ved Gardehusarerne, men der er sikkert ikke plads til flere pige på de næste par hold, der kan maks starte 6 pige i hver deling. Jeg fik afslag, men blvev ved med at skrive til dem og kom til sidst til en rideprøve, hvor jeg egentlig bare skulle vise hvad jeg kunne rent dressurmæssigt for en af underviserne der ude.


Held og lykke med det!!


Mvh

Ditte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold dig fra HESK
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 17:58
Hej,

Hvis du overvejer HESK, så synes jeg du skulle tage at læse lidt forhistorier først.

Se,
- 100% civilist, 100% fri
- Chikane og tæskehold hos Gardehusarene
- Var Ravnholm svag og utilregnelig?

Mit råd til dig er, at holde dig langt væk fra HESK.


Venligst,

-- Brian Nørremark
Heste.dk - gratis salg af heste
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilke racer
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 21:25

bliver der primært brugt af gardehusarene? Er det særlige egenskaber de søger?


Iser


Spreder me´r end bare glæde

- nu uden hypper...

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg var selv i mili
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 22:00

men ikke ves HEST, jeg var i Holstebro og havde min hest til at stå på en opstaldningsted udenfor kasernen, fandt nemt en dejlig passer der red hende når ejg ikke havde tid.

JEg vil sige det er ikke nemt at komem ind, altså jeg havde let ved de sessionen fik den bedste løbetid for pigerne på mit hold, og klarede mig iq mæssigt godt. der var 3 års vente tid ved HESK, derfor valgte jeg holstebro da de er det sted jeg syntes lød hårdes og ville gerne udfordre mig selv.

Heste eskadronen er HÅRD, man skal vise sig meget mere end drengene og ikke forvente hjælp af dem, en af min gode venner på sergentskolen kom derfra og fortalte om hvordan pigerne havde det ved dem.

Men lykke tid, og følg dine drømme!



www.2xdd.webbyen.dk

www.thegreendreamteam.webbyen.dk

Gaia*** Du vil ALTID være min stjerne,

Som på himlen kommer der flere lige nu

blinker Chester*** og Wasaja***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Racer..
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 23:10

Kender en som er derinde og har været der i nogle år efterhånden. De bruger Oldenborgere & Klaudruper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kladrubere, Jennifer ?
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 23:15

Mon ikke du tager fejl af HESK og De kongelige stalde?


Da jeg besøgte staldene på Antvorskov kasserne, var det hovedsaglig DV, Oldenborg og andre varmblodstyper. En del uden afstamning.




mvh PiaR
quantum in me fuit
Udvis altid den største agtelse for en stille kvinde!


Grilltid - altid


Gode tilbud


Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar PiaR
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 23:17

Jeg tænker på inde på Amalienborg, det er dér min kammerat er ihvertfald



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jennifer
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 23:19
Jamen, så er det jo også De kongelige stalde - og ikke HESK :)



mvh PiaR
quantum in me fuit
Udvis altid den største agtelse for en stille kvinde!


Grilltid - altid


Gode tilbud


Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd
 
 Årrrh
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 23:20
- troede lige jeg kunne være smart og bidrage hér PiaR
0
0
Svar på denne tråd
 
 der er ikke
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 10:08

... heste på Amalienborg. De er på Christiansborg ;-)




Skal du se Den Blå Karrusel? www.nytdanskmusikteater.dk


Kender du Laban?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Racer..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 12:21

Alle hestene ved HESK er enten DV, elle anden varmblods type, de fleste er faktisk med en god afstamning, men også lidt tossede i hovedet nogle gange!!

Så er der jo lige de to Frisere Meindert og Oliver, samt staldens maskot en sort Shetlænder kaldet Aramis.


Når HESK køber en hest, bliver den omdøbt, da de kører med nogle bestemte navne.


Hej brian >>> Hyggeligt at høre dig også.

For de udenforstående var Brian og jeg Buddies i samme deling ved HESK, og jeg kan kun give ham ret i, at man bør undgå HESK som pige!

0
0
Svar på denne tråd
 
 HESK...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 15:50

Det kan godt være jeg spørger lidt dumt.. men hvad er HESK i forhold til garder husar?? eller er det det samme??


Hmm, hvor er det kronprins frederik har været henne?


Min dejlige oldenborg MAHJONG!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsvaret.dk
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 17:47
kig på forsvarets hjemmeside og meld dig så kan du komme ind derovre fordi hvis man selv melder sig må man selv bestemme hvor man vil hen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Karina
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 18:37

Man kan ikke selv vælge, sådan direkte, hvor man vil være.

Hvis man bliver godkendt ved session, ønsker man 3 steder man gerne vil hen.. 1.,2. og 3. prioritet.

Det er jo ikke sikkert der lige er plads til en, der hvor man helst vil være...


Mht. navnet HESK, står det for HestESKadronen, og ja, det er der Frederik har været.


Mvh

Ditte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider