Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Billig, god forret?
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 17:53

Jeg skal have gæster imorgen - og er ganske tom for ideer til en nem og rimelig billig forret.

Kan kun komme i tanke om rejecocktail og en laksemad - hvor fantasiløs har man lov at være


Er der ikke nogen som har en idé til hvad jeg kan lave???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Suppe??
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 17:56

Det kommer jo også lidt an på hovedretten, vil jeg mene..


Men der findes da mange slags forretter.. Du kunne lave taitziki med brød til? Eller brød i ovn med tomat og ost?

Snegle?



Mennesket falder af og til over sandheden, men for det meste rejser det sig bare op og går videre.



Høflighed er IKKE et tegn på svaghed!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min yndlings og BILLIG
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 17:58
Ananasringe med hønsesalat på/i midten og flute ved siden.. MUMS..


M.V.H. Riderlykke


...bag skyerne er himlen altid blå...

Hestepasser i Odense søges



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tunmousse
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 17:58

Hvad med tunmousse med noget lækkert brød til ?? Det er super let at lave og koster ikke en dyt.







Vink fra Fru Melgaard & Winning Pleasure - et team som ikke er til at slå ud

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at kigge på
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 17:59

www.maduniverset.dk det er en side jeg bruger meget og er glad for der kan du garanteret finde noget



held og lykke det eneste jeg også lige kan komme på er rejer og laks


Men jeg kan godt finde på at lave et ristede brød med en dild dressing på, så laks, og så fint snittet ice-berg og så rejer med kaviar, mere dild dressin, og en citron skive, det bringer altid jubel hos manden og hvis jeg er vild kreativ så tager jeg også lidt advokado


Dild dressingen blander jeg af cremefraice, en lille smule mayo, citron saft, salt, peber og frisk hakkese dild



jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forret
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 18:00
Hvad med spinat eller oste-suppe, nachos (hvis det passer til resten) med forskelligt dip, ananas ring med hønsesalat...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen forslag fra mig
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 18:09

- førend du fortæller hvad hovedretten skal være.


Det er ikke muligt at komme med et godt og passende forslag uden at kende resten af menuen.




mvh PiaR
quantum in me fuit


Skal du holde fest? - lej en Weber Ranch Kettle grill


Gode tilbud


Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forslag...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 18:25

Jeg vover et par forslag til lette forretter eller snacks, selvom Pia jo egentlig har ret:


Smørstegte, grønne asparges i bundter, viklet ind i parmaskinke, drysset med groft salt og friskkværnet peber og anrettet med flager af parmesanost.


Artiskokker - dampede og serveret med smør.


Majskolber - ditto.


Cherrytomater og små stykker mozzarella trukket på træspyd skiftevis med basilikumblade.


Thai-frikadeller af rejer og/eller fisk krydret med hvidløg, chili, citrongræs og ingefær.


Mvh


Julie










"Enhver idiot kan skrive dansk. Og mange af dem gør det også."


Børge Weidemann, tekstforfatter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 19:23

nogle gode forslag i er kommet med. Super - tak skal i have


PiaR: vi skal have en argentinsk pie - sådan en med kød og kartoffelmos, samt en tomatsalat med bassillikum og oliven (måske mozarella - har jeg ikke bestemt). Så forretten skal være noget let noget. Det er, som i nok kan forstå ikke noget "fint" selskab, bare sådan noget stille og roligt noget, men vil bare gerne lave en lidt anden forret end jeg plejer...

Og så springer vi desserten over og tager en kage til aftenkaffen i stedet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Varm en
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 20:00

dåse Heinz tomatsuppe fra Netto. Krydses med lidt grønt og lidt hvidløg, og serveres med revet ost på toppen, og hjemmelavet hvidløgsbrød til :)


Hvidløgsbrød:


Et ciabatta flute fra Netto til 5 (?) kr.

Resten af osten fra suppen

En dåse flåede kryddertomater

Frisk hvidløg


Tomat og hakket hvidløg blandes, smøres på fluteskiver der er ca. 2 cm. ost på toppen og krydres med lidt grønt som suppen.


I ovnen til osten er gyldenbrun ved 200 g.


Nemt og billigt, og smager super - hvis man kan lidt tomatsuppe :)




Mor til Mikkel 030406


0
0
Svar på denne tråd
 
 Suppe...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 20:14

... er en god ide - men jeg ville vælge en (måske Gratineret) Løgsuppe, der både er let at lave, billig og smager forrygende!


Kom smør i en gryde, kom et nip sukker i

når det er smeltet så kom løgene i, skåret i "halve ringe"

lad dem stege for middel varme til de er klare, men IKKE brunede, hæld okseboullion over og lad det simre 20-30 minutter.

Lige før du serverer det, tilsmager du med salt og peber (et skvæt cognac skader ikke)


Hvis du vil gratinere det:

Hæld det i portionsskåle og læg en lille skive ristet flutes oven på hver skål, med lidt revet ost på - sæt under grillen et øjeblik

0
0
Svar på denne tråd
 
 endnu engang
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 21:30
tusinde tak for supergode forslag - må lige konferere med min bedre halvdel inden jeg bestemmer mig
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tomatsuppe-ideen
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 21:32

Eva Lüchaus forslag er slet ikke så ringe.


Det er faktisk rigtig godt - bare du lover mig ikke at bruge dåsesuppe :)




mvh PiaR
quantum in me fuit


Skal du holde fest? - lej en Weber Ranch Kettle grill


Gode tilbud


Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd
 
 ok PiaR
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 21:39

0
0
Svar på denne tråd
 
 Avokado
Forfatter: 
Dato:  29-09-2006 22:15

Et andet forslag kunne være:

En halv avokado med rejer eller krebsehaler alt efter smag, med en skive citron og en lækker hjemmegjort hvidløgsdressing. Den kan pyntes på tallerknen alt efter smag og fantasi - Jeg plejer at snitte lidt iceberg fint, og ligge det og en enkelt Cherry tomat skåret over i to halve ovenpå. Det ser flot og indbydende ud, og det koster næsten ingenting.

Tunmousse (kan ikke huske om der er en der har nævnt det)

En halv honningmelon med krebsesalat (eller andet skalddyr) i, og pynt med en skive appelsin. Lyder lidt skummelt, med er bestemt et hit.

Håber du finder på noget godt.. Skriv lige når den endelige menu er bestemt, det er altid rart at høre sltuningen..

Malene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det skal være
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 00:17

rigtigt billigt er hele syltede agurker med honning og creme fraiche en udemærket forret :-)


... Hellere en fed bil end en fed hest...
0
0
Svar på denne tråd
 
 mad...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 11:09

du kan også tage et flutes og flække,smøre lidt hvidløg på og et godt lag grøn pesto,lidt choritzo pølse,og så chaddarost på toppen...og så i ovnen med det...


så spis det med marinerede charrytomater og lidt romaiensalat...




pas å din kærest' og pas å din tænder. For wos fra æ team slår hårdt med begge hænder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der simpelthen
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 13:53

kommet så mange rigtig, rigtig gode forslag - tak skal I have.


Valget faldt på hønsesalat/ananasringe af to grunde : Kæresten er helt pjattet med hønsesalat - han er dog lidt skeptisk mht. at blande ananas ind i det, men vi må se. Den anden grund er at den er nem og billig at lave Hov og en tredje grund - der er en som ikke kan kan lide laks og dild( vidste jeg ikke før til formiddag).

Tunmousse er min yndlingsforret - men da hovedretten er lidt tung, tror jeg det bliver for meget...


Alle opskrifter er hevet ned på computeren og vil helt sikkert blive brugt en anden gang (undtagen den med agurkerne - jeg kan ikke lide sylteagurker, men det kan du jo ikke vide, arose )

Den sidste fra smukke-ped lyder da bare lidt for lækker... der går ikke længe inden den bliver prøvekørt...


Men endnu en gang tak fordi I kom mig, fantasiløse menneske, til undsætning.




0
0
Svar på denne tråd
 
 mad...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 14:04

jamen den er også bare lækker...vi spiser den ofte når vi er på vores farvorit restaurant...nams...


www.jakobscafe.dk/cgi-...vedmenu.pl




pas å din kærest' og pas å din tænder. For wos fra æ team slår hårdt med begge hænder

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider