Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Brugernes Arrangementer

 3310 clinic med Francois Lemaire Ruffieu
Forfatter: 
Dato:  16-04-2016 12:45

 

 

D.16-24/5 2016 gæster Francois Lemaire de Ruffieu
Danmark igen.

Han er uddannet berider fra "Le Cadre Noir"
- Det franske millitær-rideakademi.

 

Han har selv redet på Grandprix-niveau i både spring og dressur, og har desuden i sine unge dage redet både galopløb, stepplechase og jagt.

 

Han er i dag bosat i Wellington, Florida - Amerikas hestemekka, hvor han underviser op til Grandprix og OL ryttere. Francois har ydermere været aktiv dressurdommer i mange år. Han er forfatter til flere bøger. De seneste 2 udkom i marts 2016, og kan købes via www.amazon.com

Hans undervisning tager udgangspunkt i at ridning skal være let.
At kommunikationen mellem hest og rytter skal være baseret på få men klare signaler. Hesten skal være let for hjælperne - og reagere hurtigt på rytterens signaler.

Bla. kan det nævnes, at stort set alle øvelser som Carl Hester demonstrerede med Charlotte Dujardin og Valegro ved JBK i 2014, ikke var ukendte for os, der tidligere har redet clinics hos Francois. Det er øvelser han bruger i den daglige træning, og som han ihvertfald har brugt i de 8 år, han har gæstet Danmark.

 

Ryttere som normalt rider efter andre principper, kan også optimere deres samarbejde med hesten, ved at få undervisning af Francois. Bla. kan nævnes at han er fast kursusafholder på "Southmoving Stables" i Vermont, hvor Lucille Bump, en af foregangsmændene bag centreret ridning, har sin træningsstald.

Det skal tydeligt understreges at Francois gerne underviser alle typer ryttere, og alle typer heste - eneste forudsætning er, at man møder op med en lyst til at lære.

 

Pris dressur

 

3 X 45 minutter 2550 kr

1 x 45 minutter 1000 kr

 

Pris spring

1 x 45 min på hold med 2 ryttere 500 kr

 

Har du andre ønsker, er du velkommen til at kontakte mig .

 

Der er mulighed for at få hesten opstaldet under kurset.

 

Kurset foregår på letforståeligt engelsk, og da Francois afholder kurser i det meste af Europa og i andre dele af verdenen, er han særdeles god til at gøre sig forståelig.

 

Hvis man ønsker at tilmelde sig, gøres det ved at indbetale det fulde beløb på kontonummer 64931301176 med angivelse af navn og antal dage. Ved afbud tilbagebetales beløbet kun, hvis lektionerne kan afsættes til anden side, eller kurset aflyses.

 

Hvis du har nogle spørgsmål,er du meget velkommen til at kontakte mig
Venlige hilsner

Tine Bidstrup

tlf.23293366

www.stutterifjordvang.dk

 

Del siden

 

Oprettet med 123hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd
 
 Francois
Forfatter: 
Dato:  16-04-2016 21:50

Næste år, så er jeg og min unge pony klar, synes hun er for ung i år.

 

Har stadig i frisk erindring da jeg fik undervisning af Francois for 3 år siden og ked af at vi ikke kom tilbage og kunne vise Francois hvor langt vi var kommet.


Hilsen Helle

 

Dejlig hest sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/348154/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vedr.unghest og clinick
Forfatter: 
Dato:  17-04-2016 22:27

Hej Helle. Jeg red på et tidspunkt hos Francois på en 4-års, som på det tidsunkt havde været i ridning i 2 måneder. Det var en kæmpe succes,trods min skepsis, og den clinick, lagde grundstenene, for hestens videre uddannelse. Jeg fik en utrolig lydhør, villig og posetiv hest ud af det, og er slet ikke i tvivl om at Francois har endel af æren for det......så overvej det en gang til.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider