Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Briller eller kontaktlinser?
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 16:14

Har endelig fået taget mig sammen og skal ind og prøve kontaktlinser på fredag. Jeg har længe haft noget imod det der med at "stå og rode sig selv i øjnene", men er godt træt af mine briller så nu skal det være.

Hvad bruger i, jer der har brug for det?


Regner selvfølgelig stadigvæk med at beholde mine briller ved sidden af, men det ville bare være rart med kontaktlinser når jeg fx malker eller er ude ved hestene, så er brillerne altså temmelig udsatte...

Men nu må vi se om jeg kan finde ud af det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger begge
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 16:18

Linser når jeg læser på teleprompteren og briller når det er mørkt og jeg køre bil.


Jeg behøver bestemt ikke briller i det daglige , jeg ser fantastisk ;-D


Alt bliver mere blødt og det skulle folk omkring mig tag´ og være glade for...


Illum, navnet forpligter!!


Nu med kennelnavnet, Illums :-)))

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 16:22

linser, og kan slet ikke undvære dem.


Jeg har også briller ved siden af, til fx hvis jeg er syg, træt mm. Så er de rigtig gode at have. Så behold endelig dem. De er guld værd nogen gange.


Første gang du får linserne i øjnene, kan det føles meget ubehageligt. Jeg dansede rundt og gentog hele tiden "tag dem ud, tag dem ud" Men, giv det en chance, lad dine øjne vænne sig til dem, så vil du slet ikke undvære dem til sidst.


By the way, man roder sig ikke i øjnene. Ja det syn havde jeg også på det før jeg fik dem, men man sætter dem jo bare i og tager dem ud igen.


Held og lykke med dem. Du bliver helt sikkert glad for dem.



Køb billigt her
Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 16:23

..brugte lang tid den første gang, jeg skulle have linserne i ;-) Meget lang tid :-) (var 13 år..)


Men det blev meget hurtigt en vanesag ;-)


Nu er det første jeg gør om morgenen: at tage linser i, og ligeledes tager jeg dem ud om aftenen lige inden jeg falder i søvn ;-)

Bruger ikke spejl


Jeg har altid haft endagslinser. Det fungerer simpelthen perfekt!


Jeg er rigtig glad for dem (y)


Jeg har hos Louis Nielsen til 199 kr. om måneden.


Har pt. -4,75 på begge..


Rigtig god fornøjelse :-)



Mvh Mette..

***
0
0
Svar på denne tråd
 
 Linser
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 17:28

Jeg bruger også linser. Startede med briller, men efter et halvt års tid var jeg godt træt af dem, for de kan godt være generende, når man er hos hesten, ligger på sofaen, er i byen osv.


Så jeg fik linser (endagslinser), og giver 175 kr. i måneden for dem hos Louis Nielsen. Det var kun svært og lidt ubehageligt de første par gange, man skulle putte dem i øjnene. Det bliver meget hurtigt en vanesag.


Mvh. Janne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Begge dele
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 18:17

Jeg bruger begge dele...


Jeg bruger linser til fest, ferie og hvis jeg skal være meget ude i "det offentlige liv"...


På job og til træning er det fifty-fifty...


Er jeg bare herhjemme eller hos kæresten (som jeg flytter sammen med straks vi finder en lejlighed, weee) så er dte brillerne - for at skåne mine øjne og give dem en pause... Det er det sundeste... :-)


Så jeg bruger begge dele ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Begge dele
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 19:00

Jeg bruger Lincer når jeg skal ud, feks på job eller ud at handle.

Har jeg en dag hvor jeg bare går her hjemme og hygger så bruger jeg mine briller.



Louise
Veni vidi vici Jeg kom, jeg så og jeg sejrede

Hellere lykkelig af dumhed end klog af skade.

At undre sig over noget er hjernens første skridt mod opdagelse
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 19:29

også sådan lidt af hvert jeg havde forestillet mig Altså at beholde brillerne ved sidden af, det vil bare være rart at undvære dem når jeg fx malker -og nej, kan ikke bare ligge dem i mellemtiden, får sindssyg hovedpine inden der er gået 10 minutter...

Nej, jeg vil virkelig gerne prøve det, for som brilledamen sagde, så kan jeg da i hvert fald sige at jeg har gjort forsøget i stedet for om tre år finde ud af at det lige er sagen og så gå og ærge mig over at jeg ikke i det mindste bare prøvede.

Men håber ikke jeg danser rundt og siger "tag dem ud, tag dem ud"

Desuden skal jeg også snart til at cykle en hel masse igen, og der er bare ikke noget mere irriterende end adskillige kilometer på en cykel i regnvejr hvor man ingenting kan se...

Nej det skal vist prøves!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hm..vil også prøve,,,
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 22:21

...tror jeg!¨Jeg er SÅ træt af briller! De giver et begrænset syn, og i regn/sne/tåge dugger de, og forværrer synet!


Men er sgi lidt skeptisk mht, at sku' "putte noget ind i øjet"


Jeg hader, at ha' fået et fnug i øjet, og skal pille det ud!


Er det bare en vanesag?


Og hvad med makeup (primært mascara)?


Badeture...beholder I linserne i? Jeg er en vandhund (i badesæsonen!)...og dykker med åbne øjne.


Flere erfaringer læses!!


Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vanesag...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 22:39

Ja, det er en vanesag. Og linser kan bestemt ikke sammenlignes med fnug. De gør jo ikke ondt at have i. Jo hvis der sidder skidt på linsen, men det kan man jo fjerne.


Jeg hverken svømmer eller bruger make up, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg tror nu godt at man kan bruge linser samtidig med at man svømmer... med make up på


Men prøv det. Man kan jo altid droppe det igen, hvis det ikke er noget alligevel.



Køb billigt her
Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd
 
 Linser...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 10:04

Har brugt linser de sidste 7-8 år og ville for alt i verden ikke undvære dem ..


Bruger nogle der hedder Night & Day, de sidder i (som navnet antyder) både dag og nat, skal blot skiftes ud 1 gang om måneden..


Hvis jeg er forkølet e.l. bruger jeg stadig mine briller.. Det samme gør jeg når jeg skifter mellem 2 sæt linser, så får øjnene lige et døgns tid til at få luft.. :)


Har hverken haft problemer med at svømme eller bruge make-up.. Dog skal man huske hvis man bruger alm daglinser at linser skal i før make-up kommer på - og make-up skal af før man tager linser ud..


Nu kan jeg ikke udtale mig om det med at rode sig i øjnene, da det aldrig har været et problem for meget .. Første gang jeg skulle have taget mål til linser ville optikeren ikke engang kræve de 500 kr i opstartsgebyr da jeg stad bomstille og fik det overstået på 5 min hvorimod det tit tog op imod en time på andre.. ;-D .. Sådan er det når man er kold som is.. *HostHost*


Giv det mindst en måned før du giver op.. Alt kræver tilvænning..


Og så helt og lykke med det .. :) ..


MVH ManEater, Nu med egen Zoologisk Have.. ;-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Begge dele, mest briller
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 10:09

Hej


jeg bruger både linser og briller, men bliver tit generet i øjet af linserne når jeg har dem på i mange timer indendørs, f.eks. på job. Det er noget med at jeg ikke blinker så meget som jeg burde gøre. Derfor bruger jeg briller det meste af tiden og linser når jeg er hos hesten eller skal være ude i lang tid.


For at spare penge, køber jeg linserne på nettet og bruger en øjenlæge til det årlige kontrol.



0
0
Svar på denne tråd
 
 begge dele
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 10:30

Jeg bruger mest mine briller, men det var omvendt da jeg var yngre.


Kontaktlinser til sport og fest, kan ikke holde ud at have dem i længe af gangen.


bruger 14 dages bløde linser.


Har aldrig turdet bruge linser i badesammenhæng, da jeg er en vild vandhund ( glæder mig til sommer ). Men vil utroligt gerne høre om jeres erfaringer, da det vil gøre tingene lettre, også med solbriller og sårn'





* SØGER PONYRYTTER til hygge ridning på 115 stor vallak, i Løgumkloster og omegn *


nu medlem af DÅHM, sønderjylland


knus Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 linser fedt
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 10:36

Hej

Jeg er så en af dem som er ligeså blind som en muldvap. Jeg har hvis nok -9½ på mit ene øje i brillerne. Jeg fik mine første par briller inden jeg blev 7 år. Jeg fik langt om længe lov til at få linser som 15 års. Halleluja for en verden. Det var så fedt at kunne se hele tiden. Jeg kunne købe smarte solbriller og ikke kun de kiksede til at sætte på brillerne. Mascaren sad ikke længer på indvendig side af glasset, og når jeg red en tur kunne jeg lige pludseligt mærke en vinden i mine øjne. Bare en tur i svømmehallen var guld. Nu kunne jeg pludselig se hvem jeg badede med unden i masse dråber på mine briller. Så jo jeg elsker mine linser. Det er de bedste penge je giver ud hver mdr. Så jeg kan kun sige held og lykke til dig. I starten er det godt nok ikke sjovt. Man føler man har en hel mødding i øjet, men efter et par dage er det over. Da jeg få et par år siden købte mig et par briller igen, blev jeg faktisk køresyg af at have dem på i starten. Det er et totalt stort skift når man ikke har haft den ene af delene på i lang tid, når man er ligeså blind som jeg.

Jeg håber engang at få råd til en operation, så jeg med lidt held, helt kan undvære briller og linser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sommerfugle
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 10:42

Der er allerede begyndt at flyve sommerfugle rundt i maven, det er jo allerede i morgen jeg skal prøve dem. Men glæder mig også lidt, sjovt at høre hvordan forskellige personer har oplevet det første gang de får dem i. Så må jeg se hvad jeg selv synes, i morgen klokken 14 går det løs...

0
0
Svar på denne tråd
 
 kjfnmdxvnm
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 13:09

Jeg har brugt linser de sidste 3-4år..

Det er nemmere, da jeg havde en vis tendens til at smadre ind i alt mulig (hvilket briller ikke ligefrem er bygget til).

Så ja, jeg bruger linser


Hilsen
Annecathrine
Hende der kopatte-hiver-trækker-slipper assistenten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen 1. gang
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 14:28

De blev sat i og det var så det .


Jeg tog dem ud og satte dem i igen hos optikkeren no problem , slet ikke .


Og jeg bar dem til jeg skulle i seng .




Illum, navnet forpligter!!


Nu med kennelnavnet, Illums :-)))

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sejt Illum
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 00:17
Sådan håber jeg også det kommer til at gå i morgen... Er allerede begyndt at tælle de situationer der vil være meget lettere med linser, fx i dag hvor det har regnet...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Heidi...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 09:07

Ville bare lige indskyde til Heidi at hvis du har mere end minus 6 så kan du altså få operationen gratis i danmark... Så tal med din læge om det..


Min kammerat havde sparet det meste af de 100 000 operationen koster i USA da jeg faldt over en artikel i et blad hvor der stod at man kunne blive opereret gratis i danmark..


Så han blev opereret herhjemme uden at skulle have en krone op af lommen ... Jeg beundrer ham hans mod, jeg havde ikke turdet.. Men jeg har også kun -4 ..


MVH ManEater, Nu med egen zoologisk have.. ;-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kunen helelr ikek lide det med
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 10:05

øjnene.. Jeg måtte endda vente med at få linser, for første gang jeg skulle ha dem i øjnene gik min krop i panik og jeg var ved at besvime.. 2. gang gik det så heldigvis bedere, og idag er jeg MEGET glad for mine linser.. Nu kan jeg tage ud i kulden og kommeind uden at blive blændet af dug.. Jeg kan rense hove uden at brillerne ryger af.. Jeg kan ride uden at brillerne hopper..


Jeg kan have solbriller på..


Ejer af: Angel af Elmegård, Paint, AsBjars Ricotta, Houdini, Uniq og Rottweiler (Klik på navnene for at få info)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 17:15

prøvet, og kors det er da svært!

Går lidt i panik lige inden linsen rammer øjet og så kniber jeg sammen, ved det ene øje blev jeg til sidst så irriteret at jeg hankede op i mit øjenlåg ved at tage fat i øjenvipperne, så kunne jeg da ikke lukke det imens

Men det værste var dog da jeg kom til at prikke mig i øjet med en vildfaren finger, min veninde var ved at falde ned af stolen af grin...

Men nu har jeg fået nogle med hjem så jeg kan øve mig, så må vi se hvordan det går...

Hvis jeg bliver glad for det, er noget af det første jeg skal at købe et par lækre solbriller. Har altid været træt af at det ikke var en mulighed for mig medmindre der skulle styrke i...

Om ikke andet ahr vi da fået os et godt grin


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:05
Jeg har endagslinser. Og har aldrig haft ubehag med dem. Heller ikke første gang, var så besluttet på at ville have linser at jeg kunne tage dem rigtig på med det samme osv




Life is only a game.

You have to know the rules to play it right!

I'am champion in playing with life.


Bailey er Bailey og bliver aldig hverken mere eller mindre end Bailey xD.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv :(:(
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:14

Jeg vil enormt gerne have linser (jeg bruger briller :() , men min mor havde problemer med sine linser da hun var på min alder , og nu må jeg altså ikke få linser :s (jeg er 13 år, 14 til juni.) Jeg har forklaret hende at jeg nok skal vakse hænder før jeg tager linserne i, men hun vil stadig ikke give mig nogle :s Jeg har bare lyst til at gå ned og købe nogen i butikken og så se hvad hun siger :s


Men hvordan syntes i at jeg skal prøve at overtale hende ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Linser...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 00:16

Jeg var til tjek for et år siden, der fandt jeg sammen med optikeren ud af at mit syn var forringet, og jeg ville gerne have linser.

Jeg havde meget store problemer med at finde linser der passede - det gjorde ondt i øjnene, de faldt ud(!) og jeg blev svimmel.


I starten sagde de i butikken at det var normalt, men det viste sig så at jeg har sarte øjne, så jeg endte med at skulle have den dyreste type - men hvad, det er jo vigtigt at kunne se.

Min styrke blev desuden reguleret ned - jeg blev svimmel og dårlig af at være korrigeret 100%, nu bruger jeg -1,00 og -1,25 i stedet for det de først anbefalede, nemlig -1,25 og -1,50.


Jeg havde ikke de store problemer med at sætte dem i og tage dem ud, man skal bare lige vænne sig til det.



Lise


- Som nu har æren af at ride både stor og lille Hannoveraner, nemlig Chico og Rigola

- Amagerrytter siden 1992 (APK/ARS 1992-2002, KRK 2004-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 13:13

Godt at høre at du fik overtalt dig selv til at prøve, det kommer du ikke til at fortryde...

Jeg selv har brugt linser rigtig meget, men det første stykke tid var det svært for jeg arbejdede et sted hvor luften var meget tør, så det var ikke nemt at holde dem i øjnene da de tit var lige ved at falde ud fordi jeg glemte at blinke mere end normalt...

Optikeren var også næsten 1½ år om at tilpasse linser i mine øjne grundet en stor bygningsfejl. Hver gang jeg synes at nu generede linserne mig slet ikke så var min optiker ikke tilfreds og justerede lige lidt mere, men det har så også resulteret i at jeg aldrig har problemer med mine linser den dag i dag...

Så vær ikke bange for at sige at de ikke sidder rart, du skal stort set ikke kunne mærke dine linser, så hvis du kan det så få endelig en optiker til at kigge på det, så får du mest ud af dem...


Held og lykke


Knus fra Unibella

0
0
Svar på denne tråd
 
 Linser/Briller/kniven
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 15:43

Jeg er også en af dem der kandiderer til førerhund (-9,5 på begge øjne med briller, kan 'nøjes' med -8 i linser), og jeg bruger i det daglige linser. Da jeg først fik linser for 13 år siden var det et bøvl uden lige,med årslinser,med to forskellige væsker, rensepiller en gang om ugen og jeg ved ikke hvad. Sidenhen er jeg gået over til månedslinser, og nu nogle der lader mere ilt komme igennem, hvilket stort set har løst problemerne med tør luft og røg. Man kan til nøds også sove med dem, men det vil jeg trods alt ikke.


Jeg har briller til sygedage, eller til dage hvor jeg bare tuller rundt derhjemme. Men når man er så nærsynet som jeg, så er det skønt også at have perifi-synet iorden. Mit første indtryk var da også at nu var rammen omkring livet væk, og jeg kunne se igen!


Jeg har overvejet operation, men problemet når man er meget nærsynet er, at de ikke kan rette ind 100 %, så jeg ville stadig skulle bruge 'hjælpemidler'. Men den dag man kan klare det 100%, så er jeg den første i kø - især hvis man stadig får det dækket af det offentlige...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ang. make-up
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 16:06

ManEater skrev: "Har hverken haft problemer med at svømme eller bruge make-up.. Dog skal man huske hvis man bruger alm daglinser at linser skal i før make-up kommer på - og make-up skal af før man tager linser ud.."


Det blev jeg lige lidt forvirret over... Jeg har også altid fået at vide, at linserne skal i, før make-up kommer på, men at make-up skal tages af igen, EFTER man har taget linsen ud! Hvad gør I andre??!


Hilsen Line


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 16:37
Jeg bruger kun briller. Mine øjen er utrolig overfølsomme - det er fx. næsten umuligt for mig at få dryppet mine øjen - øjenvipperne går som vinduesviskere hvis der er noget der bare nærmer sig øjenene. Men briller kan da godt være lidt irreterende en gang i mellem. Har nu vænnet mig til dem.

- Rie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Make-up
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 21:22
Jeg tager make-up af og på som jeg vil, jeg ved ikke om jeg tager linser på før eller efter - lige gyldigt hvad, så har jeg altså aldrig haft problemer


Lise


- Som nu har æren af at ride både stor og lille Hannoveraner, nemlig Chico og Rigola

- Amagerrytter siden 1992 (APK/ARS 1992-2002, KRK 2004-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ishesten...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 10:17

Jeg formoder at det kommer an på typen af linser..


Nu bruger jeg jo døgnlinser og derfor kan jeg tage make-up af og på som det passer mig uden at tænke på linser..


Men den forklaring jeg fik da jeg brugte månedslinser var at make-up'en ikke måtte komme i berøring med linserne.. Derfor anbefales det kraftigt at fjerne make-up inden du tager linser ud ...


Bruger du en-dags-linser er dette jo ikke relevant da du ikke skal have de samme linser i øjnene igen .. :) ..


MVH ManEater, nu med egen zoologisk have... ;-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 ishesten
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 10:25
Ishesten, jeg har lært det samme som dig. Make-up af EFTER man har taget linserne ud. Linserne har ikke godt af at komme i kontakt med makeup-fjerner.




Marlene



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider