Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Navne I aldrig ville give jeres børn...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 11:39

Som overskriften siger: Hvilke navne ville I aldrig give jeres børn?


Der kan jo sikkert være mange grunde til ikke at ville give sit barn et bestemt navn. Selv tænker jeg:

  1. Man synes, navnet er grimt
  2. Man kender mennesker med navnet, og selv om navnet ikke er grimt, kan man ikke give sit barn samme navn som DEN person.
  3. Man frygter, at barnet bliver drillet pga. navnet.
  4. --- Der kan sikkert være mange flere grunde---

Jeg byder ind med et navn, jeg aldrig vil give mit barn: Irene. Selv om jeg synes, navnet er fint, og jeg kun kender fine mennesker med navnet, ville jeg frygte drillerier som "Sirene" eller "Migræne". Så jeg får aldrig en "Irene".


Hvad med jer? Hvilke navne ville I aldrig give jeres børn?


Med venlig hilsen

Uldhunden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øj der er mange!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 11:45

Ruth er nok det første jeg kommer i tanke om :P


We're all just...

people

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halløj
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 11:46

Jeg vil aldrig kalde mit barn for Sisse - fordi jeg selv alt for godt ved, hvor mange ting der rimer på det




Sisse - uden den røde hest Røde :(
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusnelda
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 11:46

Tusnelda og Zidane. Jeg kender to børn der hedder det


Forstår ikke hvad man dog tænker på.



Lise


ROHDEN, RAMBO & RIGOLA :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hæhæ...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 11:51

Vi kan jo gå i gang med de klassiske kombinationer:


Anne Dam

Ella Fanth
Hans Fejl
Otto Dox

Lykke Juul
Sten Isaksen
Ann Tenna
Karen Thæne
Mette Vuns
Anders Sand


Og så kan min søster, som er post, nogle efternavne, som er mere eller mindre uheldige:


Fokking

Dennesteen

Pålsson

Svammel


Mvh Louise (som bare hedder Andersen)



Araberen blev skabt af Vinden.
Han er den vind, jeg lever af...



0
0
Svar på denne tråd
 
 hade navne
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 11:52

...


Vil aldrig kalde mit barn for


IDA.. pga. punkt 2.



Kender du Lexieton??KLIK HER
0
0
Svar på denne tråd
 
 Navnet Ruth
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 11:54

Ruth, det hedder min mor, og af den grund hedder jeg Heidi.


for det vigtigste for min mor var da hun døbte mig, at navnet ikke kunne rime på noget.

Og det blev så til Heidi.


At der så sener kome div sange hvor i Heidi indgår, det kunne hun jo ikke vide.


jeg aner ikke hvor mange gange jeg har hørt på Heidi Heidi Heidi Heidi HO!


Der er da bestemt nogle navne som mine børn ALDRIG komer til at hedder, og da jeg er sammen med en Tyrker og måske engang for børn med ham, ja så er det vigtigs for mig at barnet for et Dansk klinkende navn.





Mvh Heidi & Kæmpe-dyret Sir sandro
Hvem sagde det ikke var størrelsen det kom an på?

Billig Bil Sælges www.bilbasen.dk/biler/...?id=949155

Nu med hjemme side.......

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det må klart
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:03

Det må klart være MALTHE. I min verden så er det altså kun navnet på en ost.



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:03

Finn Nemo . Det er der i øvrigt mange børn, der tro, at fisken hedder, hihi...


Jeg ville aldrig kalde mit barn et navn, som kunne medføre drillerier i skolen. Mange forældre vil så gerne være "anderledes" og kalde deres barn noget meget specielt - det er der så også mange børn, der betaler prisen for, når de bliver mobbet med deres specielle navne (jeg arbejder med børn, og har set det mange gange, desværre).


Jeg ville heller ikke give mit barn et navn, der var stavet alt for underlig fx Kristophpher - det giver da kun besvær.


Jeg ville heller ikke give mit barn 2 fornavne, der bare slet ikke passer sammen. Jeg hedder fx Charlotte Stine - det klinger da bare SLET ikke






Nu med baby Sebastian i armene

- men uden Athene hest



Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:06
Jeg har flere navne jeg ikke vil kalde mine børn, men en bestemt er total udlukket fra min verden Janus. Navnet er sødt men det er det ikke når man vælger at tage J´et væk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores ...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:11

datter skulle hedde noget, der ikke som sådan kunne laves om ?


Hun hedder Malene, og hvad bliver hun kaldt i dag: Malunse


Navne jeg ikke ville giver er: Gyda, gurli og Gunnar (med mindre det er hunde). Tænk at have to hunde der hed Gunnar og Gurli


Hilsen

Mumse (med hundene Landy & Enzo, Landy er slangord for Land Rover og Enzo hedder rigtig Elvis , men med en LR, må man også have en Ferrari).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ane jensen
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:16

Min hest hedder Janus, og han er faktisk lidt af en røv en gang imellem


Min far er virkelig uheldig med det med navne! Han hedder Kaj, og så navngiver han sin første fødte datter Andrea (tv. progammet kom dog senere)


Beate, nr. 2 slipper han så udemærket fra, men så kommer jeg,


Johanne... 8-9 år gammel begynder Bubbers badekar så, inklusiv kamelen Johanna... Need i say more?

Derfor hader jeg også Bubber! Jeg ville aldrig navngive et barn Bubber


Jeg bryder mig heller ikke om navnet Ditte, fordi jeg har kendt en jeg ikke er så pjattet med.



I can't change the world,
But I can change the world in me, Bono

Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Savner dig min skat, men sorgen er kærlighedens pris
Jubii! Ny lejlighed og med tilladelse til dyr <3
0
0
Svar på denne tråd
 
 navnet...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:17

Jeg fik i tidernes morgen en bog "Hvad skal barnet hedde"... Under pigenavne stod...Gunløg..


Jeg valgte Sarah


Rikke S.


Man stinker af gris, lugter af ko og dufter af hest
0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaeee
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:18

Hvad ville jeg ikke kalde mine børn? Nu har jeg et svensk efternavn og min mand et familie navn og DET klinger altså IKKE godt med de engelske ell amerikanske navne som desværre også bliver udtalt meget dansk indimellem


Ellers har jeg nu ikke de store grænser andet end det skal passe til barnet og efternavnet synes jeg.




Venlig hilsen

Maria C`armeur


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mathias og louise
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:25

er 2 navne mine børn aldrig får! Af den eneste grundt at jeg kender/har kendt folk med de navne som jeg bare ikke kan døje.


Mathias gik jeg i skole med, og han slog alt og alle i klamhed...

Og Louise var det sødeste lille forfindede dukkebarn...


og så er der jo bare mærkelige navne, som er vildt sødt til lille baby/barn, men ikke det fedeste når man er voksen...


og så er der de gode gamle navne, som Hilda, Gurli, Gunhild osv. Altså ikke sejt når man skal ud og score...


Maria (som selv 9har hørt mange sange om sit navn - og nej, hedder altså ikke MariE)


Dejlig 5 års vallak sælges.

Se mere på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 anton.. johnny og brian
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:25

og drenge navne der aldrig kommer inden for min dør..


Johnny og brian sipelthen fordi det i en del år har været "taber" navne.. Anton fordi jeg lige kan se billedet for mig når han bliver 16 og står smart i en bar og den pæne piger spøger "hvad hedder du så.. Øhh. Anton.. nix..


Ellers navne som er oplagte til at blive mobbet med..

og ikek dobbel/tribbel nave. Jeg bliver aldrig ret god til lise-marie.. eller annelise-tine.. lars-brian. calr august.. osv.


og så skal det passe til mit efternavn..


www.staldrohan.dk
PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:27

aldrig kalde et barn Carrit.




Malle

- med Honeyburst (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:31

hov hov ikke genere tusenelda, det hedder min totalt brogede kat LOL


jeg ville aldrig kalde mine børn


brian - sorry men der er for mange dårlige fyre der hedder det

gyda - gud for et ugly navn

johnny - igen alt for mange skidt fyre hedder det navn

ejgil - sjov film de grønne slagtere men stadig et grimt navn

agnete - lyder som noget bøjet rustet metal argh

magda - det er kun køer der skal hedde magda


ja jeg kunne blive ved




Rasas DV vallak udlånes,dog minussommerferierne,skriv.

JEG VIL GERNE KØBE
F.... C......

Støt www.graeskehunde.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 christian
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:32

kan ikke gi nogen særlig grund min xmand ville så gerne vores dreng skulle hedde det og min mor bakkede ham op men NÆÆ så da han kom til verden var vi langt fra enige ,men mens jeg stadig var svimmel oven på fødsel sagde han at han da kunne hedde mikkel min kommentar æhh det hedder min hest han kommentar øhhh det gør den da også!! men det kalder du da den aldrig kalde den altid drengen... så var det afgjord han var en mikkel




Hilsner Henriette

Smukt Hingsteføl Sælges
www.123hjemmeside.dk/knabstrupper
Den, der ler sidst, tænker langsomst
Hippo-Logisk Træning
0
0
Svar på denne tråd
 
 navne...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:39

ja jeg har en fætter der hedder Nilas...det er lidt synd for ham for han er en sød dreng...


ja malthe stinker lidt af sur ost...der er også folk der har døbt deres dreng ørni...hvorfor fatter jeg ikke...gnuster må man også kalde sit barn...


ped har været der...ped har prøvet det
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer jo...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:51

... HELT an pp efternavnet.


Eksempler som Phillip Pentz og Erik Schohn er jo noget der vækker til eftertanke...


Man skal tænke på om det passer sammen.


Nu skal jeg ikke have børn, så det er jo ikke relevant.


Men man kan aldrig gardere sig helt mod andre børns drillerier - og heller ikke imod "sjove sange" o.l.


Jeg havde engang en kæreste der hed Joachim...

Der fik vi begge GRUNDIGT lært sangen om at:


"Der er huuul mid i spanden

kære Lisbet kære lisbeth

Der er huuul midt i spanden

kære LIsbeth

der er hul.


så Stop det Kære Jochum

Kære Johum, kære Jochum

Så stop det..."


osv - i en uendelighed


Sommetider afløst af


"lisbeth, lisbeth åhh hvor er du sød og net..."



Nå - det var harmløst og ikke ondt ment - i modsætning til andre ting der ikke var navnerelaterede.




£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min oldemor hed
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:52

..Oluffa Nikoline. Et navn jeg hverken helt eller delvis ville ha belemret eget avkom med.


Her i Norge er tabernavnene for tiden Ronny, Rodny og Raimond. Det skulle heller ikke min barn hete.


Adolf og Vidkun er også udelukket av historiske grunde, mens jeg synes tendensen til å kalle sine barn dyrenavn (Ørn, svale og ulv er eksempler fra norsk overklasse) begynner å anta overdrevne former.


Jeg hadde en kollega som hette Jor i efternavn. Han spøkte med at han tenkte å kalle sin datter Maj eller Juni. heldigvis slapp det stakkars barnet unna med skrekken.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:56

Jeg kunne aldrig drømme om at kalde min datter for Doris. Kan simpelhen ikke klare det navn.

Og min søn kommer aldrig til at hedde Allan, Malthe eller Anders.


Annelise er heller ikke et hit, og Dorte heller ej.



Helena Hansen

- og det skøre dressurdyr


Medlem af DÅHM Syd

- det er fedt at være klog!

JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006

- Send resultater til mig


1 billet til Madonna-koncerten i Horsens søges


0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er jo selvfølgelig..
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 12:57

alle de sammensatte navne som Karl Børge og Else Marie..


Men ellers ville jeg aldrig kalde mine børn Zelma og Sofus, min gran kusine har navngivet hendes to børn netop det og jeg syntes det er så synd, jeg kan forstille mig hvor meget de skal stå model til i skolen


Ellers er Ida og Emil meget sødt, men ikke sammen, pgr. af Emil fra Lønneberg..


Ellers syntes jeg ikke lige der er nogle navne jeg overhovdet ikke ville kunne overtales til..





Krone og bølge - En selvfølge



Nu med hjemmeside


www.123hjemmeside.dk/s...marienlund




0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:06
Vitus... nogle der har hørt det navn før?? lyder som et navn på en køkkenrulle eller et toiletpapir.. :S eller en bil (vito)

Jeg ville aldrig drømme om at kalde mit barn (hvis jeg skal have børn) Vitus..

undskyld men det lyder ikke som et navn. :/
En hund kan måske godt men ikke et barn..

malte, det er nærmest synd.


Er der nogle af jer der har hørt navnet Joh?
Jeg kan ikke rigtig selv finde ud af hvor jeg skal placere det, for har ikke hørt det før jeg stødte ind i manden..
På en eller anden måde synes jeg at navnet er charmerende..
Er det et gammelt navn??

Hilsen 007


Den der ler sidst,
er meget langsomt opfattende... 8-)


§ 1. Jeg har altid ret!

§ 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså når...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:08

Altså når man har arbejdet med multihandicappede, så er der pludselig mange navne jeg ikke vil kalde mit barn.


Hvorfor får de altid sådan nogle uheldige navne?


Og som Jan, er Malte faktisk den poppede op i hovedet på mig først, for det første pga af osten, og fordi jeg har passet en udviklingshæmmet engang der hed malte ( ikke fordi han ikke var sød, tværtimod )


Bodil, jeg ved godt mange hedder det, men hvis man døber sit barn bodil, så kan man lige så godt give dem en uddannelsesblanket til pædagogseminariet. Jeg ved ikke hvorfor, jeg syntes bare det høre sig dertil.


Men ellers er der navne som frans, hans osv. De er ganske eneklt for kedelige.


Men problemet er løst her hos os, for hvis vi får en en dreng skal han hedde august junior. Det hedder nemlig både min far og svigerfar ( mellemnavn ) så det er vist ikke til diskution



0
0
Svar på denne tråd
 
 Havde en
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:12

lærer der fik en søn og staklen kom til at hedder OSKAR.

Det ville jeg aldrig selv kalde min søn.

Min mor kendte nogle som skulle have barn. De havde i forvejen piger og dette var med sikkerhed en dreng der skulle hedde Børge. Men desværre blev det en pige, så hun kom til at hedde Børgine.


Se min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd
 
 tjah jeg tror nu
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:14

jeg er meget heldig; min mor oplyste mig om, at hun godt kunne have fundet på at døbe mig Petra efter min oldemor , tak skæbne.


Så kunne de have lavet det rigtig flot ved at døbe mig Petra Alvilda Weirsøe, det var noget der ville have battet


Heldigvis kom jeg bare til at hedde Mette... (tak mor )


Navne som jeg ikke ville døbe mine børn er der nok af, jeg synes ungerne skal have et navn de selv og andre kan udtale og stave til forholdsvis nemt. Det er in at kalde børn de mest umulige navne fordi de skal være selvstændige individer, men børn vil nu helst være som alle de andre børn og først senere i livet være en ener og ikke som de andre, men der er det personligheden der afgør det og ikke navnet. Så for at være atypisk vil jeg døbe mit barn et helt almindeligt navn, når den dag kommer...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne..
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:14

Ha ha.. Jeg kiggede engang i bogen "hvad skal barnet hedde" og der faldt jeg over: Abelone og Hyldeborg.. Det ville jeg nok aldrig kalde mine børn, men ret sjovt for en af mine veninder bliver kaldt for Abelone.


Anna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:15
Jeg bryder mig ikke om alle de "gamle" navne som Inger, Ingeborg, Jens, Svend, Erik, Margrethe, Grethe, Arnold, Arne

Og sammensatte navne som Anne Marie, Inger Birgitte (hvad gik der lige galt der ), Anne Kathrine, Marie Louise, Svend Erik, Poul Erik osv osv


Hvis jeg får en datter skal hun hedde: Cille, Cirkeline, Caroline, Frederikke eller Rose
Dreng: Markus, Frederik, Oliver eller Mads


En gang DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ha ha...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:20

God tråd... Adolf og Onan slår mig umiddelbart som permanent usmarte navne.


Min mand er englænder, men taler lidt dansk, og han faldt forleden over navnet Asbjørn. Han var ved at falde ned af stolen af grin.


Ass-bjørn = Røv-bjørn.


Det havde jeg aldrig tænkt over, men nu kommer jeg til at fnise hver gang jeg hører navnet Asbjørn.


Mine forældre hedder Aase og Walther... og jeg har bedsteforældre med så eksotiske navne som Thage, Adolphine og Ejnar, så da vores datter skulle have navn, var vi nødt til at kigge udenfor familien


På listen over potentielle navne stod bl.a. Beatrice.. He he... når jeg kigger på min datter nu, er hun ikke liiige en Beatrice, men jeg kan da huske at vi syntes, det var OK pænt


Mvh


Julie


PS - Jeg så engang i et TV-program, at de havde fundet frem til en fyr, der hed Brian Taber




0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold fast.
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:21
Et navn jeg aldrig vil give videre er : Hans-Børge.

En af mine gamle venner hedder det. Behøver jeg at nævne at han kun bliver kaldt HB?? Hvilket igen kan laves om til BH .

Jeg skulle have heddet Cirkeline, hvis det stod til min mor. Det gjorde det heldigvis ikke, men slap afsted med navnet Ann Mette. Heller ikke for heldigt, da ingen kan sige det rigtigt, det bliver altid til Anne Mette.

Hilsen Mette.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Afolf.
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:22
Grimt navn.

Illum


Det er et fortolknings spørgsmål...Men overdreven brug af smiley virker falsk og uægte..


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:23

Så må jeg jo hellere være Rasmus modsat ihvertfald med et par af navnene...


Mahlte er et godt navn, men mest til heste, som denne dejlige New Forest her: Mister Mahlte


Lånt fra Stutteriets hjemmeside


Bodil, naa ikke særlig kønt, men det hedder min mor, og hun er syerske, kunne lige se hende som pædagog, uha uha


Agnete kan jeg godt lide, det samme med Johnny og Christian, måske fordi jeg kender nogle dejlige menesker med de navne..


Navne som jeg ike synes er så pæne, det er navne som Margrethe, Gurli, Oluf og Bjarne.. Der er sikkert flere, men kan ikke lige komme i tanke om dem nu..




Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris


Medlem af DÅHM syd


horseauction.dk/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Signe/Sine
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:23

Jeg synes navne som:


Signe/Sine

Tina/Tine


kombineret med jensen eller andersen er de mest intetsigende navne!!! Signe Jensen, det er da hamrende kedeligt i mine øre!!!


Glæder mig til at hører fra jer:o)

Mvh. Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muahaha...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:24

Afolf? Ja det er sgu grimt, Illum ;-)


Mvh


Julie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sparky
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:25

Takker for den flotte generalisering - flot at du såden lige kan dømme alle udviklingshæmmede til at have et grimt navn (det hedder i øvrigt ikke MULITHANDICAPPEDE)


Rikke du bør vælge et andet job hvis du ikke kan lide de mennesker du passer!!!


Conni - Mor til Adam der er udviklingshæmmet


Conni & Tinker Kel


Søges:

Ældre meget rolig/børnesikker to'er pony,

gerne islænder

til godt hjem/otium.

Pris: symbolsk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Agent 007...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:27

Havde engang en mandlig kollega som hed Io(udtales jo). Han var opkaldt efter en planet!!!


Jeg ville aldrig kalde mine børn for: Sune, Rune, Thor, Aske, Malthe og Laust. Kan sagtens blive ved, men får nok bare skrivekrampe...


Har gennem tiden mødt mange mennesker med mærkelige navne og undrer mig over hvem fanden der har fundet på dem. Bla. Snore, Soile, Kari, Sølvi og Sep.


Desuden undres jeg meget over alle de stakkels mænd der har et fornavn ligesom deres efternavn. Eks.: Lars Larsen, Bendt Bendtsen, Hans Hansen...Deres forældre må da virkelig have været totalt idéforladte...Øhhhmmm, hvad skal vi dog kalde drengen lillemor? Lad os nu se...vi hedder Knudsen til efternavn, så lad os dog kalde drengen for Knud!!!


Mvh Pommes :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 mange..
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:28

grimme navne synes jeg

Ulla (Virkelig ad.) ruth, kirsen,inga, ib, niels(hedder min mand men grimt navn)klaus. poul, magnus, pernille,birgitte.

ulrik..





Hilsen jeanett*monique :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig om
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:29

jeg vil kalde mine børn dobbeltnavne. Jeg synes ikke det er pænt og slet ikke hvis der er bindestreg.

Jeg bryder mig heller ikke om de ellers populære navne, som kan udtales på både engelsk og dansk som fx. Nicklas.


Et navn fra min barndom jeg især husker er Pamela - hun var opkaldt efter hende fra Dallas.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jsgbsgdkjsgb
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:36

min veninde og jeg kalder hinanden for Gunløg og Bærbel, ganske enkelt fordi man kan hedde det som pige


Jeg synes det er så frastødende når forældre vælger barnets navn for deres egen skyld og ikke for barnets. Jamen så kan i da for helvede tage navneforandring i stedet!


Navne jeg aldrig ville give er noget mest navne der også er/minder om ting, dyr osv.

Min venindes lillebror hedder Østen. Stakkels barn




Hilsen Nanna/OzontheiGDD og Sebastian
Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
Min Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 Grimme navne
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:45

Åse eller Bent det er ikke ret pænt...

Eller som tidligere nævnt, engelske navne der udtales på klingende dansk, det går heller ikke...




Hvis du rejser dig én gang mere, end du falder,

klarer du dig igennem.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Portugal - mit hold!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:52

Har engang siddet og diskuteret grimme navne i bilen med min søster. Vi endte ud med Gurli-Gitte-Margrethe og Svend-Åge-Bent, og der var vi færdige af grin (Der er intet i vejen med navnene hver for sig, men den samling var lidt sjov, synes vi ).


Det endte så med, at hendes bamser blev døbt disse navne!




Jeg hedder faktisk:

Find-NemoN :-P



Portugal

-Mit hold-

-Mine drenge-


!Simon Mathew!






0
0
Svar på denne tråd
 
 hø hø...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:55

Kom lige i tanke om et eksempel på et navn og en person, der altså IKKE passer særligt fremragende sammen:


En af mine lærer-kolleger blev, lige som mig, ansat sidste år. han er høj, sportstrænet (løber marathon), lyst hår, smukke blå øjne og faktisk bare generelt urimelig lækker. Alle de gamle lærerinder (OG de unge!) sukker når han går forbi. Han hedder Bent...


Og i øvrigt! Hvad synes I om Sigrid? Det hed min farmor, og jeg må tilstå, jeg overvejer det som en mulighed, når der engang måske dumper en lille pige ind af brevsprækken fra storken... Men jeg er i tvivl. Kan ikke helt beslutte mig for om det er absolut nasty eller om det er nostalgisk på den fede måde eller om det bare er smukt. Hvad synes I?




Med venlig hilsen

Uldhunden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brianette Ifigerd
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 13:59

Jeg kom lige i tanker om at man i Danmark må hedde Brianette Ifigerd. Det grinede vi meget af, dengang vi sad med navnelisterne fra Folkekirken og brainstormede på, hvad vores datter skulle hedde.


Mvh


Julie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne med O
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 14:00

Jeg syntes generelt at alle navne der starter med O er vildt grimme; Oluf, Oline, Ole, Oskar m.fl. Jeg kan absolut heller ikke døje "designede" navne som Jack Daniel, Christophpher, Johnaas og de utraditionelle stavemåder til almindelige navne som numerologer opfinder.


Min storebrors børn har hver flere fornavne, et grønlandsk og et dansk, børnene er 1/4 danske og 3/4 grønlandske og bor på Grønland. Dér er deres navne ikke usædvanlige, men for at gøre det nemmere for dem hvis de engang skal udenlands eller bliver drillet/diskrimineret kan de så vælge at bruge de danske navne. De hedder hhv. Aviaaja Sarah og Aputsiaq Niels Emil.


Min egen søn hedder slet og ret Martin, det er nemt og uden krummelurer, både her i Danmark og i udlandet. Det var det eneste drengenavn min eksmand (som iøvrigt hedder Keld!) og jeg kunne blive enige om uden at få dårlige associationer (staves?).

Martin på snart 9 år har nogle klassekammerater der hedder: Viggo og Johanne - ikke særlig pæne navne...


Min søde, lille mor er døbt Mariane Susanne Johanne Nikoline. Min kære kusine er døbt Ingrid Haldora, no wonder at hun kalder sig selv for Inge.


KH Pia (der hedder Pia fordi hendes storebror blev døbt Per!)


- Et liv med en traver er et liv med fest og farver -

0
0
Svar på denne tråd
 
 navne..
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 14:01

Jeg kan ikke lide navet Susan. Jeg tror det er fordi jeg engang gik i skole med en Susan der bare var en stor kælling.


Min far synes jeg skulle hedde Bess Sødt til en hund eller en hest måske, men til en pige, nej tak. Min mor ville faktisk have at jeg skulle hedde Susan og jeg er glad for at de ikke kunne blive enige om nogen af dem, så jeg kom til at hedde Karina istedetfor.

Min søster havde lidt en grum skæbne hvis hun var blevet en dreng, for så skulle hun have heddet Benny. Det navn kan jeg altså heller ikke lide.


Synes også det er underligt med alle de her lidt sære navne der er så in. Min niece på kærestens side hedder Olga og det synes jeg altså er synd. Hva så polka-olga Hendes lillebror hedder Hektor og det synes jeg faktisk er meget sødt. Olga hedder Agnete til mellemnavn og det kan jeg rigtig godt lide.






Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 hehe...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 14:08

jeg hedder helena yvonne stauenberg petersen

min søn hedder magne tore stuenberg freudendal

min kæreste hedder ayad debeel al-naeef

og fadren til min søn hedder bjarke freudendal...


det kan godt give nogle temmelige sjove ansigs udtryk når man fortæller det...


hilsen helena... der aldrig har tjek på noget... c",)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville ALDRIG
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 14:13

Kalde mine børn for noget så grimt som Svante...


Men får jeg en pige engang skal hun hedde Silke - den anden skal hedde Liv


~ Shetter ~
×××
Der måler sig til vægttab
(Status 7-7-06):

Brystkasse:

130

Talje:

113

Hofter m. mås:

137

Lår:

77

×××
Herning og omegn
(Klik på linket for profildata)
0
0
Svar på denne tråd
 
 benny...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 14:18

det må man også hedde som pige det er da for synd der

er faktisk nogle piger der hedder det benny ... hallo

Min mor ville have jeg skulle hedde tatiana men min far sagde nej øv øv jeg synes det er et vildt pænt navn



Hilsen jeanett*monique :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 hva med
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 14:22
hulda??? hedder min venindes datter...

hilsen helena... der aldrig har tjek på noget... c",)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 14:26

Tak for det, Maria Joe - jeg hedder Sine Nielsen Dog med et noget mere usædvanligt mellemnavn Ej, jeg synes heller ikke at det er videre flot at hedde Sine, men navnet Maria er da mere almindeligt end det


Jeg kunne aldrig finde på at kalde mine børn for Mette, Camilla, Søren, Martin, Stine etc. fordi det er FOR almindeligt.


Jeg kan heller ikke lide fordanskede engelske navne - Johnny, Michelle (jeg HADER når folk udtaler det MichellE), etc.


Mine evt. fremtidige børn skal hedde noget, der kan udtales på engelsk (prøv lige at hedde Sine i et engelsktalende land - jow, tak - jeg er blevet tiltalt med mange spooky versioner), men har nordisk præg. Selma eller Hannah for eksempel.




Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan)
Shit happens!
... I just try not to step in it :)
Learning seriously affects your brain -aau.dk
Bomløs sadel købes!! Skriv og fortæl hvad du har
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er jo uendeligt mange
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 16:41

Der jo nærmest uendeligt mange navne som jeg IKKE ville kalde mine børn. Gå f.eks. ind på dst.dk under navne, og prøv så at læse nogle af de godkendte navne igennem. Der er godt nok MANGE navne som mine børn nødigt skulle hedde.


Men det kunne selvfølgelig også være at de navne jeg synes om, ikke lige faldt i andres smag. Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at kalde en datter (hvis jeg får en) Kaja. Jeg synes det navn er noget så flot, og jeg ville såmænd gerne selv have haft det :-)


Lukas synes jeg også er flot, men nok mere et børnenavn end et voksennavn, jeg ved det ikke.




Med venlig hilsen

Helle Sophie Christensen



Jack Ellis sikkerhedsvest str. XS sælges, 500,- incl. porto

Er du vild med motorsport? Besøg www.tnp-racing.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 I min navnebog
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 16:44

... står der en historie om en lille pige, der blev født under Københavns bombardement i 1807. Hun fik navnet Bombardine


Et hadenavn for mig er Line - selvom det er blevet bedre med årene. Grunden er, at én af personerne i Emil fra Lønneberg hed Line, og når vi legede far-mor-og-børn sammen på vejen, var der én som altid ville være "lillen" og hedde Line.

Dermed fik vi andre alle de kedelige roller!


Lidt slægtsforskning har afsløret at mange af mine kvindelige aner har haft navnet Kirstine/Kristine og variationer deraf. Jeg syntes, at det er et fantastisk navn at bygge videre på - problemet er bare, at vi i vores omgangskreds allerede har en Kirstine. Så det er udelukket.


Jeg vil frygtelig gerne have en søn, der skulle hedde Robin (ja jeg ved godt, at der er mobbe-potentiale i navnet). Men Jesper siger nej, for han kendte engang en forfærdelig dreng, der hed Robin. Så det er også udelukket...


Men måske skulle jeg også få børnene først :-D



0
0
Svar på denne tråd
 
 grimme navne !
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 16:55

ej puha jeg tror jeg har det værste !


min mor ville rigtigt ha kaldt mig ursula, men det kom min far lige og sa at det ku man altså ik, puha er meget glad for ham den dag idag ! men så fik jeg navnet Mia, er jeg gansk tilfreds med :D


Mia :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Aldrig
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 17:28

Mette (som er en masse betegnelse), eller Rikke, for det hedder jeg selv. Det er et skrækkelig kedeligt navn, som også er næsten lige så "masse betegnende" som Mette.


Drengenavne må være Benny, Børge og Knud (som min morfar hed). Knud passer på en ældre mand, ikke på et barn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm, tja
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 17:32

Rigmor er nok ikke lige det jeg vil kalde min datter (hvis jeg da skal have nogen) 8-)

Og Benny, børge, åge, alfons, adolf, ole og Knud er nok ikke det jeg vil kalde en søn ..


Men mystisk nok er de gamle navne, såsom Ingeborg, Rigmor, gerda mm begyndt at blive "moderne" igen.


Michelle - som gerne ville hedde Zophie :)




At huske en man aldrig har kendt er det samme som at glemme en man har elsket! <3

Pixie - jeg vil altid huske dig!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Connnie...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 17:40

Connie, slap af - jeg sagde ikke jeg ikke kunne lide udviklingshæmmede ( og jo, vi har faktisk en som vi betegnede multihandicappet, fordi han fejlede alt hvad han næsten kunne fejle. ) Jeg elsker faktisk at arbejde med dem, men man får nogle relationer, og lige netop malthe, som var en sjov fyr var ikke en jeg ville relatere tilbage på hvergang jeg skulle kalde på mit barn. Derfor tænkte jeg malte da jeg blev spurgt.


Nu var det så nogle lidt ældre udviklingshæmmede jeg passede, og derfor nok også de lidt sjove navne som jeg ikke var så vandt til.


g så skal jeg lige hilse og sige der altså også er handicappede mennesker man ikke kan sammen med så vel som almindelig raske mennesker.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Malthe der
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 17:45

er da sødt Men det er nok fordi min lille grandfætter bliver kaldt det. Han hedder rigtig Mathias


Navne som jeg ikke kan lide: Lasse, Torsten, Egil, Torben, Asbjørn (havde den klammeste lære , og så synes jeg bare det er grimt), Sigurd, Gurli, Diana, Mette (det hedder alle) og så må jeg vidst hellere stoppe her


Dengang jeg var lille, der hadede jeg faktisk mit navn. Synes det var så floovt når jeg skulle sige det højt, fx. til en ny lære.

Dum unge må jeg ha været


Må man egentlig kalde sit barn jesus? Jeg er så sikker på, at jeg hørte en mor råbe JESUS efter sit barn??


Der er desuden en rytter her på fyn (mener jeg) som hedder Lundin til efternavn.. Det må ikke være særlig fedt.


-HeidiZ
***
-Nu med solstik. . .
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mathias
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 17:49
Jeg synes der er RIGTIG mange børn, som hedder Mathias. Så det er et navn jeg aldrig vil give videre
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 17:49

Jeg det er jeg ret sikker på man ikke må.


Jeg har det sådan lidt, at hvis man kalder sit barn Adolf, efter hændelsen i 2 verdenskrig, så kan man da ikke undgå at barnet vil blive mobbet på det grusomste når de kommer op i klasserne med historietimer



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 17:54

Bengert- det vil jeg aldrig kalde mit barn! Jeg slap selv med skrækken, da min far syntes, at det var så sødt til lille mig!??!

Det var dog mest af historiske grunde, at han ville have at jeg skulle hedde Bengert- efter den historiske "Bengert, den forhadte- Erik den rødes 2. kone! Hurra for det- NOT!

Idag er jeg min mor meget taknemmelig!





Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 17:58

Ligesom et par andre, synes jeg at navne som Brian og Johnny er en tand typekarikerede, så hvis jeg skulle navngive et menneske, var de udelukket. - Ligesom Tina, Michelle og Sascha. Det er egentlig ikke fordi jeg kender nogen jeg ikke bryder mig om, der hedder det, jeg er bare ikke helt så glade for de navne.


Navne jeg deriomd rigtig godt kan lide er bl.a. August (det hedder min lillebror der er født i August), Malin, April og Maj. Jeg synes at modellen Lykke May er heldig med sit navn, selvom hun ganske vist også heder Andersen eller sådan et eller andet lidt kedeligt bagefter.


Da jeg var yngre var jeg ret ærgerlig over mit efternavn, Nathan, som ikke udtales engelsk og heller ikke Nathán, som mange tror. Det er derimod hebraisk dajeg har det fra min israelske side af familien og betyder "guds gave". Med alderen er jeg egentligt blevet ganske glad for det og bruger næsten aldrig mit mellemnavn Holm.


:) Ida


Ida

Komplet pony til salg

fantastisk smuk, hingstekrop og 4 knæhøje sokker

146 cm u. sko

6 år

Godt gående

Godt springende

Se præsentation for yderligere information


0
0
Svar på denne tråd
 
 Preben!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 17:59
Det er meget lidt kønt...









(i)AT VOVE ER AT MISTE FODFÆSTE EN KORT STUND
-IKKE AT VOVE ER AT MISTE SIG SELV (i)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Underlige navne
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 18:03
Jeg gik i klasse med en der hed Karen-Helene...Da vores lærer spurgte hvad hun ville kaldes svarede hun "Karen-Helene"...så man var ved at få åndenød når man kaldte på hende.

Kender en der hedder Leonora, meget sødt men utroligt anstrengende at sige så hun hedder altid leo.


Kender også 2 på 6 og 8 år der hedder Carl og Gustav...det er synd.


Vores venner har en pige der hedder Sophie, idag er de kede af de ikke stavede hende med F for hun skal altid stave sit navn for folk.


Ellers syntes jeg Lukas og som en skriver alle navne med O er gyselige.


Man skal kalde sine børn et navn man kan lide, det skal ikke være fordi det er moderne.


Katrine


0
0
Svar på denne tråd
 
 nå ja...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 18:04

Min kusine FIONA (relationer til en tegnefilmsprinsesse med rødt hår og grøn kjole) og hendes bror FELIX har sgu heller ikke været heldige...


Kom lige i tanker om at min barn heller ikk skal hedde Eberhardt hahahahhahaha


Heller aldrig Sebastian, for det er altså en pony der hedder det.


Hilsen Nanna/OzontheiGDD og Sebastian
Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
Min Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 ewufhwluef
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 18:06

Malthe! Det simpelthen grumt.

Kaya

Marthine

Ingeborg (hedder en pige på 3år i byen)

Asta

Zenia (min farfar har haft en hund med det navn)
også er der en masse andre


Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
0
0
Svar på denne tråd
 
 vbrtae6taer
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 18:20

I min børnehave, er der mange børn med gamle navne: Thøger, Asger, Laurits, Malthe, Charles, Erik, Johannes, Liva, Ellen, Sigrid, Signe, Rebecca...


- det er ikke alle navne jeg er/var lige vild med, men når man synes at bæreren er en skøn unge, så kan man ofte også pludselig lide navnet!





Gitte C
GILA HORSEFAIR
www.gila.dk
BREYER - Kvalitetslegetøj til hestefolket!
Cheval Liberté hestetrailere, brugte trailere og biler...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 18:27

Kirse. Det er simpelthen så grimt!

Men ellers er listen lang... Men Kirse ligger klart som et af de værste!




:-* Mvh. Theis :-*
~ Dance With The Devil
Medlem af Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 18:35

Jeg kender to drenge der hedder Hannibal og Columbus, hvilke jeg synes tangerer til børnemishandling. Hvis de får en søster skal hun hedde Sulejma. Det vil da være syndt.


Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hadenavne
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 19:11

Min pap-farmor hedder Grimhilde.

Det er altså frygteligt synd for hende. Hun foretrækker også bare at blive kaldt Hilde.

Jeg bryder mig heller ikke om Gønther. Det er bare grimt. Min ondskabsfulde klasselærer i folkeskolen hed Birthe, og så kender jeg en skidt knægt der hedder Jonas. Så gik jeg på efterskole med en ulækker dreng der hed Jonathan. Alt det er navne jeg ikke ville kalde mine børn.

Så er der alle de gamle navne som f.eks. Grethe (min mormor, Elly (min farmor) Valdemar (min morfar)Disse navne er på retur og på nuværende tidspunkt kan jeg ikke lide dem, men lur mig om ikke det er meget almindeligt brugte navne om 40-60 år, og så er det alle os gamle mennesker der hedder Camilla, Freja, Karina, Maria, Mathias, Tobias, Kristian, Oliver osv. der har nogle mærkelige gammeldags navne, som ingen vil kalde deres børn...




Med venlig hilsen Karina


I vågen tilstand er det klart

Vor verden er begrænset

mens vor drømme er

for alle grænser renset

0
0
Svar på denne tråd
 
 bu,m bum
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 19:24

totalt mobbbe indlæg her;P


Min lillebror hedder rennt faktisk Malthe, som I synes stinker af sur ost



"Nadia og Silver sock"


If you got nothing, you got nothing to lose.


SPRINGRYTTER;p

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 19:24

så må min dreng godt nok lide. Han hedder Emil hannibal benjamin + 3 navne mere.

og er gravid nu og hvis det bliver en pige skal hun hedde Freja sofie mathilde + 3 navne mere.

Men drengenavne jeg ikke bryder mig om: thorbjørn - Egon og frans

Pigenavne: iben

hilsen Linda


en positiv indstilling virker altid

{>



kjoler sælges:harrigsheste.com/index...joler.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mindre kønne navne...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 20:01

Navne jeg aldrig ville vælge:


Oda, Magda, Gyda, Gertrud, Ruth, Gerda, Grethe, Sørine, Ingeborg, Gudrun, Yrsa, Olga, Gurli, Hulda og Hilda.


Verner, Otto, Arthur, Olaf, Oluf, Vilhelm, Walther, Børge, Benny, Birger, Ole, Marius, Gustav, Åge, Mogens, Gunner, Volmer og Einar.


Ovenstående navne synes jeg er for grimme eller for gammeldags til at jeg ville bruge dem.


Ja, nogle af dem synes jeg ligefrem det vil være børneplageri at give sit barn.


Tænk at stå med en lille baby på armen, og beslutte at den skal hedde... ODA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 20:12

Jeg ville aldrig kalde mine børn:


Ragnhild

Ole

Bo

Jørgen




HILSEN STINE!


Stine hun styrer, hun har en fed frisyre :-)


Toshiba <33 - JUST MINE!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange navne
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 20:17

Uffe


Grethe


Boerge


Karl


Aage



Jamen, der mange navne jeg ikk bryder mig om... Og vil helst ikk stoede for mange mennesker.




Spring hest købes, skal stå på sjælland, og minimum være 155 cm.

I rather be hated for being me than be loved for somethin im not!

Masser af ting sælges, kig under præs.!


FCK

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min olde
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 20:24
Min oldemor hed Rasmine Anne Kirstine Hanne Andresine Hansen. Puha, det skal min evt. fremtidige datter ikke hedde.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare rolig Malthe...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 20:26

du kom før osten. Jeg synes fakrisk Malthe er et rigtig fint navn. Nu er jeg ikke i den alder hvor jeg skal have flere børn, men et barnebarn der hed Malthe det ville jeg da ikke have noget imod.



Hilsen Helle - Mimi


0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 20:48
pommes: sjov stavemåde. ;) (Io)


Godt vi alle er så forskellige. ;)
Men dem i nævner, fx. oda, grethe, ole, jørgen osv osv. Er typsik de navne man høre de "gamle" har Unskyld, det skal ikke menes på den måde, for kender da også nogle unge som hedder jørgen, fx. men den måde jeg mener det, er at ofte er det ens forældre, bedsteforældre som hedder det..

Ligesom trompetbukserne, tøjstilen, kommer navnene nok tilbage på "mode" igen.. ;) *ss*

Michelle, som sådan set reagere på både Michell og MichellE.. ;) :P
Som overvejer at lave et nyt indlæg hvor det er yndlingsnavne, vi skal nævne.. :) har bare ikke lige tid til at lave det..

Hilsen 007


Den der ler sidst,
er meget langsomt opfattende... 8-)


§ 1. Jeg har altid ret!

§ 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Malte !!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 20:52

Ja, Malte kom før osten! Og min lillebror hedder dette flotte navn!



Personligt kan jeg rigtig godt lide:


Liva, Liv, Luca, Jasmin, Emma, Emily,


Oliver, Noah, Silas, Felix

0
0
Svar på denne tråd
 
 min veninde
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 20:56

har en veninde der hedder Ulla Maj hun er altså 15 år,, hun bruger dog ikk sit ulla,,


selv hedder jeg Ann helene, sys dobbelt navne er skide flotte, hvis bare de er rigtigt sammensat..


men ulla, gertrud, Essie, Julie (kender for mange med det navn)


sys iøvrigt malthe er et lækkert navn, måske fordi ham jeg kender der hedder det er en skønherlig fyr



100 % optimist!

optimisme er mit kald,

men holdkæft hvor er det svært at følge sit kald

tidligere Deegie - tha queer

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er mange
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 21:23

Drengenavne:


Elias

Rau

Brian

Johnny

Asbjørn

Kent

Kim

Allan

Robert

Birger

Verner

Ib

Åge

Sebastian

Sonny

Ronni

Otto

Mark

Mogens

Morten

Bent

Oskar

Torben

Thorkild

Bjarne

Keld

Frede

Frederik

Louis

Hugo

Anker

Poul

Dennis

Albert

Jørgen

Jens

Carsten

Holger

Finn

Andreas

Gunnar

Æskild

Valdemar

Sigurd







Pigenavne:


Liselotte

Kirsten

Ida

Lotte

Asta

Tove

Hilda

Else

Elisa

Erna

Vita

Lone

Birgit

Britta

Åse

Grethe

Karen

Gurli

Ellen

Sussi

Sisse

Bente

Freja



Ja der er MANGE MANGE flere... men orker ikke mere



0
0
Svar på denne tråd
 
 Malte...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 21:46

Min venindes lillebror hedder Malte og jeg synes det er så super sødt


Puh da jeg var lille ville jeg så brændende gerne hedde Katarina!! Ydrk! Nu synes jeg bare det lyder som en eller anden overklasses snob/snot forkælet møgunge


Næh er nu meget glad for jeg hedder Lisa, der er da nok mange andre der hedder det men det er da ikke lige så "almndeligt" eller hvad?


Men jeg ved når jeg får børn bliver jeg nødt til at få 2 piger og 2 drenge hæ hæ ... de skal så hedde Andrea, Sille, Phillip og Valdemar, jeg kan simpelthen ik stå for de navne Emely er os rigtig sødt meeen 5 børn?!


Men jeg kan i den grad ik li navnet Birger! Gik i klasse med en der hed det og han vare bare klam at se på! Ellers synes jeg os alle de der kryptiske navne er yt... Ligesom Majse, helt ærligt! En lille blåmajse måske? tsk tsk... Eller Tulle dete r da kun heste der kan hedde det











Lizamuhtella
Jeg har ik sort humor, men farvet humør ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 grimme navne..
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 00:38

Jeg har det ikke godt med nanvet Frans... det har jeg aldirg haft..


af pige navne er der ikke lige nogen jeg bare tænker ad om.. det kommer lidt an på hvor gamle folk er.. hvis en bedstemor hedder ruth gør det ikke nogen men jeg ville aldrig kalde min egen det..


Min mor vile gerne ha jeg skulle hede Astrid.. det vile jeg faktisk gerne istedet for Trine.. det har jeg aldrig brudt mig om..


Silana ...min stjerne
0
0
Svar på denne tråd
 
 Grimme navne
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 01:38

Jeg havde engang 2 arbejdskollegaer som var bedste veninder.

Deres kærester hed henholdsvis Ludvig og Kalmer...

Hold kæft hvor blev de sure, da jeg en dag sagde "Kal-mer da bare Ludvig"..ha ha, jeg synes selv den var meget god, men de delte ikke liige min humor på det punkt..


I min klasse i folkeskolen gik en dreng, med det mest rædselsfulde navn, jeg nogensinde er stødt på: Gyrd


Jeg har haft en anden arbejdskollega, han hed Dag...hva' helvede har hans forældre tænkt på den dag???


Og pigenavn : Der er mange, men det værste: Esmaralda

Xenia:(Jeg mener til Xenia ) Luca er et drengenavn, stavet på den måde. Hvis det er til en pige, så er det Lucca...




danielluca


Jeg kan sejle foruden vind

Jeg kan ro uden åre

Men ej skilles fra vennen min

Uden at fælde en tåre..

0
0
Svar på denne tråd
 
 uha...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 06:36

Der godtnok mange navne mine børn aldrig skulle hedde, ville kunne lave lange lister, men det sjoveste navn jeg har mødt en der hedder og som mine børn absolut ikke skal hedde er Volmer (udtales folmer)


men svend.bent kan da også føjes til listen hehe. Af pigenavne kan jeg nævne Ida mest pga jeg aldrig har mødt en tiltalende ida tværtigmod.


vi stod selv med problemet med efternavne da vi fik børn, for man kan da ikke kalde sine unger hjorth horn (volmer hjorth horn) haha NEJ vel.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Navnet
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 06:38

Azale : Ja Anne Dam er ikke godt. Vi hedder Damm og min mor ville absolut have jeg skulle hedde Anne. Først da præsten fortalte hende at det vist ikke var så smart.. så hun komikken.. Hvad forældre ikke finder på.


Men jeg synes faktisk mange gange, så hører man et navn og tænker ..Det kan de da ikke hedde, men når man så har vænnet sig til det.. Ja så passer det jo til barnet.

Jeg er dagplejer og får tit børn med underlige navne, men de ender altid med at passe godt nok..

Storm, Dyveke, Astrid, Thea, Noa, Tristan...Ja det er de sidste nye..


Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

Nu med sommerhusudlej. hvor du kan ta hesten med

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puuhhaa
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 10:40

Ingen af mine navne er heldigvis poppet op endnu


Conni


Conni & Tinker Kel


Søges:

Ældre meget rolig/børnesikker to'er pony,

gerne islænder

til godt hjem/otium.

Pris: symbolsk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har et vennepar...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 10:42

...eller rettere: mine forældre har. Da de skulle finde et navn til deres datter, foreslog hun Lærke. "Ej, så kan hun s'gu lige så godt hedde Ryle!" Og det kom hun til at hedde. Jeg ved nu ikke liiige...


Min oldemor hed Rasmine. Altså - den går efter min mening heller ikke i dag. Min mormor hed Helga (og hun kunne heller ikke fordrage sit navn). Min morfar hed Frode (nejnejnej!), min farfra Ejner (heller ikke), og min farmor Jenny. Det sidste kan dog til nød gå, synes jeg. Jo mere jeg siger det for mig selv, jo bedre lyder det faktisk.


Sjovt som vores oldemødre altid skulle have en hel stribe navne. En af mine tipoldemødre hed f.eks. Hansine Else Katrine.


VH Kirsten Ø

0
0
Svar på denne tråd
 
 addwrr
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 10:42

Valdemar tangerer klar 1st-plads her, skarpt efterfulgt af Dyveke.

Ellers alle sammesatte navne. Det er da for gyseligt med Karl-børge osv.

Min bedste ven hedder Jens Ole, han præcenterer sig altid Jens, og blandt venner lystrer han navnet OJ. Stakkels stakkels mand.


Af gode navne har jeg en sær svaghed for Nijas, men jeg ville ikke give det til mit afkom.


Jeg kunne derimod godt finde på at kalde min kommende datter for Aslaug, indtil jeg fortalte det til mine forældre der var ved at sig over det...Suk


Rikke og Ozora

0
0
Svar på denne tråd
 
 Adolf...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 11:27

...ville mit barn aldrig komme til at hedde. Tænker umiddelbart på noget med jødeforfølgelser og det er ikke beundringsværdigt


eller Zakarias, som en af mine gamle klassekammeraters søns ven hed. Alt for langt.


Ligesom jeg krummer tæer, når da jeg en dag kørte i bussen og hørte tre piger tiltale hinanden: "Gabrielle, Anastazia og shakira". Det er altså ikke navne for danske børn. Det er fint heste hedder det, men ikke børn.


ligesom navnene: Robin, Lukas, Zepp (eller Sepp) og Mikkeline for mig er hestenavne. De to sidste fordi jeg har reddet heste som hed det. Mikkeline synes jeg er sødt og jeg kender en sød lille baby som netop er blevet døbt det. For mig vil det bare altid være en lille brun bukkende pony, krydset af ubestemmlige racer, som iøvrigt sku sadles om en del gange hver gang man red, da hun ikke ejede noget, der lignede et sadelleje...


Max tror jeg også altid ukn vil du som hundenavn for mig...


mange hilsner Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Danielluca
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 11:31

Nah, det ved jeg nu ikke rigtigt, det er vel en smags sag? Altså mht. Luca og Lucca.

Jeg synes det er pænest med 1 c, altså Luca.

0
0
Svar på denne tråd
 
 grimmenavne
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 11:41

jeg vil aldrig nogensinde kalde mit barn for Lotus eller Yvonne.



M.V.H
TINE


**KIG FORBI**

www.graeskehunde.dk


(") (")
('.' )
(")-(")


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kender...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 12:15

...Ingen grimme navne - kun navne, der bliver grimme fordi deres bærer er et dårligt menneske. :-)


der er mange navne, jeg ikke ville give mine børn, men ikke fordi jeg synes de er grimme - bare fordi der er nogen, jeg bedre kan lide. :-)

Navnet Kaj ville jeg f.eks aldrig give min søn, men jeg elsker alligevel navnet fordi min dejlige hest hed det. :-)


Men ved at læse denne "ufede-navne-tråd" har jeg faktisk fundet inspiration til et pigenavn til barn nummer 3, som kommer her til september - hvis det skulle blive en pige! ;-D


Vores børn har alle 2 navne fordi vi har valgt ikke-så-almindelige fornavne til dem, så de har et lidt specielt og et almindeligt. Så kan de selv vælge. :-)


Mobnings-risiko som undskyldning for ikke at give et navn er jeg ikke helt med på...børn mobber, hvis de VIL mobbe - uanset hvad du hedder. Men selvfølgelig er der nogle navne, der inviterer til at blive grinet af. :-)


Camilla






Festsange forfattes. 250 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 ang navne ,.
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 12:39

hehe , d sku lidt skægt. Min farmor hedder Doris , det så ok. men bortset fra at jeg kender et æsel der hedde Doris Christiaensen. **HAHA** LOL

man har vel lov at have et navn haha *smil*


<3-lig hilsen simone og Aga Khan.

Du burde købe dig en tyrolerhest:D

haffere er rigtige venner<3

*hjælp ditmu§ og zanne med at finde Bæ9*(se: www.heste-nettet.dk/fo...5/1083555/)

0
0
Svar på denne tråd
 
 det værste
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 12:52
og kender en der hedder det Hans Lem




Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd
 
 Navnet Malthe
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 13:03
Er da meget sødt.. Men til en fuldvoksen mand? Ej, der synes jeg altså bare ikke helt den går Jeg ved godt, at når den lille unge ligger sødt i sin seng, så er det nok meget fristende.. Men jeg ville nok så hellere vælge det til et mellemnavn eller noget

-HeidiZ
***
-Nu med solstik. . .
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kender en
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 13:19
voksen der hedder Malthe og synes dete r helt normalt -han er voksen




Hilsen
Sanne
Sælges: blå ridevinterjakke fra hooks. Virkelig lækker og med alle de kendte træk. Str. L -men MEGET stor i str. (snarere str. xxl) 100 % ok.
150 kr. + porto
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 13:50
Leonora eller halfdan, sigurd osv.

Pernille

Vir prudens contra ventum non mingit, sed erare humanum est

- Klog mand pisser ikke mod vinden, men det er menneskeligt at fejle


Undervisning i Fakse/Fakse Ladeplads søges! : www.heste-nettet.dk/ma..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 14:19
ole, yvonne, torsten, vibe (til en mand)


>> By The Little Angel <<

"Jeg er den plet du aldrig kan få af tøjet!"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Linda og Trine
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 14:21
Linda og Trine ville jeg ikke kalde mine børn
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalala
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 14:27

Jeg ville aldrig kalde mit barn for Sara, for det hedder jeg selv - og det ville jo være upraktisk.




(Har ikke læst tråden, undskyld hvis det er skrevet før :P)



- Cikorie



0
0
Svar på denne tråd
 
 navneleg
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 14:44

Uha, jeg har en hel liste af navne, som mine børn ALDRIG får, enten fordi jeg kender en, der hedder det (og får dårlige aversioner) eller simpelthen fordi det er grimt.

Til den første liste, hører fx Pia, Xenia, Lisa, Ane, Phillip, Lasse, Casper, Brian...

Til den anden liste (undskylder til de, der hedder det, det er ikke personligt!) hører Conny/ie, Birgit, Miranda, Tove, Bo, Gunnar, Mogens, Jimmi/y...


Nogen navne er ganske enkelt udelukket, fordi min far ikke kan udtale det (han er italiener) Mads, vil fx blive til Mars og Lotte til L*rt (det hedder hans kone faktisk ) lissom navne med R'lyd som i Rasmus og Harry godt kan give nogen problemer


Får jeg børn, har jeg en ret god ide om, hvad de skal hedde, (hvis ellers de nu ligner en, der hedder det! ) Pigenavne jeg godt kan li er Sarah, Emma, Emilie, Nadia, Laura eller Louisa Drengenavne er Jonas, Sebastian, Mathias (men det hedder min fætter), Andreas... Hmm kan ikke lige komme i tanker om flere, men jeg kan også kun få piger (Min kæreste har to nevøer, og bliver alle drenge i den familie lissom dem, får jeg aldrig drenge! )


mvh Maria (som godt kan li sit navn, og aldrig har hørt det rimer på noget grimt :))


Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

Ejer/kender du en af mine gamle heste (se præs.) vil du så ikke være sød at kontakte mig?

0
0
Svar på denne tråd
 
 kom i tanke om...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 21:28

Carmen! Føj det er ækelt! Kan slet ik døje det.. hæh.. er det så vindueskarmen eller dørkarmen?!






Lizamuhtella
Jeg har ik sort humor, men farvet humør ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 heldig dreng
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 21:30

en lille sjov historie

jeg sad en dag sammen med nogle venner og snakkede om pige og drenge navne, hvor vi alle kunne komme på en masse mærkelige navne.. pludselig siger en af mine venner der hedder martin den dag i dag( heldigt for ham, da han helt sikkert er blevet sparret for en masse mobning)


Helt alvorligt siger han " Mine forældre ville ha kaldt mig

LARS OLE RASK THOMSEN..


Hvis i tager de 4 forbogstaver bliver det til L&rt.. hvilket de andre i hans klasse temmelig sikkert nok hurtigt skulle have fundet ud af.. stakkels dreng!!

heldigvis kom hans bedstemor til at se det før det var for sent


DÆKKENER TILSALG SE PRÆSENTION
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit navn
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 21:56

I England er der en meget vulgær tegneserie, som hedder The Fat Slags (De Fede Skøger). Hovedpersonerne hedder Sharon og Tracey, og engang fortalte min mand mig i en brandert, at hvis der havde været en tredie Fat Slag, ville hun nok have heddet Julie


Indtil da havde jeg altid troet at Julie var et ok navn på engelsk. Men i England er det åbenbart et rigtigt rejekællinge-navn


Jeg husker naturligvis at minde min mand om hans uforskammede kommentar, hver gang det er ved at være min fødselsdag


Mvh


Julie


0
0
Svar på denne tråd
 
 dag...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 22:12

Kunne se at der var en som kendte en der hed Dag, det kan være slemt nok på dansk, men på engelsk betyder det en stor klat @!#$ bag på et får, eller en person som er sjusket klædt...


Hedder selv Øster til efternavn, og det kan hurtigt blive til østers eller frk. Øster med de små bryster, ja der er nok at tage fat på.

Men måske skulle folk, både voksne og børn være lidt mere rare ved hinanden selv om man har et anderledes navn, det er jo som regel ikke personen selv der har valgt navnet...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 22:17

Jeg har ikke nogen hadenavne, ved bare at hvis jeg får en søn, så skal han hedde Oscar :D Bliver det en pige skal det være Lisa :D


Jeg tror ikke at man kan sikre sig mod drillerier mht navne... jeg hedder Camilla, og det jeg hørt for, er blandt andet kaldt for Samilla(fordi min klasse kammerater mente at C udtales s, for det gør det jo i Michelle ) og Kamelia(de ældre drenge i bussen var ikke søde mod mig :( )




Camilse og Looksen
Vil du se den vidunderskønne og meget mere, så tag et smut forbi www.camilse.dk


Vil du have et specielt pandebånd? Se mere her


0
0
Svar på denne tråd
 
 *en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 22:22
Hm. "Lillemor" :P

. :D Line & Danielle :D
Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
If you can't catch a wave then your'e never gonna ride it.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 22:41

Havde selv den samme tanke, da mit barn skulle have et navn.


Jeg ville gerne have det lidt specielt, men stadig almindeligt og et navn der ikke kunne laves alt for meget om, eller noget kunne rime på...


Så det blev Denniz...


Men kender desværre mange børn, hvor forældrene ikke lige har tænkt over navnesammensætningen, så børnene risikerer at blive kaldt meget pga deres navn...


Hilde Knab - *26. marts 1981 ¤6. juli 2006 - elsket og savnet


:-) If you see someone without a smile, give them yours (-:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lise...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 23:01

Mange af jer ville ikke vælge navne der rimer på noget - hvorfor? :-)


Jeg hedder Lise, og er der noget der kan synges og rimes om er det Lise - men jeg er nu aldrig blevet mobbet eller drillet med mit navn? :-)


Lille Lise

Lille Lise letpåtå

Dukke Lise

Tommelise

Fliselise, fniselise, fiselise, griselise, spiselise, etc...


Lise er et SEJT navn! :-) Så kald I bare jeres børn det, der er ingen fare på færde ved DET rimenavn...


Og bortset fra det kan man altid finde noget at rime på ;-)




Lise


ROHDEN, RAMBO & RIGOLA :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 23:26

Jeg har ikke så meget imod Johnny og Brian


Men GUNLØG! AD hvor et navn!




Petra- AD!

Gunhild- Stakkels barn

Lydia- Hedder X'ens lillesøster

Tore- Siger vist sig selv...

Thure- Herre ad!

Mysa- Ehm...?

Thorkild- Oldtiden?

Gorm- Herre synd..




Det er vist bare et meget lille udpluk af hva jeg ALDRIG kunne finde på at kalde mine børn..








Hilsen Zuper
Medlem af Discount Heste Og Pony Vanrøgternes Klub: DHPV.
0
0
Svar på denne tråd
 
 xenia...Luca
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 23:29

Ja, som sagt min hukommelse er ikke hvad den har været, men jeg er 99% sikker på at det var i vores navnebog jeg så det som pigenavn med 2 c'er...


Men ikke noget sted som drengenavn(hverken med et eller to c'er)


Men når nu du siger det, kommer jeg i tanke om den der sang: "My name is Luca" der blev så populær for en del år tilbage.

Eller var det med k?


Men jeg tror at vores Luca er den første dreng i Danmark, som har fået det navn.

Da vi var nede og snakke med præsten første gang inden dåben, og sagde navnet, så var hun meget i tvivl om det måtte godkendes.

Hun sagde at hun måtte ringe til kirkeministeriet, for at finde ud af om vi måtte kalde ham det.

Hvis de afviste os, så måtte vi døbe ham Lucas(meget imod vores vilje)kalde ham Luca og så søge på skrift og alt muligt besværligt, og håbe på at vi kunne få det ændret efterfølgende...

Og én af begrundelserne var at det endte på a, hvilket kun er pigenavne der gør det her i landet.(så jeg styrtede hjem og ledte hele navnebogen igennem...og fandt ét navn tilsidst som også endte med a..nemlig Orla)

Men dagen efter ringede hun og sagde heldigvis at kirkeministeriets svar havde været "ja, hvis han vil være katolik, så ham om det!"

Det grinede vi lidt af, for min kærestes morfar var italiener, så vi ville gerne bibeholde de italienske navne.

Jeg havde dog nogle år før jeg mødte min kæreste, stødt på navnet Luca(dog med k)til en mand i en tv-serie..og første gang jeg hørte det var jeg bare solgt .. (i øvrigt så han fandme godt ud). og jeg tænkte straks, hvis jeg nogensinde får et barn til og det bliver en dreng, så skal han hedde Luca!

Heldigt, at min kæreste så var enig, da det endelig skete


Siden er jeg kun stødt på én anden dreng som hedder det..og pudsigt nok, er det en klassekammerat fra storebrors klasse, hvis lillebror også hedder Luca(men jeg ved ikke om det staves ens)



Apropo(staves?)hadenavne kendte jeg faktisk engang én som hed Orla..Det var hans mellemnavn fik jeg senere afvide, men han brugte det som fornavn, fordi hans fornavn var endnu værre...men vi fik aldrig ud af ham hvad det var... det må virkelig ha været slemt


danielluca


Jeg kan sejle foruden vind

Jeg kan ro uden åre

Men ej skilles fra vennen min

Uden at fælde en tåre..

0
0
Svar på denne tråd
 
 navne...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 01:36

Danielluca: Min veninde har også en dreng ved navn Luca :-) Hun er halv italiener, så derfor navnet.


Men mht til at søge, kan der sagtens være andre med samme navn. Det bliver først officielt godkendt, når et vist antal har søgt.

Det ved jeg fra da vi søgte om navnet Denniz. Det er nemlig ikke godkendt med den stavemåde, men der er 7 i danmark der hedder det...


Hilde Knab - *26. marts 1981 ¤6. juli 2006 - elsket og savnet


:-) If you see someone without a smile, give them yours (-:

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 02:03

Et navn jeg aldrig ville kalde mit barn, er Bonitta...havde engang en meget meget sød skoleveninde, som hed dette...meeen sikke et navn.

Min datter på 12 år hedder Cirkeline...har haft mange pudsige oplevelser med det...

rigtig mange mennesker spørg " og hvad hedder hun så rigtigt ..?? "

Engang jeg var til lægen med hende, hun var nok omkring et år, sad vi i venteværelset, da lægen kalde os ind...Cirkeline sagde han, og så gik vi bagefter ham, hvor jeg hørte ham mumle..."stakkels barn"...

Da Cirkeline skulle døbes sagde præsten...det kan man da ikk hedde, det er da en tegneseriefigur...

Men Cirkeline er rigtig glad for sit navn...og er aldrig blevet mobbet med det...


Knuss fra Pernille


Ægteskabet er som ethvert andet job.....det hjælper, hvis man kan li' chefen....
0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria Team trav
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 09:20

Tak Det var rart at vide, for jeg var jo lidt i tvivl..og var ikke helt klar over hvordan det foregik...

Men ja, det er jo bare et smukt navn ..og så elsker jeg alt hvad der har med Italien at gøre.


danielluca


Jeg kan sejle foruden vind

Jeg kan ro uden åre

Men ej skilles fra vennen min

Uden at fælde en tåre..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dobblenavn...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 09:32

Jeg har dobble-navn og min lille søster ligeledes, ikke at der har været noget mobberi med nogen af vores navne men det er bare så langt at skrive, og self. fik jeg det længste.. hehe.


Hedder selv Marie-Louise og min lille søster hedder Anne-Sofie. Vi har en masse kælenavne men ellers ikke mere.


Ville aldrig kalde mine børn:

Bent

Brian og Johnny

Kaj

Nanna

Anna og Ana - Udtales ens

Hanna

Aio - Udtales Ajo

Lisa/Liza og Tanja/Tanya


Puha... Mange flere.. hehe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er MANGE
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 11:10
navne jeg ikke kunne finde på at kalde mine børn - nogle fordi de er grimme, nogle giver grimme associationer - og nogen er fordi jeg kender folk der hedder det som jeg ikke kan li - og så er der de navne som ALLE hedder - eller som nogen i familien har ...

Lolita, Desiree, Aino og Mia er fx. navne jeg ALDRIG ville give mine børn. Lissom navne med Gun (Gunver, Gunløg, Gunhil) eller Gud (Gudrun fx.) absolut ikke hører hjemme i min bog.

Jimmy, Johnny, Brian, Laila, Connie osv. holder bare ikke!

Camilla (Undskyld Camilse ;) ), Sofie, Charlotte, René + nogle stykker til jeg ikke lige kan huske.

Martin, Morten, Michael, Christian/Kristian - det hedder ALLE jo nærmest?!

Og så er der jo alle de der navne i familien som det kan være ligemeget med - vores familie har det med at opkalde - så der er mange Lars, David, Søren, Marie osv. i familie...

Heldigvis er jeg selv undsluppet ovennævnte opkaldermani - der ingen Triner i familien så vidt jeg ved - og hvis der er så er de født efter mig ;) Min ældste søster har undgået opkaldermanien også - Sara Louise - dem er der heller ikke nogen af i familien. Til gengæld har den så boomeranget min yngste søster Christence Frederikke (Navnene er såmen kønne nok - men det er altså "opkaldernavne") ;)


/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd
 
 UHA UHA
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 11:17
Polly-Fylla og Hans Lem tror jeg...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Himmelfjer i ...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 12:32

... at der ikke findes grimme navne som sådan, men det er bæreren af navnet, der "smitter af" og påvirker os.


Mange af de navne andre ikke kan lide her i tråden, synes jeg er ganske fortræffelige navne


Det gør nok også en forskel, hvor gamle vi er og i hvilket miljø vi er opvokset.

Jeg er snart 46 år og min afdøde mors store søskendeflok hedder/hed: Valdemar, Jens, Holger, Jacob, Egon, Svend, Ansgar, Henry, Vagn, Johanne, Karen, Else, Anne, Ingrid og så min mor Sofie.


Jeg tror simpelt hen ikke på, at et pænt navn redder et barn fra drilleri og voldsom mobning.

En pige kan uanset navn kaldes F*cking Møgl*der, hvis det skal være


I min egen lille lommefilosofiske analyse af navne på børn jeg kender, er det påfaldende, at de børn/søskende med de mest sofistikerede navne ofte har forældre, hvor evnerne slap op, da de havde valgt navnet/navnene


Fint ska`et vær´ men ka´ æ seler bær´ ??

Mvh. Lisbeth



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hdjakaklglsdfhjasl
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 12:42

ALLE navne kan der laves øge navne af, og hvor der er børn kan der mobbes...så er specielle navne altså hverken en for eller bagdel.

selv har jeg et specielt navn Siri som dog er ved at blive mere normalt.

og mit navn har faktisk aldrig været grund til mobning, trods jeg er blevet mobbet mere end de fleste herinde.

favorit hadde navne mine børn ikke kommer til at hede

Christina, sarah..og alle andre r'v kedlige og overbrugte navne

det samme med drenge navne...ellers kan helge, jalmer.


i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd
 
 OK...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 13:14
Så fik Julie Taylor lige slået fast at jeg er en fed skøge

Men det vidste jeg nu godt... altså at navnet refererer til (Sharon).

Og bemærk venligst: I som har set *Den eneste ene* og som har moret sig kongeligt over Merete/mulles gennemtrængende kiksethed, at hun rent faktisk hedder Sharon i den engelske udgave..

Så nu takker jeg hermed mine forældre for, at de har valgt at kalde mig både MERETE og SHARON..

Og igen, hvis man har læst Nynnes dagbog, optræder der også en kikset Merete..

Så jeg har valget mellem at være kikset eller en fed skøge..

Gæt hvilke navne jeg synes der ikke passer sig for et uskyldigt intetanende nyfødt barn.





SHETLANDSPONY HOPPE KØBES BILLIGT.

SE PRÆSENTATION FOR YDERLIGERE OPLYSNINGER.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grimme navne...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 13:19

Hm...nu regner jeg ikke med nogensinde at få børn, men navne jeg ikke ville kalde dem:


- Iben (lyder ganske forfærdeligt)


- Ruben


- Kenneth


- Ronni


- MARlene


Ja jeg kunne fortsætte





Med venlig hilsen Rikke



0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 13:39

Jeg har en veninde, der skulle have hedder Trunte, men det ville præsten ikke døbe hende Så hun blev en Louise, hvilket vist var meget heldigt for hende


Mvh. Julie, der skulle have heddet Janni eller Julie. Kusinerne var dog ret enige om, at det skulle være Julie, så det blev det :-)



---


Stald Vodagergård - Dansk Oldenborg Avl


Mangler du en rytter til din hest i en måned? Se mere her: www.heste-nettet.dk/ma...ileid=9251

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tror lige PT
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 13:42

René

Christian

Winnie

Magnus

Maja

Annastacia (udtales ikke som disneyfiguren anastasia,men med korte: Anna-sta-cIa) super træls..


Ikke fordi jeg sys navnene er grimme, men jeg kender trælse mennesker der hedder det!


Kram Irco Miro/Kat
Hvis du vil ha´de bedste, så køb Gustavii´s HESTE
www.gustavii.com

Mangler du et heste-job i England så kontakt mig!!

Du kan ikke have din egen hest med, og du skal være over 18

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 13:48

-jeg hedder Annemarie (i et ord) og synes det er forfærdeligt langt.

Har lige fået tvillinger og de skal hedde Laura og Emma...


Synes der er så mange navne der er mindre kønne, men vælger at lade vær' med at nævne dem...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg glemte altså en morbror ...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 13:55

... endda ham med det fede navn Marinus

Mvh. Lisbeth



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg ville aldrig kalde mit barn
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 14:00

for

Finn Holger eller Bolle for ikke at snakke om Creme.


mærkelige navne


Læder ridestøvler str 41 x-tra vidde i skaft byttes eller sælges. meget velholdte!!!

har fundet drømmehesten...han er bare dejlig!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 14:18

Jeg ville ALDRIG kalde mit barn for Lone!
ikke fordi det nogensinde ville komme på tale, fordig jeg selv hedder det. Men der er så MANGE øgenavne til det navn:


Lone - Tissekone

Lone - Silikone

Lone - Kone


Og andre jeg ikke lige kommer på ..


Hilsen Lone :)
Nu uden hest :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 min tip olde
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 14:48

hed så Dumille... øh.. hvad er det lige for et navn ?

m.v.h Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Latoya
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 18:27

JOHN.. Hehe det er mit yndlings hadenavn. Det har den fedeste klang, men det er nok bare det grimmeste navn.


Personligt skal mine børn ikke have et dansk navn, men afrikansk. Da jeg synes afrikanske navne er utroligt smukke, og så har de alle en betydning.

Forresten bliver det ikke hvide børn.. :P


Desuden er det heller ikke planen, at de skal vokse op i Danmark. Men self. skal kulturen og andet bringes videre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111111111
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 18:43

gik engang i klasse med en der var SÅÅÅÅÅ heldig, at han hed

MAX BRIAN KONSTANTIN!!! Hvad tænkte hans forældre dog på!!!


Af pigenavne så synes jeg at alexandra, magrethe, Angela, Gyrithe, Bonnie,Oline og annika er de værste. Derimod er jeg vild med Merle!


Drengenavne må være Paul, Thue, Bue, Ronnie, Johnny, Brian og maximus de værste. Man siger at Viktor og Jakob vil erstatte Brian og Johnny rygtet om 10-15 års tid. SÅ her er jeg vild med Malthe og ciano.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det vil jeg ikk kalde mine børn
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 19:16

Steen stig

mik Rimer på (...)

dorhte

find

lars

kurht

ruth


0
0
Svar på denne tråd
 
 uheldige navne
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 19:25

jeg synes nu ida er et smukt navn



men:


gerda


olga


gunill


marianne


martha


ruth


yvonne


ellen


sarah


an-katrine


marie louise


michelle


sandra


sanne


maj-britt


isabella


tine


tina









det nok de pige navne, jeg ikk ville kalde mit barn.


mvh. ida

Rosenborg dressage


vi gir' den gas!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Torkild...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 19:26

... Jeg ville ALDRIG kalde mit barn for Torkild. Det er bare et kikset navn. Nok mest fordi jeg engang havde en nabo der var dorsk som hed det!


Jeg bryder mig heller ikke så meget om Gunnar, Åge, Holger - ja jeg kunne blive ved.


En kollegas niece hedder Phoebe - Det synes jeg næsten er synd at kalde en dansk pige.


Hilsen Helle



~ Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig ~



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej tak navne...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 19:41

Ole, hedder min far. Så nej tak!! Var i Løkken her for nogle uger siden, hvor der var en ung gut, der hed det. Det kunne vi virkelig ikke ta seriøst! Hahah.

Finn, Carsten og Bo er også alt for far-agtigt...


Irene, hedder min mor, og er alt for gammeldags..Samtidig er Ulla og Karen heller ikke lige min kop the..





Hilsen Karinaen


Mangler du en hest, så tag et kig på min præsentation...




0
0
Svar på denne tråd
 
 bgkjdgbskjgb
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 19:48

jeg kom lige i tanke om at min "svigerindes" storebror hedder John-Gilbert HAHAHAHAHAHAHAH STAKKELS BARN


Men som min storebror sagde til kæreste "John-Gilbert er sgu en fin fyr, men han stod sgu ikk forrest i køen da der blev uddelt navne" ;D



øeh lige et til - Adelbert.



0
0
Svar på denne tråd
 
 huhu...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 20:10

Det værste navne må være Gertrud, Gurli, Gudrun, Ruth, Bodil, Bente og noget lignende...


Og af drengenavne må det være noget som Børge, Benny og Otto


MVH. NANNA

Ærlighed varer længst!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har i 27 år ...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 20:29

... levet sammen med en Benny og jeg er kommet over, at jeg engang gik i klasse med en Benny, som burde have heddet Skovl Erik

Mvh. Lisbeth



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ythbgsrg6be6t
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 20:54

Da jeg boede i nordjylland, kan jeg huske at der var en der hed Bjarne-Finn...


- og i min søns børnehave, gik der én der hed Gunnar Ørn - Han var vist færing eller islænding, så han er vel undskyldt!


Min ex-mand der er pilot, var engang på kursus med en en amerikansk pilot der hed Richard Head ... - og hvordan er det nu, at man forkorter Richard i USA? - Joh, dem kalder man Dick!

Så den stakkels Richard, blev jo til Dick Head/dickhead = p.i.k.hoved!


- og for at gøre det hele værre, så hed hans far det samme, så der var altså en Dick Head Senior og en Dick Head junior!!







Gitte C
GILA HORSEFAIR
www.gila.dk
BREYER - Kvalitetslegetøj til hestefolket!
Cheval Liberté hestetrailere, brugte trailere og biler...
OBS - Vi har åbent næsten hele uge 31. Bare ring...
0
0
Svar på denne tråd
 
 sjove navne
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 21:13

jeg sad og kiggede i en navnebog og så at man kan hedde:


Bolle-Bob


Teddy-bjørn


Rulle-marie


tænk at hedde det!


Frans og Gurli er jeg heller ikke vild med



mvh. mette marie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 21:16

Jeg takker panelet for at mit navn ikke er dukket op som hadenavn - endnu..


Det værste associations- navn jeg kender: Adolf


Ellers er sten heller ik´ altid for heldigt "Jeg skulle hilse fra Sten Muhr

eller Sten Kant

eller Sten Bro

eller Sten Kaster

eller ..." Ja jeg ku sikkert godt komme på flere.


Apropos Lykke may, så udtal lige hendes navn på engelsk...


Med venlig hilsen

Karin

Jeg leder efter min gamle ponyhoppe : www.heste-nettet.dk/fo...756/92756/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville aldrig
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 21:28

give mine børn dobbelt navne (som louise-christine, bent-erik osv.) jeg syntes ganske enkelt at det er grimt og moppe grundlag..





Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Hamster unger til salg

Kastreret han rotte søger nyt hjem

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 21:34

tja... hvad vil jeg ikke have mine evt kommende børn skulle hedde?


Jeg har en kusine som kalder sig selv for Kiss, det er hendes mellemnavn, som hun har valgt at hedde fremfor sit fornavn, som var Betina.

Vil aldrig kalde et barn Kiss!!


Malthe - nej det er da en ost!


Steen, Helge, Kent, Bjarne og Marie er heller ikke nogen navbe jeg NOGENSINDE vil bruge til mine børn, det var navnene på dem der mobbede mig gennem hele min skolegang. Og de sætter kun dårlige minder igang. Ligesom Brian heller ikke er et navn jeg vil bruge.


Min mor vil have haft jeg skulle have hedde Belinda er meget glad for det kun blev til Linda






Hilsen Linda :-)

MIN HJEMMESIDE

Annika R.I.P
Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ha ha Karin ...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 21:36

... ... ring lige til Danmarks Akvarium og bed om at tale med Søs Lange

Mvh. Lisbeth



Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mette marie
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 22:01

Hvad er det for en navne bog??


Jeg ahr også en navnebog og der står der ikke sådan nogle navne i :)



Ratster Zoo - avler af Vinterhvide Dværghamstere og Tamrotter

Hamster unger til salg

Kastreret han rotte søger nyt hjem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels mig (:
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 23:17

Haha, ja jeg hedder altså Gunhild Trods navnet har jeg dog ikke haft problemer med hverken at score eller omgåes andre mennesker Mystisk ;-) Hvis man skulle tro nogle af jer ;-D Livet er for kort og godt til at holde sig tilbage fordi man har fået et, øhh, anderledes navn :-P ;-) Og jeg får nu også selv meget sjov ud af det :-P Mine børns navne skal ikke være almindelige (men heller ikke gammeldags) - noget med en udenlandsk klang over, gerne ;-)


Gunhild - det stakkels (???) barn ;-D ;-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 23:44
Der er så utroligt mange grimme navne at det kan stå for en hel aftens underholdning, men det absolut grimmeste (fordi det rent faktisk bliver brugt!!!) er altså Ulla.. Hvad sker der??? Ulla og Ulrik.. bare ikke særlig heldigt. Det kommer mine børn aldrig til at hedde. Derefter er Ruth også umådeligt grimt og min "onde" bedstemor hed det, så det er absolut også udelukket...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 23:55

Med hensyn til navnet Malthe, får det mig til at tænke på vores introtur med gym sidste år, vi sad og snakkede med nogen fra vores parallel klasse, og en fra min klasse spøger så en dreng, hvad han hedder, han svarer så Malthe- hvorefter hun straks udbryder med H eller ost, ej hvor var vi flade af grin..


hmm, Olga, Ruth, Gurli, Gerda, Viola osv.. Ville jeg aldrig kalde mine børn. Men Nicoline ville klart være en mulighed, det er bare et sødt navn..


Hilsen

Louise
Som der har halvpart på dejlige Luna

Man kan lige, hvad man vil, når bare viljen og lysten er der.



0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 00:31

Synes Malthe er et rigtig sødt navn


Kunne ALDRIg finde på at kalde mit barn Ingeborg, Rigmor eller Lillemor!


Men til gengæld synes jeg at Tea og MarieLouise er rigtig flotte navne



Chazizz, blev d. 27/3-06 sendt over Regnbuebroen

- En engel forklædt som hest

Hvil i fred til vi ses igen


- Nellie, min skotske prinsesse

0
0
Svar på denne tråd
 
 bertram
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 12:48
Bertram er da også et temmeligt fælt navn. stakkels dreng.


0
0
Svar på denne tråd
 
 ruth...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 13:00

hehe...når man snakker om ruth...


jeg kender en der heder ruth...til fornan...og ruth til efter navn...og så er hun gift med en der hedder hans nielsen...


så det er ruth ruth nielsen...


hendes forældre må ha været skæve eller de må ha stammet i kirken..


de ejer i øvrigt www.skagen-natur.dk

og det her www.skagen-by.dk/cgi-b...pl?id_h=6


der findes ruth ruth nielsen altser...




Frygt - Vanvid

0
0
Svar på denne tråd
 
 1000 tak,
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 17:00

jeg hedder Sisse, vilket jeg rigtig rigtig godt kan lide.

synes lige i skal passe på med at skrive jers mening om navnet sisse


der er ikk mange der hedder det,


synes i er rigtig lede nogen gange.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange.
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 17:06

Navne jeg aldrig kunne drømme om at gi mine børn, men vil helst ikke skrive det da mange sikkert føler sig stødt selvom det jo slet ikke er meningen.




Hilsner
Lisab


Nu bosat i Kjellerup
0
0
Svar på denne tråd
 
 ALDRIIG
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 17:21
ALDRIG LOTTE pga. punkt 2

:p

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

M e d V e n l i g H i l s e n

<3

Team Ismule

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gør livet til en fest - Rid islandshest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et hade navn
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 19:55

Mit er Liv. Min datters far ville ha at hun skulle hede liv. Jeg sagde at min datter ik skulle hede liv da hun var et liv.

I stedet kom hun til at hedde Elisabeth Simone

Og hendes lille bror hedder Casper Simon.

De begge bliver kun kaldt det første navn.

HÆ HÆ for det ik skal være løgn hedder de Thulstrup Kristensen

til efter navn.



0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 21:13

Altså jeg kan vældigt godt lide mit navn Især efter at have fået at vide at Constance også stod på listen!


I det hele taget er jeg meget åben overfor forskellige navne... Dog har jeg det lidt svært med forskellige afarter af mit navn såsom Karina, Katrine, Trine mv.. Nok fordi jeg har oplevet at blive kaldt det istedet for mit eget lidt besværlige (men absolut usnobbede ) navn.


Mvh Katharina

Der må jo være en vis spildprocent i alt hvad man foretager sig, IKKE?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er der...!
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 22:04

Er der et navn jeg IKKE kan fordrage er det Jalthe !!! - Kender en dreng med det navn! Stakkel!


Og så Lotte og Klaus - For længe ophold på rideskole :P :)





Ejeren af den dejligste shetlænder hoppe!
| Man blir aldrig for stor til en shetlandspony |

Medejer af den dejligste tinker hoppe!



Siden om Donna | Siden om Rino | Siden om Mooni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 01:56

Jeg kender en, hvis efternavn begynder med C, hendes far ville kalde hende Winnie, men moderen protesterede og hvorfor mon, tøsens initialer -WC- var da geniale


Lisbeth Sejberg: er ret enig med dig i denne analyse...

I min egen lille lommefilosofiske analyse af navne på børn jeg kender, er det påfaldende, at de børn/søskende med de mest sofistikerede navne ofte har forældre, hvor evnerne slap op, da de havde valgt navnet/navnene


Kender flere uheldige eksemplarer...




- Chris

Jeg er voldsomt KLOG
Og alt hvad jeg siger er RIGTIGT!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 ljgkhh
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 02:22
hvis det skulle være ville jeg nok ikk døbe et barn ted. øhh nej han hedder ted ikke utæt heh men ellers er der en lang liste

Hilsen Simone og Aga Khan<3

klikkertræning er sjovt :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 dfghjdfgk
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 12:08

Ha ha ha, funny tråd.. :)


Jeg kan heller ikke snuppe Malthe.. Min kæreste vil meeeget gerne have vores (fremtidige) søn skal hedde Malthe Christoffer. = Over mit lig!


Hvor sejt er det ikke at man kan hedder Bærbel? *G* Hvis jeg nogensinde køber et dyr af en art, som ikke nødvendigvis er navngivet på forhånd, skal det sgu da hedde Bærbel.


Hvad sker der også for navnet Rasputin??


Jeg kan absolut heller ikke se det cool i at give sit barn et "spændende" navn.. Er der i øvrigt nogen, som har tal på hvor mange Magnus'er der er kommet til de seneste år? Geeez...


Mine unger får lov at hedder noget fuldkommen normalt. De kommer alligevel til at skulle trækkes med mindst 2 efternavne.


Kender en, som hedder R. Sabina Bergholt Eckhart A.

Helt ærligt - 5 navne..? Må da være belastende...


/M-B




Ha ha ha - min kærestes forældre har haft en vædder ved navn SVEDENHJELM! *udtalt med hårdt d*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hahahaha
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 13:25
Fik da lige et vældigt latterkrampe anfald af navnet " Briannette Ifigerd"!!!

Jeg ved ikke helt med hadenavne...synes det kommer an på personen der bære navnet.

Men da er da enkelte.

Brian, Johnny, Dennis
Michelle, Jeannette, Denise

Ved ikke hvorfor, er bare ikke vild med de navne, forbinder dem umiddelbart med noget negativt.
Bryds' mig heller ikke meget om navnet Thomas!!Mine børn skal i hvertfald aldrig bære det samme navn som en ex-kæreste.Punktum!

Men der er da sikkert nogle der vil synes at det er sært at min kæreste og jeg har besluttet at navngive vores førstefødte dreng Sigurd, efter kærestens elskede morfar, eller hvis det bliver en pige Sigrid efter min oldemor.
Navne er en smagssag...døm folk på hvem de er og hvordan de opføre sig, men ikke på deres navn eller udseende!

Mvh.
Ditte Sofie Jason Thorsen Frederiksen Holm Loldrup (Der helsigvis fik overtalt forældrene til at få slettet de sidste tre efternavne! Og som forresten er opkaldt efter en bog og en båd...!)

Ditte S.

- Rytter Søger hest omk. vejle... Se her, se her...
www.heste-nettet.dk/ma...ileid=8769
0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhhh... navne
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 14:09

Godt at der findes navne for enhver smag.


Kan simpelthen ikke udstå navne som:


Michelle

Stefanie

Denise

Benita

Sabina

Sabine

Sabrina

Katja

Tanja

Nadja

Natascha

Nicole

Nikita


Dennis

Patrik

Johnny

Jimmy

Brian

Kevin


Og ja jeg kunne blive ved i en uendelighed med ligende navne.


Er heller ikke tilhænger af mærkelige navne som børnene kan risikere at blive drillet med eller navne som jeg kun synes passer til bedsteforældre... (poul, Henning, Gerda, ingeborg osv.)


Mine egne børn hedder Kasper, Mads, Rasmus, Amanda og Amalie som sikkert også er navne som andre vil synes er rædselsfulde... :-)


Så hvor er det dog godt at der er navne for enhver smag... Verdenen ville godt nok se kedelig ud, hvis vi alle hed det samme.


Hilsen

Pernille (Der som barn drømt om at hedde Camilla , men som er ganske tilfreds nu...)




Ambitiøs, småneurotisk og manipulerende ponymor ;-)


Familien er de lykkelige ejere af 3 dejlige ridedyr samt glade lånere af den skønneste hingst Shaklan Ibn Saskatoon ox.

0
0
Svar på denne tråd
 
 her er et
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 14:15
Så en journalist i tv der hed Lisa Lahmy... hehe Salami. det er lidt skørt

Massage til rytteren...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusnelda..
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 17:44

Jeg skriger stadig af grin over Tusnelda


Min mand vil have at hans evt kommende søn skal hedde Gunnar efter sin far.

Det er dog det grimmeste navn jeg kan forestille mig - måske kun overgået af Tage.


/Mia.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Skibsrederen
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 18:14

i Nakskov hedder: Kaj Anker

Det må da siges at definere hans arbejde


Navne som jeg ikke bryder mig om:


Sibylla (Tegneseriefiguren i fremmedlegionen er dog skøn-herlig, selvom hun hedder dette navn)


Alfons, Sextus, Stygge, Theophilus, Viggo.


Citat: min egen lille lommefilosofiske analyse af navne på børn jeg kender, er det påfaldende, at de børn/søskende med de mest sofistikerede navne ofte har forældre, hvor evnerne slap op, da de havde valgt navnet/navnene


Sjovt Lisbeth - tænk, jeg har samme filosofi


Niecer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkelig navne
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 20:43

Gik i klasse med en der hed Nass til efternavn...han ville kalde sin datter for Anna...= Anna Nass !


Jeg kendte en som hed Koch til efternavn - vi jokede med, at hvis hun blev gift med Brat Pitt, ville hun komme til at hedde KochPitt til efternavn


Eller hvad med efternavnet: Boller... Louise Boller! Stygt!


Og hvorfor søren vil man kalde sin søn for Kristoffer med dobbelt ph? Kristophpher...


Hvad med Annesisse...


Derudover kender jeg en:


Ketty = min afdøde mormor

Tage = min farfar

Fanny = min veninde

Ragnhild = en jeg gik i klasse med

Ingeborg = min storebrors kæreste

Kalle = min kærestes lillebror



Jeg var engang kæreste med en Luis...Louise & Luis Hvilket par!



Mvh. Louise...og hvad kan man så blive kaldt andet end Lulu

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 20:48

Man kan ikk kalde sin pige Karen-Loise

Man kan ikk kalde sin dreng Kurt

Min mening !


♡ KSR

♡Don Shcufro,Cavan,Martine♡

♡Ida Steen Nielsen♡

Ryttergården


0
0
Svar på denne tråd
 
 Surmælk
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 22:01

Mine børn får ikke min kærestes efternavn, BASTA!!! Han hedder Sauermilch og går selvfølgelig under navnet Surmælk blandt kolleger mv. De vil ikke engang høre på at det faktisk bør oversættes med tykmælk, men det er jo heller ikke så meget bedre...


PS: Han tog først navnet (hans mors pigenavn) da han var 18, så han er ikke selv blevet mobbet i skolen, da hed han bare Andreasen


KH/Helle


Jeg kender en nordmand hvis lille dreng hedder Odd. Han vil nok aldrig præsentere sig på engelsk: Hello, I'm odd...

0
0
Svar på denne tråd
 
 kom i tanke om
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 22:10

at jeg som helt ung passede en dreng der hedder Bjørn Elling og tænkte aldrig over det dengang men det er da lidt sjovt..


elelr hvad med Jagd Nissen..


Dejlig hoppe sælges billigt pga ejers helbred(rygskade)kontakt mig for yderligere info og pris.

har fundet drømmehesten...han er bare dejlig!!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider