Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

 Samson, mørkbrun kat. 3 pony Thyregod/Brande
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 15:50

Jeg søger faderen til min datters pony - da vi ikke kan få lov at starte hende i ponytravløb uden bevis for at den har en ponyfar.


Vi har fundet frem til at fader skulle være en sortbrun/mørkbrun kat. 3 pony (ca 120 cm) ædel og fint bygget, lang bølget man og hale med brune og grå hår i. Om sommeren var han blommet.


Det sidste spor vi har efter ham skulle være at han var springpony i Thyregod/Brande området måske med en rytter der hed Stine eller Signe eller noget lignende.

Han skulle muligvis være blevet alvorligt skadet sidste år.


Kender du ponyen, eller ejer - eller har du bare et spor vi kan gå efter i vores eftersøgning, så skriv endelig!

Desværre har vi ingen billeder :-(


Håber på hjælp!


Mvh

-Helle



** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt flere oplysninger
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 09:29

Samson er vallak nu og har været det siden efteråret 1999.


Han er formentlig født i 96-97.




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da
Forfatter: 
Dato:  20-06-2006 13:05

utroligt at slet ingen kender bare en eneste lille mørkebrun pony i Brandeområdet


Æv altså..


Henvendelser vedr. ponyer med et andet navn er også velkomne. Strengt taget ved vi jo ikke om han beholdt navnet efter salg..




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke en eneste
Forfatter: 
Dato:  28-06-2006 13:07

der nogensinde har set en lille sortbrun ponyvallak i det område af landet?

Jeg vil meget gerne høre fra folk også selvom i ikke tror det kan være den pony... Billeder er velkomne af enhver pony der opfylder beskrivelsen, uanset navn - så kan tidligere ejer jo identificere den eller afvise den...


Der må da være nogen der om ikke andet har kendt nogen der havde sådan en???




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gad nok vide
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 15:15

om det hjælper at udlove en dusør???


500,- til den der finder Samson for os (y)




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 kender ham måske..
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 16:43
men ham står omkring odense og har ingen skade...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor "desperat" er du?
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 10:41

Prøv at skrive til hende her: www.hestegalleri.dk/ht...asp?ID=195


Der står godt nok intet om hvor i landet den er bosat...



...A freudian slip is when you say one thing and mean a mother...


Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 10:44
Lagt en besked hos ejeren og linket til denne tråd...


...A freudian slip is when you say one thing and mean a mother...


Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv ser nu
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 10:47
at den er for høj...


...A freudian slip is when you say one thing and mean a mother...


Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for buddet
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 14:42

Arose - men den har også for mange aftegn


Går lige op for mig at det har jeg ikke skrevet noget om..


Den pågældende pony skulle være stort set uden aftegn. Måske lidt hvidt på en bagkode.. Måske lidt i panden, men ikke med stor blis.


Højden er mere usikker, for den tidligere ejer jeg har kontakt med har ikke målt den - men gætter på 115 cm da hun havde den - men der var den jo nok kun 2 år. Derfor siger jeg ca 120, men kigger nærmere på alt sortbrunt mellem 110 og 130


Og så er den IKKE raceren, så hvis nogen har papirer på deres Samson, så er det ikke den.


Den er nemlig oprindelig købt hos låsby - i '98.




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 En ting mere...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 14:43

Jeg ved jo ponyen har VÆRET i Brande området - men derfor behøver den jo ikke stå der mere. Danmark er ikke så stort.


Venter på at Michella vender tilbage med flere oplysninger om den hun kender i Odense. Kryds fingre allesammen




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var heller
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 15:57

ikke den i Odense


Mørkebrune ponyer i den størrelse er åbenbart sjældne...




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samson
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 00:03

Hej Helle.

Har du prøvet at kontakte Brande rideklub?

- mener at have set en brun lille pony ved navn Samson til et stævne fornylig. Måske på Kærbo Rideklub.


www.branderideklub.dk og www.ride-klub.dk


håber I finder ham :-)


DK & TALLY <3

- 112 % perfekt -

www.heste-nettet.dk/lo...st/101257/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 22:52

sendt mail til Brande men ikke fået svar. Må prøve at ringe til dem.


Kan du huske hvor længe siden det er du var til stævne på Kærbo?

Jeg vil prøve at kontakte dem også - tak for linket!




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv at
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 18:29

kontakte Stald egeskov ridecenter (det der tidligere var Thyregod rideklub).

Dem der ejer det sted kommer oprindeligt fra Brande og har redet i Brande rideklub.


KH Malene


Stald egeskov ridecenter har profil her på HN.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 22:38

endnu et godt bud, jeg skriver straks til dem




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 16:34

www.hestegalleri.dk/ht...p?ID=19636 <<<<hvad med den?? den passer indenfor den højde du kigger i.


Er godt lidt ældre og en anden farve, men er blevet kasteret sent og har været brugt til avl.


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-08-2006 16:54
Stald egeskovs tam tam, mener hun har profil herinde, uden at være sikker.. tror faktisk de hedder stald egeskov noget..

Hilsen

Louise
Som der har halvpart på dejlige Luna

Man kan lige, hvad man vil, når bare viljen og lysten er der.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har skrevet
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 11:59

til stald Egeskov - men har desværre ikke fået svar så de kender ham nok heller ikke




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 samson
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 12:54
Jeg kan se at der findes en Samson på Skive rideklub. Men kan ikke se andet end at han er pony og rytteren til en stævne var

Michelle Becher Jensen.


Hilsen, Christiane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skive rideklub
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 18:36

Christiane - hvor har du fundet de informationer? Det lyder som noget jeg skal søge videre på




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå øv...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 18:40

det var heller ikke dén Samson. Fandt den på Horseaction.dk og den er rød med lys man. Og kat. 1.


Men ellers godt bud...




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 nyt forsøg
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 21:02

ja, det fandt jeg også lige frem til (surt)...har fundet frem til et par flere Samson'er


Kokkedals rideklub har en Samson: www.kokkedal-rideklub...te%3Adk%22

Og det har også: Killerup rideklub: www.killeruprideklub.dk/son3.htm


I 2003 blev en pony Samson klubmester hos Birkerød rideforening med rytteren Nina Schmidt: www.b-r-f.dk/klubmesterskab.htm

En Samson fra Tørring-Uldum rideklub, rytter Maria Vesterholm: roor.dk/staevner/190205.htm

Og en fra Løvskal rideklub redet af Camilla Jørgensen: www.midtjydskrideklub...te9okt.htm

En fra Fåborg rideklub redet af Kathrine Jessen: arkiv.hesteinfo.dk/d7/...deklub.htm

Odsherreds Rideklub, rytter Anna Kroman: www.havdrup-ridecenter...eSpDr.html


Håber for jeg, at det måske er en af dem. Held og lykke med at finde ham.


Christiane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er der
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 13:19

da noget at gå igang med at undersøge - tak for det :-)


Den i Tørring-Uldum er ikke den rigtige, dem har jeg skrevet med... den er hvid..




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til forrige indlæg
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 12:09

Kærbos stævne var vidst den. 20-21. maj. (:


DK & TALLY <3

- 112 % perfekt -

www.heste-nettet.dk/lo...st/101257/

0
0
Svar på denne tråd
 
 har du prøvet
Forfatter: 
Dato:  10-09-2006 10:38

Give egnens rytterforening.Moske nogen der kender til den pony du søger.De afholder en del stævner så moske de har mødt den.


Dorte.


Sød anderledes shetlænder trense sælges.Den er rød og sort med V-pandebånd og diamanter.Se bill.på min præsentation.
Grimer - trenser mm sælges og sys på bestilling.Se eks. på min hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd
 
 det lyder meget som
Forfatter: 
Dato:  10-09-2006 12:29

min gamle klassekammerts pony. samson, springpony.


Prøv at kontakte helene adrian herinde fra, hun kommer fra sjælland.


Ejer af den smukke hoppe Emma peel vom sievershof; Casanova og ikke mindst Chimberley broholmgård.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var
Forfatter: 
Dato:  10-09-2006 20:33

jo flere gode bud der kom der - jeg vil gå videre med dem :-)


Tak alle sammen.




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 fsdfdfgffd
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 19:32
Jeg har en lille shetter han er bare noget mindre ind det den skal være ?


Sissel aka Tiss
Du ved hende der med Kartoffel krikken

Aht-Tossen94-Tk

0
0
Svar på denne tråd
 
 samson
Forfatter: 
Dato:  18-09-2006 22:27

hej..

du skrev til mig ang samson, jeg kommer nok desværre til at skuffe dig da den samson jeg havde, hed Møllegårds Samson, han har så vidt vi ved ikke været i jylland, resten beskrivelsen passer undtagen højden, han var 130. ham var også kåret welsh sec. B, men blev senere vallak. vi var desværre nød til at aflive ham i december 03..


håber du finder din Samson, ked af at jeg ikke kunne hjælpe.


mvh Helene.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Helene
Forfatter: 
Dato:  19-09-2006 19:51

Tak for din tilbagemelding - du har helt ret, din Samson er desværre heller ikke ham vi søger.




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blackie
Forfatter: 
Dato:  09-10-2006 08:00
Hun kunne godt ligne min Dina og aldren passer som fod i hose det samme med højden. Prøv at kigge en gang. Kender ikke faren men kan evt opspore det Hilsen Bitten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bitten
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 21:24

Har du evt nogle billeder af Dina fra da hun var 2 år?

Jeg synes hun er meget lysbrun som føl, men føl ændrer jo ofte farve... hvordan med aftegninger?


Vi tror jo nok vi har fundet Blackies mor - at hun skulle være en travhoppe. Men hvis vi tager fejl i det, og jeres Dina viser sig at være vores Blackie så er der ingen grund til at lede efter faderen mere, for Joy er jo tydeligt ikke traver (lever Joy endnu og ved du hvor?)

Og alt hvad vi behøver er jo den forælder der er pony - og mulighed for at tage en blodprøve der beviser det.


Venter spændt på flere billeder :-)



Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samson..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 10:06

Til HHansen: Jeg er medlem af GERF (Give egnens rytterforening) for ca. 3 år siden var der en 3´pony ved navn samson, mørkebrun med sort man og hale. Han fik en lille skade - vidst noget med en "låst" knæ i højre bagben, eller sådan noget. Han blev så solgt til en i thyrgod, som hyggepony. Har desværre ikke nogle billeder af ham, men du kan jo prøve at kontakte formanden for GERF.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan går det?
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 22:11

Hej Helle.


Har i fundet frem til mere?

Er nysgerrig.


Mvh. Line med Spidi. Fra helbo.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 23:53

Jeg leder nu selv efter ham her...

Han hed Marco, da jeg solgte ham.

Blev solgt til Riis ved give.


Det var ca omkring 97/98


Dengang hed ham Marco (måske stadig).

Han er født d. 19/5-1996


Her er han omkring 1 år.

Vist lige taget inden han blev solgt.


Marco



Kram Persilla



Welsh Mountain efterlyses


Marco

Født: 19.05-1996


Kassia

Født: 22.05-1994


www.123hjemmeside.dk/Persilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Line
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 20:54

Nej vi har ikke fundet den rigtige endnu, desværre.


Har været i kontakt med nogen i GERF, men den Samson jeg fandt frem til der, havde jeg fat i allerede sidste sommer, og det er ikke den rigtige siger avler :-(


Persilla: Tror ikke Marco og Samson kan være den samme, hende der havde ham da vores pony blev avlet (i 98) havde købt den på et marked. Hun boede i Bramming.




Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 fundet samson
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 21:10

har du fundet samson??

jeg har ejet en brun pony ved navn samson som blev kasteret omkring 1999. han har dog en smal blis og lidt hvidt på to ben, brun med lang bøljet man. og jeg købte hamfra brande området.. den fik senere noget med det ene bagben, kaldet hanetrit...

mvh louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 samson
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 15:34

Jeg har set en lille meget køn (og med lidt "hingstepræg") mørk brun pony ved navn samson på hestegalleri. Uden aftegn, 130 cm tidligere springpony - nu med skade og født i 1986. Og med kraftig man/hale. Kan det være ham? Den bor så vidt jeg kan se i østjylland.....

Se her...: www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=9182

Held og lykke med jagten.

Mvh Sandra

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 10:24

Blev gjort opmærksom på at der var kommet nye svar i tråden, tak for det


Loui666: Har set billederne af din Samson på din præs, han er godtnok fin! Men det er ikke ham når han har blis - og han er nok også lige lysebrun nok. Desværre.. der var da ellers mange andre oplysninger der passede..

Hvem købte du ham af i Brande? Bare for lige for at dobbeltchecke..


Chimenti: Den Samson du linker til kan det heller ikke være, hvis den er født i 1986. Så er den alt for gammel.


Men stort tak til alle dem der stadig gider skrive i tråden her - det er dejligt at se så mange hjælpsomme mennesker.


Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen helle
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 16:20

hmm der må jeg være dig svar skyldig kan ikke huske navnet på hende jeg købte ham af.

men nu hvor jeg læser din igennem igen kan jeg også se at den du snakker om ikk havde stamtavle og så er det ik samson for han har stamtavle og er ren welsh

mvh louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ok så...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2008 16:59

Så er vi da sikre på at din Samson ikke er den jeg søger - ærgeligt nok, han er lækker :-)


Men igen tak for svaret.


Mvh

-Helle


Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!


** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider