Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Traktor til gård :s - totalt forvirring
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 23:07
Hej alle :)
Der hvor min hest står (hos moar) er der 4 tønder land lagt ud som folde, men men men de er ved at løbe os over hoved..
Der er simpelthen ikke heste nok til at guffe alt det græs så nu er der 2 folde der er overbegroet af tidsler og diverse andre ukrudtsformer, alt har over 1 meters højde.
Jeg har indtil videre slået det hele med en håndskubber (græsslåmaskine) men jeg kan simpelthen ikke følge med mere
Så vi har overvejet at købe en traktor sammen, altså min mor og jeg
Den vil også skulle blive brugt til rode jord op med (ved ikke hvad det hedder) og diverse andre ting.
Vi kan selv se mange fordele ved sådan en traktor.
Men hverken min mor eller jeg er mekanikere eller noget i den retning.
Så kan i hjælpe mig ??
Er vi totalt dumme at købe en traktor når vi ikke har mekaniker forstand ?
hvad skal man kigge efter på sådan en ?
Kan alle traktorer klippe græs og rode i jord ?
Det er lige meget om den er grim og gammel bare den kan køre, lidt.. hvad tror i prisen er for det ca ?
Er det helt umuligt at lære at fikse de mest normale ting ved sådan en farlig maskine ?
Kan i hjælpe os ? ellers kan vi snart ikke finde vores små hypper blandt alle de store tidsler
Mange hilsener fra henriette og hendes moar
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej henriette..
Forfatter: 
Dato:  30-06-2006 00:37

Da vi købte gård stod vi i samme tanker.. Jeg har købt gård med min mor.. og der er absolut heller ikke nogen af os med traktorforstand.. Så vi valgte at købe en stor havetrakttor.. Den kan rive, slå græs og sprede gødning og jeg kan sætte en vogn efter den og køre heste møg og haveaffald. Den kan hverken så eller pløje men jeg må erkende at når jeg skal have gjort det.. Så kontakter jeg den lokale bondemand.. Det er ikke noget jeg hverken tør eller vil rode med selv.. og da jeg intet aner om traktore kunne jeg lige se mig selv stå der og forsøge at få sat en skovl på.. nej det tror jeg ikke*S*


Så vi har en dejlig ny havetraktor i den dyre ende for at den kan klare disse ting.. og den holder mange år endnu uden at jeg skal være bange for at den falder ned om ørene på mig..


Så jeg kan ikke råde dig.. kun fortælle hvad vores valg blev.. *S*


Stald Rohan. PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis ikek i selv har mulighed
Forfatter: 
Dato:  30-06-2006 07:07

for at rep. sådan en traktor og holden den vedlgie emd diverse ting, ja så er det nok bedre for jer, at betale en maskinstatione for at få ordnet jeres folde.


køb så i stedet for en lille have traktor med en god klipper, for så kan i selv holde foldene nede.

Hvergang i skifter fold, kører i den over med klippern.


Hvis der er for meget ukrudt på foldene, bør i nok få dem omlagt med nyt græs. Hvis ikke hestene kan nå at spise det hele, er det jo også dejligt at i selv kan få høstet det hø/wrap hestene skal bruge til vinterens forbrug.




IMC
Emdegårds shila søger motions rytter.
www.heste-nettet.dk/ma...s/26603/4/
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror det er
Forfatter: 
Dato:  30-06-2006 07:42

bedre og billigere for jer at få maskinstationen til at udføre det arbejde i skal have gjort.


En traktor i god stand koster penge men skal stadig vedligeholdes. I skal jo også have en grønthøster eller lignende til at slå græsset med osv osv.


Find en god nabo eller lej maskinstationen til at slå foldene to gang eom året feks (og evt. sprøjte for tidsler).

Hvis de kan passe det ind med at de alligevel skal have gang i de samme maskiner er det ikke så dyrt.


Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 traktor traktor
Forfatter: 
Dato:  30-06-2006 10:18
Hej alle der har svaret :)
Mange tak for hjælpen, kæmpe traktoren bliver taget op til overvejelse, måske med en lille have traktor
Men vil prøve at snakke med en maskinstation for at se om de kan komme ud og få foldende ned.
Vh henriette
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider