Hej alle sammen 
Jeg har fornøjelsen af at invitere til undervisningen med Francois Lemaire de Ruffieu, i både spring og dressur.
Der rides efter de gamle franske klassiske principper, hovedet i lod og en let og ubesværet dressur for begge parter.
D.18-20. maj gæster Francois Lemaire de Ruffieu Danmark. Undervisningen vil foregå i dejlige omgivelser på Stutteri Fjordvang i Ølsted Nord Sjælland.
Undervisningen henvender sig til alle der vil lære nyt og udvikle sig selv og sin hest.
Francois Lemaire de Ruffieu er uddannet på Cadre Noir i Frankrig - fransk klassisk dressur. Han er Grandprix rytter i spring og dressur, og har i sine unge dage redet både galopløb, stepple chase og jagt. Han arbejder sammen med Grandprix og OL ryttere i Frankrig og USA, og har elever på Grandprix niv. i USA. Francois har ydermere været aktiv dressurdommer i mange år. Han er forfatter til flere bøger. Han har arbejdet tæt sammen med Sally Swift-CR- i mange år og er har været en stor bidrager til materialet i hendes bøger.
Som underviser er Francois humoristisk engageret lettilgængelig og springfyldt med viden og anekdoter. Han sætter lige meget pris på elever om de er nybegyndere, klassiske ryttere eller rutinerede stævneryttere. Det eneste han forventer, er at man kommer med en lyst til at lære, og er indstillet på at arbejde. Hans store force er præcision af hjælperne "tuning" af kommunikationen mellem hest og rytter og korrekt opstilling. Hestene bliver utroligt skarpe for signalerne og lette for hjælperne, uanset hvilket niv man starter ud på. Så om du skal have pudset dine stævneøvelser af, tjekket grundridningen af din unghest, have en god skovturshest, eller bare lære noget nyt, vil du kunne få behovet dækket her.
Francois er bosat i Wellington Florida, USA's heste mekka. Der holder han hoveddelen af sine kurser, sin undervisning osv. I Floridas sommerperiode, rejser Francois til Europa og England og holder kurser.
Der er mulighed for spring og dressur lektioner på alle niveauer.
Pris dressur.
1 lektioner af ca. 1 time 1300kr.
Ved køb af 3-4 lektioner af ca. 1 time 1075kr pr lektion - du sparer 675-900kr.
Hvis I er 2 der gerne vil deles om 1 lektion, dvs. 2 ryttere samtidig, 775kr pr rytter. Deletimer er meget normalt i udlandet og kan anbefales!
Pris spring.
Gruppe af 4, 500kr pr elev.
Gruppe af 2, 775kr pr elev.
Privat lektion 1300kr.
Kurset foregår på letforståeligt engelsk, jeg er ydermere med hele kurset igennem og oversætter for dem der skulle have brug for det.
Da kurset foregår i hverdagene er der stor fleksibilitet angående tidspunkter. Jeg vil gøre mit yderste for at planlægge så alle der skulle have lyst kan få lektioner, uanset om de har tid morgen middag eller aften.
Hvis du har nogle spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte mig på tlf.28 22 93 12, eller mail undervisning@forum.dk.
Varme forårs hilsener
Eva Tirstrup