Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 nogen der bor i Odense M?
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 18:45

kæresten og jeg har lige købt en lejlighed i Odense M og kunne derfor være dejligt hvis der måske var nogen herinde der kunne fortælle mig lidt om området mht indkøb, bybusser og alle sådan nogle ting...








Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd
 
 forresten..
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 18:56
vil forresten også gerne vide hvor folk fra odense m har deres heste opstaldet?




Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bor i Odense
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:01

Jeg bor i Odense NØ.


Der er en masse opstaldninger, men ikke alle med gode foldmuligheder, osv..


Bare send mig en privat besked, så vil jeg da prøve at besvare så godt jeg kan.


Også med busbusser osv..


Er det i nybyggeriet nede ved havnen i har fået?









Rikke + Farinelli for altid!
Holder sammen i tykt og tyndt!


Søger part på Nelli i Odense www.heste-nettet.dk/lodge/50645/

Min hjemmeside: tør du?



0
0
Svar på denne tråd
 
 nej, ude ved
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:07

nej vores lejlighed ligger ude i hunderup kvarteret på en sidevej til langeline...


NØ er nok desværrer for langt at cykle for at komme ud til hesten... det skal nok nærmer være i S eller SV... er der mange steder derude...? har haft kikket lidt på tøjsbo og regner med at ringe og aftale at jeg kan komme ud og kikke for det sted så rigtig fint ud..







Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:09
Kan desværre ikke hjælpe dig nu, men til august flytter jeg til Odense SØ. Hehe det bliver spændende. Såå jeg kan vel også nyde lidt godt af denne tråd
0
0
Svar på denne tråd
 
 e,.o,umnbfvfbnm,umynbgvfsdvfbnm,m
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:17

Jeg har boet på langelinie men nu bor jeg inde i byen... så det er rigtig tæt på diig..


Hvad vil du MAX betale om måneden i optaldning..??


Hvem elsker jeg..??

Equador

Mercur

Rasmus

Maica

Celine

Codan Og

Hingste

0
0
Svar på denne tråd
 
 omkring 1000,-
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:20

omkring 1000,-

der skal være ind og ud lukning på fold hver dag, god stald, søde mennesker.. ridehus ikke vigtig...





Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd
 
 e,.o,umnbfvfbnm,umynbgvfsdvfbnm,m
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:30

Så synes jeg du skal prøve "Højmegaard Ridecenter" Det er ikke så dyrt og der er ridehus og der er folde for hopper og vallakker og så er der PONY folde.. Men der går en hoppe for på hoppe folden bliver den mobbet.. hehe.. men man skal så selv betale foder..


De kommer på fold hverdag i sommerperioden men når det er vinter skal man vidst selv lukke ud..


Der er ridehus


De bliver fodret 2-3 gange dagligt hvis de ikke skal have frokost får de bare morgen og aften..


Søde mennesker jaa...


men der er ikke indlukning men der kan man bare aftale med nogen at man tager hinandenss hest ind..


Gode stalde ja jeg synes de er gode..


Håber det hjalp lidt



Der er os sanderum Rideklub

Fyens rideklub 2300 om måneden..

Odense Rideklub

Dalumgård ridesole



Men ved ikke lige hvad de koster..


Men man får altså ikke meget for 1000 kr i opstaldning..


Hvem elsker jeg..??

Equador

Mercur

Rasmus

Maica

Celine

Codan Og

Hingste

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeps...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:34

Tøjsbo er et rigtigt fint sted at have hest Og jeg synes hestene har det fint derude, kommer på fold hele dagen og fine bokse. Menneskerne er også meget flinke og vi holder diverse sociale ting( fx påskehygge med middag, julefrokost...) Man kan vel ikke høre at jeg har hest derude Jeg har en islænder opstaldet men der er flere forskellige racer og det synes jeg er dejligt..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Odense...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 21:00

Jeg kommer også fra Odense Nø. Du er meget velkommen til at skrive.

Har kun været på Tøjsbo en gang, men synes tit at de skifter ud med opstaldere.


Mvh Dithe Den HELDIGE ejer af Sputnik & Oldenborgeren Højskovens Tinto:-)

I kan se billeder af vidunderne på min profil dithe82 {> {> {>

Speciel er jeg, men hvem er ik´ det? ;-)


Helt nyt pony dækken sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tøjsbo
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 21:15
Tøjsbo er et virkelig rart sted. Søde mennesker, fine forhold, så kom du bare Der er altid plads til en til!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bor
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 21:29
på Lahnsgade, som jo ligger op og ned af hunderupkvarteret. Hunderupkvarteret har jo sin egen rideudstyrsbutik, som jeg dog endnu ikke har været nede og kigge på, slemme mig!

Jeg passer hest nede på Højmegård, og jeg har været et par forskellige steder i Odense, men jeg er klart gladest for at være på Højmegård. Søde mennesker, dejligt miljø og gode turmuligheder (hvis man er til den slags :)). Der er jo også ridehus, ridebane og springbane. Man kan evt. arrangere med andre fra stalden om at få lukket sin hest ud. Det fungerer fint for os.

Det koster vidst omkring 750 kr uden ridehuskort, som jeg mener koster 350 kr pr. kvartal + du selv skal købe foder og hø.

Jeg synes, at man får super meget for de penge, som bliver langt ud.





Penny- og Wendyblade købes/sælges. Se mere på præsentationen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tøjsbo
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:25

Må tilslutte mig mikki og gamleged. Tøjsbo er et meget rart sted

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja da...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:26

Hej jeg har boet i Odense M i ca. 3 ½ år, da jeg studerede der. Mht.indkøb: I nærheden af langelinie (kommer lidt an på hvilken ende I skal bo i) ligger der fakta og netto nede ved albani apotek, oppe ved det store kryds ved Tietgens alle, ligger der en Super Best og Aldi, samt en Dagli-Brugs oppe ved Folkebo. Ellers er det 15 min på cykel ud til Rosengårdcentret.


Bybusser: Kommer igen an på hvilken ende af Langelinie I skal bo ved. Men ellers ude på Hjallesevej går 21-22-23-24 ud til Højby og ind mod byen. Og masser af bybusser ved sygehuset. Men det tager højst 15-20 min at gå ind til Centrum fra det område :-)


  • Opstaldning: Har redet på Dalumgaard Ridecenter, ca. 10 min på cykel fra Langelinie området, stort sted, med Jon D. Petersen som daglig leder, dejlige udendørsdressurbaner (bl.a. en med skaller + en som ligger helt for sig selv ved med træer omkring), skøn springbane, stor ridehal + en lille til elevponyer,fine folde, solarie, vandspiltov, meget skønne turområder, men du får det ikke for 1000 kr.

  • Har også redet ude på Killerup Rideskole, lige ved siden af Bilka faktisk, så ca. 10-15 min på cykel fra dit område. Ikke så store forhold som Dalumgaard, men stadig ok. Dejlig stor lys stald, fin ridehal, stor udendørs springbane + 2 store udendørs baner, ok folde. Her kan du vælge mellem fuld pasning eller selvpasserstald (en lille bygning for sig selv).Mener selvpasser stald koster 750 men så skal du selv købe foder...

  • Højmegaard har jeg været på et par gange...føles som et rart sted at være ..nøjagtig ligesom Tøjsbo.

  • Så er der jo Susie Farstrups dressurcenter ude i Højby, men kender ikke meget til det, men kunne forestille mig, det var lidt dyrt. Samt Odense Rideklub, Tarupgard, Sanderum rideklub...

Håber I vil falde til i Odense..det er en dejlig by, og savner lidt at bo der... Og især turene på Odense Å-sti (nær langelinie) gennem Odense zoo og ud forbi Fruens Bøge, hvor man får de beeedste vaffelis...



- RID MED OMTANKE, TÅLMODIGHED I OMGANG MED HESTEN ER EN DYD -
0
0
Svar på denne tråd
 
 selvpasserstalden på Killerup
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 07:58

koster 1450 inkl fodring med havre+raket tre gange dagligt og adgang til faciliteter. Du skal selv muge samt lukke ind og ud, når hesten ikke går på døgnfold.


OPSTALDNING SØGES I ODENSE SØ
Kontakt mig endelig, hvis du har - eller får - en ledig boks :0)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Susie Fastrup
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 11:31

Susie har så vidt jeg ved netop solgt hendes sted, desværre. Hun er ellers hamrende dygtig.


I Odenseområdet får man ikke meget opstaldning for 1000kr

0
0
Svar på denne tråd
 
 Broløkke
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 13:40

Broløkke Sportsrideklub, Broløkkevej 85, 5250 Odense SV tlf. 65912774. Det ligger ret tæt på dig.

Der er ikke noget ridehus, men en 20*40 dressurbane. Om sommeren er der også springbane. Hestene kommer på fold hele dagen. Det fungerer sådan, at de bliver fodret og lukket ud om morgenen. Man skal så selv lukke ind og fodre om eftermiddagen. I weekenden bliver de kun fodret, men så kan man slå sig sammen to og to, så den ene lukker ud, og den anden ind. Man skal også selv muge. Prisen er 350 med halm, uden foder. Udlukning koster 125 kr.



Med venlig hilsen LISELOTTE
Frostsæd efter palomino-araber Cafe au Lait sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 raket?
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 22:32

hvad er det - det som hedder "rocket" på engelsk?

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd
 
 raket...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 07:46
raket er det dårligste foder der findes -hvis du spørg mig...




Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tøjsbo
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 08:41

Jeg har lige fået part på en hest der er opstaldet på Tøjsbo. Jeg kendte ikke stedet i forvejen men synes rigtig godt om det. Folk er flinke og virker til gerne at ville hjælpe med næsten hvad som helst


Jeg kan rigtig godt lide at hestene kommer meget på fold hver dag (de går i øjeblikket ude til omkring kl 17), der bliver lukket ud og fodret 3 gange om dagen (mener jeg nok) så det er et "nemt" sted at have hest. Synes faktisk ikke at 800 kr for denne "service" er særligt meget.

Ridebanen er god med lys og stalden lys (det er rigtigt hvad der står på deres hejmeside )


Jeg bo selv i en lejlighed på Dalumgård men kender ikke så meget til klubben da jeg ikke kommer der. Kan kun sige at omgivelserne ikke fås bedre! Der er den dejligste natur i området ved Odense Å, gode udendørsbaner og et stort ridehus, og gode folde (ser det i hvert fald ud til) Ved dog at det ikke er det billigste sted at have hest i Odense.


Velkommen til Odense

Hilsen Mia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Men yiip (og andre)
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 12:53

hvad er det? TM skriver bare det er et sundt tilskud, ikke hvad
det består af...

Hvad har du imod det?






(og forresten, hvis nogen odenseanere kender Gjaldbæk, så hils
mange gange og sig jeg stadig ikke kan ride :-))


(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor langt
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 14:06
ligger Tøjbo egentlig fra området ved Eventyrgolf, hvor man kan ride?

Mia: Jeg synes også, at Dalumgård ligger i skønne omgivelser, men efter jeg har fået undersøgt området ved Eventyrgolf synes jeg nu også, at der er super gode turmuligheder for os i Sanderum/Højme.





Penny- og Wendyblade købes/sælges. Se mere på præsentationen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Boks i Odense
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 15:50

Ang KIR; Selvpasserboks koster 1350 kr pr md og det eneste man skal selv er at ordne boks. Alt andet er inkl., også fodring. Alm. boks med udmugning koster 1650 kr. Staldene på KIR er store og lyse og der er altid ro i staldene. Der bliver fodret 3 x dagligt.


KIR har store græsfolde med græs hele sommeren hvor hestene går delt op i ponyer, hopper, vallaker og dem med bagsko blandet for sig. Om vinteren bruges der en fælles fold for at skåne græsset. Vi har ridehus, 2 udendørsbaner (en med grus og en med flis), stor udendørs græs-/soringbane og GODE muligheder for at ride tur og i skov. Undervisning i dressur man-tirs og i spring tors. til rimelige priser. KIR afholder jævnligt stævner.


Kort og godt KIR er et suåer sted og ligger som sagt lige ved Bilka i Odense SØ ca. 10 min på cykel fra Hunderupvej.


Sig til hvis du vil vide mere :)


Og selvfølgelig velkommen til Odense.. *S*



0
0
Svar på denne tråd
 
 Trine...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 16:06

Hej ...


fra eventyr golf banen og op til Tøjsbo er ca 2-3 km, er ikke 100% sikker, men vi ride ofte på stierne derned og det tager ca 20 min at skritte derned

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ah...ok!
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 18:02

Så har jeg en lidt større fornemmelse for, hvor Tøjsbo egentlig ligger. Jeg tror jeg har reddet tæt forbi derude, men aldrig været der helt. Er der mange ridestier derude af? Det er jo altid rart at finde nye stier, og jeg har jo ikke redet i sydvest Odense så længe endnu.


Faktisk kender jeg kun stierne ved golfbanen og en ridetur ud af Sanderumvej, hvor man så drejer ud af planteskolevej 1 km tid, og så ned af en vej mod Højme, så jeg er frisk for forandringer :)






Penny- og Wendyblade købes/sælges. Se mere på præsentationen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Killerup Rideskole
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 10:36

Hej...


Jeg har min pony stående på KIR, og det er et dejligt sted!

RiderLykke har skrevet det meste.




Velkommen til Odense! :P


- Cikorie med Dino Boy

Mit liv ER en dans på roser,

nogle gange rammer jeg bare tornene!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider