Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvordan definere 'rutineret'
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 18:21
Ja, hvordan skal man definere en 'rutineret rytter'? Er det når man kan styre en hest i alle tre gangarter? Have redet x antal år? Eller når man er i stand til ride en hest korrekt i holdning? Eller skal man kunne ride en pæn LA for at være rutineret? Ja, hvad mener I?


Thumbs up til akademisk dressur!


~ Fonzie ~ Rubina ~ Simone ~ Isidor ~ Jay Jay ~


...


Fantast Monbjerg 'Fonzie'

02.06.1988 - 06.12.2005









0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil kalde...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 18:25
...en rytter rutineret, hvis denne kan styre hesten i alle gangarter og lade den arbejde i en holdning, som ikke er skadelig..
Men samtidig, hvad nytter dette, hvis rytteren ikke kan magte hesten fra jorden..
Det høre med at kunne hontere en hest, i stalden, til og fra folden og inden man stiger op..


Min mening..



MVH Sidsel
-rutineret
0
0
Svar på denne tråd
 
 Når jeg
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 19:05

skriver rutineret rytter mener jeg at de skal kunne "tumle" en hest og ikke være bange for den, de skal have deres grundridning i orden.


Jannie



0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 19:12
Der er forskel på rutineret og god.

Jeg er en rutineret rytter - jeg kan styre de allerfleste almindelige heste i en stald og i et ridehus og de ikke-alt-for-skøre udenfor. Jeg kan blive siddende under bukkespring og jeg kan ride en hest sådan nogenlunde fremad og ned og kender til de fleste grundlæggende øvelser op til LA niveau.

Men jeg er ikke en LA-niveau rytter af den grund. Eller har ihvertfald ikke redet over LC, LC2, og LC3. Med den rette hest kunne det sikkert lade sig gøre. Min kusine, derimod...

Så svaret kommer nok an på sammenhængen. Hvad er ønsket? En person, der ikke har brug for babysitter i stald og ridehus eller en person, der kan ride en hest til et bedre niveau?


;-)
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd
 
 For mig er en
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 19:42

rutineret rytter en, der kan håndtere hesten på betryggende vis både fra jorden og når han/hun rider den og samtidig har sin grundridning iorden, så der ikke ødelægges noget.


Jeg kender mange rutinerede ryttere, der aldrig har startet stævner, så jeg vil ikke som sådan sætte klasser på.


Heste sælges. Se præsentation for mere info.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd
 
 for mig
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 19:47
er en rutineret rytter en der kan kontrollere de fleste heste fra jorden og på ryggen af den. Selvfølgelig er man ikke urutineret hvis man ikke kan styre en komplet bims hest, der skal der noget helt andet til, synes jeg :)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider