Opslag, Billeder og Video

Tilføj til Mine debatter Forrige tråd | Næste tråd
 [BILL] 'Mine' haffere. Hvad synes i ?
Forfatter:  Line Madsen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-03-06 13:11

Hej Allesammen

Nej, de er desværre ikke mine, men jeg rider på et haflingerstutteri hvor jeg også er stikirenddreng(/pige?) - og jeg nyder det i fulde drag Men herude har de altså en MASSE haflingere, hvoraf jeg holder meget af hver og en. Vil lige sætte et billed ind af hver haflinger, og så en kort beskrivelse.

Hvad synes i om dem ??

Grace:

Min 4årige parthest som jeg har tilredet siden sommeren 2005. Kanon dejlig hest som jeg har knyttet mig meget til!

Føllebølle:

Gracies lille hingsteføl, som endnu ikke har fået navn. Ham tager jeg mig meget af, kan jo ikke stå for det lille myr

Kora:

Min træners privahoppe som jeg er begyndt at ride, vi skal starte vores første stævne til maj, og regner med at starte LB1 hvis jeg kan nå at øve det, ellers må vi nøjdes med en LC2.

Gailey:

En frisk og munter hoppeplag med en udstråling der brager 100% igennem! Hun er virkelig den der gir en godt smil når man lige har cyklet i modvind for at komme ud til krikkerne. hehe. Hun er i øvrigt også til salg (jeg ville helt klart råde folk til at købe hende!! Alt andet er for dumt!!)

Whipster:

Halvsøster til gailey, skal starte tilridning til sommer. Ham og Gailey ligner hinanden som to dråber vand, både indvendigt og udvendigt. Han er i øvrigt også til salg.

Winterstorm:

Ellen & Jans hingsteføl efter winterling. Han går nu bare rundt på folden og hygger, men skal snart flyttes ned til en vallak-fold og stå, da ellen og jan ikke vil kastrere ham endnu, og han skulle nødigt bedække de andre unghopper.

Kathi:

22 årige, gamle, stivbenede Kathi, som dog absolut må betegnes som hendes folds mest friske. ALTID har denne hest ørerne op, og hun kommer altid med et lille vrinsk eller noget, når man kommer ud på folden til hende. Hun kan stå uafbrudt og komme med tilfredse grynt hvis hun bliver nusset om, hun er virkelig livsglad, selvom hun ikke kan blive brugt mere (hvilket hun selv er meget utilfreds over)

Honeymoon:

Min ridelærers unghoppe, som er en varm fuldblodshest klædt ud som en haflinger. Mere ilter og frisk haflinger findes simpelthen ikke, og det er også derfor hun er blevet taget ud af rideskolebrug og er sat som privat ridehest fra nu af. Min ridelærers plan er vist at finde en ponyrytter der kan starte stævner på hende, og ride hende højt op. Så det er jo bare kanon

Tamina:

Tamina er min x-halvpart gennem 2 år. Jeg tog en lang og sej kamp med denne hest, men det betalte sig i fulde drag. Tamina er en hest der ikke bare har tillid til hvem som helst, hun er stædig og tilbageholden, men når man endelig får kæmpet sig op til hendes tillid, så får man så meget kærlighed igen, og hun mister aldrig tilliden til en igen. En super rar pony som jeg elsker meget højt. Min ultimative læremester, det er sikkert og vidst.

Lonnie (aka Bettebøv):

Ellens shetlænder-føl som er blevet udlånt. Større hidsigprop, udbryderkonge, stædige krapyl, og DEJLIGSTE NUTTEDE TOT findes bare ikke. Den er så kær at man ikke kan være sur på den.

Jeg skal fremvise Lonnie til Dorthealyst føl og plagskue, hvilket jeg ser frem til.

Greka:

Gamle Greka med sine egne meninger. Der er simpelthen intet ondt i den hest, og den kan pisse mig for vildt af til tider, og så når jeg endelig får fat i den fordi den er stukket af, så ser den bare på mig med sine bedårende øjne(se dog billedet, er det ikke de sygeste dådyrøjne??), og så er alt tilgivet. hehe.

Haley:

Enormt stor og smuk unghoppe fra år 2004. Hun er meget nysgerrig, men også let at skræmme. Hun knytter sig utroligt nemt til folk, og har stor tillid til mennesker. Kanon hoppe som vist nok blir på elghuset som alvshoppe.

Sylvia:

Sylvia er en bedårende følhoppe som blev importeret fra Østrig, i år 200a eller 2005. Hun er meget sød, og bliver smukkere for hver dag der går. Hun har et FANTASTISK sind!

Hope:

Hope ligner sin søster (og moster) Haley rigtig meget, både udseendsmæssigt og personlighedsmæssigt. De har præcis det samme sind.

(liz.) Winterling:

Winterling er ellen og jans avlshingst, som simpelthen er ligeså god som dagen er lang. Han er sød og kærlig, men self også hingstet. Han avler de smukkeste føl, men han er jo heller ikke ehlt grim selv (han er DØD flot!) Han er en kæmpe nusserøv hvis det skal siges mildt

Holly:

Ellen og Jans præmiehoppe! Hun blev udtaget til verdenskåringen for haflingere ( ) hvor hun fik en kanon flot 11plads, og her i Danmark blev hun først kåret i DTH (som kårer med pointsystem) kan ikke huske hvor mange point hun fik, men det var vist 78, og hun fik en 1.plads.

I Haflinger avlsforeningen Danmark fik hun en førsteplads, blev kåringsvinder, og hun blev kåret i perfekthed, i 1 kl. A !!

Ellen og Jan forventer sig meget af hende ridemæssigt, og hun viser allerede nu, ej fuldt tilredet, et stort dressurtalent og har den smukeste frie trav.

Ellen og Jans nye hoppeføl efter Holly og Winterling, deres to bedste heste.

Hun er ENORMT stor, og målte, 20 minutter efter fødslen, 1 meter. Dvs at hun ikke havde strukket sine ben ud, og derfor er højere nu.

På billeet er hun knapt en time gammel, og hun er smuk, livlig, stor og dejlig.

Det var så hestene herude fra, er de ikke dejlige ?

Mange Hilsner
Line Madsen

Haflinger Avlsforeningen Danmark

Stutteri Elghuset

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 hovsa hare glemt hella
Dato:  25-03-06 13:19

Hov, har da glemt hella

Hella er ellen og Jans drønflotte og smukke avlshoppe, som avler de bedste føl!

Hun er mor til Holly, Haley, Honey og winterstorm, samt et lille nyt hoppeføl der blev født for et par dage siden

Mange Hilsner
Line Madsen

Stutteri Elghuset

haffere
Forfatter:  Maria N (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  25-03-06 14:26

Dejlige billeder og tilhørende tekst..hyggeligt at læse dit indlæg..

Jeg syntes også Haflingere er smukke ponyer(særligt på en gåtur i alperne), så kan godt forstå din begjestring.

:-) Maria

Landbrugs jord sælges, ca. 2 hektar.

Læs nærmere på min præsentation.

123456
Forfatter:  Peanut (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-03-06 14:36

nøj en dejlig tråd... det er virkelig nogen gode billeder... har jo også selv tabt min hjerte til en haffer... så forstår fuldt ud hvordan du har det... de er bare skønne... mere er der ikke at sige..

dejlig tråd...

Hilsen Jeanette

Den lykkelige ejer af en skøn Haflinger!
Tjek min hjemmeside
 Fine billeder
Forfatter:  Sine(Havlan) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-03-06 14:49

men du kunne lige så godt have lavet en link til hjemmesiden - de ligger jo allesammen derinde

Winterling er guf for øjnene, det er helt sikkert

Hvis du rider hos Ellen Hansen, så skal du vel også med til Fyn d.8.-9., ikke? Det bliver stort Glæder mig!

Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan)
Shit happens!
... I just try not to step in it :)
Learning seriously affects your brain -aau.dk
 til Sine
Dato:  25-03-06 15:05

Ellen er ikke medlem af DTH, men jo, jeg skal stadig med, er utroligt spændt på at se kvadrillen(staves?)

Det er et DTH arrangement så vidt jeg ved, er det ikke?

Min veninde skal starte i kvadrillen, så skal med og se

Mange Hilsner
Line Madsen

Stutteri Elghuset

Line...
Dato:  25-03-06 15:18

Nej, det ved jeg - hun er jo vores nye formand i HAD

Der er DTH-kåring om lørdagen og stor udstilling dagen efter - som er åben for heste fra DTH, HAD og den norske og svenske avlsforening.

Der kommer omkring 100 heste i alt - viiildt

Spændende med kvadrille'n - ved du hvilke andre opvisninger, der kommer?

Shit happens!
 Nej undskyld
Dato:  25-03-06 15:20

75 heste - men stadig vildt!

Shit happens!
 Sine(havlan)
Dato:  25-03-06 15:23

Nej jeg ved det ikke, har kun hørt det med kvadrillen pga. at min veninde skal ride i den.

Jeg glæder mig da endnu mere hvis der kommer 75 haffere med ;)

Troede kun det var for DTH medlemmer

Mange Hilsner
Line Madsen

Stutteri Elghuset

Sine(havlan)
Dato:  25-03-06 15:28
Bliver lige nødt til at spørge dig, hvad du synes om haflinger avlsforeningen danmarks nye hjemmeside ? Da det er mig der har lavet den, og er utroligt modtagelig for ris eller ros, især konstruktivt kritik, da den kun kan blive bedre derudfra :-)

Mange Hilsner
Line Madsen

Stutteri Elghuset

Hjemmesiden
Dato:  25-03-06 15:49

er bare blevet rigtig flot Rigtig godt arbejde!!

Hvis jeg må komme med lidt forslag så skulle det være:

-navne på alle billeder af hestene (både dem i galleriet og rundt omkring på siden) plus deres far/morfar og ejer/avler (det er jo RIGTIG spændende at se hvilke heste der er i familie med hvem )

-afkomstkåringsbeskrivelse på hingstene (i øvrigt rigtig fint, at der nu er afstamning på - det har manglet!!)

Og engang i fremtiden (det er selvfølgelig et stort arbejde og sikkert heller ikke helt enkelt) så drømmer jeg om en søgemaskine med alle de reg. HAD haflingere i ligesom denne : www.joras.dk under avlsmenu og så Joras Hesteoversigt. Det er virkelig smart!!

Alternativt kunne man lave en side med links til andre sider, hvor føllene fra hver årgang er listet op med afstamning og navn. Måske?

Men ellers kun ros til dig herfra

Shit happens!
 Det ser jo skønt ud
Forfatter:  Heidi(uden Lea) (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  25-03-06 17:43

Såadn nogle haflingere er bare smukke :)

Jeg passer heste for et fjordhestestutteri, med 12 heste, og det er utroligt som man formår at blive glad for hver evig eneste hest, hvordan de hver især kan betyde noget for en, selvom de for andre er helt ens :)

- Heidi

---

Hvil i fred, elskede Lea

23. april 1992

13. marts 2006

Savner dig så meget!

Haflinger
Forfatter:  Thedo (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-03-06 17:56

De er bare flotte og dejlige at se på. Gode billeder

Jeg passer jo også haflinger. Ikke så mange og der er kun tre ægte, de andre er blandinger. Men de er dejlige allesammen på hver deres måde.

Her til vinter har de ikke set så meget til mig, da min tid er meget knap på grund af studier. Men jeg glæder mig til sommer hvor jeg får ferie og lange lyse aftner med tid til hestene igen

Med venlig hilsen Thedo

Hvis du kan li´ katte

så se på min præsentation.

Der er et pragteksemplar :-)

1234567890
Forfatter:  Chaos (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-03-06 18:02
SIKKE NOGEN KANONE BILLEDER ;D

Mvh. Cecilie & Katja ©

Stald DM
Elsker min Hjernedøde Gummiged

sine(havlan)
Dato:  25-03-06 18:09

Hvad angår en søgemaskine tror jeg aldrig det bliver aktuelt. Det er et ENORMT arbejde.

Hvad angår navne på billeder, bliver dette heller ikke aktuelt, da der muligvis kan fremkomme for megen reklame til de individuelle stutterier. Den ordre har jeg fået fra ellen ;) griner

Mange Hilsner
Line Madsen

Stutteri Elghuset

Line igen
Dato:  26-03-06 18:23

Nej, jeg skriver også bare, at det er en drøm

Synes bestemt ikke, at der bliver for meget reklame - I kan evt. nøjes med at skrive far/morfar på billederne. De oplysninger jeg beder om skriver ALLE andre foreninger på billederne af deres heste - kan ikke se det negative i det. Og hvis man har avlet gode heste, hvorfor må folk så ikke vide det?

Det synes jeg er noget pjat.

Shit happens!
 Haflingere
Forfatter:  Anne Carlsen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  26-03-06 18:59

De er helt vildt søde

Har selv en halv haflinger

Knus Anne

Haffelaf
Dato:  26-03-06 19:04

Thedo: Det skulle vel aldrig være på Hohenwarte du passer heste? Navnene passer på nogle af de heste vi red, da vi var på ferie dernede for 6-8 år siden

Shit happens!
 dejlige billeder
Forfatter:  naddie (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  26-03-06 19:24
Sikke nogle dejlige billder, skønne dyr

Svar på dette indlæg (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Kontakt Heste-Nettet